خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

دلایل اصلی روشن نشدن موتور علف زن

شخص در حال استفاده از دستگاه علف تراش

فهرست مطالب

اگر قصد دارید علف تراش را برای برش علف های هرز و هرس نمودن استفاده نمایید و علف زن روشن نمی شود و کار شما را با مشکل مواجه می نماید، حتما این مطلب را بخوانید. این مقاله مهمترین علل خرابی و راهکارهای عالی جهت رفع آن را بیان می کند تا در هنگام کار با دستگاه علف زن پشتی یا دوشی با مشکل مواجه نشوید.

دلایل اصلی روشن نشدن دستگاه علف زن کدامند؟

اگر پس از ریختن روغن و بنزین در داخل علف زن، زدن دیافراگم بنزین جهت ورود سوخت به موتور، زدن ساسات و قرار دادن دکمه روی دسته دستگاه در حالت 1، شما چند بار هندل علف زن را کشیدید و باز هم موتور علفزن روشن نشد و بوی بنزین حس کردید، به احتمال زیاد مشکل از سرریز شدن بنزین می­‌باشد. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا بنزین کاملا تبخیر شود، سپس مجددا تلاش کنید.

دستگاه علف تراش

اگر باز هم دستگاه علف تراش روشن نشد، به احتمال زیاد مشکل از قسمت های زیر است:

  1. مشکل در شمع های علف زن
  2. مشکل در فیلتر هوا
  3. سوخت
  4. مشکل در کاربراتور علف تراش
  5. مشکل در شیر بنزین دستگاه

چک کردن دلایل روشن نشدن علف تراش

چک کردن شمع ها

  • شمع ها را چک کنید و اگر آن ها به وسیله بنزین خیس شده اند، رطوبت بنزین را از بین ببرید. به این موضوع توجه داشته باشید که بد کار کردن موتور باعث داغ شدن شمع­‌های دستگاه می­‌گردد. همچنین کثیف بودن فیلتر هوا بر روی عملکرد شمع ها تاثیر منفی می‌­گذارد.
  • اگر شمع‌­های موتور علفزن کثیف هستند، با یک سنباده مخصوص رسوب­‌ها را از روی الکترودها پاک کنید.
  • اگر فیلر دارید به واسطه آن فواصل بین شمع­‌ها را اندازه­‌گیری کنید. فاصله شمع ها باید در حدود 0.5 میلیمتر باشد. اگر فاصله بین شمع­ها زیاد است از یک انبردست جهت کم کردن فواصل بین آن­ها استفاده کنید.
  • شمع­‌ها در بدترین حالت باید حدود 100 ساعت کارکند پس در صورتی که به این میزان ساعت نزدیک شدند، باید آن ها تمیز یا تعویض نمایید.
شمع دستگاه علف تراش بنزینی

چک کردن فیلتر هوا

قدم بعدی چک کردن فیلتر هوا می­‌باشد. کار با دستگاه علف تراش و بریدن علف های هرز فیلتر هوا را مسدود نمی­‌کند اما اگر در محیطی گرم و خشک و حاوی گرد و خاک کار می­‌کنید، امکان به وجود آمدن این مشکل بسیار زیاد است. 

برای تمیز کردن گرد و خاک فیلتر هوا را جدا نموده و چندین ضربه به آن بزنید و اگر فیلتر هوا علف زن از نوع قابل شستشو است، می توانید به طور کامل آن را شستشو داده و تمیز کنید، همچنین به این موضوع توجه داشته باشید قبل نصب فیلتر بر روی دستگاه، فیلتر را کاملا خشک نمایید سپس نسبت به نصب آن اقدام نمایید.

فیلتر هوای دستگاه علف زن

مشکل کاربراتور علف زن

یکی از آخرین مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد، کاربراتور خواهد بود. یکی از مهمترین دلایل جهت انکه علف تراش شما روشن نمی‌­شود، انسداد کاربراتور به وسیله کثیفی بنزین می­‌باشد. کیفیت سوخت مورد استفاده بسیار اهمیت داشته و کثیفی‌های موجود در سوخت ممکن است باعث انسداد کاربراتور گردد.

کاربراتور علف زن

تعویض کاربراتور دستگاه علف زن

اگر شما در حدود 2 سال است که از علف زن استفاده می کنید و در حال حاضر دستگاه روشن نمی­‌شود، به احتمال زیاد مشکل اصلی از کاربراتور است. یک از بهترین راه­‌ها جهت صرفه­‌جویی در هزینه‌­ها، تمیز کردن و تنظیم دوره‌­ای کاربراتور دستگاه علف زن است. این روش تمیز نمودن در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود اما پس از گذشت مدت زمان طولانی از عمر کاربراتور هنگامی که به خرابی‌­های این چنینی برمی­‌خورید، بهترین راهکار تعویض کاربراتور علف زن است.

شیر بنزین موتور علف زن

اگر بخواهیم به طور ساده در مورد این قسمت از علف تراش صحبت کنیم وظیفه شیر­برقی تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی می­باشد. اگر شمع ها را تعویض کردید و باز هم جرقه ایجاد نشد، مشکل از شیر بنزین دستگاه علف زن بوده و باید آن را تعویض نمود. 

شیر بنزین موتور علف زن

 

جمع­‌بندی در مورد دلایل روشن نشدن علف­ زن

اگر به درستی روغن و بنزین را داخل دستگاه علف زن ریختید و مراحل روشن نمودن علف زن را به ترتیب اجرا نمودید و دستگاه روشن نشد، ابتدا ممکن است مشکل از سرریز شدن بنزین باشد که 10 دقیقه صبر نموده باز هم دستگاه روشن نشد به بررسی مشکل در شمع­‌ها، فیلتر هوا، شیر بنزین و کاربراتور دستگاه بپردازید.

  • در هنگام روشن کردن علف زن ساسات دستگاه باید در کدام جهت باشد؟

    هنگام روشن نمودن علف زن باید جهت ساسات را به سمت بالا قرار دهید و پس از روشن شدن موتور، ساسات را برگردانید تا دستگاه روشن بماند.

  • وقتی داشتم دستگاه علف تراش را روشن می‌کردم، هندلش قفل کرد الان چیکار کنم؟

    به احتمال زیاد قبل از روشن کردن دستگاه فراموش کرده اید داخل موتور، روغن بریزید و دستگاه قفل کرده است. راه چاره اینکه دستگاه را به یک تعمیرکار نشان دهید تا بتواند دستگاه را تعمیر نماید. همیشه به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه دستگاه علف تراش را بدون روغن روشن نکنید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر