خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید قیچی میلگرد بر

دستگاه میلگرد بر

فهرست مطالب

دستگاه میلگرد بر یکی از تجهیزات مناسب جهت برش و خم زدن میلگرد در سایزهای مختلف بوده، که در مدل‌های مختلف دستی، گیربکسی، هیدرولیک و در سایزهای مختلف طراحی و تولید می‌گردد. در این مطلب قصد داریم یک راهنمای خرید کامل در رابطه با دستگاه میلگرد بر در اختیار شما قرار دهیم.

موارد مهم قبل از خرید میلگرد بر هیدرولیک

توجه به سایز میلگردها

قبل از خرید دستگاه برش میلگرد، حتما به حداکثر سایز میلگردهایی که می‌خواهید خم و برش دهید توجه کنید. خرید دستگاه باید بر اساس سایز میلگردهای موردنظر انجام پذیرد.  به طور معمول در اکثر ساختمان‌ها از میلگرد نهایت تا سایز 25 استفاده گردیده و در پروژه‌های سنگین ممکن است این عدد تا سایز 32 نیز برسد. 

انواع سایز میلگرد

توجه به برق محل پروژه

یکی از موارد مهم هنگام خرید دستگاه میلگرد بر، توجه به تکفاز یا سه فاز بودن برق محلی است که قرار است دستگاه در آن نصب گردد. به طور معمول در اکثر ساختمان‌ها و پروژه‌ها برق تکفاز در دسترس بوده و دسترسی به برق سه فاز وجود ندارد. به این مورد توجه داشتید باشید که مطمعنا قدرت مدل‌های سه فاز از تکفاز بیشتر است و در پروژه‌های با حجم بالا مدل‌های سه فاز به کار گرفته می‌شوند. 

نحوه جابجایی دستگاه در محل پروژه

از موارد مهم که قبل از خرید دستگاه میلگرد بر باید به آن توجه نمایید، توجه به پروژه‌ای است که دستگاه قرار است در آن جابجا گردد. اگر میزان جابجایی زیاد و مسیر ناهموار است بهترین انتخاب دستگاهی با چرخ‌های پیکانی است و چنانچه پروژه ساختمانسازی معمول داخل شهر است مدل‌های دارای چرخ‌های صنعتی جوابگوی کار می‌باشند. 

موارد مهم هنگام خرید دستگاه خم و برش میلگرد

حال که شرایط پروژه را بررسی نمودید نوبت به خرید قیچی میلگرد بر می‌رسد. در هنگام خرید دستگاه توجه به موارد زیر الزامی است.

ظرفیت دستگاه

دستگاه‌های برش میل گرد در سایزهای مختلف اعم از 25، 28 و 32 بر طراحی و ساخته می‌شوند که انتخاب سایز دستگاه با توجه به میلگردهایی که می‌خواهید خم و برش زنید انجام می‌پذیرد.

سرعت قیچی

از پارامترهای حائز اهمیت توجه به سرعت برش دستگاه‌ است. به این نکته توجه داشته باشید که مدل گیربکسی به عنوان پرسرعترین دستگاه شناخته می‌شود که از لحاظ قدرتی نسبت به مدل‌های هیدرولیک ضعیف‌ترند.

 سرعت در دستگاه برش میلگرد هیدرولیک بستگی به دبی خروجی پمپ هیدرولیک دارد. مطمعنا هرچه دبی خروجی افزایش یابد به همان نسبت سرعت قیچی افزایش پیدا می‌کند. در دستگاه‌های هیدرولیکی به طور معمول سرعت برش 3 تا 5 ثانیه می‌باشد، اگر سرعت دستگاه از این میزان کمتر باشد استاندارد نیست.

توان الکتروموتور دستگاه

توان الکتروموتور نیز جز مهمترین پارامترها در هنگام خرید میلگرد بر به شمار می‌رود. هر چه توان الکتروموتور و به همان نسبت، ظرفیت پمپ هیدرولیک بالاتر رود، قدرت برش دستگاه نیز بیشتر می‌شود.

  

الکتروموتور برای دستگاه میلگرد بر

سایز جک هیدرولیک دستگاه  مدل هیدرولیکی

هر چه قدرت دستگاه بیشتر باشد به همان نسبت سایز جک هیدرولیکی آن نیز افزایش پیدا می‌کند. جک‌های هیدرولیک را از فولاد ST52 با روکش کروم می‌سازند.

ابعاد دستگاه میلگرد

 یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید این ابزار حتماً باید به آن توجه شود، وزن و ابعاد این دستگاه می باشد. همان طور که می دانید دستگاه‌هایی که ابعاد بسیار بزرگی دارند و سنگین هستند همیشه در زمان حمل و جا به جایی افراد را با مشکل روبرو می سازند. مخصوصاً در پروژه هایی مانند پروژه های ساختمانی که در بیشتر اوقات، محدودیت فضا در اطراف پروژه وجود دارد.

دستگاه میلگرد بر هیدرولیک

تیغه‌های قیچی

در هنگام خرید میلگرد بر هیدرولیک به سایز و جنس تیغه‌های دستگاه توجه ویژه نمایید. جنس تیغه قیچی باید از جنس فولادضد زنگ و مقاوم در برابر سایش ساخته شده باشد تا توان برش میلگردها را داشته باشد و در هنگام کار کم نیاورد.

تیغه قیچی میلگرد بر
  • خرید دستگاه میلگرد بر هیدرولیکی یا گیربکسی را پیشنهاد می‌کنید؟

    میلگردبرهای هیدرولیک به دلیل استهلاک کمتر، توان بیشتر و خرابی کمتر نسبت به مدل‌های گیربکسی پرکاربردتر بوده و در اکثر پروژه‌های ساختمانی از آن‌ها استفاده می‌گردد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر