خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تعمیر متوالی یا نگهداری از کاتر برش بتن؟

فهرست مطالب

تعمیر متوالی یا نگهداری از کاتر برش بتن؟

برش بتن که از سخت ترین سطوح ساختمانی است، عملیات ساده ‌ای نیست. دستگاهی که می تواند این سطح سخت و نفوذ ناپذیر را به راحتی برش بزند، حتماً از قدرت و توانمندی های بالایی برخوردار است. دستگاه برش بتن یک نوع کاتر صنعتی است که در همراهی با تیغه بتن می‌ تواند از پس برش های عمیق در سطوح بتنی برآید؛ اما برش در سخت ترین متریال ساختمانی، خالی از مشکلات نیست. به هر حال عملیات مورد انتظار از دستگاه برش بتن یک فعالیت بسیار سنگین است و دستگاه در معرض فعالیت های سنگین به سرعت در مسیر تخریب و فرسودگی قرار می گیرد.

کارکرد اصولی با کاتر بتن بر:

در کارکرد اصولی با دستگاه برش بتن باید برخی اصول ایمنی تا کارکرد حرفه ای از دستگاه را رعایت کنیم. رعایت این اصول جدا از تأمین امنیت اپراتور ها می ‌تواند کارکرد مطلوب و عاری از فشار برای کاتر برش بتن داشته باشد. اگر در کار با کاتر برش بتن برخی از اصول نگهداری تا کارکرد حرفه ای را ندید بگیریم، یقیناً دستگاه مورد استفاده شده به سرعت خراب خواهد شد. از این رو در کار با کاتر برش بتن، حتماً نگهداری های اصولی در کنار تعمیرات حرفه ای را در نظر داشته باشید؛ اما این نگهداری های حرفه ای شامل چه اصولی هستند؟

در نگهداری از دستگاه برش بتن چه نکاتی اهمیت دارد؟

همان طور که می دانید، دستگاه برش بتن با هدف ایجاد شیار های عمیق در سطوح بتنی خریداری خواهد شد. پس از صفر تا صد کارکرد این دستگاه درگیر شدن با یک سطح بسیار سخت و جان فرسا است. از این رو تمام قطعات دستگاه برش بتن در مواجه با این سختی ها در معرض فرسایش هستند و بازدید های دوره ای، اولین شرط اساسی در اصول نگهداری حرفه‌ ای است.

یک بازدید دوره ای شامل چک کردن تمام فاکتور های تاثیرگذار در عملکرد موتور است. از وجود روغن در مخزن روغن موتور تا سالم بودن تسمه، اتصالات، وجود بنزین باکیفیت، سالم بودن شمع ها و... . درست مانند آنکه با یک موتور بنزینی موجود در یک خودرو مواجه هستید. از طرفی این بازدید ها شامل چک کردن تیغه و اطمینان از سالم بودن آن خواهد بود.

سرویس های دوره ای نیز می تواند باعث طول عمر دستگاه باشد. این سرویس ها شامل تعویض روغن موتور، فیلتر ها، تسمه، شمع ها و... در دستگاه برش بتن می شود. در یک نگاه کلی می ‌توان اصول نگهداری حرفه ‌ای کاتر برش بتن را در چند بند مطرح نمود.

  •         نگهداری از موتور دستگاه که شامل بازدید و تعویض روغن موتور، بازدید و تعویض فیلتر ها، بازدید و تعویض شمع ها، استفاده از سوخت ‌های باکیفیت و دقت در صحت و سلامت تمامی اجزای موتور در دستگاه برش بتن می شود.
  •         نگهداری از سیستم خنک سازی تیغه که شامل چک کردن سالم بودن پمپ آب، چک کردن سالم بودن تمامی اتصالات و تنظیم بودن زاویه پاشش آب در سطح تیغه بتن می ‌شود.
  •         نگهداری از تیغه های دستگاه برش بتن که در این مرحله از نگهداری حرفه ای دستگاه برش بتن، باید متوجه نوع تیغه استفاده شده در کارکرد های گوناگون باشید. دستگاه شما وقتی خوب کار می ‌کند که تیغه نصب شده در آن متناسب با سطح مورد برش باشد. انتخاب تیغه بتن مناسب، دقت در عدم وجود شکستگی در دندانه های برش، نبود تاب در صفحه تیغه بتن و... از جمله نکات کلیدی در اصول نگهداری دستگاه برش بتن می باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر