خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید شیلنگ ویبراتور مکانیکی 1.5 یا 2 اینچ؟

خرید شیلنگ ویبراتور مکانیکی 1.5 یا 2 اینچ؟

فهرست مطالب

خرید شیلنگ ویبراتور مکانیکی 1.5 یا 2 اینچ

شیلنگ ویبره، یکی از حیاتی‌ترین وظایف ممکن را در عمل بتن ریزی ساختمان‌ها بر عهده دارد. به خوبی می‌دانیم که بتن، ترکیبی از چند ماده مختلف اعم از آب، سیمان، سنگ و شن و ماسه  است که با یکدیگر مخلوط شده و اگر در جایی بی حرکت باقی بمانند، خشک و سفت می‌شوند.

آنچه در این عملیات بتن ریزی حائز اهمیت است، توانایی یک دست ریختن بتن و جلوگیری از ایجاد حباب و پوکی در بین آن به منظور استحکام و مقاومت بیشتر است. 

شیلنگ ویبراتور بتن، دقیقا برای جلوگیری از پیدایش این حباب‌های متعدد حین عملیات بتن ریزی پدیدار شده و کمک می‌کند هوای بین مواد گرفته شده و مواد به صورت یک دست در محل مورد نظر قرار بگیرند. از این رو پس از خشک شدن، پوک نشده و مستحکم باقی می‌مانند.

اما شلنگ ویبراتور بتن، از چه طریقی حباب‌ها و خلل موجود بین مواد تشکیل دهنده بتن را از بین می‌برد؟

چگونه می‌توانیم انواع شیلنگ ویبره بتن را بشناسیم و همچنین از کجا بدانیم که در خرید شیلنگ ویبراتور، کدام یک از انواع آن برای مورد مصرفی ما مناسب تر است؟

در این مقاله علاوه بر یافتن پاسخ پرسش‌های بالا، قصد داریم:

-         اطلاعات دقیقی را درباره شیلنگ ویبراتور مکانیکی ارائه کرده

-         و مقایسه‌ای بین ویبراتور بتن 1.5 اینچ و 2 اینچ انجام دهیم.

شیلنگ ویبراتور مکانیکی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

شیلنگ های ویبراتور از یک بخش اصلی به نام پوکر تشکیل شده‌اند. کار اصلی آن‌ها تبدیل نیروی دورانی حاصل از یک نیروی محرکه، به ارتعاش و ضرباتی پی در پی درون بتن است. پوکر در سر شیلنگ قرار دارد و این ارتعاش و ضربه را به بتن منتقل می‌کند.

بنابراین ویبراتور بتن، از طریق ارتعاشی که حین عملیات بتن ریزی در بتن به وجود می‌آورد، حباب‌ها و خلل های موجود در مواد را از آن می‌گیرد.

 از این رو شیلنگ ویبراتور بتن مکانیکی، که به آن شیلنگ ویبراتون بنزینی نیز می‌گویند، در واقع شیلنگی است که این ارتعاش مذکور را از نیرویی که توسط یک موتور بنزینی یا یک موتور برق به آن وارد می‌شود، ایجاد می‌کند.

اما به طور کلی، شیلنگ ویبراتور بتن انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها، ارتعاش خود را از یک نیروی محرکه یا منبع خاص به دست می آورند و از این رو کارایی‌های مختلف و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

شیلنگ ویبراتور مکانیکی، در سایزهای مختلف قطری و متراژی طراحی و تولید می‌شوند. قطر شیلنگ ویبره مکانیکی می‌تواند 1، 1.5، 2، 2.5 و 3 اینچ و طول آن می‌تواند 6 یا 9 متر باشد. 

اگر بخواهیم یکی از مزایای شیلنگ ویبراتور مکانیکی را نام ببریم، می‌توانیم به قابلیت اتصال آن به انواع موتور دیزلی، موتور برق و بنزینی اشاره کنیم.

آشنایی با ویژگی‌هایی که ما را در خرید شیلنگ ویبراتور با کیفیت یاری می‌دهد

در این قسمت به برخی از بارزترین ویژگی‌هایی که شیلنگ ویبره در هر نوعی باید آن را دارا باشد، اشاره می‌کنیم.

-         اولین و مشهودترین ویژگی انواع شیلنگ ویبراتور بتن، انعطاف پذیری و سرعت و نرمی پیچ و تاب خوردن آن است.

-         از ویژگی‌های دیگر این ابزار ساختمانی، می‌توان به ارتعاش یک دست و مرتب آن برای حصول یک بتن مقاوم و متراکم اشاره کرد.

-         مقاومت در برابر سایش و پارگی یکی دیگر از ویژگی‌های لازم برای یک شیلنگ ویبراتور با کیفیت است.

-         و در آخر برای آنکه بتن پس از مدتی خشک و سفت می‌شود، شیلنگ ویبره باید به نوعی باشد که بتوان درون آن را به راحتی روغن کاری کرده و تمیز نمود.

مقایسه‌ای بین ویبراتور بتن 1.5 اینچ و 2 اینچ

شیلنگ ویبره در قطرهای مختلف، قادر به ایجاد ارتعاش در قطرهای مختلف است.

برای مثال زمانی که قطر شیلنگ ویبره ما 1.5 اینچ باشد، هنگامی که آن را درون بتن قرار می‌دهیم، به قطر 10 الی 16 اینچ ارتعاش ایجاد می‌کند.

پس با توجه به حجم بتن و کارایی که از شیلنگ ویبره انتظار داریم می‌توانیم تصمیم به خرید شیلنگ ویبراتور 1.5 اینچی برای مصارفی مانند بتن ریزی سقف و ستون اتخاذ نماییم.

همچنین از آنجایی که شیلنگ ویبراتور بتن با قطر 2 اینچ، قادر به ایجاد ارتعاشی به قطر 18 الی 26 اینچ در بتن است، می‌توانیم خرید شیبنگ ویبراتور 2 اینچی را برای مصارفی مانند بتن ریزی سطح و کف اختصاص دهیم. 

اطلاعاتی درباره فروش شیلنگ ویبراتور

در بازار فعلی، انواع شیلنگ‌های ویبراتور وجود دارند که هر کدام تولید شده توسط برندی خاص هستند و در طراحی هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی لحاظ شده است.

اما اگر بخواهیم راهنمایی‌هایی درباره قیمت شیلنگ ویبراتور و مراکز فروش شیلنگ ویبراتور ارائه دهیم، باید بگوییم که بهتر است ابتدا درباره شیلنگ ویبره مناسب برای نوع مصرفی که مد نظر دارید، اطلاعاتی را از طریق اینترنت و یا فروشگاه‌های اینترنتی به دست آورید و همچنین نسبت به قیمت‌های بسیار متغیر این روزهای بازار فعلی آگاه شوید و سپس جهت خرید شیلنگ ویبراتور اقدامات لازم را پیش بگیرید.

در خرید شیلنگ ویبراتور حتما به ویژگی‌هایی که جزئی از بایدهای یک شیلنگ ویبره با کیفیت بود و در این مقاله ذکر کردیم، توجه نمایید تا بتن حاصل از عملیات بتن ریزی شما یک دست و متراکم بوده و استحکام لازم را برای شما فراهم آورد.

همچنین می‌توانید موارد زیر را به عنوان بایدها و نبایدهای یک شیلنگ ویبره بتن باکیفیت مد نظر قرار دهید و با توجه به قیمت شیلنگ ویبراتور ببینید که چند مورد از ویژگی‌های ممتاز را دارا است:

-         شیلنگ ویبره بتن نباید حین کار کردن صدایی حاکی از گیر کردن و سختی حرکتش بدهد.

-         انعطاف پذیری شیلنگ ویبره بتن باید بالا باشد.

-         جنس پوسته شیلنگ باید با کیفیت باشد.

-         جنس فنر و میله به کار رفته در شیلنگ ویبره بتن باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

-         متراژ و قطر آن باید بسته به کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید انتخاب شود.

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر