خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنما خرید گیربکس بتونیر

گیربکس حلزونی مخصوص دستگاه بتونیر

فهرست مطالب

در گذشته دستگاه‌های همزن را با فرمان‌های بزرگ طراحی می‌کردند. بدین صورت که اپراتور برای جابجایی دیگ مجبور بود مدت زمان بسیار زیادی را صرف چرخاندن فرمان نماید. این کار علاوه بر زمان‌بر بودن، باعث خستگی اپراتور می‌شد و فرسایش زیادی در قسمت فرمان ایجاد می‌نمود. در حال حاضر دستگاه‌های بتونیر، فرمان بزرگ به دلیل دردسرهای زیاد منسوخ گردیده‌اند و میکسر بتن با فرمان گیربکسی جایگزین آن‌ها شده‌اند.

دستگاه بتونیر

بتونیر فرمان گیربکسی یا فرمان هیدرولیک:

امروزه یکی از اجزای اصلی دستگاه میکسر بتن برای جابجا کردن دیگ و تخلیه و بارگیری آن، قسمتی به نام فرمان گیربکس‌دار است.

 برای چرخش فرمان با نیرویی کم، یک گیربکس ما بین فرمان و دستگاه همزن بتن تعبیه گردیده است. وظیفه گیربکس همزن بتن تبدیل نیروی چرخش فرمان که توسط اپراتور وارد می‌شود، به گشتاور می‌باشد. این گشتاور به راحتی دیگ را در سنگین‌ترین حالت که مملو از بتن است به راحتی جابجا می‌کند. 

بتونیر فرمان گیربکسی یا فرمان هیدرولیک

 

مشخصات فنی گیربکس میکسر بتن
مدل گیربکسVf86
کشور تولیدکنندهایران
جنس بدنه گیربکسچدن- آلومینیم
جنس دندهبرنجی آلیاژ فسفر برنز
جنس ماردون گیربکسفولاد سختکاری شده
روغن مناسبنمره 40
نسبت تبدیل1 به 48

مشخصات فنی گیربکس فرمان دستگاه

گیربکس دستگاه میکسر بتن از نمونه VF86  حلزونی با نسبت تبدیل 1 به 48 و با پوسته آلومینیم یا چدنی طراحی می‌گردد. در پروژه‌هایی که دستگاه در معرض ضربه قرار دارد، از نمونه چدنی و در پروژه‌های معمول از نمونه آلومینیمی استفاده می‌نمایند. همچنین جنس دندانه‌ها از آلیاژ فسفر برنز انتخاب گردیده تا در برابر سایش مقاومت بالایی داشته باشد.

گیربکس و فرمان بتونیر

نکات مهم هنگام خرید گیربکس بتونیر

  • در هنگام خرید گیربکس میکسر بتن توجه کنید که حتما نمونه حلزونی یا vf را انتخاب نمایید، تا بتوانید به راحتی آن را بر روی دستگاه نصب نمایید. 
  • در هنگام خرید گیربکس بتونیر توجه خاصی به برند آن نمایید. از معروفترین برندهای گیربکس میکسر بتن می‌توان به برند روانکار، یکتا، سهند، شاکرین و مارال اشاره نمود که اکثریت این برندها در شهر اصفهان قرار دارند و تولیدات با کیفیتی را به سراسر کشور ارسال می‌نمایند.
  • جنس پوسته گیربکس را بر اساس پروژه‌ای که قرار است دستگاه در آن فعالیت نماید، انتخاب نمایید. برای پروژه‌هایی که ممکن است دستگاه در معرض ضربه قرار گیرد از نمونه پوسته چدن و در پروژه‌های معمول از نمونه پوسته آلومینیم استفاده نمایید.
  • در هنگام خرید گیربکس بتونیر توجه نمایید که نسبت تبدیل دور گیربکس باید 1 به 48 باشد تا بتواند به خوبی سرعت ایجاد شده توسط چرخش فرمان دستگاه را با قدرت زیاد به دیگ منتقل نماید و آن را افقی و عمودی نماید.
  •  در زمان خرید گیربکس بتونیر به جنس دندانه‌ها توجه نمایید. جنس دندانه‌های گیربکس باید از آلیاژ برنج باشد تا به مرور زمان و در هنگام تولید بتن با وزن زیاد، دچار سایش نگردد.
  • آیا گیربکس بالابر ساختمانی با بتونیر متفاوت است؟

    خیر. گیربکس بالابر و بتونیر هر دو از نمونه حلزونی و با نسبت تبدیل 1 به 48 می‌باشد.

  • چه روغنی در گیربکس بتونیر بریزیم؟

    برای پر کردن محفظه گیربکس همزن بتن از واسکازین 140 استفاده نمایید. توجه نمایید که مخزن را باید با 1 لیتر واسکازین پر نموده و ماهی یکبار آن را چک کرده و در صورت نیاز تعویض نمایید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر