خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای انتخاب شیلنگ ویبراتور

راهنمای انتخاب شیلنگ ویبراتور

فهرست مطالب

شیلنگ ویبراتور از تجهیزات اصلی جهت بتن ریزی بوده که وظیفه آن از بین بردن خلل و فرج های موجود در بتن،  ساخت بتنی با ساختار همگن، هم اندازه نمودن دانه های بتن، گرفتن آب اضافی بتن و در نتیجه افزایش استحکام و جلوگیری ازتوخالی شدن بتن می باشد. در ادامه کاربرد هرکدام از انواع شیلنگ ویبراتور را بیان نموده و با راهنمای خرید کاملی که در اختیار شما قرار می دهیم شما در جهت انتخاب شیلنگ ویبره بتن مناسب با توجه به کاربری مدنظرتان راهنمایی می کنیم.

راهنمای انتخاب شیلنگ ویبراتور

نحوه انتخاب شیلنگ ویبراتور:

شیلنگ ویبراتور مکانیکی (شیلنگ ویبراتور بتن)

پر استفاده ترین نوع شیلنگ ویبره بتن که به واسطه موتور ویبراتور برقی، بنزینی و یا دیزل نیروی محرکه آن تامین و در پروژه های گوناگون به کار گرفته می شود.

شیلنگ ویبراتور دریلی

در پروژه های ساختمانی، جدول سازی و ستون ریزی با حجم های متوسط و کوچک کاربرد فراوان دارد. این شیلنگ ویبراتورها به دلیل حمل و نقل آسان برای اپراتور، وزن کم و کاربری عالی بسیار پرطرفدار می باشند.

شیلنگ ویبراتور برقی

این دسته از شیلنگ ویبراتورها در پروژه های حساس و کاربری های خاص مورد استفاده قرار گرفته و چندان پرکابرد نیستند.

شیلنگ ویبراتور بادی

در پروژه هایی که کمپرسور هوا در محل پروژه وجود دارد، یکی از ایده آلترین انتخاب ها، شیلنگ ویبراتور بادی می باشد.

شیلنگ ویبراتور دوشی و پرتابل

در پروژه هایی که فضای مانورکم بوده و همچنین نمی توانیم در هر لحظه مکان موتور ویبراتور را تغییر دهیم، از شیلنگ ویبراتور دوشی و پرتابل که دارای موتور و شیلنگ یکسره بوده و به دلیل وزن پایین به راحتی توسط اپراتور حمل می شوند، استفاده می گردد. دقت و قیمت شیلنگ ویبراتور دوشی بالا بوده از این رو تنها در پروژه های با دقت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

شیلنگ ویبراتور کانورتوری

شیلنگ ویبراتور کانورتوری نوعی شیلنگ ویبراتور برقی بوده که در پروژه های گسترده و با حجم های وسیع همچون سدسازی و ساخت راه آهن، که نیاز داریم چندین اپراتور به صورت همزمان عمل ویبره زنی در بتن را انجام دهند، مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات با برق 3 فاز کار نموده و ایمنی بسیار بالایی دارند.  

راهنمای انتخاب شیلنگ ویبراتور

راهنمای خرید شیلنگ ویبراتور:

در خرید شیلنگ ویبراتو، انتخاب نوع شیلنگ ویبره و قطر آن چالشی است که همواره پیمانکاران و سازندگان ساختمان را با مسائلی مواجه می نماید. در این راهنمای خرید شیلنگ ویبراتور بتن قصد نموده ایم این چالش را به طور کامل برای شما عزیزان برطرف نماییم.

راهنمای خرید شیلنگ ویبره

1-    با توجه به حجم پروژه و قدرت مانور و فضایی که برای استقرار شیلنگ و موتور ویبره در محل وجود دارد، موتور ویبراتور مناسب و شیلنگ ویبراتور ایده آل را اتنخاب کنیم.

2-    در هنگام خرید شیلنگ ویبره بتن به استحکام، کیفیت، مقاومت قسمت پوکر و قدرت انعطاف پذیری مناسب شیلنگ توجه فرمایید. شیلنگ ویبراتورها به دلیل تماس دائمی با بتن و قرارگرفتن در معرض فشارهای کاری بالا با درصد خرابی بالایی همراهند، از این رو توجه به کیفیت شیلنگ ویبراتور در هنگام خرید امری حیاتی به شمار می رود.

3- بر حسب کاربرد مدنظرتان قطر شیلنگ ویبراتور را انتخاب نمایید. از شیلنگ ویبراتورهای 1، 1/5 و 2 جهت بتن ریزی مکان های مختلف همچون  انواع بتن‌های قالبی، سقف، ستون و کف استفاده می گردد. (پرکاربردترین نوع شیلنگ ویبراتور مورد استفاده شیلنگ ویبراتور 5/1 اینچ می باشد.)

4- یکی از عوامل اصلی و بسیار حائز اهمیت در انتخاب شیلنگ ویبراتور، فاصله ها بین آرماتورها می باشد. قطر شیلنگ ویبراتور باید به اندازه ای باشد که بتواند در فواصل بین آرماتورها فرو رود.

5-شیلنگ ویبراتورها یکی از تجهیزات تحت فرسایش، ضربات و تکان های شدید هستند، از این رو خرید تجهیزات دسته دوم و برندهای نامعتبر را به فراموشی بسپارید.

6- شیلنگ ویبره بتن دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نیکاکورپ مراجعه نمایید. 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر