خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

توپ صوتی توپسان (toopsan)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
توپ صوتی توپسان
  • توپ صوتی توپسان
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

توپ صوتی (توپسان toopsan) چیست؟

همه کشورها تمام تلاششان، این است که گیاهان را پرورش دهند. گیاهانی که ارزش غذایی بالایی دارند و برای سلامتی انسان مفید هستند. پرندگان و دیگر حیوانات متوجه گیاهان با ارزشی که در حال رشد در یک مزرعه هستند ، می باشند. و گاهی به شکل گروهی و انفرادی درشکل یک آفت ، خسارت های زیادی به مزرعه وارد می کنند.

برای اینکه گیاهان رشد کنند، و ما برداشت خوبی از محصولات خود داشته باشیم باید پرندگان را از مزرعه و گیاهان دور کنیم . در گذشته از مترسک در مزرعه برای دور کردن پرندگان و حیوانات استفاده می کردند. تمام حیوانات از پرندگان گرفته تا حیوانات بزرگتر، از شنیدن صداهای بلند و ناگهانی شبیه به تفنگ می ترسند .

و به سرعت خود را از منبع صدا دور می کنند. توپ صوتی را تفنگ کلاغ پران هم می نامند. این دستگاه را به آن جهت به نام تفنگ کلاغ پران می شناسند که می تواند صداهایی شبیه به شلیک گلوله را شبیه سازی کند. در این دستگاه از گاز با قابلیت اشتعال استفاده می شود. به این ترتیب که همراه با جمع کردن گاز ، با قابلیت اشتعال در فضای محدود و در نهایت مشتعل سازی آن انفجاری کوچک را شبیه سازی می کند.

در این دستگاه از کپسول های گاز خانگی به منظور تامین گاز قابل اشتعال استفاده می شود. دستگاه در بازه زمانی طوری تنظیم شده است که در بازه ، زمانی مشخص مقداری از گاز را در محفظه ی کوچک هدایت کرده و در نهایت مشتعل خواهد شد . یک لوله بزرگ با شکل خاص که می تواند ابعاد صدای حاصل از انفجار را توسعه دهد.

صدای این انفجار در حد 120دسی بل خواهد بود. این شدت صدا اگر به حالت ناگهانی از دستگاه خارج شود، درست شبیه به صدای گلوله خواهد بود. صدایی که هر حیوان و پرنده ای را از آن قسمت دور می کند. و شاید انسان های اطراف مزرعه را به اشتباه بیاندازد که شاید کشاورز در حال شلیک گلوله با تفنگ است.

توپ صوتی (توپسان toopsan) چیست؟

ضرورت استفاده از توپ صوتی (توپسان toopsan)

بسیاری از مشاغل کشاورزی و دامداری هستند که  ، پرندگان و حیواناتی به سمت آن ها حمله می کنند و به محصولات آنها خسارت وارد می کنند. به غیر از زمین های کشاورزی ، می توان از استخرهای پرورش ماهی، مرغداری ها ، دامداری ها و انبارهای روباز  صیفی جات  ،  میوه جات و سایر محصولات کشاورزی نام برد.

که پرندگان و حیوانات زیادی به طرف آنها هجوم می آورند و محصولات را نابود می کنند. سالانه در دنیا هزاران دلار خسارت ناشی از صدمه حیوانات ، پرندگان جانوران مختلف و چهار پایان به مزارع ، باغ ها و زمین های کشاورزی است.

در گذشته برای فراری دادن این حیوانات از مترسک استفاده می شده ، اما به دلیل بی تحرک بودن  مترسک ها چندان هم کارآیی نداشته، اما چند سالی است که برای رفع نیاز کشاورزان ، از وسیله ای به نام توپ صوتی یا همان کلاغ پران استفاده می شود که با نام های دیگری مثل ، دور کن و مترسک صوتی شناخته می شود.

ساختار توپ صوتی (تفنگ کلاغ پران)

1-کپسول گاز

از گاز متان در این دستگاه استفاده می شود اما جدا از نوع گاز، توپ صوتی از کپسول گاز به عنوان منبع تخلیه ناگهانی گاز استفاده می کند. کپسول گاز توسط شلنگ نازکی به سیلندر اصلی توپ صوتی متصل می شود.

2-تایمر

یک برد ساده الکترونیکی در نقش ، برنامه ریز توپ صوتی ظاهر شده و تعیین می کند که چه زمانی گاز به طور ناگهانی در سیلندر اصلی تخلیه شود. این تایمر بسته به مدل و نوع برند جزئیات مختلفی دارد ، اما در همه آن ها کاربر می تواند بسته به نیاز خود ، زمان بندی خاصی را به سیستم داده و پس از آن بدون حضور خودش ، شاهد صدای شلیک در فواصل زمانی تعیین شده باشد. 

3-سیلندر اصلی

سیلندر اصلی که برجسته ترین و بارزترین، قطعه توپ صوتی است سیلندر اصلی ، همان بستری است که گاز در آن ترزیق شده و پس از خروج ناگهانی ، صدای لازم را ایجاد می کند. زیر بنای یک توپ صوتی ، یک سیلندر با طراحی مناسب است.

4-پایه

توپ صوتی بسته به مدلی که دارد، ممکن است از پایه های مختلفی برای ثابت ماندن استفاده کند. برخی از این مدل ها که با ارتفاع بیشتر از سطح زمین قرار می گیرند، پایه های بلند و قابل تنظیمی دارند ، اما سیلندرهای دیگر پایه های ثابت و ایستایی  دارند.

ساختار توپ صوتی (تفنگ کلاغ پران)

انواع توپ صوتی:

انواع توپ های صوتی به دو دسته توپ های صوتی مکانیکی و دیجیتال تقسیم بندی می‌شوند.

1-توپ صوتی مکانیکی 

در توپ صوتی  مکانیکی ، جرقه زدن یک سیستم به صورت مکانیکی انجام می شود، این سیستم به جهت مکانیکی بودن ، می توانید آن را تنظیم کنید که مانند یک ساعت کوکی عمل می کند و هر دو دقیقه یک بار ، مانند تفنگ صدای شلیک از آن بلند می شود.

توپ صوتی مکانیکی قابلیت و ضریب بالایی دارد و در دور کردن حیوانات و پرندگان در مزرعه می تواند کمک خوبی برای کشاورز باشد. به دلیل مکانیکی بودن آن ، شرایط تعمیر و نگهداری آن نسبت به بقیه سخت تر است. و دست کشاورز در تنظیم بازه زمانی برای پخش صدای شلیک بسته است.

2-توپ صوتی دیجیتال

در این نمونه دستگاه ، یک دستگاه الکترونیکی همراه با امکانات قابل توجه همراه دستگاه است. که می توان با تنظیم آن ، سیستم جرقه زنی و شبیه سازی شلیک گلوله را کنترل کرد. قیمت توپ صوتی دیجیتال نسبت به مکانیکی بالاست.

در کار با توپ صوتی دیجیتال ، قدرت صدای تولید شده دستگاه را در حجم های مورد نظر می توان تنظیم کرد و همچنین ، صداهای انفجاری را در بازه زمانی اختیاری می توان تنظیم کرد. این نمونه توپ صوتی در فضاهای بسیار متنوع و حتی شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

توپ صوتی دیجیتال

در چه مکان های از توپ صوتی استفاده می شود:

1-مزارع و باغات

توپ صوتی با هدف کارکرد در مزارع و باغات طراحی شده است. و اصلی ترین مکان ها که از پرندگان مزاحم آسیب می بینند ، همین فضاهاست. 

2-مزارع پرورش ماهی

پرندگان می توانند  غذای مانده بر آب ماهی ها و یا خود ماهی ها کوچک را شکار کنند. از این رو برای مزارع پرورش ماهی به نوعی مزاحم خواهند بود.

3-انبارهای بزرگ

بسیاری از انبارها در فضاهای سرباز هستند . این فضا ها بیشتر مورد هجوم پرندگان قرار می گیرند.

4-باندهای فرودگاهی

در اطراف باندها ، نباید هیج پرنده ای پر بزند. به این دلیل که پرواز کردن پرندگان می تواند عواقب خطرناکی برای هواپیما داشته باشد.

5- کارخانجات خوراک و طیور پرندگان

آنچه در این کارخانجات تولید می شود، محبوب هر پرنده ای است .پرندگان به دانه علاقمند هستند و دلیل هجوم آوردن پرندگان به کارخانجات طیور ، دانه می باشد.

در چه مکان های از توپ صوتی استفاده می شود

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5