خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک (Metalwork)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک
  • جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

جک چهارگوش پنوماتیک تجهیزی پر کاربرد

سیستم‌ های اتوماسیون، بخش کلیدی در اجرای فضاهای صنعتی هستند. حالا برای تولید هر کالای بسته ‌بندی ‌شده تا اجرای دقیق هر پروسه صنعتی و یا فعالیت مؤثر هر ماشین قدرتمند با عملکردی اتوماتیک به نوعی نیاز به تعریف سیستم ‌های اتوماسیون شده داریم. قطعا حضور بخش ‌ها و متعلقات پنوماتیکی جزء اصلی هر سیستم اتوماسیونی محسوب می ‌شوند. در این ‌بین انواع جک‌ های پنوماتیکی آخرین حلقه در جریان کنترل هوای فشرده برای انجام فعالیتی مکانیکی هستند. این جک ها تعریف شده ‌اند تا خیلی ساده بتوانند فشار کنترل ‌شده هوای فشرده را تبدیل به یک قدرت دقیق و کارآمد مکانیکی نمایند. جک پنوماتیک چهارگوش محصول کمپانی متال ورک ایتالیا یکی از محصولات خوش ‌ساخت و میان رده بازار است که به‌ طور کامل برای حضور مؤثر در بطن سیستم‌ های اتوماسیون شده طراحی شده ‌است.

جک چهارگوش پنوماتیک متال وُرک ایتالیا 

جک پنوماتیک چهارگوش محصول کمپانی متال ورک ایتالیا از الگوی استانداردی در طراحی سیستم‌ های اتوماسیون تبعیت می ‌کند. از این سیلندرها برای تکمیل یک جریان مکانیکی آن هم تحت کنترل هوای فشرده و با دقتی مناسب در تعریف بازه زمانی هایی حساب ‌شده استفاده می ‌شود. جک پنوماتیک متال ورک با سطح آب ‌بندی خوب و در عین حال حرکتی روان، قابلیت تبدیل مکانیکی بسیار قدرتمندی دارد. این تیپ خاص از انواع سیلندر پنوماتیک برای کنترل زمان ‌بندی‌شده بازوهای مکانیکی و یا حضور در جریان منظم یک دستگاه با قطعات فنی بسیار بهترین است. در این مطلب قصد داریم تا با تشریحی ساده از قاعده طراحی سیلندر پنوماتیک ها به بحث فنی در جزئیات طراحی تا جنبه‌ های کاربردی جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک بپردازیم.

جک چهارگوش پنوماتیک متال ورک

قاعده طراحی سیلندر پنوماتیک 

هر سیلندر پنوماتیکی از دو بخش کلی تشکیل ‌شده است. یک بخش سیلندر گونه که روکش فلزی بیرونی جک پنوماتیک را تشکیل می ‌دهد و یک پیستون آب‌ بندی‌ شده در داخل این سیلندر فلزی که وظیفه جابجایی بازوهای مکانیکی را بر عهده دارد. پیستون در داخل محفظه سیلندر آن هم تحت تاثیر جریان حساب ‌شده از هوای فشرده جابجا می ‌شود. طول سیلندر معرف کورس حرکتی جک پنوماتیکی است. طبعا هر اندازه سیلندر پنوماتیک طول بیشتری داشته باشد، از پیستون با دامنه حرکتی بزرگتری برخوردار است. در نتیجه می ‌تواند کورس حرکتی بیشتری را تامین نماید. البته بزرگ شدن طول جک پنوماتیک مستلزم طراحی سیلندر با جداره ‌های ضخیم‌ تر و قدرت بالاتری است. در عین‌ حال باید از شفت ضخیم‌ تری برای طراحی پیستون متحرک در داخل فضای سیلندر استفاده کنیم. 

در عین ‌حال برای تامین قدرت بیشتر یا قابلیت اعمال توان بالاتر در جابجایی بازوهای مکانیکی باید حجم سیلندر پنوماتیک را افزایش دهیم. سیلندرهایی که قطر دهانه بیشتری دارند، با حضور حجم بالاتر، قابلیت پذیرش مقدار هوای فشرده بالاتری را دارند. لذا می ‌توانند قدرت مکانیکی قوی ‌تری را تامین نمایند. اما در بحث قاعده کارکرد هر جک پنوماتیکی از دو مدخل برای ورود و خروج هوای فشرده استفاده ‌شده است. این دو مدخل در دو سمت ابتدایی و انتهایی جک پنوماتیکی حضور دارند. حضور هوای فشرده در یکی باید با تخلیه جریان هوا از دیگری همراه باشد تا قابلیت حرکت رو به جلو و یا رو به عقب در بازوهای مکانیکی سیلندر پنوماتیک حاصل آید. البته در برخی از موارد با تعریف یک فنر قابلیت حرکت برگشتی جک پنوماتیک را تعریف می ‌کنند. اما در محصول مورد نظر ما یعنی جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک از هر دو مدخل وجود دارد.

به ‌این ‌ترتیب فضای داخلی چنین جک ‌هایی تبدیل به دو بخش مجزا و کاملاً ایزوله شده از هم می ‌شود. هر کدام از این بخش‌ ها تحت تأثیر هوای فشرده از هر کدام از مدخل ‌های ابتدایی و یا انتهائی جک پنوماتیک هستند. یک پیستون آب ‌بندی ‌شده با جداره ‌های داخلی سیلندر، مرز جدا کننده این دو فضا است. طبعا با وجود هوای فشرده در هر سمت این پیستون آب‌ بندی شده، قابلیت حرکت مکانیکی جک پنوماتیک تامین می ‌شود. حالا با مطرح کردن این مقدمه می ‌توانیم به تشریح فنی با جزئیات طراحی و زمینه ‌های کاربردی جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک ایتالیا بپردازیم.

طراحی سیلندر پنوماتیک

جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک سری 121 (مدل 2 طرفه) 

جک های چهارگوش یک تیپ قدرتمند با قابلیت کارکرد رده ‌بالا در طراحی انواع سیلندر پنوماتیک هستند. در جک ‌های معمولی برای اتصال دو سر سیلندر پنوماتیکی از چهار میله اتصال استفاده می‌ شود. این میله ‌ها در چهار طرف محفظه سیلندر حضور دارند. اما در طراحی جک های چهارگوش، میله ‌های اتصال در داخل محفظه سیلندر حضور دارند. در واقع خود سیلندر دارای فضایی یکپارچه برای عبور این میله ‌های اتصال در دو سمت سیلندر است. به ‌این ‌ترتیب می ‌توانیم سیلندر پنوماتیک با محفظه ‌هایی قدرتمندتر که قابلیت تولید قدرت مکانیکی بالاتر و البته دقیق ‌تری را دارند، تولید کنیم. در عین ‌حال درجه آب‌ بندی سیلندر پنوماتیکی بسیار بالاتر از مدل ‌های معمولی است. برای طراحی جک پنوماتیک چهارگوش محصول کمپانی متال ورک نیز از همین قاعده تاثیرگذار استفاده شده ‌است. این سیلندر پنوماتیک برای نگه ‌داشتن بخش ‌های ثابت از میله پیستون با زاویه ‌های مورد نظر کارایی دارد.

بر بدنه چهارگوش این تیپ از جک پنوماتیک متال ورک، شیارهایی برای نصب شدن سنسورها تعریف‌ شده است. این شیارها در طول بدنه جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک حضور دارند. در نتیجه می ‌توانیم به ‌راحتی موقعیت نصب سنسور برای تشخیص موقعیت حرکت پیستون را جابجا کنیم. به‌ این ‌ترتیب خیلی ساده می‌ توانیم با تعریف موقعیت سنسور به طول بدنه جک پنوماتیک چهارگوش، کنترل دقیق بر کورس حرکتی پیستون داشته‌ باشیم و یا با سنس موقعیت پیستون، فرمان ‌های اتوماسیون شده متعددی را تولید کنیم. سنسور نصب ‌شده در این شیارها قابلیت سنس با سرعت ‌عمل بالایی دارد که به ‌دقت هر چه بیشتر سیستم ‌های اتوماسیون شده می ‌افزاید. 

در بخش جلویی جک پنوماتیک چهارگوش از یک بوش برنزی متخلخل استفاده شده ‌است. این بوش برنزی بر پروفیل میله بلند پیستون متصل است و به نوعی باعث هدایت آن در حرکت رو به عقب و یا جلو خواهد شد. به ‌این ‌ترتیب اجازه نمی ‌دهد که پروفیل میله پیستون بر حول محور خود بچرخد. در بطن اجزای فنی جک پنوماتیک متال ورک از واشرهای پلی اورتان برای تأمین آب ‌بندی در دو سمت پیستون و همچنین بخش خروجی جک استفاده شده ‌است. این واشرهای پلی اورتان کیفیت ماندگاری دارند و با طول عمری بالا می ‌توانند سطح کاملی از آلایندگی ‌ها را جمع‌ آوری کرده تا فضای داخل سیلندر پنوماتیک از کثیفی ‌ها اشباع نشود.

جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک محصول کشور ایتالیا دارای استاندارد رده‌ بالای ISO15552   می‌ باشد. این جک پنوماتیک چهار میل قابلیت‌ های کاربردی گسترده ‌ای دارد و در سایزهای مختلف برای پوشش فعالیت ‌های گسترده در فضاهای رده ‌بالا و متوسط از سیستم‌ های پنوماتیکی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

جک چهارگوش پنوماتیک متال ورک ایتالیا

مشخصات فنی جک پنوماتیک چهارگوش برند متال ورک 

  •  این جک با قابلیت کارکرد در فشار حداکثری 10 بار از هوای فشرده در سیستم ‌های اتوماسیون شده طراحی ‌شده است.
  •  جک پنوماتیک چهارگوش تیپ A با قابلیت کارکرد در رنج دمایی از ۲۰- الی ۸۰ درجه سانتیگراد طراحی ‌شده است.
  • برحسب نوع و همچنین تعریف درست سیستم‌ های اتوماسیون شده قابلیت حداکثر کورس حرکتی ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلیمتری را دارد. 

قاعده کارکرد جک پنوماتیک ها در سیستم ‌های اتوماسیون شده 

جک پنوماتیک چهارگوش محصول خوش ‌ساخت از برند متال ورک ایتالیا یک حلقه نهایی از تعریف سیستم ‌های اتوماسیون شده است. این جک با قابلیت عملکرد دو طرفه برای تأمین حرکتی مکانیکی در جابجایی بازوهای مکانیکی طراحی ‌شده است. این جک ها قادر هستند تا بخش کاملی از جریان اتوماسیون صنعتی را تکمیل نمایند. برای کارکرد مؤثر آنها از انواع شیرهای پنوماتیکی استفاده می ‌شود. قاعده کارکرد جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک برای عملکردی دو طرفه است. یعنی حرکت بازوی مکانیکی تحت حضور جریان هوای فشرده در هر سمت جک تعریف شده ‌است. طبعا وقتی مقدار هوای فشرده در مدخل جلویی جک باشد، حرکت پیستون به سمت عقب خواهد بود. ورود هوای فشرده در بخش انتهائی جک به حرکت جلو رونده پیستون ختم خواهد شد.برای کنترل این حرکت از شیرهای پنوماتیکی با دو سر بوبین استفاده می‌ شود. طبعا نمی‌ توانیم جریان هوای فشرده را در هر دو سمت جک پنوماتیک چهارگوش داشته ‌باشیم. زیرا باعث عدم حرکت پیستون خواهد شد.

سیلندر پنوماتیک چهارگوش

تعریف سنسورهای کنترل وضعیت بر بدنه شیاردار جک پنوماتیک چهارگوش قابلیت کنترل پذیری رده ‌بالایی را برای ما فراهم می ‌کند. در این حالت به ‌جای آنکه سنسورها را در انتهای بازوی مکانیکی در جابجایی بخش ‌های فنی دستگاه تعریف کنیم، می ‌توانیم آنها را بر روی بدنه فلزی جک پنوماتیک چهارگوش بیاوریم. طبعاً برای تشخیص کورس حرکتی بازوی مکانیکی، کافی است کورس حرکتی در فضای داخل جک پنوماتیک را شناسایی کنیم. این سنسورها از نوع پروکسی متر هستند و قابلیت سنس کردن فلز آهن را دارند. به ‌این ‌ترتیب می ‌توانند با دقت بالایی کورس حرکتی پیستون در داخل سیلندر پنوماتیک را تشخیص دهند.

مزایای استفاده از جک چهارگوش پنوماتیک 

  • برای اتصال سرهای جلویی و عقبی جک پنوماتیکی می ‌توانیم از خود بدنه سیلندر استفاده کنیم. این نوع طراحی باعث تامین درجات آب ‌بندی بالاتر و در عین ‌حال قدرت تحمل فشار بالاتر سیلندر پنوماتیک شده‌ است.
  • جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک با قابلیت استفاده دو طرفه می ‌باشد. به ‌این ‌ترتیب می‌ توانیم با یک کورس حرکتی دو تیپ کارکرد متفاوت اما در امتداد هم را انجام بدهیم.
  • قابلیت نصب شدن بر بازوهای مکانیکی متحرک را دارد. این جک ها را می ‌توانید بر شاسی ‌های لولایی سوار کنید.
  • در طراحی جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک از واشرهای پلی اورتان برای تأمین حداکثر شرایط آب ‌بندی ‌شده استفاده ‌شده است.
  • قابلیت تحمل فشار بالا تا حداکثر ۱۰ بار را دارد که سطح کاربردی آن را در پیچیده ‌ترین سیستم ‌های اتوماسیون شده نمایان می ‌سازد.
  • با عکس‌ العمل سریع در قبال حضور هوای فشرده با سریعترین زمان در تغییر جریان هوای فشرده، موقعیت جک پنوماتیک متال ورک نیز به ‌سرعت تغییر خواهد کرد. این جک سرعت پاسخگویی بالایی دارد.
  • قیمت جک پنوماتیک متال ورک با توجه به امکانات فنی و زمینه ‌های کاربردی کاملاً اقتصادی و به ‌صرفه می ‌باشد. 

در اجرای یک سیستم اتوماسیون دقت و سرعت عمل جک های پنوماتیکی اهمیت بالایی دارد. کارکرد زمان بندی شده این جک ها است که یک پروسه مکانیکی و کاملا ماشینی شده را تعریف می کند. در چنین سیستم هایی کیفیت و قدرت عملیاتی شدن سیلندرهای پنوماتیکی موضوعی کاملا جدی است. جک پنوماتیک چهارگوش متال ورک از محصولات خوش ساخت با برند ایتالیایی است که می تواند رده های حرفه ای و کاملا دقیق در اجرای هر پروسه اتوماسیون شده را پوشش بدهد. 

سفارش جک پنوماتیکی متال ورک ایتالیا 

در حال حاضر به دلیل هزینه تمام شده بسیار بالا جهت واردات و سفارش گذاری این مدل جک پنوماتیک از کشور ایتالیا، جک های چهارگوش پنوماتیکی متال ورک در داخل ایران و با قطعات اُرجینال متال ورک ایتالیامونتاژ می شود. شما می توانید پس از سفارش گذاری جک پنوماتیک متال ورک، بعد از 2 هفته کاری جک مذکور را تحویل بگیرید. بازه قطر پیستون این مدل جک 32 الی 125 میلیمتر است. 

نکته: فقط مدل جک 2 طرفه چهارگوش متال ورک ایتالیا که با مدل 121 شناخته می شود قابل سفارش گذاشتن است.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5