خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

انتخاب شمشه ماله

شخص در حال کار با شمشه ماله

فهرست مطالب

امروزه شمشه ماله موتوری به یکی از ابزارهای پرکاربرد در ماله کشی سطح بتن تبدیل شده‌اند. این تجهیزات که در تیغه‌های با طول مختلف از 1 تا 6 متر مورد استفاده قرار می‌گیرند در انواع  بنزینی و برقی طراحی و تولید می‌شوند. در این قسمت قصد داریم مهمترین و اصلی ترین نکات در هنگام انتخاب دستگاه را بیان نموده و انتخاب بین مدل برقی و بنزینی را برای شما سهل نماییم.

نکات مهم در هنگام خرید شمشه ماله موتوری

حجم پروژه برای استفاده از شمشه ماله

حجم پروژه و فضای مانوری که برای دستگاه وجود دارد، یکی از تاثیرگذارترین عوامل در انتخاب نوع شمشه و متراژ آن می‌باشد. به طور معمول مدل برقی در پروژه‌های با حجم پایین و مدل بنزینی در بتن‌ریزی با حجم‌های وسیع به کار گرفته می‌شوند.

ابعاد و متراژ شمشه

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که با افزایش ابعاد و متراژ شمشه، وزن آن سنگین تر گردیده و راهبری و کار با آن برای اپراتور سخت تر می گردد. همچنین نیاز به اپراتور حرفه‌ای با دستگاه‌های سنگین و بزرگ وجود دارد. یکی از مناسب ترین و پراستفاده ترین مدل‌های موجود در بازار، شمشه ماله با تیغه 3 متری می‌باشد. این دستگاه‌ها به دلیل وزن متعادل، راهبری آسان و مساحت پوشش دهی بالا به عنوان یکی از ایده آلترین انواع موجود در بازار شناخته می‌گردند.

موتور بالا یا موتور پایین

یکی از نکات مهمی که به طور همیشگی در هنگام خرید شمشه ماله مدل بنزینی بر روی آن تاکید می‌نماییم، خرید مدل موتور بالا می‌باشد. در شمشه ماله موتور بالا سطح موتور با بتن هیچ گونه تماسی نداشته که این امر باعث افزایش چشمگیر طول عمر موتور شمشه ماله می‌گردد. مدل موتور پایین، موتور دستگاه در تماس همیشگی با سطح بتن بوده و این امر سبب افزایش سایش و کاهش طول عمر موتور می‌گردد.

شمشه ماله

شمشه برقی یا نوع بنزینی

خرید شمشه برقی را به دلیل خطراتی همچون اتصالی در حین کار و حوادث غیرمترقبه در حین انجام عملیات با شمشه، توصیه نمی‌گردد، پیشنهاد اصلی ما جهت خرید، مدل بنزینی می‌باشد که هم از لحاظ قدرتی هم از لحاظ ایمنی در سطح کیفی مطلوبی قرار دارد.

شمشه ماله

کیفیت و جنس تیغه

صافی، ترازی و کیفیت تیغه شمشه و جنس آن که حتما باید از آلومینیم باشد، از مواردی است که در حین خریداری دستگاه شمشه موتوری باید به آن توجه نمایید.

تیغه شمشه ماله

برند شمشه ماله

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید شمشه ماله توجه به کیفیت موتور دستگاه و عدم خرید برندهای نامعتبر می‌باشد. در این مورد پیشنهاد ما استفاده از مشاوره فنی کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ از طریق تماس با شماره 02633510330 می‌باشد.

استفاده از شنشه ماله در پروژه ساختمانی

روغن مورد استفاده در دستگاه

در هنگام خرید شمشه بنزینی اطلاعات کافی در مورد روغن مناسب جهت موتور کسب نموده و شرایط آب و هوایی را در انتخاب روغن در نظر بگیرید. به طور معمول در فصول سرد سال استفاده از روغن نمره 40 و در فصول گرم سال استفاده از روغن با نمره 50 توصیه می‌گردد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه از لحاظ گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین تامین قطعات یدکی چک گردد، تا در آینده با مشکلات مختلف مواجه نشوید. به طور معمول خرید شمشه موتوری هوندا به دلیل محبوبیت این موتور و وجود قطعات یدکی آن در بازار ایران توصیه می‌گردد.

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر