خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید شیلنگ ویبراتور

انواع شیلنگ ویبراتور

فهرست مطالب

شیلنگ ویبراتور چیست؟

ویبره کردن یکی از عملیات مهم عمرانی و ساختمانی است. پس از اجرای این عملیات، مقدار قابل توجهی آب، هوا و یا ذرات گرد و خاک در حفره‌های بتن محبوس می‌شوند که این امر چگالی بتن را کاهش داده و از مقاومت بتن نیز کم می‌کند. برای برطرف کردن این مشکل از ابزاری به نام شیلنگ ویبراتور استفاده می شود. این ابزار که بر روی دستگاه ویبراتور نصب می‌شود و انواع مختلفی نیز دارد با ایجاد ارتعاشات بالا ذرات موجود در حفره های بتن را از بین برده و باعث افزایش مقاومت بتن می‌شود. این ابزار هم‌چنین باعث می‌شود تا مقاومت و استحکام بین میلگرد‌ها و بتن نیز افزایش پیدا کند. 

مهم‌ترین موارد هنگام خرید شیلنگ ویبره

خرید شیلنگ ویبراتور مستلزم توجه به یک‌سری نکات است. به عنوان مثال شما باید با توجه به وسعت پروژه و فضایی که برای عملیات در اختیار دارید، نوع و اندازه آن را انتخاب کنید. کیفیت پوکر دستگاه و هم‌چنین انعطاف‌پذیری شیلنگ به منظور جلوگیری از پاره شدن در حین کار، نیز بسیار مهم است. از آن‌جایی که این محصول به دفعات زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. 

انواع شیلنگ ویبراتور 

شیلنگ‌های ویبراتور در سه نوع مختلف بادی، برقی و مکانیکی در دسترس هستند. هر کدام از این شیلنگ ها ویژگی‌های مختص خود را دارند. نمونه برقی این محصول هیچ ‌گونه آلایندگی نداشته و صدای آن نیز کم است. از این رو برای استفاده در فضاهای بسته و محدود مناسب است. نمونه بادی این محصول قابلیت نصب بر روی انواع کمپرسورهای بادی را دارد و در صورتی که چند شیلنگ به یک کمپرسور بادی نصب شود سرعت کار نیز بالاتر می رود. نمونه ی مکانیکی از این شیلنگ دارای قدرت بسیار بالایی است و هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار کم است. 

قطر پوکر در شیلنگ ویبراتور

انتهایی ترین قسمت در شیلنگ، پوکر نام دارد. شیلنگ‌های ویبره دارای قطرهای مختلفی هستند که به طبع قطر پوکر آنها نیز متفاوت خواهد بود. قطر پوکر حتما باید با قطر شیلنگ هم‌خوانی داشته باشد در غیر این صورت به درستی عمل نمی‌کند. پوکرها از آلیاژهای بسیار مقاوم ساخته شده اند تا بتوانند نوسانات زیاد را تحمل کنند.

شیلنگ ویبراتور با قطر های مختلف

متراژ شیلنگ ویبراتور

این شیلنگ‌ها دارای اندازه‌های طولی متفاوتی هستند که با توجه به نیاز پروژه و وسعت عملیات از آن‌ها استفاده می‌شود. متراژ این محصول از 60 سانتی متر تا 2 متر در دسترس است. 

شیلنگ ویبراتور

برند محصول

یکی از عوامل موثر در خرید شیلنگ ویبراتور که بر کیفیت و قیمت آن نیز تاثیر می‌گذارد، برند آن است. نمونه خارجی و داخلی این محصول در دسترس است و در حال حاضر بهترین نمونه داخلی آن، برند ایران‌کوب است. محصولات این برند از لحاظ کیفیت و قیمت می‌توانند با محصولات با کیفیت خارجی مقایسه شوند. کشور‌هایی مانند چین و کره و ژاپن نیز نمونه خارجی و باکیفیت این محصول را تولید می‌کنند.

سایز فنر

فنر در این محصول قسمتی است که از طرفی به کوپلینگ و از طرفی به پوکر متصل است و با چرخش خود باعث ایجاد لرزش در پوکر می‌شود. این فنر در اندازه های 10، 12 و 13 میلی متری تولید می‌شود که انتخاب هر کدام با توجه به اندازه شیلنگ است. 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر