خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیغه 36 دندانه الماسه علف زن

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
تیغه 36 دندانه الماسه علف زن
  • تیغه 36 دندانه الماسه علف زن
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

یکی از مهمترین تیغه ها در حوزه سنگبری و کار روی تجهیزات گرانیتی، تیغه برش الماس است که به شکل اختصاصی برای سنگ های سخت کاربرد دارد. با توجه به اینکه با ابعاد مختلفی از تراشکاری در صنعت مواجه هستیم که امروزه انواع مختلفی از آنها از لحاظ اندازه و نوع تیغه وجود دارد که طبیعتاً بخش مهمی از کار ما را پوشش می دهد. این موضوع باعث شده که انتخاب تیغه های برش الماسه با توجه به کاربرد آنها در اولویت باشد. 

تیغه برش الماسه چیست؟

تیغه برش الماسه یک نوع تیغه فلزی است که به شکل یک نوار طراحی شده و بر روی آن تراشه های الماس به کار گرفته شده است. این ساختار خاص باعث شده که میزان سختی تیغه برش به شکل شگفت‌انگیزی بالا برود و به عنوان اصلی ترین انتخاب برای کار روی سنگهای قیمتی و با ارزش شناخته شود، ظرافت در برشکاری ویژگی مهم و اصلی این تیغه برش محسوب می‌شود و باعث می‌شود که ضایعات برش در آن بسیار کمتر و از طرف دیگر ظرافت برشکاری آن از هر نوع تیغه دیگری بالاتر باشد.

تیغه علف زن

کاربرد های تیغه های برش الماسه

با توجه به تغییراتی که در قسمت فلزی تیغه برش الماسه ایجاد می شود و همچنین با توجه به طراحی قسمت برشکاری آن، امروزه مدل های متنوعی از این محصول در بازار وجود دارد که طبیعتاً کاربردهای آن را تحت تاثیر قرار می دهد. اصلی ترین کاربرد تیغه های برش الماسه مربوط به برش دادن و شکل دهی سنگ های قیمتی و با ارزش است که در ساده ترین حالت ممکن برای کار روی گرانیت در پروژه‌های ساختمانی استفاده میشود، کاربرد های تیغه های برش الماسه به همین جا محدود نمی‌شود و در بحث ساخت و ساز بسیار پرکاربرد است. به عنوان مثال از این تیغه ها می توان برای برش بتن یا برش سرامیک هم استفاده کرد. برخی از تجهیزات به شدت شکننده هستند و برای برشکاری آن‌ها باید از یک تیغه تیز و ظریف استفاده شود. به همین دلیل می توان این تیغه ها را در صنایع دیگری مانند برش دادن مواد نسوز یا سایر مواد سخت به کار برد.

انواع تیغه برش الماسه

با توجه به شرایط ساختاری و نحوه تولید تیغه های الماسه طبیعتاً امکان تغییر در قسمتهایی از آن وجود دارد که باعث می شود مدل های مختلفی از آن ها وجود داشته باشد. در وهله اول اندازه این تیغه ها با توجه به قطر آنها تعیین می شود و این انتخاب محصول نهایی را تابع اندازه تیغه میکند معمولاً در ظریف کاری و کار روی سنگهای کوچک از تیغه برش الماسه کوچک استفاده می شود. فاکتور دیگری که باعث تنوع در این محصولات شده، برجستگی ها و فرورفتگی ها در قسمت لبه فلزی است که با مخلوطی از الماس و پودر فلز پر شده است. معمولاً اندازه فرورفتگی ها در این قسمت به هر شکلی که باشد تیغه به همان اندازه توانایی برش دارد بنابراین شما در کار خود می توانید به این موضوع هم توجه کنید و آن را به عنوان یکی از معیارهای انتخاب خود در نظر بگیرید.

در نهایت ضخامت تیغه فاکتور مهم دیگر است که انواع تیغه برش الماسه را شکل می‌دهند. کسانی که روی سنگ های گران قیمت و بسیار ارزشمند کار می‌کنند باید از تیغه الماسه نازک استفاده کند که بسیار ظریف و حساس است. این در حالی است که تیغه های نازک بسیار شکننده هستند و برای سنگ های معمولی بهتر است از تیغه های ضخیم استفاده شود، ضمن اینکه کسانی که تجربه کاری چندانی در کار با این تیغه ها ندارند برای شروع کار بهتر است از تیغه های ضخیم استفاده کنند و در گام های بعدی از نمونه های دیگر استفاده کنند.

تیغه برش الماسه علف زن

تعداد الماس در تیغه 

هر قدر تعداد قطاع‌ها و قطعات یادشده در لبه تیغه بیشتر باشد، در اصطلاح تعداد الماس بیشتر است. البته این فقط بخشی از ماجرا است. نکته دیگری که وجود دارد این است که گاهاً مقصود از تعداد الماس، میزان کربن موجود در ترکیب الماس‌های لبه بیرونی تیغه است ممکن است در مورد کربن سردرگم شوید؛ اجازه دهید این مسئله را بیشتر تشریح کنیم. هر یک از الماس‌ها یا همان برش‌های موجود بر لبه خارجی تیغه از فولاد ساخته می‌شود. فولاد از نظر شیمیایی و استانداردهای جهانی، آلیاژی با محوریت فلز آهن و عنصر کربن است.

فلز به تنهایی مناسب ساخت تیغه نیست زیرا بسیار نرم بوده و حتی در صورت وجود مقاومت، امکان نازک کردن آن تا سر حد تبدیل یک تیغه برنده مهیا نیست. اما با افزودن کربن به آهن، آلیاژ فولاد ایجاد شده و امکان تبدیل به تیغه مهیا می‌شود. 

الماس یا کربن در تیغه

دو آلوتروپ کربن، یعنی الماس و گرافیت شهرتی جهانی دارند. این دو ماده از نظر شیمیایی ترکیب یکسانی دارند اما نحوه قرارگیری ذرات سازنده باعث شده تا گرافیت به ماده‌ای شدیداً نرم و الماس به ماده‌ای شدیداً سخت بدل شود.

فراموش نکنید که ماده به کار رفتن در آلیاژ فولاد نیز کربن است اما الماس نیست ولی به باور عامه به این خاطر که کربن به آهن موجود در آلیاژ فولاد قوا و استحکام زیادی می‌بخشد، ماده اضافه شده الماس است نمی‌توان گفت که این یک اصطلاح غلط یا حتی صحیح است زیرا این مسئله به یک غلط مصطلح تبدیل شده است، پس علت خطاب شدن فولاد محکم به عنوان الماس یا الماسه، همین موضوع و اشتراک استحکام بالای الماس و فولاد است. هر چند این اشتراک ظاهری بوده و از نظر علمی تا حد زیادی فاقد ادله محکم است.

 تیغه علف زن

فاکتورهای تعیین کننده کارایی تیغه الماسه

وقتی که یک بار دیگر طراحی تیغه های برش الماسه را در ذهن خود مرور می کنیم، به صورت یک نوار فلزی مدور هستند که حاشیه آنها به صورت دندانه دندانه بوده و در آنجا الماس به کار گرفته شده است. این طراحی خاص به ما اجازه می‌دهد که از این تیغه ها برای برخی برش های خاص و حساس استفاده کنیم اما کارایی تیغه های الماس را می توان بر مبنای فاکتور های مختلف مورد آنالیز قرار داد که سرعت خط و عمق برش مهمترین آنها هستند. سرعت خط یا سرعت تیغه اره به مسافتی گفته می‌شود که تیغه در یک زمان خاص برای برش انجام می دهد به عنوان مثال شما می توانید از این تیغه ها با سرعت خط ۲۵تا ۳۵ متر در ثانیه برای برش گرانیت استفاده کنید. این در حالی است که ممکن است شما برای سنگ های نرم تر یا حتی برای سرامیک ها از این تیغه ها استفاده کنید و طبیعتا سرعت برش شما هم بر مبنای آن تغییر می کند.

عمق برش فاکتور دیگری است که شما در هنگام خرید تیغه برش الماسه باید به آن توجه کنید. در حقیقت عمق برش این تیغه ها بر مبنای فرورفتگی و دندانه های تیغه تعیین می شود و با توجه به نوع تیغه ها از یک میلی متر تا ۱۰ میلی متر متغیر است معمولاً کسانی که در حوزه های ظریف کاری روی سنگ های قیمتی کار می کنند از تیغه های کوچک تر استفاده میکنند و عمق برش آنها کمتر است. اما برای ساختمان و صنعت برش سنگ معمولاً از تیغه های با عمق برش بیشتر استفاده میشود.

توصیه های ایمنی

تیغه های برش الماسه بشدت ظریف و برنده هستند و از طرف دیگر فوق‌العاده شکننده هستند. این یعنی اگر شما در انتخاب محصول مناسب اشتباه کنید یا حتی در کار با این دستگاه ها تجربه کافی نداشته باشید احتمالاً خود را در معرض خطرات بالقوه زیادی قرار می‌دهید که ممکن است تبعات بدی به دنبال داشته باشد. پس در وهله اول سعی کنید که در انتخاب محصول مناسب دقت کنید و در گام بعد به شکل استاندارد از آنها استفاده کنید.تیغه های تولیدی در صنایع ذیل کاربرد دارند:

صنایع غذایی- صنایع کارتن و مقوا- صنایع بسته بندی- صنایع سلولزی و دستمال کاغذی- صنایع لاستیک و پلاستیک- صنایع نساجی- صنایع فلزی- صنایع چوب- صنعت شیشه- صنایع داروسازی- صنایع برش نایلون و گرانول- صنایع چسب و فوم- صنایع کاغذ، چاپ و صحافی و سایر صنایع

انواع تیغه برش

•    تیغه برش الماسه

•    تیغه برش پارچه

•    تیغه برش مواد غذایی

•    تیغه برش پلاستیک

•    تیغه برش کاغذ

در ادامه به معرفی تیغه 36 دندانه الماسه می پردازیم.

 تیغه علف تراش

تیغه 36 دندانه الماسه

برش سرشاخه، درختچه، نی و شاخه‌های ضخیم یکی از کارهای طاقت‌فرسایی بوده که با انتخاب ابزار مناسب به راحتی امکان‌پذیر می‌شود. اگر از دستگاه‌های علف‌زن برای این منظور استفاده می‌کنید باید یک تیغه‌ی بسیار مقاوم و مناسب تهیه کنید. محصول فوق برای این منظور بسیار ایده‌آل بوده و می‌توانید آن را روی دستگاه‌های علف‌زن نصب کنید.

این تیغه با نام تیغه 36 دندانه الماسه شناخته می‌شود. این محصول ساختاری فولادی و بسیار مقاوم دارد که طول عمر بالایی به آن بخشیده است. وجود جوش برنجی در بخش دندانه‌های این تیغه موجب شده تا عملکردی بسیار مطلوب داشته باشد و بتواند به خوبی شاخه‌ها و گیاهان را برش دهد. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به وجود حفره‌های اشکی روی تیغه اشاره کرد که مقاومت بالایی به آن بخشیده است، تیغه 36 دندانه الماسه از 36 قسمت مجزا تشکیل شده است. هر یک از این قسمت ها در قسمت خارجی مجهز به نوک های الماسه هستند. نوک های الماسه با توجه به استحکام بالا و امکان برش بالا به روی تیغه ها نصب می گردند. قسمت های الماسه علاوه بر افزایش میزان برش عمر تیغه را نیز افزایش می دهد. این تیغه را می توان به روی تمامی علفتراش های موجود در بازار نصب نمود. 

تیغه 36 دندانه الماسه برای برش علف پرتراکم، گیاهان و بوته خشبی و پاجوش، درختچه و حتی تنه درخت و الوار (البته به صورت محدود و با در نظر گرفتن ایمنی) مناسب هستند. سرعت برش در تیغه‌های الماسه بسیار بالاتر از انواع تیغه‌های دیگر است. این نوع تیغه قدرت برش بالایی دارد، اما قابل تیز شدن نیست و در صورت ریزش الماسه قدرت برش را از دست می‌دهد.، تیغه 36 دندانه الماسه مناسب برای اجرای عملیات تَربُری چوب است. الماسه‌های لبه‌ی تیغه عمل بریدن را انجام می‌دهند.

به طور کلی الماسه یا دندانه‌های تیغه سه وظیفه دارند:

  1. بریدن الیاف چوب در دو طرف شکاف برش.
  2. کندن و جدا کردن قسمت‌های بریده شده از کف شکاف برش.
  3. بیرون انداختن قسمت‌های بریده و جدا شده که به صورت خاک اره بیرون ریخته می‌شود.

دندانه‌‌ی تیغه متناسب با نوع چوب و کاری که تیغه باید انجام دهد، دارای شکل، اندازه و گام‌های مختلفی است. ساده‌ترین نوع آن، دندانه مثلثی شکل است که بیش‌تر برای بریدن چوب در جهت الیاف مناسب است. هر یک از دندانه‌های مثلثی به تنهایی در یک حرکت هر سه وظیفه اشاره شده برای دندانه را انجام می‌دهند برای راحتی حرکت تیغه در شکاف برش باید شکاف برش کمی عریض‌تر از ضخامت تیغه باشد. برای این منظور دندانه‌ها یک در میان به سمت چپ و راست تمایل دارند هر قدر چوب مرطوب‌تر، قطورتر و نرم‌تر باشد، باید از تیغه‌ای استفاده کرد که میزان چپ و راستی دندانه‌هایش بیش‌تر باشد. تیغه‌هایی که اندازه، گام و میزان چپ و راستی دندانه‎های آنها نسبتا بزرگ‌تر باشد بیش‌تر مناسب برای قطع چوب‌های تَر هستند، از این رو به تیغه‌های تَربُر معروف هستند، از طرف دیگر تیغه‌هایی که اندازه، گام و میزان چپ و راستی دندانه‌های آن‌ها نسبتا کوچک‌تر است بیش‌تر مناسب برای قطع چوب‌های خشک هستند و تیغه‌ی خشک‌بُر نامیده می‌شوند.

تیغه علف زن 40 پر

لزوم استفاده از تیغ اره الماسه استاندارد

تیغ اره یکی از مهمترین قسمت های اصلی هر دستگاه برش است که نقش آن اهمیت خیلی بالایی دارد. از این رو داشتن اطلاعات کافی و دانش فنی کامل در زمینه انتخاب یک صفحه برش یا تیغ اره نه تنها در هزینه های تمام شده یک واحد صنعتی تاثیر مستقیم دارد بلکه به لحاظ کیفیت کار و سرعت انجام یک برش استاندارد و حفظ تمام فاکتورهای ایمنی کار و بهداشت کار و … را به همراه دارد بعنوان مثال انتخاب یک تیغ الماسه غیر استاندارد در برش mdf قطعاً نه تنها کیفیت مطلوب برش را نخواهد داشت بلکه عمر مفید دستگاه را به شدت کاهش می دهد باعث هدر رفت سرمایه های مالی و زمانی را بهمراه دارد حتی با افزایش مقطع برش در قطعه کار علاوه بر سوختن تیغ اره باعث آزاد شدن گازهای سمی از ورق mdf شده و بهداشت محیط کار را از بین میبرد.

یکی از معیارهای انتخاب تیغه برش الماسه وجود برجستگی و فرورفتگی در قسمت لبه فلزی است که با الماس و پودر فلز پر می شوند، اندازه این فرو رفتگی ها به هر شکلی که طراحی شده باشد. تیغه به همان اندازه توانایی برش دارد اما ازطرفی دیگر ضخامت تیغه نیز از دیگر عوامل کارایی تیغه برش الماسه می باشد. به عنوان مثال برای کار سنگ های قیمتی کوچک شما باید از تیغه های نازک و موقع کار با سنگ های بزرگتر از تیغه های ضخیم استفاده نمایید.

انواع تیغه علف تراش

نکات کلیدی و ایمنی

•    توجه داشته باشید تعداد بیشتر دندانه‌های تیغه سرعت برش را افزایش می‌دهد.

•    توجه داشته باشید تیغه همیشه تیز باشد. استفاده از تیغه نامناسب و کُند می‌تواند منجر به آسیب شدید اپراتور و دستگاه علفتراش شود.

•    توجه داشته باشید تیغه کُند احتمال برگشت تیغه را افزایش می‌دهد که منجر به جراحت اپراتور و افرادی که در اطراف هستند خواهد شد.

•    در زمان اجرای عملیات با تیغه علفتراشی روی زمین ناهموار و سخت و یا روی زمین خیس و لغزنده، بیشتر احتیاط کنید. برای کار در این شرایط توصیه می‌شود از نخ علفتراش استفاده نمایید.

•    مراقب اجسام سخت پنهان میان گیاهان مانند سنگ و قطعات فلزی باشید، زیرا ممکن است تعادل شما را بر هم بزنند. برای کار در این شرایط توصیه می‌شود از نخ علفتراش استفاده نمایید.

•    تنها در شرایطی که محیط کار از نظر ایمنی مناسب است، از دستگاه علفتراش مجهز به تیغه استفاده نمایید.

•    در مجاور اجسام سخت و دیوارها از نخ علفتراش به جای تیغه استفاده نمایید.

•   تیغه‌های گرد مناسب دستگاه علف تراش سبک‌تر از تیغه‌های گرد میزهای نجاری حرفه‌ای برش چوب هستند، بنابراین در سطح تیغه‌های گرد مناسب دستگاه علفتراش سوراخ‌های منظمی مشاهده می‌کنید. اما تیغه‌های چوب بُری مخصوص نجاری سنگین‌تر و فاقد سوراخ روی سطح تیغه هستند. هرگز تیغه‌های حرفه‌ای نجاری را روی دستگاه علفتراش نصب نکنید. در صورت نصب نه تنها به گیربکس هد، شافت‌های انتقال قدرت و قابل انعطاف و موتور دستگاه فشار زیادی وارد می‌شود بلکه منجر به اصطحلاک سریع نیز خواهد شد، مصرف سوخت بالا خواهد رفت و سرعت کاری به طور قابل توجهی پایین خواهد آمد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5