خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید بتونیر برقی یا دیزل؟

میکسر بتن گازوئیلی

فهرست مطالب

یکی از وسایلی که در روند ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد؛ بتونیر می باشد که از آن با نام های دیگری از جمله: میکسر بتن، مخلوط کن بتن، خلاطه، ملات ساز و... نیز یاد می شود.ولی همه این اسمای گوناگون، برای یک دستگاه با یک کارایی و کاربرد در ساختمان سازی تلقی می گردد که در ادامه بیشتر در خصوص این دستگاه اطلاعاتی خواهد آمد.

موتور دستگاه بتونیر می تواند به صورت بتونیر برقی، بتونیر دیزلی و یا بتونیر بنزینی باشد که هر یک از این بتونیرها در بازار موجود می باشند و شما می توانید به فراخور انتخاب خود با توجه به تفاوت هایی که میان هر یک از آن ها وجود دارد؛ سرانجام مدل انتخابی خود را با توجه به قیمت بتونیر بنزینی در قیاس با قیمت بتونیر برقی یا دیزلی و نیز عوامل دخیل دیگر در این خصوص خریداری نموده و از آن ها به خوبی در فرآیند ساخت و ساز ساختمانی استفاده به عمل آورید.

بتونیر یا میکسر بتن

بتونیر همان طور که از نام آن هویداست؛ به عنوان یک دستگاه بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که به منظور ساخت بتن در مقادیر کم  و متوسط مثلا تا 30 متر مکعب از آن استفاده می شود و سیمان و شن و ماسه و آب را به طور کلی با هم مخلوط می سازد تا در نهایت بتن را تشکیل دهد و با حالت چرخشی و گرداندن بتن سبب می گردد که پیش از مصرف نهایی بتن خود را نگیرد.ظرفیت این دستگاه بستگی به نیاز شما دارد که شما می توانید پیش از خرید به ظرفیت های مختلف و متعدد آن از 120 تا 1000 لیتر توجه داشته باشید.

میکسر بتن گازوئیلی

 از آنجایی که استفاده از این دستگاه، تخصص می خواهد؛ لذا می بایست پیش از استفاده نمودن از آن آموزش های اولیه دیده شود. به این صورت که مثلا ترتیب افزودن مواد به منظور شکل گیری بتن در داخل دستگاه مذکور از اهمیت زیاد و بسزایی برخوردار است و در صورت رعایت کردن این اصل می توان به یکنواختی بتن اطمینان بیشتری حاصل نمود.

از طرفی دیگر می بایست درست به اندازه ظرفیت دستگاه از آن استفاده کرد چرا که اضافه بار زدن در بتونیر سبب ایجاد مشکل و اختلال در آن می گردد.به طور کلی کلیه کارکنان هنگام استفاده از این دستگاه می دانند که بایستی به چه شیوه ای از این دستگاه استفاده به عمل آورند تا مشکلی در فرآیند ساخت و ساز به وجود نیاید و در عین حال با سهولت و سرعت بیشتری ساختمان سازی خود را به پیش ببرند.

اجزای تشکیل دهنده بتونیر:

همانطور که می دانید هر بتونیر از چندین جز تولید می شود که می توان  مهمترین اجزای آن را شاسی بتونیر و دیگ دانست. دیگ و شاسی از جنس ورق فولادی و فولاد آهن  هستند . به طور معمول ضخامت دیگ در لبه ها از 3 میل شروع شده و در دیواره ها به 4 میل و در کف 6 تا 8 میل می گردد. سایز قوطی فولادی شاسی نیز با توجه به حجم خلاطه بتن متفاوت می باشد. پس از ساخته شدن دیگ و شاسی آن ها را کاملاً رنگ و اپوکسی می کند. از اجزای دیگر دستگاه خلاطه بتن می توان به فرمان آن اشاره نمود. گاها فرمان دستگاه بتونیر برقی یا بتونیر بنزینی و حتی بتونیر دیزلی از نظر ظاهری ممکن است اهرمی یا گیربکسی باشد. تفاوت فرمان اهرمی و گیربکسی در شکل کارکردن با آن است که معمولا استفاده از فرمان اهرمی در بتونیر 250 لیتری به بالا غیر ممکن می باشد.

انواع موتور بتونیر

همان طور که پیشتر نیز یادآور شدیم؛ موتور این دستگاه می تواند به صورت بنزینی، دیزلی و برقی باشد که هر یک از آن ها تعاریف خاص خود را دارند و با یکدیگر متفاوت می باشند. در این بخش سعی بر معرفی دو نوع بتونیر برقی و دیزلی شده است تا کسانی که قصد خرید دارند و در عین حال نمی دانند که خرید بتونیر برقی یا بتونیر دیزلی برای آن ها مقرون به صرفه و ایده آل می باشد؟ بتوانند با ذکر اطلاعاتی که در این جا مطرح می شود؛ انتخاب درست و شایسته ای در پیش داشته باشند.

بتونیر دیزلی چیست و چه کاربردی دارد؟

در پاره ای از مواقع ممکن است روند ساخت و ساز ساختمانی در مناطقی دور افتاده، در حاشیه شهر صورت پذیرد که دسترسی به نیروی برق هم در آنجا وجود نداشته باشد. تحت چنین شرایطی است که از بتونیر دیزلی استفاده به عمل آورده می شود.چرا که بتونیر دیزلی همان طور که از نامش پیداست؛ از موتورهایی با سوخت گازوئیل با قدرت 5 اسب بخار و حتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

میکسر دیزلی با موتور 7 اسب کاما

 از بتونیر دیزلی در شرایط سخت کاری با وجود رطوبت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل استفاده از این بتونیر با وجود این شرایط سخت ذکر این مسئله است که قدرت و بازدهی و راندمان بالایی دارد.به همین علت است که تحت شرایط سخت می تواند دوام بیاورد و به خوبی کارایی خود را صورت بخشد. ضمن اینکه هیچ گونه نیازی به نیروی برق هم نیست. اما در مناطق شهری به علت تولید آلایندگی و نیز صدای بسیار بالا و سرسام آوری که این نوع از بتونیرها دارند، چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و کارکنان ساختمانی مجاز به استفاده از آن نیستند.

موتور 7 اسب کاما مناسب میکسر

بتونیر برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

بتونیر برقی همان طور که از نامش پیداست؛ برخلاف نوع قبلی از نیروی برق استفاده می کند که به صورت تکفاز یا سه فاز می باشند که در هر یک از این مدل ها از الکتروموتور یا دینام با قدرت بیشتر از دو اسب بخار کوپل در برندهای مختلف استفاده می گردد. 

میکسر برقی سایز 250 لیتری

قیمت بتونیر برقی بیشتر است یا دیزل؟

قیمت بتونیر برقی نسبت به قیمت بتونیر دیزلی کم هزینه تر و در عین حال کارآمدتر می باشد. این نوع از بتونیرها نیز به علت کارایی بالا و بازدهی مطلوب خود جزء محبوب ترین بتونیرها به شمار می آیند.ضمن اینکه کاربرد آن ها به مراتب خیلی بیشتر می باشد و با توجه به دردسر کمتر و هزینه پایین تر و نیز عدم تولید هر گونه آلایندگی برخلاف بتونیرهای دیزلی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند. در صورت وجود ظرفیت بالا از برق سه فاز و در حجم های پایین از تکفاز استفاده می شود.

خرید بتونیر برقی یا بتونیر دیزل؟

به طور کلی تفاوت این دو نوع بتونیر را می توان در زیر خلاصه نمود:

1-بتونیر برقی نسبت به دیزل رایج تر و کاربرد بیشتری دارد.

2- قیمت بتونیر برقی نسبت به دیزلی ارزان تر و برای خرید مقرون به صرفه تر هستند.

3- در بتونیر برقی برخلاف بتونیر دیزلی آلایندگی به وجود نمی آید و از آن ها می توان در مناطق شهری برخلاف نوع دیزلی بتونیرها استفاده به عمل آورد.

4- دردسر بتونیرهای برقی نسبت به دیزلی کمتر است.

5- در بتونیر دیزلی نیازی به وجود برق نیست. به همین جهت می توان حتی از آن ها در مناطق دور افتاده شهری هم استفاده کرد ولی در بتونیر برقی اگر نیروی برق نباشد؛ نمی توان از آن ها استفاده کرد.

6- قدرت و بازدهی و راندمان بتونیر دیزلی از بتونیر برقی بیشتر است. به همین علت تحت شرایط سخت نیز از آن ها به خوبی استفاده می شود.

بتونیر 1000 لیتری برقی و دیزلی:

 معمولا این بتونیر دستگاه سازنده بتن در ظرفیت های بالا صورت می گیرد ، بتونیر ها و ملات ساز ها از نوع باکت دار و هیدرولیکی می باشد. جایجایی دستگاه بر روی 4 چرخ و توسط مالبند انجام می گیرد ، بارگیری دیگ توسط باکت هیدرولیکی تعبیه شده بر روی دستگاه انجام می شود .

جمع بندی خرید بتونیر برقی یا دیزل:

همانطور که گفته شد بتونیر یا میکسر بتن مقادیر زیادی از سیمان، آب و مواد مختلف را با هم ترکیب می نماید و در نهایت منجر به تولید بتن می شود. برای آنکه بتن موثر باشد لازم است  که به خوبی و با سرعت زیاد ترکیب شود که انجام این عملیات به وسیله دست مشکل و طاقت فرسا خواهد بود  وچنانچه که نیاز به تولید حجم بالایی باشد غیرممکن خواهد بود. بنابراین  بتونیر به عنوان ایده آل ترین ابزار ساخت بتن از پروژه های کوچک خانه سازی گرفته تا پروژه های بزرگ ساختمانی به شمار می روند. در نهایت لازم به ذکر می باشد که بتونیر یا ملات ساز دستگاه سازنده بتن در ظرفیت های مختلف تولید می شوند. بتونیر ها  بسته به نیاز و حجم کار دارای حجم های مختلفی می باشد ، بتونیر یا مخلوط کن بتن از نظر ظاهری گاها  می تواند دو چرخ ، چهار چرخ یا بدون چرخ باشند. این دستگاه با ظرفیت های مختلف  همچون بتونیر 140 لیتری آزمایشگاهی با دوچرخ فرغونی تولید می شوند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر