خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیلر کشاورزی اکسل (Excel)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
تیلر کشاورزی اکسل
  • تیلر کشاورزی اکسل
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تیلر کشاورزی چیست؟

تیلر نوعی تراکتور است که ابعاد کوچکتری دارد اما تمام کاربردهای تراکتور را دارد و در عملیات کاشت ، نگهداری و برداشت استفاده می شود. تیلر به طور گسترده ای در باغ های بین درختان یا زمین های کشاورزی کوچک استفاده می شود. دسته تیلر مانند موتور سیکلت است و حرکت آن بسیار آسان است.

شالیزارها بیشتر از تیلر استفاده می کنند. انواع مختلف تیلرها در ایران وجود دارد. تیلر ها کوچک و ارزان و آسان برای استفاده هستند و همچنین سوخت و نگهداری آنها هزینه کمتری دارد و در واحدهای کشاورزی کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ، در باتلاق ها و مزارع شالیزار بهتر از ماشین آلات سنگین استفاده می شود.

تیلر برای تبدیل خاک سخت به خاک نرم برای کاشت استفاده می شود. در حقیقت ، این لایه سخت خاک را در اعماق زیاد شخم زده و می شکند. این حالت برای خاک ورزی اولیه استفاده می شود. به طور کلی ، تیلر برای نرم سازی خاک ، شخم زدن ، تقطیر سطح خاک ، کشت و علف های هرز ، سمپاشی ، درو ، بارگیری ، انتقال نیرو ، هرس ، برف روبی ، جارو زدن و غیره استفاده می شود و اضافه می شود و بسیاری از نیازهای کشاورزان را برآورده می کند.

ادوات تیلر

تیلر با ادوات مختلفی کوپل می شود. از این ادوات می توان به کولتیواتور، چاله کن، تریلی، دروگر و غیره اشاره کرد. تیلر کولتیواتور، نوعی تیلر است که بر آن کولتیواتور سوار شده است و عمل زیر و رو کردن خاک را انجام می دهد و دارای انواع مختلفی می باشد. تیلر چاله کن نیز جهت کندن چاله برای کاشت درختان استفاده می گردد. تیلر دروگر نیز در درو کردن و برداشت استفاده می گردد.

ادوات تیلر

انواع تیلر

تیلر را می‌توان براساس نوع مصرف سوخت به سه دسته زیر تقسیم کرد:

•    تیلر بنزینی

•    تیلر نفتی

•    تیلر گازوئیلی

ساختمان تیلر

۱-موتور :

موتور از نظر ساختمان مانند موتورهای دیگر است اما از لحاظ سوخت بر سه گونه است: الف) بنزینی ب) نفتی د) گازوئیلی

۲-تیلر دارای دو دنده است:

الف) دنده‌های سنگین: دنده‌های سنگین برای زمانی کاربرد دارد که سرعت کم و قدرت زیاد مورد نیاز باشد، معمولاً هنگامی که تیلر را در مزرعه به کار می‌برند از دنده‌های سنگین استفاده می‌کنند

ب) دنده‌های سبک: دنده‌های سبک برای زمانی کاربرد دارد که سرعت زیاد و قدرت کم مورد نیاز باشد  معمولاً برای حرکت در جاده ها از دنده سبک استفاده می‌شود

۳-تیلر دارای دو نوع کلاچ است:

الف) کلاچ اصلی برای هر دو چرخ عمل می‌کند و برای تعویض دنده و از حرکت بازداشتن همچنین انتقال حرکت موتور به تیلر است

ب) کلاچ فرعی برای هر چرخ وجود دارد. و اهرم آن روی دسته فرمان قرار داده شده است. اهرم دست راست برای چرخ طرف راست و اهرم دست چپ برای طرف چپ. کلاچ‌های فرعی تیلر کار فرمان و هدایت آن را انجام می‌دهند.

۴-  تیلر دارای دوچرخ است که برای کاربردی های  مختلفی دارند:

الف) چرخ‌های لاستیکی برای کارهای سبک کشاورزی بارکشی و حرکت در جاده‌ها

ب) چرخ‌های آهنی پره‌دار، برای شخم زدن زمین‌های سخت

د) چرخ‌های آهنی استوانه‌ای برای کارهای شخم زدن در شالیزارها

ساختمان تیلر

روش کار با تیلر :

همانطور که مشاهده می کنید ساخت موتور تیلر بسیار ساده است و بیشتر از هندل به جای استارت استفاده می کند. میزان سوخت موجود در باک را می توان با نصب یک لوله شفاف در کنار آن تعیین کرد.

فواید استفاده از تیلر

تیلر فواید مختلفی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم:

•    تیلر می‌تواند علف های هرز موجود در یک ردیف را از بین ببرد

•    در راستای کمک به کاهش خسارت به کشاورزان می‌تواند حشرات، آفات و موش ها را از بین ببرد.

•    به تهویه خاک و فعالیت میکروب های مفید کمک می‌کند

•    به دلیل اینکه نفوذ آب در خاک را راحت تر می‌کند، هزینه آبیاری را کاهش می‌دهد

تیلر چیست و چه تفاوتی با کولتیواتور دارد؟

کولتیواتور ها تیلر های دوچرخی هستند که برای خاکورزی مزارع شالیزار مرطوب استفاده می شوند. به دلیل رطوبت زیاد این زمین ها ، تردد تراکتورهای چهار چرخ باعث تراکم خاک شده و مانع رشد گیاهان و هوادهی خاک می شود. هنگام شخم زدن مزارع شالیزاری با کولتیواتور ، چرخ های محرک آن باز شده و به جای آن تیغه های چرخان نصب می شود.

حرکت این تیغه ها باعث برش خاک می شود. این باعث شل شدن خاک و قطع ریشه های باقی مانده از محصول قبلی می شود. به طور کلی ، تیلر ها در دو نوع دیزلی (دیزلی) و بنزینی موجود هستند ، نوع دیزل برای فعالیت های سنگین و بزرگ و نوع بنزینی برای کارهای سبک و زمین های کوچک استفاده می شود.

قدرت این خودروهای پرکاربرد بین 5 تا 12 اسب بخار است که بسته به نوع موتور و گیربکس مورد استفاده متفاوت است. با افزودن قطعات و تجهیزات مختلف به تیلر کولتیواتور کاربردهای مختلفی برای این دستگاه وجود دارد.

از جمله موارد پرکاربرد، نصب تیغه های روتیواتور جهت وجین و سله شکنی، خرد کردن کلوخ و پوشاندن بذر های کشت شده، اتصال تریلی جهت حمل بار، نصب سمپاش، پمپ آب، ابزار تسطیح و ماله کشی، نهر کن و گاوآهن می باشد.

تیلر چیست و چه تفاوتی با کولتیواتور دارد؟

کاربرد تیلر

تیلر از نظر نحوه روشن شدن در دو نوع هندلی و استارتی موجود است. نوع هندلی با کشیدن طناب هندل روشن می شود ، در مدل های استارتی برق از طریق باتری تأمین می شود. چرخ های تیلر بسته به نوع کاربر در اندازه های 8-400 ، 10-400 و 12-500 موجود است . از تیلر برای درو کردن، سم پاشی، پودر کردن خاک، برداشت و انتقال محصولات و غیره استفاده می شود.

نحوه انتخاب تیلر مناسب

تیلر کشاورزی یکی از پر کاربردترین و رایج ترین ابزارهای کشاورزی است که به دلیل مکانیزم نسبتاً ساده آن ، طراحان و تولیدکنندگان در مارک های مختلف آن را در سراسر دنیا تولید و به بازار عرضه کرده اند. سطح کیفیت موتور و لوازم جانبی ، قدرت و قیمت دستگاه از عوامل اصلی در انتخاب تیلر مناسب است.

به دلیل تنوع زیاد این محصول و عدم شناخت کافی مصرف کنندگان و کشاورزان ، برخی از تأمین کنندگان محصولات نامرغوب را با قیمت پایین تولید می کنند که در نهایت منجر به عدم رضایت کشاورزان از هزینه های مضاعف و ناکارآمدی آنها می شود.

تیلر کشاورزی اکسل (Excel)

انجام کار شخم زنی باغات ،پاکنی دور درختان ، جابه جای بار و محصولات باغ،نصب پمپ سمپاش ، نصب پمپ آب ، نصب گاو آهن و نهر کن جهت جوی آب از جمله کارآیی های این دستگاه می‌باشد.تیلر اکسل از بهترین و قدیمی ترین برند تیلر می‌باشد که در 5 قدرت : 5 اسب - 7 اسب-10 اسب و 12 و 7 اسب بنزینی اسب موجود می‌باشد.

تیلر اکسل 5 اسب دیزلی

دارای موتور 5 اسب بخار قدرت می‌باشد. سوخت این موتورها گازوئیل می‌باشد. گیربکس این دستگاه ها مدل 1100 می‌باشد که در هر دونوع یکی می‌باشد. همچنین انتقال قدرت بین موتور و گیربکس بصورت شافت مستقیم با چرخ دنده می‌باشد. همچنین گیربکس آنها دارای شافت P.T.O (شافت هرزگرد خروجی گیربکس جهت استفاده های کاربردی مانند نصب سمپاش، ژنراتور و…) می‌باشد.
تیلر 5 اسب اکسل دارای 3 دنده می‌باشد، دو دنده جلو یک دنده عقب
فرمان این دستگاه ها از مدل جدید می‌باشد که شبیه به یک بازو طراحی شده که در جهت بالا یا پایین برای تنظیم قد حرکت می‌کند.

تیلر کشاورزی اکسل (Excel)

موتور اکسل

موتور تیلر 5 اسب اکسل از نوع دیزلی می باشد. در ساخت آن از موتور های احتراقی چهار زمانه استفاده می شود. موتور دارای کارتل روغن بوده و به سیستم روغن رسانی مجزا مجهز می باشد. نوع هواکش (ساسات) در مدل های امروزی اتومات است. گاز به صورت دستی در اختیار راکب قرار دارد.

گیربکس اکسل

در ساخت تیلر یا همان شخم زن اکسل برای انتقال نیروی به وجود امده توسط موتور از یک گیربکس کتابی واسط ۲تا ۴ دنده استفاده می شود (در بعضی از مدل ها گیربکس دارای دنده عقب می باشد). گیربکس معمولاً  از نوع تک محور بوده و برای عوض کردن دنده ها از قطعه تقسیم دنده استفاده می کند. پوسته گیربکس ریخته گری آلومینیوم و دنده ها فولادی می باشند.

شاسی اکسل

شاسی تیلر 5 اسب اکسل از دو محور شبیه هم که در مقابل هم قرار دارند و توسط یک صفحه فلزی به هم متصل شده اند ساخته می شود. موتور در قسمت جلوی شاسی و گیربکس در زیر موتور تعبیه شده است. در انتها دسته فرمان تیلر قرار دارد که گاز و کلاچ دستگاه بر روی آن قرار دارد. شاسی تیلر اکسل بر روی دو چرخ مقابل هم بر روی یک محور حرکت می کند.

تجهیزات اکسل

تایر ها آج بلند بوده و مناسب حرکت بر روی انواع زمین کشاورزی ( دیم، قرق آبی،مزرعه،شالی…) می باشند.تیغه های تیلر دیزلی 5 اسب اکسل در دو طرف دستگاه قرار دارد. تیغه ها طراحی ناخن انگشتی دارند و از فولاد ساخته شده اند.

موارد مصرف

به علت اندازه کوچک تر این دستگاه نسبت به انواع تراکتور ها این وسیله در باغ های میوه بسیار کاربرد دارد.

تیلر کشاورزی اکسل (Excel)

نگهداری موتور و گیربکس های تیلرهای اکسل

قبل از روشن کردن دستگاه سطح روغن موتور و واسکازین گیربکس را چک کنید.
هواکش دستگاه از نوع روغنی بوده و در کاسه هواکش به میزان 100cc روغن  10w40 بریزید.
 

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5