خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بهترین موتور برق کدام است؟

برند موتور برق بنزینی کامینز

فهرست مطالب

در هر حیطه و عرصه، یکی از جذاب‌تری کارها، انجام مقایسه است؛ حال ممکن است این مقایسه بین انواع مختلفی از یک محصول انجام شود یا برندهای متفاوتی بررسی شوند. در این یادداشت ما نیز قصد داریم تا برندهای مختلف موتور برق را بررسی کنیم، البته در این مقایسه مراد ما از موتور برق، هر دو نوع موتور برق بنزینی و گازوئیل است زیرا تمام برندها در عمل هر دو نوع از موتور برق را تولید می‌کنند.

در یادداشت پیش رو شما با لیستی از برندهای معروف، موفق و مشهور موتور برق بنزینی یا دیزلی مواجه خواهید شد که از نظر ترتیب ذکر شاهد هیچ اولویتی نیستیم. این بدان معنی است که قرار گرفتن یک برند خاص پیش از برند دیگری به معنی برتری آن برند نیست، با این پیش زمینه ذهنی بهتر است هر چه سریع‌تر به اصل مبحث بپردازیم: بهترین برندهای موتور برق بنزینی یا دیزلی کدام است؟

نگرشی جهانی و کلی، به جای نگرشی محلی نسبت به کیفیت موتور برق بنزینی

پیش از آغاز بررسی لیست موجود در نظر داشته باشید که برندهای معرفی شده در ادامه در بازارهای سراسر جهان توانسته‌اند موفق ظاهر شوند و در بازار جهانی از فروش زیادی برخوردار هستند. این در حالی است که برخی از آن‌ها حضور گسترده‌ای در بازار ایران نداشته و ممکن است توسط فروشندگان این حوزه به درستی شناخته نشوند، در نظر داشته باشید که ما با نگرشی جهانی محتویات را به رشته تحریر درآورده و بر همین مبنا در صورت فقدان یک برند در بازار ایران، دچار سردرگمی نشوید.

کامینز(Cummins)؛ پیشرو در تولید انواع موتور برق بنزینی و دیزل

کامینز یک برنده آمریکایی است که سابقه طولانی و درخشانی در تولید انواع تجهیزات و ادوات ساختمانی و سنگین دارد. البته به طور خاص بخش زیادی از شهرت برند کامینز در ساخت موتور برق دیزل، ناشی از توانایی و دانش بالای این شرکت در ساخت موتورهای دیزل است، به طوری که در حال حاضر کامینز را می‌توان بزرگترین تولیدکننده موتورهای دیزلی در کشور آمریکا دانست. کامینز با 600 دفتر محلی به طور مستقیم در 190 کشور دنیا فروش داشته و با درآمدی بیش از 18 میلیارد دلار در سال، یک برند موفق در عرصه تولید موتور برق دیزل است.

در برخی از سایر برندهای آسیایی و چینی نیز شاهد استفاده از موتورهای ساخت کامینز هستیم. هرچند کیفیت موتور برق دیزلی که صرفاً موتور کامینز داشته و به طور مستقیم ساخت این شرکت نیست بالاست اما قابل قیاس با مدل‌هایی که مستقیماً ساحت کامینز است نیست.

برند موتور برق بنزینی کامینز

جان‌دیر(John Deere)؛ گوزن آمریکایی در خدمت تولید برق

جان‌دیر متخصص در تولید موتور برق بنزینی است و محصولات خود را در دو رده PR و AC عرضه می‌کند، این دو رده دارای تفاوت‌های جزئی هستند که پرداختن به این تفاوت‌ها در حیطه اهداف متن نیست اما در یک نگاه کلی می‌توان گفت که رده PR برای مصارف سبک‌تر طراحی شده و قابلیت جابجایی بیشتری دارد اما در سری AC در قبال توان بیشتر شاهد قابلیت جابجایی کمتر و وزن بیشتری هستیم، نکته جالب توجه و حائز اهمیت در مورد موتور برق بنزینی جان‌دیر، استفاده از موتورهایی با برند هوندا و کوهلر در آن‌هاست، جان‌دیر در بخش موتور به برندهای هوندا(Honda) و کوهلر(Kohler) اعتماد داشته و این به خودی خود نشانگر اعتبار و کیفیت بالای این دو برند موتور است.

برند موتور برق جان دیر

میتسوبیشی(Mitsubishi)؛ الماس‌های ژاپنی و تولید موتور برق بنزینی یا دیزل

بیشتر مردم ایران برند میتسوبیشی را با خاطره خوش ماشین‌های قدیمی همچون گالانت و پاجرو شناخته یا مدل‌های جدید و نوینی مانند ASX و لنسر آشنایی دارند اما میتسوبیشی در تولید موتور برق بنزینی و دیزل نیز صاحب نام و دارای اعتبار بالایی است، این برند موفق ژاپنی یکی از برترین برندهای آسیایی تولید موتور برق بنزینی و دیزل است که از نظر کیفیت و توانایی محصولات دست کمی از برندهای آمریکایی و اروپایی ندارد. میتسوبیشی محصولات خود را در سه کلاس مختلف عرضه کرده است:

کلاس اقتصادی: در این کلاس جدیدترین محصول عرضه شده مدل MGA2901 است که حجم موتور کمی داشته و در کنار توان خروجی کم، بسیار کم‌وزن است. این باعث شده تا این رده برای انجام اموری با نیاز به توان کم مناسب باشد. با در نظر گرفتن توانایی جابجایی بالا و وزن و حجم کم، این رده در مجموع انتخاب بدی نیست.

کلاس پریمیوم: در این کلاس شاهد عرضه چندین مدل مختلف از جمله مدل‌های MGC1101، MGE4000z، MGE12000 و MGE6700z هستیم. این مدل‌ها تا حد زیادی در بازار هدف خود به موفقیت رسیده‌اند.

کلاس جوشکاری: میتسوبیشی در این کلاس نیز جدیدترین مدل MGW200B است که زمان زیادی از عرضه آن نگذشته است. میتسوبیشی معتقد است که این مدل‌ها برای کار با دستگاه‌های جوشکاری مناسب هستند اما برای مصارف دیگری نیز قابل بهره‌برداری هستند.

در انتها در مورد میتسوبیشی نکته حائز اهمیت، موفقیت و مهارت بالای این برند در ساخت موتور برق بنزینی چمدانی(کیفی) است. مدل‌های چمدانی این برند کیفیت و توانایی مثال‌زدنی دارند و در بین سایر انواع موتور برق بنزینی و دیزل سرآمد هستند.

برند موتور برق میستوبیشی

یانمار(Yanmar)؛ غول فیلیپینی در عرصه تولید موتور برق بنزینی و دیزل

یانمار یکی دیگر از برندهای آسیایی حاضر در لیست است که با سابقه‌ای بیش از یک قرن در تولید انواع موتورهای بخار، دیزل و بنزین، تجربه بسیار بالایی در تولید موتور برق بنزینی و دیزل نیز دارد، برند یانمار شاید به مانند سایر برندهای حاضر در لیست صاحب شهرت نباشد اما از نظر فنی همواره یکی از چند برند برتر قاره آسیا بوده است. برترین مدل‌های برند یانمار، YDG6600TN و YDG5500N هستند. برند یانمار بازه وسیعی از توان‌های خروجی را در مدل‌های مختلف خود ارائه می‌کند.

توان‌های 2.7 کاوا، 3.7 کاوا، 5 کاوا، 5.5 کاوا و 6.6 کاوا در دسترس هستند. البته توانایی و قدرت یانمار بیشتر در تولید ژنراتورهای ثابت است.

برند موتور برق یانمار

این 4 برند همه داستان نیست

دقت داشته باشید که 4 برند یاد شده بنا به میزان فروش، سابقه درخشان و کیفیت بالایی که دارند، از سوی بیشتر کارشناسان به عنوان برندهایی موفق در عرصه تولید موتور برق بنزینی و دیزلی محسوب می‌شوند، اما این بدان معنی نیست که سایر برندهای حاضر در این بازار بی‌کیفیت هستند. به طور مثال برندهای هوندا، کوهلر، ولوو و پرکینز نیز توانایی بالایی در این عرصه داشته و محصولات خوبی را به بازار عرضه کرده‌اند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر