خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سمپاش در مقابله با ویروس کرونا!

فهرست مطالب

چگونه از سمپاش برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنیم؟

در روز هایی که طی می شود، یک ویروس کشنده و بسیارخطرناک با نام کرونا مهمان ناخوانده ای برای ما شده است. این ویروس با سرعت انتشار بالایی که دارد، عملا توانسته است تعداد بسیاری از مردم در سطح جامعه را درگیر خود سازد.

البته اگر چه بهترین راه مقابله با این ویروس ماندن در خانه خواهد بود؛ اما در هر صورت نباید از پاکسازی فضا های شهری و امکانات با استفاده انسانی غافل باشیم. برای مبارزه با ویروس کرونا ضرورت دارد تا فضا های شهری را ضدعفونی کنیم و برای این منظور لازم است تا از انواع دستگاه سمپاش استفاده کنیم.

چرا سمپاش ها مناسب برای پاکسازی هستند؟

سرعت انتشار ویروس کرونا بسیار بالا است. در مقابل، این ویروس از جمله ویروس های سنگین وزن محسوب می شود. لذا نمی تواند به مدت طولانی در هوا باقی بماند و در مدتی کوتاه بر سطوح خواهد نشست. از این رو یکی از بهترین ایده ها برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی کردن سطوح خواهد بود.

اگر در خانه باشید به راحتی می توانید با یک دستمال و چند محلول ضدعفونی کننده همراه با یک بطری افشان به راحتی تمام سطوح خانه را ضدعفونی سازید؛ اما برای سطوح بزرگ در خارج از خانه، ماننند معابر شهری چه خواهید کرد.

تجهیزات پاشش سموم برای ضدعفونی کردن چنین سطوح بزرگی کاملا مناسب هستند. همراه با این دستگاه ها می توان محلول های استاندارد ضدعفونی سازی را به راحتی به شکلی یکنواخت بر تمام سطوح بزرگ در معابر عمومی و حتی فضا های بزرگ ساختمانی پخش نمود.

وظیفه سمپاش ها در واقع همین ماجرا می باشد. به همان حالت که می توان همراه با چنین دستگاهی سطوح بزرگ از مزارع را آفت زدایی کرد، می توان فضا های بزرگ در معابر شهری را نیز ضدعفونی نمود. به این ترتیب می توان استفاده از سمپاش ها را به عنوان یکی از بهترین ایده ها در جهت پیشگیری از کرونا دانست. لذا باید این روش در پیشگیری از کرونا را به شکلی درست و علمی به انجام رسانید.

ضدعفونی سطوح بزرگ در معابر شهری و یا فضا های بزرگ ساختمانی امری ساده نیست. چرا که این فضا ها تحت تاثیر انسان ها هستند. از این رو یک ضدعفونی غیراصولی نه تنها نمی تواند مسیر پیشگیری از کرونا را مدون سازد؛ بلکه باعث ایجاد مسمومیت های گاها سنگین برای انسان ها خواهد شد.

از این رو اگر می خواهید همراه با چنین تجهیزاتی در تقابل با ویروس کرونا باشید، لازم است تا اصول حرفه ای در انجام این کار را بدانید.

چه سمپاش هایی مناسب برای مقابله با ویروس کرونا می باشند؟

استفاده از سمپاش ها برای پیشگیری از کرونا یک امر الزامی می باشد؛ اما ضرورت دارد تا در انتخاب نوع سمپاش دقت لازم را داشته باشید. اگر چه در انتهای کار تمام سمپاش ها با یک رویکرد مواجه هستیم؛ اما نمی توان برای تمام فضا های شهری و یا معابر عمومی از هر مدلی در تجهیزات پاشش سموم استفاده کرد.

قبل از هر اقدامی در انتخاب نوع دستگاه ضرورت دارد تا رویکرد شما در نوع فضای تحت سمپاشی باشد. وقتی بدانید که حجم فضای مورد هدف ضدعفونی سازی تا چه اندازه است، چه شرایطی دارد، نوع استفاده انسانی از فضای مذکور به چه صورت است و در نهایت چه مقدار از انسان ها به آن فضای مذکور در رفت و آمد هستند، می توانیم نوع دستگاه مناسب را انتخاب کنیم.

بهترین نمونه ها در انتخاب، سمپاش دستی و سمپاش شارژی می باشند. این نمونه ها از دستگاه ها می توانند با کارایی بهتری از عهده سمپاشی در فضا های شهری برآیند. برای این منظور می خواهیم همراه با بیان جزئیات از تجهیزات مذکور، دلایل در انتخاب آنها را تشریح نماییم.

سمپاش دستی مناسب برای فضا های محدود شهری

در مکان های عمومی مانند فروشگاه های شهری، ایستگاه های حمل و نقل عمومی، سرویس های بهداشتی با شرایط استفاده عمومی، پاساژ ها، لابی ساختمان های بزرگ و... نیاز است تا با استفاده از یک سمپاش نه چندان قدرتمند باشیم.

چنین فضا هایی غالبا در حجم های محدود هستند و در مقابل از زوایا و فضا های تو در تو و گاها پیچیده برخوردار می باشند. مثلا نمی توانید با یک تجهیز موتوری راهی یک پاساژ شهری شوید و تمام فضا های محدود آن را ضدعفونی سازید.

برای این منظور باید از یک سمپاش با قدرت کنترل بالا که می تواند به مقدار ملایم و اندک و البته کاملا پاشش گونه محلول های ضدعفونی سازی را پخش کند بهره مند باشید. سمپاش دستی برای تامین چنین فضا هایی مناسب است.

یک دلیل دیگر نیز می تواند مقوله قیمت باشد. به هر حال بسیاری از فضا های مسکونی تا شهری تا به امروز به هیچ حالت نیاز به سمپاشی را احساس نمی کردند؛ اما حالا برای پیشگیری از ویروس کرونا لازم است تا صاحبان آنها فکری برای تامین دستگاه  نمایند.

لذا منطقی است که صرف یک هزینه کم اما مفید برای تامین این هدف صورت گیرد. انواع سمپاش دستی همراه با صرف یک هزینه تقریبا ناچیز در هنگام خرید، به راحتی می توانند از عهده سمپاشی فضا های بزرگ ساختمانی برآیند.

از این رو غالبا اگر در یک فضای ساختمانی مانند برج های بزرگ مسکونی تا پاساژ ها و یا فروشگاه ها قصد استفاده از سمپاش ها برای مقابله با ویروس کرونا را دارید، استفاده از یک سمپاش دستی کاملا مناسب برای اهداف شما خواهد بود.

سمپاش شارژی یک راه حل مطلوب برای معابر شهری

حال اگر بخواهیم گام موثر خود را برای مقابله با ویروس کرونا یک قدم فراتر از فضا های محدود ساختمانی داشته باشیم و سراغ معابر شهری برویم، نیاز است تا از سمپاش شارژی استفاده کنیم. چرا که در معابر شهری با حجم بسیار بیشتری از فضا مواجه هستیم.

چنین فضا هایی را نمی توان همراه با یک سمپاش دستی به طور کامل و با سرعت مناسب ضدعفونی نمود. این فضا ها شرایطی را می خواهند که بتوانند حجم بالایی از مواد ضدعفونی را همراه خود ساخته و در عین حال قدرت پاشش بالایی داشته باشند. 

سمپاش شارژی از گونه تجهیزات موتوری محسوب می شود. در این نوع از تجهیزات یک موتور برقی که همراه با باطری های قابل به شارژ کار می کنند، وظیفه تامین قدرت لازم برای پاشش سیالات را بر عهده دارند.

البته سمپاش شارژی از مدل های موتوری بنزینی ضعیف تر هستند و در مقابل بسیار بهتر و قویتر از مدل های سمپاش دستی کار می کنند. به این ترتیب می توان آنها را در فضا های باز شهری کاملا مناسب دانست. البته در تهیه سمپاش شارژی با هدف ضدعفونی سازی معابر شهری در جهت مقابله با ویروس کرونا و یا هر نوع ضدعفونی دیگری بهتر است تا خرید این دستگاه را با مدل های دو کاره همراه سازید.

انواع تیپ سمپاش شارژی جهت سم زنی:

سمپاش شارژی در دو تیپ تک کاره و دو کاره تولید می شود. در مدل های تک کاره تنها همراه با قدرت موتور برقی دستگاه می توانید عملیات پاشش را به انجام رسانید. در این حالت در صورت تمام شدن شارژ باطری دستگاه و عدم کارکرد موتور برقی سمپاش شارژی دیگر قادر به ادامه عملیات سمپاشی نیستید؛ اما در مدل های دو کاره می توانید علاوه بر استفاده از قدرت موتوری در پاشش محلول های ضدعفونی ساز همراه با کارکرد دستی نیز باشید.

سمپاش شارژی دو کاره به گونه ای طراحی شده است که در صورت اتمام شارژ باطری های دستگاه بتوان همراه با کارکرد دستی عملیات سمپاشی و یا ضدعفونی سازی را تداوم بخشید.

در فضا های شهری که باشید با محیطی بی انتها از معابر شهری مواجه خواهید شد. لذا قطعا برق ذخیره شده در چند باطری دستگاه سمپاش شارژی نمی تواند پاسخگوی مطلوبی برای شما باشد. همراه با انواع دو کاره می توانید راهی معابر بی انتهای شهری باشید و با خیالی آسوده تر تمام این فضا ها را از وجود ویروس کرونا پاکسازی کنید.

دیگر سمپاش های مناسب برای مقابله با ویروس کرونا

احتمالا همگی از مدل تجهیزاتی دیده ایم که همراه با مخزن هایی بسیار بزرگ و سوار بر پشت خودرو ها به شکلی حمل می شوند. این مدل از تجهیزات پاشش سموم را با عنوان سمپاش های فرغونی می شناسند و با آنها می توان سطوح بسیار بزرگ در فضا های باغات و یا زمین های زراعی را سمپاشی نمود.

برای پیشگیری از کرونا گاها دیده می شود که از سمپاش های فرغونی استفاده شده است. غالبا نهاد های شهری مانند شهرداری ها اقدام به استفاده از این دستگاه می کنند. این مدل ها قدرت بالایی دارند و کاملا برای فضا های بسیار بزرگ شهری مناسب هستند.

البته در هنگام استفاده از آنها اصولا کنترل بالایی برای تنظیم مقدار و یا نوع پاشش وجود ندارد. از این رو نمی توان از آنها در زمانی که فضا ها بسیار محدود می شوند و یا آنکه تعداد قابل توجه از انسان ها در سطح معابر حضور دارند، استفاده کرد.

بهترین زمان در استفاده از این نوع سمپاش در فضا های بسیار بزرگ شهری است، آن هم در زمانی که تعداد بسیار اندک از مردم در سطح شهر حضور دارند. مثلا در ساعات پایانی شب و یا ساعات آغاز صبح زمان مناسب برای ضدعفونی کردن با حجم وسیع همراه با سمپاش فرغونی می باشد.

به هر صورت برای مقابله با ویروس کرونا در فضا های محدود شهری و البته استفاده شخصی به گونه ای که کاملا کارآمد باشد، خطری متوجه انسان ها نباشد و در عین حال بار مالی قابل توجهی نداشته باشد، استفاده از انواع سمپاش دستی و یا سمپاش شارژی بهترین انتخاب خواهد شد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر