خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

انتخاب کمپکتور

خرید کمپکتور قورباغه ای یا صفحه ای

فهرست مطالب

یکی از بهترین راه ها جهت ایجاد پی و بنیانی محکم برای ساختمان، کوبش خاک و افزایش انسجام آن در قسمت های مختلف بوده که بهترین تجهیزات جهت این امر کمپکتورها می باشند. کمپکتورها در انواع صفحه ای و قورباغه ای موجود بوده که نوع صفحه ای دارای کارآیی و کاربرد بیشتری بوده و در اکثر پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد اما در مکان های خاص و محدود به دلیل ابعاد کوچک و طراحی خاص از کمپکتورهای قورباغه ای استفاده می گردد. همچنین از لحاظ قیمتی ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت کمپکتور قورباغه ای از نوع صفحه ای بیشتر است.

در راهنمای خرید کمپکتوری که ایجاد نموده ایم و در اختیار شما قرار می دهیم چالش انتخاب بین کمپکتور صفحه ای و قورباغه ای را برای شما برطرف، اصلی ترین مواردی که باید در هنگام خرید به آن ها توجه کنید را برای شما بیان و شما را به سمت مناسب ترین انتخاب با بهترین و ایده آلترین مشخصات هدایت می نماییم.

خرید کمپکتور قورباغه ای یا صفحه ای

راهنمای خرید کمپکتور:

1-    اولین و مهمترین نکته ای که در هنگام خرید کمپکتور باید به آن توجه نمود، میزان فضای مانور موجود برای دستگاه در محل پروژه می باشد. به طور معمول کمپکتور صفحه ای جوابگوی اکثر پروژه های عمرانی بوده، اما در صورت فعالیت در فضاهای تنگ و باریک و محدود، کمپکتور قورباغه ای انتخاب مناسب و بهینه می باشد.  

2-    میزان نیروی مورد نیاز برای کوبش (میزان تناژ کمپکتور) نکته حائز اهمیت بعدی بوده که باید به آن توجه کامل نمود و قبل از خرید کمپکتور آن را محاسبه نمود. به طور معمول میزان تناژ موردنیاز جهت کوبش خاک محل پروژه بر اساس نوع خاک، درصد ترکیبات و دانه بندی آن  انجام می پذیرد.

3-    نوع آب و هوای محل پروژه و همچنین میزان رطوبت موجود در خاک از عوامل تاثیرگذار و مهم دیگر در انتخاب کمپکتور مناسب بوده که باید به آن توجه کامل نمود.

4-    از عوامل مهم دیگری که همیشه باید مدنظر داشته باشید، میزان سرعت انجام کار می باشد. به طور مسلم هرچه ابعاد صفحه دستگاه کوچکتر گردد زمان بیشتری باید صرف شود تا فشرده سازی خاک محل پروژه انجام پذیرد. (به طور معمول کمپکتور قورباغه ای دارای ابعاد صفحه کوچکتر و میزان کوبش متمرکزتر و بیشتر نسبت به نوع صفحه ای می باشد و کمپکتورهای صفحه ای دارای ابعاد صفحه بزرگتر و نیروی کوبش کمتر نسبت به نوع قورباغه ای می باشند.)

5-    یکی از مهمترین قسمت های دستگاه کمپکتور، صفحه کوبشی موجود در جلوی دستگاه می باشد. در هنگام انتخاب کمپکتور به ضخامت و کیفیت صفحه کوبنده دستگاه توجه نموده و صفحه را از لحاظ عدم وجود هرگونه اعوجاج، تاب برداشتگی و موج بررسی کنید.

6- یکی از عوامل تعیین کننده و مهم در مورد کیفیت دستگاه های کمپکتور، میزان قدرت جذب ارتعاشات و عدم انتقال آن ها به اپراتور می باشد. از این رو دستگاه ها باید در قسمت دسته مجهز به ارتعاش گیر باشد.

7- در هنگام خرید دستگاه روغن مناسب برای موتور کمپکتور را تهیه نمایید. در انتخاب روغن مناسب جهت کمپکتور شرایط آب و هوایی را در نظر گرفته و از مشورت های فروشنده کمپکتور بی بهره نمانید. همچنین شما می توانید از طریق تماس با شماره 02633510330 از مشاوره فنی رایگان کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ بهره مند گردید.

8- در هنگام انتخاب کمپکتور به کیفیت موتور، مقاومت شاسی، استحکام جوش ها و اتصالات بدنه دستگاه توجه نمایید.

9- دستگاه زمین کوب برگزیده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر