خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنما خرید کاتر آسفالت بر در سال 1401

راهنما خرید کاتر آسفالت بر در سال 1401

فهرست مطالب

برای برش سطوح بتنی و آسفالتی در سطح فضاهای عمرانی و یا انجام تعمیرات و اصلاح معابر شهری احتیاج به دستگاه کاتر آسفالت بر داریم. این دستگاه قدرتمند در حضور تیغه ‌های دیسکی شکل پهن به راحتی می ‌تواند سطح سفت بتن، آسفالت و حتی سنگ‌ های معدنی را برش بزند. تقریباً در کلیه موارد زمانی که احتیاج به چنین دستگاهی داریم که باید مقداری از سطح آسفالت و یا بتن را بدون آسیب ‌رساندن به سایر بخش‌ ها حذف کنیم. دستگاه کاتر آسفالت بر با برش منظم و دقیق، بخش ‌های هدف را بدون آسیب‌ رساندن به سایر قسمت‌ ها بر می ‌دارد. در این ‌میان بهره ‌مندی از یک دستگاه برش آسفالت و یا بتن بر مناسب، کارایی و خوش‌ ساخت حائز اهمیت می باشد. به ‌این ‌ترتیب هر گاه در تکاپوی خرید چنین ماشین قدرتمندی هستید، جزئیات در راهنمای خرید دستگاه کاتر آسفالت بر را مد نظر داشته باشید.در این مقاله ما می ‌خواهیم شما را با نکاتی هر چند ساده ولی کلیدی برای خرید دستگاه کاتر آسفالت بر آشنا کنیم.

جهت راهنما خرید کاتر آسفالت بر در سال 1401 با ما همراه شوید.

دستگاه کاتر آسفالت بر با نیروی محرک مناسب تهیه نمایید

در هر دستگاه کاتر آسفالت بر یک موتور قدرتمند برای به گردش انداختن تیغه دیسکی شکل آن قرار دارد. هر اندازه این موتور قدرتمندتر باشد، قاعدتاً قابلیت گردش سرعت بالا با قدرت برش بالاتر از تیغه دیسکی شکل های بزرگتری را دارد. ولی نوع موتور معرف ساختار نهایی در مونتاژ کلی دستگاه برش آسفالت است. برای این دستگاه از ۳ نوع موتور الکتریکی، بنزینی و دیزلی برای تامین قدرت گردش دیسک پهن و برنده دستگاه بکار گرفته می ‌شود.

جهت راهنما خرید کاتر آسفالت بر در سال 1401 با ما همراه شوید.

کاتر آسفالت بر برقی:

مدل ‌های کمتر متداول از طراحی انواع کاتر هستند. در این مدل‌ ها از موتورهای الکتریکی تکفاز و یا سه ‌فاز برای تامین قدرت برش زنی آسفالت تا بتن بکار گرفته ‌شده است. طبعا مدل‌ های سبکتر از موتورهای کوچک تکفاز استفاده می ‌کنند و در مدل ‌های سنگین‌ تر از موتورهای قدرتمند سه فاز گنجانده شده ‌است. این مدل ‌ها در صورت تامین مطمئن و دائمی نیروی برق کاربرد دارند. لذا عمده خرید دستگاه کاتر بتن بر برقی در فضاهای کارگاهی آن ‌هم با استفاده محدود انجام می ‌گیرد.

کاتر آسفالت بر بنزینی:

مدل‌ های رایج با کارایی بسیار وسیع می باشند. در این نمونه‌ ها برای تامین قدرت از موتورهای بنزینی در تیپ ‌های تک و یا ۲ سیلندر استفاده می ‌شود. کارایی آنها مستقل از تامین انرژی می باشد. چون خود موتور با مصرف سوخت بنزینی قدرت کافی در گردش تیغه دیسکی شکل دستگاه کاتر بتن بر را تامین می ‌کند. از آنجا که سوخت بنزینی سوختی متداول می باشد، استفاده از این تیپ کاترها بسیار متداول و کارایی شده ‌است. عمده دستگاه کاتر آسفالت برهای کم‌ توان تا مدل‌ ها با قابلیت برش متوسط از این نمونه‌ ها هستند.

جهت راهنما خرید کاتر آسفالت بر در سال 1401 با ما همراه شوید.

کاتر آسفالت بر دیزلی:

نمونه ‌های پرقدرت و سنگین وزن در طراحی انواع دستگاه کاتر آسفالت بر هستند. در این مدل ‌ها از قدرت بالای موتورهای دیزلی برای گردش تیغه دیسکی های عظیم و سنگین ‌وزن بکار گرفته شده ‌است. عموم کاتر آسفالت برهای دیزلی از مدل ‌های بسیار سنگین ‌وزن می باشند. کاربرد خاصی دارند و در برش زنی عمیق آسفالت و یا بتن مورد استفاده قرار می ‌گیرند. کمتر فعالیتی است که احتیاج به چنین کاتر قدرتمندی داشته باشد. لذا غالبا چندان استقبالی در فروش دستگاه کاترهای دیزلی دیده نمی ‌شود.

اطلاع از نوع دستگاه کاتر آسفالت بر مقدمه ‌ای جدی در خرید موفق شما می باشد. قطعا برای استفاده در فضاهای کارگاهی می‌ توانید از مدل ‌های برقی استفاده کنید. ولی اگر در همین فضاهای کارگاهی احتیاج به قدرت زیادی داشته باشید، مطمئنا همین مدل ‌های برقی پاسخگوی نیاز شما نمی باشند. در عین‌ حال دستگاه کاتر آسفالت برهای بنزینی قابلیت مانور در هر فضا و مکانی را دارند. ولی چالش جدی در قیمت بالاتر آنها و تامین تا نگهداری از سوخت تقریباً گران قیمت بنزین می‌ باشد.

جهت راهنما خرید کاتر آسفالت بر در سال 1401 با ما همراه شوید.

زمان خرید دستگاه کاتر از هماهنگ بودن موتور با ابعاد تیغه اطمینان حاصل کنید

دستگاه کاتر آسفالت بر یک ماشین مونتاژ شده در فضاهای کارگاهی می باشد. این دستگاه عموماً توسط سازندگان و یا ماشین سازهای کارگاهی طراحی و ساخته می‌ شود. حتی می ‌توانید خودتان دست ‌به ‌کار باشید و قطعات مونتاژ شده آن را انتخاب نمایید. در این ‌میان تناسب قدرت میان موتور تا تیغه دیسکی شکل دستگاه از نکات کلیدی در راهنمای خرید دستگاه کاترآسفالت بر در سال 1401 می ‌باشد.

شما می ‌توانید بر یک شاسی از موتورهای بنزینی ۱۳، ۱۵ و حتی ۱۶ اسب‌ بخار نصب نمایید. در عین ‌حال بر روی همین شاسی می ‌توانید از تیغه دیسکی ها با سایزهای متنوع داشته باشید. قطعا دستگاه کاتر آسفالت بر شما هنگامی توانمند است که موتور قابلیت کافی در گردش تیغه ‌های آن را داشته باشد. اگر از موتورهای ۱۳ اسب ‌بخار در دستگاه کاتر آسفالت بر استفاده ‌شده باشد، نهایت قدرت گردش تیغه ‌ها با پهنای ۳۵ سانتیمتری را دارد. ولی موتورهای قدرتمندتر ۱۵ اسب بخاری قابلیت کار با تیغه‌ های پهن ۴۵ سانتیمتری را هم دارند.

از وجود خدمات پس‌ از فروش موتور اطمینان حاصل کنید

توجه کنید که هر دستگاه کاتر آسفالت بر یک ماشین مونتاژ شده است. کارگاه ‌های صنعتی و ماشین ‌ساز این توانایی را دارند که انواع موتورها را بر انواع شاسی‌ ها سوار نمایند. بعید است سازنده ‌ای باشد که برای کل دستگاه، خدمات پس ‌از فروش و یا گارانتی داشته باشد. بلکه جریان گارانتی بر موتور بنزینی و یا دیزلی دستگاه کاتر آسفالت بر اعمال می ‌شود. به ‌غیر از موتور، تقریباً کلیه بخش‌ های دستگاه در لیست قطعات مصرفی می باشند. حتی پس‌ از سال‌ ها باید شاسی دستگاه کاتر آسفالت بر را تعویض نمایید. ولی موتور بخش کلیدی و اصلی می باشد که باید از ضمانت ‌نامه و خدمات پس ‌از فروش مناسبی برخوردار باشد.

جهت راهنما خرید کاتر آسفالت بر در سال 1401 با ما همراه شوید.

توانایی و استحکام شاسی در دستگاه کاتر آسفالت بر را ارزیابی نمایید

به ‌یقین در امتداد جایگاه فنی و بااهمیت موتور، بخش شاسی از مهمترین بخش‌ های فنی می باشد. شاسی محل استقرار موتور و تیغه دیسکی شکل دستگاه کاتر آسفالت بر است. در عین ‌حال این شاسی است که با تنظیم اصولی، جریان برش زنی منظم و دقیق بر سطح آسفالت ایجاد می‌ کند. از طرفی امنیت کار با دستگاه کاتر آسفالت بر مدیون استحکام مناسب شاسی است.

شاسی کاتر آسفالت بر یک بخش تولید کارگاهی می باشد. در سطح بازار انواع کارگاه ‌های ماشین‌ سازی را پیدا خواهید کرد که در کار تولید انواع شاسی کاتر آسفالت بر می باشند. لکن کلیه این کارگاه‌ های ماشین ‌سازی، شاسی با کیفیت یکسانی تولید نمی‌ کنند. بیشتر شاسی ‌های نه ‌چندان مستحکمی طراحی کرده‌ اند و محصول بسیاری از آنها شاسی‌ های مستحکم و قابل به ‌اعتمادی است.جدا از بحث توجه به المان ‌های کنترلی و توجه در روش تنظیمات شاسی تا حضور سیستم آبپاش دو طرفه، باید به مقدار ضخامت ورق کف نصب ‌شده بر شاسی دقت مضاعفی داشته باشید. ضخامت ورق در کف شاسی کاتر آسفالت بر معرف قابلیت کارکرد تا استحکام و تامین امنیت در حین کار با دستگاه می ‌باشد. هر بار برش زنی سطح آسفالت و یا بتن همراه با پرتاب سنگریزه ‌ها با سرعت زیادی است. سنگریزه ‌هایی که تماماً بر صفحه فلزی در بخش زیرین شاسی برخورد می ‌کنند. اگر این صفحه ضخامت کافی نداشته باشد، قطعا نمی ‌تواند مقدار مقاومت کافی در عملیات ‌های سنگین برش زنی بتن و آسفالت را تامین نماید.

جهت راهنما خرید کاتر آسفالت بر در سال 1401 با ما همراه شوید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر