خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیغه علف زن 40 پر روسی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
قیمت تیغه علف زن 40 پر روسی
  • قیمت تیغه علف زن 40 پر روسی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

 دستگاه علف زن چیست ؟

دستگاه علف زن در ابعاد و انواع مختلف است و هر کدام مناسب فضای خاص خود هستند . این دستگاه یک داس پر قدرت است که به وسیلۀ یک موتور  الکتریکی و یا بنزینی به چرخش درمی آید و به راحتی هر نوع گیاه در ابعاد و اندازه های مختلف را می تراشد.

تیغۀ علف تراش یا همان تیغه الماس یکی از وسایل دستگاه علف تراش است ، که بعد از استفاده تیغه های فولادی علف تراش این امکان وجود دارد دندانه های تیغه کند شود یا حتی دچار شکستگی شوند و در زمان بروز این اتفاق باید  سریع به آن رسیدگی شود چون کند شدن دندانه ها یا حتی لبه های الماسه تیغه علف تراش می تواند آسیب های مختلفی به دستگاه یا حتی اپراتور وارد کند هنگامی که علف های هرز توسط دستگاه تراشیده می شود به خصوص در زمین زراعی یا باغ ممکن است در آن لحظه اجسام سخت بر روی زمین نباشد اما ممکن است اگر در مواردی تیغه با سنگ ها برخورد کند و لبۀ آن شکسته شود که در این زمان باید تیغه عوض شود که قیمت چندانی هم ندارد و با کمترین هزینه می توان از بیشتر شدن خسارات جلوگیری کرد . یکی از این تیغه ها که بسیار هم پرکاربرد است تیغۀ 40 پر است  و بعد از آن تیغه علف زن 80 پر است.

ساختار و اجزای تشکیل دهندۀ دستگاه علف زن 

این دستگاه دارای دو موتور بنزینی و الکتریکی است که باعث به چرخش در آمدن تیغه می شود و می توان از تیغه و موتور به عنوان شالوده ی این وسیله نام برد اما علاوه بر موتور و تیغه این دستگاه جزئیات دیگری هم دارد:

موتور دستگاه علفتراش: قطعا موتور از مهم ترین قسمت های این دستگاه است ، قدرت بالای این دستگاه از موتور نشات می گیرد . موتور دستگاه علف تراش می تواند از انواع مختلف برقی تک فاز، برقی شارژی و یا موتور تک سیلندر بنزینی باشد .

تیغه دستگاه علف زن : تیغه در این وسیله یک پروانه با پره های بسیار تیز است و شامل 2 الی 8پره می باشد . این پره ها به صورت دندانه هستند تا مانند اره خاصیت برندگی داشته باشند .

میلۀ واسط: ارتباط بین اپراتور دستگاه و موتور به وسیله این میله صورت می گیرد . این میله طوری طراحی شده و به مانند عصا در اختیار اپراتور است و شرایط کاری آن را راحت تر می کند.

دسته دستگاه علف زن : کلیدهای کنترل کردن این وسیله بر روی دستۀ آن قرار می گیرد . دسته ها با توجه به نوع کارکرد دستگاه علف زن به چند صورت عصایی شکل، دایره ای و یا شبیه به دستگاه دوچرخه می باشند . این وسیله به گونه ای طراحی شده تا بتوان در صورت آسیب دیدن آنها را تعویض کرد .

 دستگاه علف زن مدل کوله پشتی

 معرفی تیغه علف زن 40 دندانه 

این نوع تیغه انواع مختلفی دارد که 40 پر، پر کاربردترین آنهاست. این نوع تیغه مناسب امور کشاورزی  و باغبانی است و برای بریدن علف های هرز، بوته هی نازک ، نی ها، زمین های برنج کاری و گندم کاری است در واقع می توان برای گیاهانی که نازک تر هستند و تراکم کمتری دارند از این تیغه ها استفاده کرد.، این تیغه مزایایی با خود دارد از جمله : قیمت این نوع تیغه نسبت به بقیه تیغه های موجود مناسب تر است ، جنسش از فولاد است و مقاومت بالایی دارد ، ضد زنگ است و در برابرآب و رطوبت مقاوم است . لازم است در اینجا به این نکته هم اشاره کرد که چون بین دندانه های این تیغه نسبت به بقیه تیغه های 80 پر و 120 پر فاصله بیشتر است در هنگام بریدن ساقه های برنج و گندم اندازه های آنها را به اطراف می اندازد در حالی که این قضیه در بقیه تیغه ها ی 80 پر و 120 پر رخ نمی دهد چون دندانه های ریزتر و برش تمیز تری دارند . 

مشخصات فنی تیغه علف تراش 40 پر

جنس و موادی که در تیغه به کار رفته است فولادپرکربن است که عنصرهایی مانند گوگرد، فسفر، سیلیسیم و منگنز وجود دارد تا مقاومتش به بیشترین حد ممکن برسد همچنین به مقداری هم از آلیاژ کروم در ترکیبات ایت تیغه وجود دارد تا ویژگی ضد زنگ بودنش را افزایش دهد در نتیجه بیشترین مقدار کربنی که در ساخت تیغه 40 پر استفاده شده 6 دهم درصد است ، این تیغه ساخت کشور چین است و دارای تعدادی ویژگی است مانند: قطر تیغۀ 40 پر علف تراش برابر است با 255میلی متر ،قطر سوراخ داخلی این تیغه 40 دندانه برابراست با 25.4میلی متر، تیسب تیغۀ لز نوع گردبر الماسه است ، تعداد دندانه های این تیغه 40 عدد است ، همه دندانه ها به یک سمت طراحی شده و یک سو هستند. برای کاش وزن این تیغه بر روی آن سوراخ هایی تعبیه شده تا در هنگام کار با دستگاه علف تراش نه به دستگاه و نه به دست ها فشار وارد نشود . 

 تیغه علف تراش 40 پر

مزایا و معایب تیغه  علف زن 

استفاده کردن از این نوع تیغه زمانی تاثیر گذار است که لبه های بیرونی این تیغه با موادی که برای تراشیدن هستند تماس مستقیم داشته باشد از این تیغه برای بریدن علف های سخت مثل علف های هرز سفت و زرد و شاخ و برگ های نسبتا سخت مناسب است . اما معایبی هم که دارد : چون شکل تیغه پیچیده است برای خم کردن  و تیزتر کردن تیغه ها نیاز به ماشین کاری بیشتری دارند و در نتیجه گران تر هستند ، ازطرفی چون در هنگام بریدن بیستر از لبه تیغه ها استفاده می شود بیشتر در معرض آسیب دیدن قرار دارند ، چون تیغه ها برای بریدن بهتر نیاز به دندانه تیزتر دارند بیشتر دندانه ها بعد از مدت زمانی از تیغه جدا می شوند ، تیز کردن این نوع تیغه بسیار سخت و دشوار است ، در صورت برش عمیق احتمال ضربه زدن توسط تیغه بیشتر است و در بعضی از این دستگاه ها مخصوصا نوعی که دندانه های بیشتری دارند ممکن است کنترل کردن دستگاه سخت شود و حتی تیغه از محل خود خارج شود .

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5