خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید چکش تخریب

چکش تخریب

فهرست مطالب

قبل از استفاده راهنمای چکش تخریب باید بدانید که هیلتی چیست و چه کارآیی دارد.  چکش تخریب ابزار قدرتمندی است که برای تخریب سازه ها از جنس های مختلف همچون دیوارهای چوبی تا کف های بتنی طراحی گردیده است و یکی از ابزارهای کاملا ضروری برای انواع سازه ها می باشد.

راهنمای خرید چکش تخریب:

طیف وسیعی از مدل ها و وزن های چکش های تخریب در بازار وجود داشته اما شما باید نسبت به نیاز خود چکش تخریب مناسب را خریداری نمایید. اگر به طور کلی بخواهیم انواع مختلف چکش تخریب را دسته بندی کنیم به سه مدل اصلی می رسیم:

1- چکش تخریب برقی

2- چکش تخریب پنوماتیک

3- چکش تخریب هیدرولیک

موارد مهم هنگام خرید چکش تخریب:

برندهای معروف سازنده چکش تخریب داخل بازار همچون هیلتی، بوش، ماکیتا و ... معمولا از شفت قلم گیر استفاده می کنند به این صورت که اجازه می دهد قلم روی کار بلغزد و نیازی به سفت شدن قلم در چاک نیست. در این قسمت قصد داریم در مورد انواع قلم چکش تخریب بحث کنیم.

چکش تخریب

انواع قلم هیلتی:

قلم سرصاف چکش تخریب:

یکی از بهترین ابزارها جهت کنترل تخریب، قلم سرصاف می باشد، همچنین اگر نیاز است لبه های سطوح  را کنترل کنید قلم سرصاف یکی از بهترین ابزارها جهت این امر است.

قلم نوک تیز چکش تخریب:

از قلم نوک تیز عموما برای تخریب استفاده می شود و به عنوان پراستفاده ترین قلم چکش تخریب شناخته می گردد.

قلم های دیگر هیلتی نیز وجود داشته که مناسب برای حذف، کاهش یا آماده محل تخریب و کارهای زیربنایی می باشد.

چکش تخریب

قدرت چکش تخریب:

در هنگام خرید چکش تخریب باید به این مورد توجه داشته باشید که میزان حجم کار شما به چه اندازه بوده و به چه مقدار نیرو برای تخریب نیاز دارید. بر همین اساس چکش ها را بر اساس تعداد ضربات در هر دقیقه و میزان نیرویی که چکش در هر بار ضربه زدن وارد می کند، تقسیم بندی می کنند. به این مورد نیز توجه داشته باشید که معمولا همراه چکش تخریب یک یا دو قلم وجود دارد که یکی سرتخت و دیگری نوک تیز می باشد.

چکش تخریب

گارانتی و خدمات پس از فروش چکش تخریب:

بعضی چکش های تخریب دارای گارانتی بوده بدین صورت که اگر چکش تخریب دچار مشکل بشود پشتیبانی شود. از نکات مهم دیگری که در هنگام خرید چکش تخریب باید به آن توجه کامل داشت مسئله وجود لوازم چکش تخریب در داخل بازار است. معمولا لوازم برندهای معتبر سازنده چکش تخریب به سهولت در داخل بازار پیدا می شود، اما برخلاف برندهای معتبر لوازم برندهای متفرقه در بازار پیدا نشده و در صورت به مشکل خوردن این نوع از چکش تخریب باید به فکر خرید چکش تخریب تازه ای باشید.

چکش تخریب

حال که با نکات مهم هنگام خرید چکش تخریب آشنا شدید در این قسمت قصد داریم در مورد نحوه استفاده از این دستگاه بحث کنیم.

نحوه استفاده از چکش تخریب:

در هنگام استفاده از چکش تخریب، زاویه ای که ضربه می زنید باید 90 درجه کامل باشد تا اپراتور بتواند حداکثر نیرو را وارد نماید و هر ماده ای را تخریب کند. همچنین در هنگام استفاده از هیلتی به این نکته توجه داشته باشید که عدم توجه به دستورالعمل های ایمنی می تواند آسیب های جدی به اپراتور وارد نماید.

چکش تخریب

دستورالعمل های ایمنی استفاده از هیلتی:

همانند اکثریت ماشین آلات ساختمانی، استفاده از چکش تخریب مستلزم توجه و آموزش نکات ایمنی می باشد.

یکی از موارد حائز اهمیت هنگام کار با هیلتی استفاده از دستکش ایمنی مخصوص است،  دستکش باید به صورتی باشد که چکش برقی به خوبی در دست اپراتور مهار شود و از وارد شدن ارتعاشات به دست اپراتور نیز جلوگیری نماید.

چکش تخریب

همین طور برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و سنگ ریزه به داخل چشم، حتما اپراتور در هنگام استفاده هیلتی باید از عینک ایمنی استفاده نماید و کلاه ایمنی از آسیب به جمجمه در برابر سقوط مصالح و سنگ ریزه ها جلوگیری به عمل می آرود.

از موارد مهم دیگر آنکه حتما اپراتور قبل از استفاده چکش برقی باید آموزش های کامل در زمینه کار با دستگاه را دیده باشد و به این  مورد توجه داشته باشد که در هنگام کار با چکش برقی، علاوه بر آنکه به محکمی چکش را در دست می گیرد و به صورت همزمان فشار زیادی به محلی که قرار است تخریب شود، وارد نماید، در غیر این صورت باعث سرخوردن و رها شدن چکش از دست اپراتور و حوادث خواهد گردد.

چکش تخریب

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر