خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

جک پنوماتیک چهار میل (چهارگوش)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
جک پنوماتیکی چهار میل مهار چهارگوش
  • جک پنوماتیکی چهار میل مهار چهارگوش
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

جک پنوماتیک چهار میل از طراحی تا کاربرد

جک های پنوماتیک و یا هیدرولیک مانند جک پنوماتیک چهار میل (چهار گوش) که تشریح ساختار آن موضوع این مطلب است در ساخت دستگاه های امروزی یک وسیله حیاتی می باشند. با کمک این جک ها می توان طیف گسترده‌ ای از طراحی های مکانیکی را به انجام رسانید. اهمیت کارکرد انواع جک های هیدرولیکی تا پنوماتیکی در طراحی دستگاه ها تا جایی است که برای تحلیل و قانونمند کردن آنها، علمی در شاخه های مهندسی مکانیک تعریف شده است. علمی که سعی در طراحی تا تحلیل ساختار های پنوماتیکی و یا هیدرولیکی دارد.

جک پنوماتیک چهار میل مهار

در این بین برای رسیدن به یک ساختار پنوماتیکی و یا هیدرولیکی تجهیزات بسیاری طراحی و تولید می ‌شوند. از انواع شیر های برقی تا انواع جک ها که با هدف تامین حرکت هایی اتوماتیک شده مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در این بین برای یکی از پر مصرف ترین انواع جک های پنوماتیک در سطح فضا های دستگاه سازی می توان به جک پنوماتیک چهار میل اشاره کرد.

جک پنوماتیک چهار میل یکی از انواع متداول در طراحی جک های پنوماتیک است که با هدف استفاده های عادی تا پیچیده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار تا قیمت جک پنوماتیک چهار میل نیز به مانند تمام جک های این دسته از یک ساختار سیلندر پیستونی تبعیت می ‌کند که قیمت به مقدار قابل توجهی تحت تاثیر ابعاد این محفظه سیلندر شکل قرار دارد.. از این رو اگر بخواهیم در باب جک پنوماتیک چهار میل صحبتی داشته باشیم، باید تحلیل کاملی از مشخصات جک پنوماتیک را برای تکمیل مطلب ارائه کنیم. از این رو برای آشنایی با ساختار تا کاربرد جک پنوماتیک چهار میل همراه این مقاله باشید تا در کنار آشنایی تا کاربرد جک پنوماتیک چهار میل از نگاه کلی، درک کاملی از انواع این تجهیزات حاصل گردد.

اجزای جک پنوماتیک چهار میل 

همان طور که می دانید، هوای پرفشار یکی از المان‌ های مطلوب برای ساخت ساختار های مکانیکی می باشد. با کمک این هوای پرفشار می توان سلسله مراتب کنترلی را در یک دستگاه تولید نمود. در حلقه ‌های تولید این سیستم های کنترلی، کاربرد جک پنوماتیک در انتهای حلقه کنترل قرار می ‌گیرد. یعنی زمانیکه فرمان از طریق یک شیر برقی، مسیر هوای فشرده تا ابتدا و یا انتهای جک پنوماتیک چهار میل را باز یا بسته می کند. تحت تاثیر حضور و یا عدم حضور هوای فشرده در درگاه های جک پنوماتیک چهار میل می توانید شاهد حرکت ‌های رفت و یا برگشت در قسمت سیلندر جک باشید.

ساختار جک پنوماتیک چهار میل از یک الگوی ساده و آشنا برای هر کسی تبعیت می ‌کند. یک استوانه محکم فلزی که با عنوان سیلندر شناخته می ‌شود و میله ‌ای همراه با دیسکی که کاملاً نسبت به جداره های داخلی سیلندر آب بندی شده است، با عنوان پیستون در آن به حرکت درآمده و خروجی این حرکت، توانایی جا به جایی اشیا گوناگون را دارد. در بدنه سیلندر، دو درگاه ورودی هوا تعبیه شده است. دقت کنید که این دو درگاه هر دو حکم معبر های ورود و خروج هوا را دارند و از داخل فضای پیستون نسبت به یکدیگر کاملا ایزوله هستند. بدین ترتیب اگر از درگاه ورودی هوا در قسمت انتهای جک پنوماتیک چهار میل، تحت فشار هوای فشرده قرار گیرد، پیستون به سمت جلو حرکت خواهد کرد و برعکس این ماجرا، اگر از قسمت جلو در تاثیر هوای فشرده باشد، پیستون به سمت عقب حرکت خواهد کرد. کارکرد دقیق و مطلوب جک پنوماتیک چهارگوش و یا هر جک پنوماتیک دیگری در آن است که در هر دو درگاه ورودی هوای فشرده در قسمت جلو و عقب جک شاهد وجود همزمان هوای فشرده نباشیم. در این صورت نمی‌ توانید انتظار عملکرد صحیح از کارکرد جک پنوماتیک چهارگوش داشته باشید.

جک پنوماتیک چهارگوش

هوای فشرده چگونه تعریف شده است؟

در تشریح ساختار جک پنوماتیک چهار میل  تا کارکرد و کاربرد آن در صنایع ماشین سازی، صحبت از یک هوای فشرده کنترل شده است که می ‌تواند باعث کارکرد دقیق و برنامه‌ریزی شده جک پنوماتیک چهار میل و یا هر نوع جک دیگری باشد. در این تشریح از کاربرد جک پنوماتیک، احتمالاً این سوال پیش آید که هوای فشرده برنامه ‌ریزی شده چگونه تولید می شود؟

در واقع در حلقه های کنترلی جک پنوماتیک چهار میل که خود جک در انتهای این حلقه قرار دارد، می توانید شاهد انواع سیستم های شیر برقی و یا شیر های مکانیکی باشید. این شیر ها در مسیر هوای فشرده قرار خواهند گرفت و این توانایی را دارند که همراه با فرمان های برقی تحت یک برنامه از پیش تعریف شده، مسیر هوای فشرده که به سمت جک پنوماتیک چهار میل می ‌رود را قطع و یا وصل سازند. این قطع و وصل هوا می ‌تواند بسیار سریع باشد، از فرکانس بالایی برخوردار باشد، از یک برنامه کنترلی تبعیت کند و یا آنکه به شکل دائمی برقرار گردد. غالباً در دستگاه های مکانیکی که با تعداد بسیاری از جک پنوماتیک چهار میل فعالیت می‌ کنند، می ‌توانید شاهد باکس های شیر برقی باشید. این باکس ها به گونه ای است که در آن یک تا چند شیر برقی در کنار هم قرار گرفته اند و هر کدام وظیفه کنترل حرکتی یک جک پنوماتیک را بر عهده دارند.

مولفه های اصلی در دسته بندی جک پنوماتیک

از فضای تامین هوای فشرده در انواع جک پنوماتیک که خارج شویم، می توانیم به موضوع کلی در دسته ‌بندی ‌های این تجهیزات بپردازیم. اصولاً انواع جک پنوماتیک را براساس دو مولفه کلی دسته‌ بندی می ‌کنند.

  • قدرت تامین باری که می ‌تواند تحمل و یا جا به جا سازد.
  • مقدار کورس جا به جایی سیلندر.

در مشخصات جک پنوماتیک، آن چیزی که می ‌تواند مهم باشد، همین دو مولفه قید شده است. اینکه جک پنوماتیک چهار میل و یا هر نوعی از جک تا چه قدرتی را تأمین خواهد کرد و در این بین تحت فشار ناشی از مولفه ‌های دستگاه تا چه فشاری را قادر به تحمل خواهد بود. از طرفی کورس حرکتی جک پنوماتیک تا چه اندازه است. در اصل تامین مقدار کورس می ‌تواند مولفه اصلی در انتخاب جک پنوماتیک چهار میل باشد. چرا که این تجهیز اصولاً از پس تامین نیرو های مورد انتظار ما برخواهد آمد.

در تحلیل میزان کورس جا به جایی سیلندر، مقدار حرکت مورد نظر طراح دستگاه خواهد بود. این حرکت می‌ تواند در حد چند میلیمتر تا چند متر باشد. برای این منظور انواع جک پنوماتیک چهار میل و یا هر نوع جک دیگری با ابعاد و طول های متنوع طراحی شده است. مسئله این است که در ابعاد بزرگ از حرکت پیستون دیگر نمی ‌توان از ساختار های ساده و یا ضعیف در طراحی جک پنوماتیک چهار میل استفاده کرد. استحکام در طراحی بدنه برای تامین طول کورس های بلند از اهمیت بالایی برخوردار است. این استحکام را می توانید در طراحی جک پنوماتیک چهار میل همراه با استفاده از چهار گوشه ی اسکلتی شکل که استحکام بالایی را تامین خواهند ساخت، شاهد باشید.

جک پنوماتیک چهار میل مهار چینی

انواع جک چهارگوش پنوماتیک

در طراحی ساختار کلی انواع جک پنوماتیک، بسته به نیاز های گوناگون در اهداف متنوع ماشین سازی، طرح‌ های متنوعی ابداع شده است. طرح ‌هایی که هر کدام با هدف تامین نیاز های خاصی به کار می روند. این طرح ‌ها شامل دسته بندی های زیر هستند.

*        جک پنوماتیک میل مخفی یا پروفیلی

*        جک پنوماتیک چهار میل

*        جک پنوماتیک قلمی یا گرد

*        جک پنوماتیک کامپکت یا فشرده

*        جک پنوماتیک با شفت چهارگوش

*        جک پنوماتیک بدون شفت

اصول کارکرد در جک پنوماتیک

در کارکرد جک پنوماتیک می توانید شاهد دو اصل کلی در طراحی انواع آنها باشید.

  •      جک پنوماتیک یک طرفه: این نوع از جک پنوماتیک چهار میل و یا هر نوع دیگری به گونه ای طراحی شده است که تنها در یک سمت آن نیروی هوای فشرده قرار خواهد گرفت. در واقع هوای فشرده فقط می ‌تواند یک مسیر رفت و یا برگشت را در جک پنوماتیک تامین سازد. بازگشت از حالت تعریف شده توسط هوای فشرده، از طریق نیروی فنر که پشت صفحه پیستون در داخل جک تعبیه شده است، خواهد بود. در این نوع از جک پنوماتیک که به ندرت در طراحی جک پنوماتیک چهار میل شاهد آن هستیم، تا زمانیکه نیروی فشار باد وجود دارد، می توانید شاهد حرکت در سمت تامین هوای فشرده باشید. با از دست رفتن هوای فشرده به سرعت قدرت فنر، توانایی بازگشت جک به حالت های ابتدایی خود را دارد.
  •      جک پنوماتیک دو طرفه: در این نوع از جک پنوماتیک که غالباً در انواع بزرگ از جک شاهد آن هستیم و می ‌تواند الگوی کلی در طراحی جک پنوماتیک چهار میل باشد، کورس حرکت از هر دو سمت جک توسط نیروی هوای فشرده تامین خواهد شد. به این ترتیب که برای هر دو سمت سیلندر، شاهد درگاه های ورودی هوای فشرده هستیم و با وجود یک سیگنال کوتاه از هوای فشرده، جک تغییر حالت داده و در همان حالت، تا زمانیکه در سمت عکس، شاهد هوای فشرده نباشید، باقی خواهد ماند.

جک چهارگوش پنوماتیک

آشنایی با برخی مفاهیم پایه در کار با جک پنوماتیک چهار میل

هر تجهیزی به جهت انجام فعالیت ‌های مهندسی تا حضور در ماجرا های ماشین سازی از یکسری اصطلاحات فنی و مهندسی برخوردار خواهد بود. این مفاهیم می ‌تواند بر اثر کارکرد، مشخصه ها و یا با در نظر گرفتن برخی از اندازه ها در حین طراحی دستگاه تولید شده باشند. به هر صورت بهتر است که اندکی با برخی مفاهیم پایه در کارکرد جک پنوماتیک آشنا باشید.

  •  کورس پیستون: یکی از مهمترین مفاهیم پایه در تحلیل و کارکرد جک پنوماتیک، مقدار کورس پیستون آن است. این مشخصه می ‌تواند معرف مقدار جا به جایی تجهیزات متصل به جک باشد. از این رو به فاصله ی مابین اولین نقطه حرکت شفت سیلندر تا نقطه پایانی کورس پیستون در جک هیدرولیک گفته می ‌شود و مقیاس آن بر حسب میلیمتر می باشد.
  •   قطر میل پیستون: برای تامین قدرت لازم در مواجهه با کورسهای طولانی در کارکرد جک هیدرولیک به گونه ‌ای که این حرکت های طولانی باعث خمش و یا شکستگی شفت نباشد، قطر میل پیستون را بیشتر در نظر می ‌گیرند. قطر میل پیستون می ‌تواند معرف تامین طول بیشتر کورس و یا قدرت بالاتر جک هیدرولیک باشد. غالباً این فاکتور برای جک های هیدرولیک با طول زیاد از اهمیت بالاتری برخوردار می شوند. خصوصاً در جک پنوماتیک چهار میل که اصولاً از دسته جک های طول زیاد است.
  • میزان ضربه گیری: عملکرد جک پنوماتیک چهار میل و یا هر نوع دیگری از جک یک مسیر ابتدا و انتهایی نیست. در واقع هر بار عملیات در جا به جایی پیستون در واقع جا به جایی در قلب سیلندر را شامل می ‌شود. این جا به جایی اگر همراه با پیش بینی های لازم به جهت ضربه گیری نباشد، به سرعت باعث تخریب صفحه پیستون از داخل سیلندر خواهد شد. برای جلوگیری از ضربه های ناشی از جا به جایی ها در جک پنوماتیک همواره در انتها و ابتدای کورس از در پوش ها با قابلیت ضربه گیری استفاده می شود.

جک چهار میل مهار پنوماتیک

آشنایی با ساختار جک پنوماتیک چهار میل

یک راه ساده برای تامین طول کورس های بلند در ساخت انواع جک پنوماتیک، استفاده از چهار میله مهار است. در این نوع از طراحی می توان همراه با چهار میله مهار که در چهار سوی پیستون قرار خواهند گرفت، طول کورس را تنظیم نمود و صفحه‌ های پایین و بالای جک پنوماتیک را بر این چهار میل سوار کرد. آن چیزی که در نهایت ساخته خواهد شد، با عنوان جک پنوماتیک چهار میل شناخته می‌ شود. یکی از بزرگترین قابلیت ‌های طراحی جک پنوماتیک چهار میل در توانایی آن برای تامین کورس قابل تنظیم می باشد. در این نوع از جک، فقط کافی است با باز و بسته کردن اتصالات چهار میل اطراف پیستون، تا حدود ۱۰۰ میلیمتر طول کورس را تغییر داد.

 قیمت جک پنوماتیکی چهار میل 

لطفاً جهت استعلام قیمت انواع جک چهار میل از طریق واتس اپ عکس و مشخصات جک مورد نظر را ارسال نمایید.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5