خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق بی صدا

موتور برق بی صدا در حال کارکرد در کمپ مسافرتی

فهرست مطالب

یکی از تجهیزات کارآمد در هنگام قطعی جریان برق، تجهیز با نام موتور برق می‌باشد. این دستگاه‌ها با وجود مزایای فراوان از جمله روشن کردن وسایل برقی شما در مواقع اضطراری، دارای معایبی همچون تولید صدای زیاد و جریان برق با نوسان می‌باشد، که برای تجهیزات برقی حساس مانند لپ تاپ، موبایل و ... آسیب‌زا می‌باشد. 

موتور برق بی صدا یا کیفی

با توجه به مشکلاتی که ممکن است مولدهای برقی برای تجهیزات برقی ایجاد نمایند، موتور برق‌های بی صدا اختراع شدند. موتور برق‌های بی صدا نسل جدید از مولد‌های برق می‌باشد که در این مدل، مسائلی همچون نوسان برق و صدای زیاد دستگاه تا حدود زیادی نسبت به مدل‌های معمولی  برطرف گردیده است.

 این مدل بیشتر برای مصارف خانگی، گردشگری و مسافرت استفاده می‌شود. لازم به ذکر است این مدل را به اسم مدل کیفی و اینورتری نیز می‌شناسند. در این مطلب سعی داریم اطلاعات مفیدی در مورد این مدل در اختیارتان بگذاریم.

نحوه کارکرد موتور برق بی صدا

مولد برق بی صدا دارای تکنولوژی اینورتری می‌باشد، روش کار این دستگاه به این شکل است که در ابتدا جریان AC  به شکل جریان DC تولید می‌شود، این جریان توسط ریزپردازنده‌ای مجدد تبدیل به جریان AC می‌شود. جریان AC که تولید می‌شود نبست به جریان اول، جریانی بدون نوسان و به اصطلاح تمیز تر می‌باشد. 

مورد دیگر در مورد کارکرد موتور می‌باشد. در مدل‌های معمولی موتور با دور ثابت کار می‌کند، شما هر وسیله برقی را متصل نمایید این دور ثابت خواهد ماند. اما در مدل بی صدا دور موتور با توان مورد نیاز تنظیم می‌شود.

موتور برق کیفی

مزایای موتور برق بی صدا

تولید صدای کم

اولین مزیت مدل ‌بی صدا، میزان صدای آن می‌باشد. این مدل صدایی معادل 55 دسیبل ایجاد می‌کند که بسیار مناسب مصارف خانگی و گردشگری می‌باشد.

استفاده از موتور برق کیفی در مسافرت

وزن مناسب

مدل‌های بی صدا با وزن مناسبی که دارند به راحتی توسط شخص جا به جا می‌شود و می‌توان آن را به هرجایی منتقل کرد. 

شخص در حال حمل موتور برق کیفی

تولید برق بدون نوسان

یکی از ویژگی‌های مهم مدل کیفی، تولید برق بدون نوسان است. اگر شما دارای وسایل برقی هستین که نوسان برق باعث آسیب به آنها می‌شود، بهترین پیشنهاد ما به شما، تهیه‌ی مدل سایلنت می‌باشد.

موتور برق اینورتری

مصرف سوخت کمتر

چون در مدل‌های بی صدا، دور موتور ثابت نیست و بسته به توان مورد نیاز این دور تنظیم می‌شود، در نتیجه مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند. یک مدل بی‌صدا تقریبا با 4 لیتر بنزین با 50 درصد بار، حدود 7 ساعت و تمام بار 4 ساعت کار می‌کند.

معایب موتور برق بی صدا

محدودیت توان

مدل‌های بی صدا با همه مزیت‌هایی که دارند دارای محدودیت توان هستند و معمولا در توان‌های 1، 2 و 3 کیلووات ارائه می‌گردند، البته برخی از برند‌ها مثل لانسین مدل LC 7000 i توان 6 کیلووات را تولید و ارائه کرده است.

قیمت بالا

مدل‌های کیفی به خاطر تکنولوژی به کار رفته در آن قیمت بسیار بالایی نسبت به مدل‌های معمولی دارد. در مکان‌هایی که تجهیزات حساس وجود دارد تهیه این مدل توجیه اقتصادی دارد.

هزینه تعمیر و نگهداری بالا

یکی دیگر موارد قابل توجه در مورد مدل‌های سایلنت، بالا بودن هزینه‌های تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای می‌باشد. با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن، در صورت نیاز به سرویس یا تعمیر،  سرویس‌کار مخصوص و یا حتی تعمیرکار متخصص برای این کار وجود دارد.

نمایش برگه‌ی نحوه روشن کردن موتور برق کیفی

محدودیت سوخت

اکثر مدل‌های بی صدا با سوخت بنزین کار می‌کند در حالی که مدل‌های معمولی با هر نوع مصرف سوختی ارائه می‌شود. شما اگر به سوخت بنزین دسترسی نداشته باشید شرایط استفاده از مدل بی صدا برای شما مشکل خواهد بود.

موتور برق کیفی

موارد استفاده موتور برق بی صدا

از مدل‌های بی صدا به خاطر ویژگی‌هایی که دارد، می‌توان در مکان‌های مختلفی استفاده نمود. در زیر این موارد را بررسی می‌نماییم:

مصارف خانگی

این مدل به خاطر صدای کم بسیار ایده‌آل برای مصارف خانگی می‌باشد. شما می‌توانید از موتور برق بی صدا خانگی برای روشن کردن تجیزات برقی استفاده نمایید. همچنین تولید برق بدون نوسان، آن را تبدیل به بهترین مولد برق خانگی می‌کند.

موتور برق کمپینگ و مسافرت

اگر قصد سفر به مدت چند روز را دارید و دغدغه اصلی شما در زمان مسافرت مساله بی برقی می‌باشد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مدل بی صدا را خریداری نمایید، تا بدون هیچ نگرانی با خیال راحت  به مسافرت بروید و از روزهای تعطیل خود نهایت استفاده را ببرید.

موتور برق کیفی برای کمپ

بهترین موتور برق بی صدا

در هنگام خرید مولد برق سایلنت با انواع برند‌ها مواجه می‌شوید، توصیه می‌کنیم مدلی را تهیه نمایید که علاوه بر کیفیت بالا، دارای خدمات پس از فروش خوبی باشد. در حال حاضر می‌توان بهترین مدل‌های موجود را برند هوندا، هیوندای، لانسین، راتو و هواسدان نام برد.

موتور برق کیفی
  • قیمت موتور برق 3000 وات بی صدا چه مقدار است؟

    در حال حاضر برند راتو مدل 3000 i با قیمت 40.500.000 میلیون و برند لانسین مدل LC 3500 i با قیمت 48.500.000 میلیون تومان عرضه می‌شود.

  • قیمت موتور برق کوچک مسافرتی چند هست؟

    برای مسافرت، بهترین گزینه توان 1 کیلووات می‌باشد. در حال حاضر مدل سایلنت 1 کیلووات برند هیوندای با قیمت 16.000.000 میلیون تومان و برند راتو یک کیلووات با قیمت 20.000.000 میلیون تومان عرضه می‌شود.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر