خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

دلایل اصلی خرابی چکش تخریب چیست؟

تخریب زمین با چکش تخریب قدرتمند

فهرست مطالب

همانطور که می دانید برای عملیات تخریب و برشکاری و سوراخکاری به دلیل سطوح سخت در سازه ها و دیواره ها بسیار سخت و مهم می باشد از این حیث برای انجام این فعالیت نیازمند به بهره برداری از ابزاری چون چکش تخریب  یا پیکور و هیلتی می باشد که  در حوزه ی ساخت و ساز دنیای مدرن از اهمیت گسترده ای تشکیل می شوند، آنچه که قطعی است این است که هر دوی این ابزار کاربردی در حوزه ی تخریب و برش  بسیار پرکاربرد و حائز اهمیت می باشند.

چکش برقی تخریب

چکش برقی که برای تخریب در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد؛ همان طور که می دانید یکی از کارآمدترین و کاربردی ترین چکش های تخریب به شمار می آید که شما می توانید از وجود آن به خوبی بهره مند شوید.اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر وسیله ای ممکن است پس از یک مدتی در معرض آسیب واقع شود و یا بر حسب سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی لازم در خصوص آن مجبور به تعمیر دستگاه مورد نظر خود باشید.

بنابراین هر چند که چکش برقی تخریب به نسبت سایر نمونه های دیگر چکش تخریب از کارایی بیشتر و بالاتری بهره مند می باشد؛ ولی این بدان معنا و مفهوم نیست که چکش برقی تخریب هیچ گاه در معرض خطر و تعمیر قرار نمی گیرد.

پس در خصوص هر یک از ابزارآلات لازم می بایست همواره به دستورالعمل ها و نکات ایمنی و احتیاط های اولیه در خصوص آن توجه کرد تا کمتر دستگاه شما در معرض آسیب و گزندی واقع شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوان ایراد فنی به وجود آمده را خیلی زود برطرف ساخت.

نکات لازم به منظور پیشگیری قبل از تعمیر

همان طور که اشاره شد؛ دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است با هر گونه سهل انگاری یا حوادث مختلف چکش برقی شما خراب شود. به طور کلی بهتر است پیش از هر چیزی و قبل از آنکه چکش برقی تخریب شما در معرض آسیب قرار گیرد و شما را با هزینه های زیادی مواجه سازد؛ بهتر است از دستگاه مورد نظر مراقبت نمود و احتیاط های اولیه را در خصوص آن در نظر داشت. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  •         رعایت کردن نکات ایمنی و استفاده از ماسک و دستکش و لباس مخصوص کار
  •         نحوه درست و اصولی کار با چکش برقی تخریب طبق دستورالعمل های اجرایی آن
  •         عدم دستکاری سیم برق چکش برقی تخریب و متناسب بودن سیم برق با چکش برقی تخریب
  •         عدم قرار گیری چکش برقی تخریب در فضای باز و در مجاورت باران و رطوبت
  •         رعایت هوشیاری و بیداری کامل به هنگام استفاده از دستگاه مورد نظر
  •         استفاده از چکش برقی تخریب مناسب با هر پروژه ای در سایزبندی های خاص مرتبط با آن
  •         روغن کاری کردن چکش برقی تخریب پیش از شروع به کار
  •         و...

با توجه به این مسئله که چکش برقی تخریب با استفاده از نیروی برق کار می کند؛ هر چند که کار کردن با آن راحت است و کاربرد آن بیشتر از سایر چکش های تخریب است؛ ولی در عین حال اگر به جریان برق بی احتیاط باشید و به خوبی به نکات ایمنی توجهی نداشته باشید؛ ممکن است هر مشکل و حادثه غیر مترقبه ای دامنگیر شما هم بشود. به همین منظور بهتر است با پیشگیری نمودن و رعایت نکات لازم در این زمینه از بروز هر اتفاقی جلوگیری نمود.

تخریب زمین با چکش تخریب قدرتمند

دلایل اصلی خرابی چکش برقی کدام است؟

هر چند که دستگاهی بسیار کاربردی باشد؛ ولی چاره ای جزء تعمیر آن پس از مدت زمانی نامشخص نیست. به این صورت که ممکن است بنا به هر دلایلی برای چکش برقی تخریب شما مشکلی به وجود آید که از جمله مهمترین دلایل خرابی آن می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1-  نقص فنی

نقص فنی یکی از شایع ترین دلایل خرابی چکش فنی تخریب به شمار می آید که ممکن است پس از یک مدتی ابزار کارآمد شما به یکباره دچار نقص فنی شده و عملکرد و کارایی خود را از دست بدهد. به همین منظور می بایست خیلی زود مراتب را به یک کارشناس و تعمیرکار گزارش داد تا وی بتواند بسته به نیروی تخصص و تجربه خود پس از عیب یابی، ایراد فنی ایجاد شده در چکش برقی تخریب شما را برطرف نماید.

2-  عدم کارایی قلم تخریب

با توجه به این مسئله که قلم چکش برقی تخریب می بایست خیلی تیز و بُرنده باشد تا به راحتی بتوان انواع بتن های سخت را از میان بردارد؛ می بایست همیشه پیش از شروع به کار با چکش برقی تخریب به این مسئله توجه شود. البته قلم این نوع از چکش ها ممکن است پس از مدتی بر اثر کثرت ضربه کُند شده و کم کم کارایی خود را از دست دهد که در این صورت می بایست آن را تعمیر یا تعویض نمود.

نکته دیگری که در این راستا وجود دارد؛ این مسئله است که کارایی قلم چکش برقی تخریب فقط در مواردی استفاده می شود که در دستورالعمل آن آمده است. بنابراین در صورت استفاده از آن در موارد خارج از چارچوب دستورالعمل و به صورت نا به جا ممکن است برای شما خطرساز باشد.

3-  عدم کشیدن سیم برق از پریز

کار با برق همیشه خطرآفرین بوده است. بنابراین شما می بایست پس از اتمام کار خود از چکش برقی تخریب سیم برق را از پریز بیرون بکشید تا مبادا دستگاه مورد نظر، شما را دچار مشکلی حاد و جبن ناپذیر کند که جبران آن ناممکن باشد.

4-  شل بودن پیچ ها و بست ها

ممکن است بر حسب حوادثی پیچ ها و بست های دستگاه مورد نظر شل شده باشند که در این صورت ممکن است آسیب های جدی را روی دستگاه شما ایجاد نمایند. بنابراین به منظور پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی می بایست حتما پیچ و بست ها را پیش از شروع به کار سفت و محکم کنید.

5-  برخورد آب با موتور دستگاه

همواره باید در نظر داشته باشید که با توجه به اهمیت بالای موتور چکش برقی تخریب می بایست دقت داشته باشید که حتی الامکان با آب تماس نداشته باشد. چرا که در این صورت ممکن است دستگاه مورد نظر از کار افتاده و کارایی خویش را از دست بدهد.بنابراین هر یک از مشکلاتی که ذکر شد؛ می توانند جزء مهمترین دلایل خرابی چکش برقی تخریب باشند که رعایت نکات لازم پیشگیرانه می تواند به عمر مفید دستگاه شما کمک کند.

علت ضربه نزدن  چکش تخریب

یکی از شایع ترین ایراد های پر تکرار که  در چکش های تخریب این دیده می شود ضربه نزدن های چکش است  که ضربه های آن به مرور زمان کم قدرت می شود و این بدون شک برخواسته از یک ایراد فنی و یا استاندارد نبودن بخش های مختلف مثل سیلندر،چکش، پیستون و یا عدم تنظیم درست پیچ ریتم چکش می باشد.

تخریب دیوار با دریل بتن کن بوش

ابزار قدرت کافی ندارد

در این مورد معمولا ابزار روشن می گردد ولی از توان کافی برخوردار نمی باشد و قدرت آن بقدری کم هست  که شاید شما ترجیح دهید از وسایل دیگری چون پیچ گوشتی دستی، کمان اره و یا تلمبه پایی بهره مند شوید. زمانی  که سرعت ابزار دستی شما کاهش یابد و  علت  آن، کمی شارژ باطری نباشد، محتمل ترین علت مربوط به  فرسوده بودن ذغال های کهنه ابزار خواهد بود که نیاز به تعویض آن می باشد.

ذغال های کربنی، بلوک های کوچک کربن هستند که جریان الکتریسیته را به موتور انتقال داده و همانگونه که گفته شد  با استفاده از ابزار، به مرور زمان مستهلک می گردد. اگر توان ابزار شما در حال رکود و افت است و سرعت و قدرتی را که انتظار دارید در اختیار قرار نمی دهد  می تواند نشانگر رسیدن زمان تعویض این قطعات و تعمیر ابزار باشد.

همچنین  هنگامی که ابزار روشن نمی گردد ، ذغال های کربنی را از لحاظ داشتن هرگونه سایش و فرسودگی زیاد و یا نشانه صدمه دیدگی  چک کنید اما چنانچه ذغال آن سالم بود احتمالا مشکل از کموتاتور ابزار یا سایر قطعات مرتبط می باشد. تغییر رنگ، رسوب و یا عایق ذوب شده در قطعات، نشانه های وجود ریشه ایراد در آن ها  محسوب می شود.

چکش بادی

چکش بادی از ابزار  پرمصرف ابزار آلات بادی و پنوماتیک محسوب می شود  که در موارد بسیار متعدد کاربرد دارد. چکش بادی به چکش تخریبی که با نیروی هوای فشرده و باد کار می کند گفته می شود و در موارد بسیار محتلف از چکش های کوچک گل زن تا پیکورها و چکش های تخریب بسیار بزرگ را پوشش می دهد.

این ابزار مزایای زیادی دارد که اصلی ترین آن  وزن بسیار سبک تر آن نسبت به چکش تخریب های برقی می باشد . مثلا چنانچه  دو چکش تخریب با قدرت یکسان که یکی با نیروی برق و دیگری با نیروی باد یا هوای فشرده کار می کند را در نظر داشته باشید ، چکش بادی با همان میزان قدرت ضربه، وزنی در حدود نیمی از چکش برقی دارد.

ویژگی مهم دیگر چکش های بادی، قیمت آن ها می باشد که قیمت چکش تخریب بادی نسبت به مدل های معادل و مشابه برقی بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد. در مواردی که دسترسی به کمپرسور باد وجود دارد، استفاده از چکش بادی به طور چشمگیری به صرفه و اقتصادی تر خواهد بود. 

جمع بندی مقاله دلایل اصلی خرابی چکش تخریب:

دریل های حرفه ای برای کارهای مختلف طراحی و تولید می شوند. در واقع  دریل ها برای سوراخکاری و تخریب بر روی سطوح بتون و آجر و هر چیزی که به مصالح ساختمانی از گروه کانی ها است مناسب می باشند. بیشترین اشکال دریل‌های برقی در قسمت الکتریکی آن به دلیل ذات موتور یونیورسال و پر استهلاک بودن آن رخ می‌ دهد. این مشکلات را می ‌توانیم در چند بخش مختلف دستگاه تعریف کنیم که عبارت‌ اند از دوشاخه و کابل ورودی به دریل، سوئیچ و دیمر یا کیت کنترل دریل، استاتور موتور، آرمیچر و مجموعه کلکتورهای  آن و در نهایت براش یا زغال‌ها که شامل زغال و پایه‌های نگه‌دارنده آن می ‌شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر