خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

انواع پمپ دنده ای هیدرولیک کدام است؟

پمپ هیدرولیک دنده ای

فهرست مطالب

مشخصات و عملکرد پمپ دنده ای هیدرولیک

پمپ دنده ای هیدرولیک پمپی است که از دو محور تشکیل شده که از یک سمت آن روغن هیدرولیک وارد شده و از سوی دیگر یعنی خروجی پمپ سیال خارج می‌گردد. 

نوع دنده ای پمپ هیدرولیک از دو شفت تشکیل شده که یکی از آنها از نوع محرک و دیگر از نوع متحرک می‌باشد. شفتی که از نوع محرک می‌باشد به وسیله یک کوپلینگ به موتور احتراق داخلی یا الکتروموتور وصل می‌گردد. لحظه ای که پمپ شروع به کار کرد شفت محرک نیز شروع به چرخش کرده و با این عمل شفت متحرک را نیز به چرخش در می‌آورد بعد از آن که محرک به دوران افتاد دندانه های دو شفت از هم دور شده و در نتیجه حالت ازدیاد حجم رخ می‌دهد و روغن انباشته شده که از مجرای مکش پمپ می‌باشد به درون پمپ نفوذ می‌کند. در ادامه فعالیت پمپ روغن موجود در پمپ به صورت شعاعی از سمت چرخ دنده ها به سمت مجرای فشار درست جایی که چرخ دنده با هم دچار درگیری می‌شوند به سمت خط فشاری مدار هیدرولیک منتقل و تزریق می‌گردد.

عملکرد پمپ دنده ای هیدرولیک

انواع پمپ دنده ای هیدرولیکی

این پمپ در هیدرولیک صنعتی و هیدرولیک راهسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دو نوع پمپ دنده خارجی و دنده داخلی که نام دیگر آن ماه و ستاره می‌باشد طبقه بندی می‌شود. 

پمپ دنده ای خارجی هیدرولیکی

تقریباً می‌توان گفت که پر مصرف ترین پمپ دنده ای، مدل پوسته آلومینیوم دنده خارجی می‌باشد چرا که این پمپ قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد. البته در بازار پمپ هایی با جنس پوسته چدن هم تولید و عرضه می‌گردد که بیشتر مصرف این نوع پمپ در ماشین آلات راهسازی مانند جرثقیل ها، لودر ها و انواع بیل های مکانیکی می‌باشد. انواع پمپ دنده خارجی هیدرلیکی از لحاظ دبی خروجی در بازه‌های بین ۱ الی ۱۵۰ لیتر تولید و عرضه می‌گردد که با توجه به کمپانی سازنده این پمپ‌ها و همچنین تیپ پمپ فشاری در حدود ۱۳۰ تا۲۷۰ بار را می‌تواند تحمل کنند.

پمپ دنده ای خارجی هیدرولیکی

پمپ ماه و ستاره دنده ای هیدرولیکی

تقریباً تمامی پمپ های مدل دنده داخلی با پوسته چدن روانه بازار می‌گردد و در مصارفی مانند دستگاه‌های تزریق پلاستیک که در طی فعالیت آن‌ها فشار کار بسیار بالا بوده، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم از مزایای این مدل پمپ نسبت به مدل دنده خارجی سخن بگوییم باید بگویم که این نوع پمپ صدای بسیار کمتری از خود تولید کرده و همچنین دارای طول عمر بیشتری می‌باشند اما این پمپ ها از قیمت بالاتری نسبت به پمپ های دنده خارجی بهره می‌برند و همچنین این پمپ ها در بازه 6 الی 250 لیتری تولید و عرضه می‌گردد و می‌توانند در طی فعالیت خود فشاری بین ۲۵۰ تا ۳۳۰ بار را متحمل گردند. 

پمپ ماه و ستاره دنده ای هیدرولیکی

 

  • آیا امکان تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک وجود دارد؟

    در انواع پمپ دنده ای هیدرولیکی، در صورت موجود بودن قطعات یدکی فقط می‌توان قطعات را جایگزین کرد امکان تعمیر وجود ندارد.

  • معادل عبارت پمپ دنده ای هیدرولیک به انگلیسی کدام است؟

    این پمپ با اسم Hydraulic gear pump شناخته شده و انواع آن با اسم external hydraulic pump و internal gear pump نام برده می‌شود.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر