خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سمپاش موتوری میتسوبیشی (Mitsubishi)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
سمپاش موتوری میتسوبیشی
  • سمپاش موتوری میتسوبیشی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

برای بسیاری از کشاورزان و زمین داران بسیار مهم است که از درختان و محصولات خود به خوبی محفاظت کنند، تا توسط اتفاقات طبیعی و انسانی آسیبی نبینند.برخی از کشاورزان و زمین داران، از ابزار و وسیله های متنوعی استفاده می کنند. تا از محصولات خود مراقبت کنند. یکی از مشکلات زمین داران و کشاورزان آفت هایی است که بر روی محصولات می افتد و منجر به از بین رفتن محصولات آنها می شود.

البته نباید این نکته را فراموش کرد، که برخی از کشاورزان تنها در آمد آنها ،محصولات زمین کشاورزی است که  با آسیب دیدن محصولاتشان ، بسیار ضرر می کنند . به همین دلیل است که از محصولات و ابزار های متنوع برای زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند.

بنابراین سمپاشی محصولات کشاورزی و باغبانی برای از بین بردن انواع آفت ها و حشرات مختلف یکی از راه های بهینه ای به شمار می آید که هر یک از کشاورزان و باغبانان بهتر است بدان توجه کافی داشته باشند. تا در نهایت شاهد بارور نمودن محصولات و میوه های رسیده و خوشمزه ای شوند که می توانند با فروش عمده آن ها دست به سودآوری بزنند.

برای جلوگیری از آفت ها، باید از سم استفاده کرد تا سم، موجود آفت را از بین ببرد. این سم ها آسیبی به خود گیاه وارد نمی کنند و تنها آفت های را از بین میبرند. از ابزارهای بسیار مفید و رایج در سطح مزارع و باغات می توان دستگاه های سمپاش را نام برد. این دست از دستگاه های کشاورزی، طیف بسیار وسیعی را شامل می ‌شوند؛ اما در این میان برای ابعاد بزرگ باغات و مزارع، کشاورزان تقریباً یک نوع  از انواع سمپاش، را انتخاب می کنند.

سمپاش موتوری میتسوبیشی

بطور کلی سه نوع سمپاش وجود دارد :

- سمپاش پایان شلنگ :

سمپاش های پایان شلنگ ساده ترین و کم هزینه ترین هستند. آن ها به یک شلنگ معمولی در باغ وصل می شوند. سپس شیشه یا مخزن سمپاش را تا حدی که بتوان سمپاش را حمل کرد از مواد پر کرده، در این شرایط نیروی آب از طریق شلنگ مواد را در مخزن مخلوط و رقیق می کند. مواد شیمیایی سیفون شده و سمپاش شروع به کار می کند.

- سمپاش فشرده سازی / مخزنی:

رایج ترین نوع سمپاش می باشند و نحوه کار با آن ها بدین صورت است که مواد شیمیایی غلیظی را به مخزن اضافه می کنند و سپس تا خط نشان از آب پر می کنند. توسط یک اهرم که در کنار سمپاش تعبیه شده پمپاژ و پر از فشارهوا می شود. پس از تکمیل این فشار مواد شیمیایی فشرده شده و سمپاشی شروع می شود. سمپاش های مخزنی می توانند یک سمپاش دقیق برای آفت ها و چمن محسوب شوند. ظرفیت مدل های دستی سمپاش مخزنی بطور متوسط از یک لیتر تا 60 لیتر می باشد. مخازن سمپاش از پلاستیک پلی اتیلن ، فولاد گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

- سمپاش کوله پشتی مانند:

سمپاش های دستی مخزنی عمل می کنند و ظرفیت 80 لیتر دارند. حمل آن بر روی شانه ها کار را آسان کرده است. برخی از مدل های سمپاش کوله ای اهرمی سبک دارند که برای تحمیل فشار لازم نیست آن را از شانه های خود پایین آورید.

انواع سمپاش

دسته بندی سمپاش ها بر اساس نوع فعالیت کشاورزی:

انواع سمپاش موتوری تا دستی را براساس نوع فعالیت کشاورزی دسته بندی می کنند. فعالیت های کشاورزی در دو گروه زراعی و باغی دسته بندی شده است. از این رو برای انواع سمپاش ها داریم:

1-     سمپاش های زراعی :

سمپاش پشتی موتوری، سمپاش میکرونر پشتی، سمپاش شارژی، سمپاش توربینی زراعی و...

سمپاش پشتی موتوری

این نوع سمپاش، از انواع سمپاش موتوری است که حجم مخزن آن کم و قدرت موتور آن پایین است و حمل و نقل آن شبیه به یک کوله پشتی است . تولید قطرات ریز سموم در این نوع سمپاش موتوری از راه جریان هوا می باشد. تامین جریان هوا در این نوع سمپاش از طریق یک توربین ساده و کوچک ، همراه با یک موتور دو زمانه می باشد.

یکی از مزیت های انواع سمپاش موتوری قابلیت حمل آن بر پشت و کنترل و راحت پاشیدن سم است. این نوع سم پاش که مناسب سمپاشی مزارع است، کیفیت خوبی در امر سمپاشی ندارد. بنابراین برای علف کشی، مناسب نیست و تنها برای گرد پاشی، گرانول پاشی و یا شعله افکن می توان از آن استفاده نمود. حجم مخزن این نوع از سمپاش ها حدود 15 تا 25 لیتر است.

سمپاش پشتی موتوری لانس دار،

سمپاش کتابی اهرمی از انواع دستی می باشد، که اگر به جای اهرم از نیروی موتوری در آن استفاده شود، به سمپاش پشتی موتوری لانس دار تبدیل می شود. در این سمپاش موتوری از یک موتور کوچک دو زمانه استفاده می شود و حجم مخزن آن 25 لیتر است. جهت قرار گیری بر روی محصولات زراعی می توان بوم و نازل روی آن نصب نمود .این نوع سمپاش قابلیت تغییر در زاویه پاشیدن و تنظیم قدرت ذرات را دارا می باشد.
 

سمپاش های زراعی

2-  سمپاش های باغی :

سمپاش دستی (تلمبه ای)، ساده پشتی، سمپاش کتابی اهرمی پشتی، سمپاش فرغونی، سمپاش زنبه ای و...

سمپاش فرغونی

سمپاش فرغونی از انواع سمپاش موتوری است که مناسب سمپاشی باغات می باشد و برای فضا های زراعی مناسب نیست.  یک سمپاش موتوری که حجم مخزن آن 100 لیتریا 200 لیترباشد را نمی توان با پشت حمل کرد بنابراین این سمپاش ها را بر یک سیستم متحرک دو یا چهار چرخه، مثل یک فرغون سوار می کنند. در این نوع سمپاش ها از موتور های بنزینی قدرتمند چهار زمانه استفاده می کنند و برای سمپاشی از دو خروجی استفاده می شود که هر خروجی قابلیت سمپاشی تا شعاع 25 متر را دارد .

سمپاش زنبه ای

یکی دیگر دیگر از انواع سمپاش های موتوری است که مناسب برای باغات است. سمپاش زنبه ای ،چرخ و مخزن ثابت ندارد اما می توان آن را بر انواع مخازن با حجم های گوناگون نصب نمود و شیلنگ های مکش در داخل مخزن آن قرار داد.

سمپاش های حمل تراکتوری

انواع سمپاش های حمل تراکتوری متفاوت هستند که انواع سمپاش های سوار شونده و سمپاش های کششی از این نوع سمپاش ها می باشند. سمپاش های حمل تراکتوری در تامین نیروی مولد خود به دو گونه طراحی می شوند. و گونه هایی که نیروی مولد خود را همراه با یک شفت متصل شونده به تراکتور، از طریق موتور تراکتور تامین می کنند و سمپاش های موتوری که پمپ سموم دارند.

سمپاش های باغی

معرفی بخش های مختلف سمپاش ها

مخزن:

همه‌ی انواع سمپاش ها، دارای مخزن با ظرفیت های مختلفی هستند که بسته به نیاز کاربر از 2 لیتر تا حتی 60 لیتر وجود دارند. این مخازن از جنس استیل یا پلاستیکی هستند که در مدل های دوشی می توان بابت حمل آن، آسوده خاطر بود.

موتور و پمپ :

مهمترین وظیفه پمپ، پاشیدن یکنواخت سم هنگام سمپاشی است. این بخش از سمپاشی اهمیت ویژه ای دارد چرا که پاشیدن مناسب و قدرتمند در کنار رسیدن یکنواخت سم به تمام محصولات، شرط لازم برای حفاظت از گیاهان است. این موتورها ممکن است برقی، بنزینی یا دستی باشند.

نازل و لانس:

نازل ها و لانس های سمپاش، آخرین نقطه ارتباط سم با سمپاش می باشد. این بخش وظیفه ریز کردن و گردپاشی سموم را بر عهده دارد. در هنگام خرید به نوع نازل و جنس لنس نیز باید توجه داشت.

نحوه حمل:

اصولا در سمپاش های بزرگ مخزن، بهترین راه حمل توسط چرخ یا شاسی مربوطه است. اما در سمپاش های حجم متوسط، سمپاش های کولی و دوشی را می توان انتخابی مناسب دانست. وزن این دستگاه به تمام بدن کاربر قسمت می شود و کاربر سمپاش فشار زیادی را تحمل نمی کند.

کیفیت و قیمت:

در هنگام خرید سمپاش مناسب، باید به قیمت آن نیز توجه داشت. درست است که این قیمت در انتخاب افراد تاثیر گذار است، اما مطمئنا کیفیت این دستگاه سمپاش که وسیله‌ی حساس و مرتبط با سلامتی افراد است، اهمیت بالاتری نسبت به قیمت آن دارد. البته که بسیاری از برند ها نیز، سمپاش های خود را با کیفیت خوب و قیمت ارزان ارائه می کنند.

نحوه کار و نکات ایمنی سمپاش

هر سمپاشی نیازمند دستورالعمل ها و مسائلی است که باید قبل، حین و بعد از آن مورد توجه قرار گیرند. بخشی از این موارد عبارتند از:

•    از سالم بودن سم اطمینان حاصل کنید و دستورالعمل آن را مطالعه کنید

•    از وسایل مورد نیاز سمپاشی مانند لباس مخصوص، دستکش لاستیکی، عینک ویژه و ماسک باید استفاده شود

•    در هنگام سمپاشی، آن را بو نکنید و سموم مختلف را با هم ترکیب نکنید

•    در هنگام سمپاشی از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات بپرهیزید

•    در صورت وزش باد، سمپاشی را متوقف کنید

•    مراقب باشید محلول سمی به بدنتان برخورد نکند و روی محصولات دیگر از جمله علوفه دامی نریزد.

•    از پاشیدن محلول سم در آب های جاری و محل آبخوری حیوانات و استخرهای منابع آب بپرهیزید.

•    فرد سمپاش باید پس از اتمام کار حمام کند و لباس خود را کنار گذاشته و با احتیاط بشوید.

•    در زمان بارندگی سمپاشی نکنید

•    ظروف خالی سم را مدفون نمایید.

•    ورود اطفال و حیوانات را به منطقه سمپاشی ممنوع کنید.

نحوه کار و نکات ایمنی سمپاش

تاریخچه شرکت میتسوبیشی

شرکت میتسوبیشی ژاپن، از فوریه سال 1945 کار خود را در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی شروع کرده است. این شرکت در زمینه تولید و فروش انواع ماشین آلات کشاورزی اعم از کولتیواتور، تیلر، تراکتور، کمباین و تجهیزات لازم برای انواع محصولات کشاورزی مانند قارچ، گندم، برنج، ادوات باغبانی و گلخانه و... فعالیت می کند.

سمپاش موتوری میتسوبیشی

سمپاش موتوری از جمله دستگاه هایی به شمار می آید که به منظور راحتی کار و افزایش بازده در عملیات سمپاشی ، ساخته و طراحی گردیده است که موتور آن از طریق سیستم الکتریکی پمپ دستگاه را فعال نموده که این کار باعث به وجود آمدن فشار در دستگاه شده و سبب پاشیدن محتویات داخل آن بر روی گیاه یا درخت می گردد .

باید توجه داشت که کیفیت مخازن ، نازل ، لانس ، و همچنین عملکرد موتور یکی از مهم ترین نکات انتخاب سمپاش موتوری می باشند . سمپاش های موتوری  میتسوبیشی در مدل های لانس و پرتابل موتوری طراحی و تولید گردیده اند . در طراحی این دستگاه از بهترین مواد اولیه و خلاقیت بالا استفاده شده است . به گونه ای که قابلیت رقابت با محصولات برتر جهان را دارد.

انواع سمپاش موتوری میتسوبیشی

یکی از برند هایی که بیشتر در مدل سمپاش دستی و شارژی در بازار طرفدار دارد، میتسوبیشی است.

در ابتدا اینگونه برند ها به نظر کره ای یا ژاپنی می آیند. اکنون باید بگوییم که برند میتسوبیشی تایلندی است. و در چین تولید می شود. یا به عبارت دیگر تحت لیسانس تایلند است.

اما دو مدل از این برند فروش بالایی در بازار سراسر کشور داشته است.

1.    سمپاش شارژی تک کاره 20 لیتری

2.    سمپاش شارژی دوکاره 20 لیتری

مدل های موجود پاشش بالا و کارایی خوبی نسبت به مدل های مشابه از خود نشان داده اند.

انواع سمپاش موتوری میتسوبیشی

سمپاش موتوری لانسی میتسوبیشی تایلند مدل OS-850K

 سمپاش پشتی موتوری لانسی میتسوبیشی مدل OS-850K ، محصول کمپانی MITSUBISHI  با قدرت موتور بنزینی میتسوبیشی مدل  IE34F و توان 1.5 اسب بخار با عملکرد دو زمانه و استارت هندلی تولید گردیده است.

طراحی بسیار زیبا و ارگونومیک و کاربری آسان ، باعث گردیده تا کاربران به راحتی و بدون خستگی به کار کردن با این دستگاه به کار ادامه دهند و با توجه به موتور دو زمانه دستگاه و قدرت بالای موتوری توان بیشتری را صرف سمپاشی و امور بهداشتی و ... بپردازند با توجه به اینکه پمپ سمپاش موتوری میتسوبیشی از نوع پیستونی دو سیلندر می باشد میزان فشار کاری دستگاه را 25 بار با دبی پاشش 6 لیتر در دقیقه  قادر خواهد بود تا پرتاب آب 10 متر را داشته باشد.

از این رو شرکت MITSUBISHI  سعی نموده تا در طراحی و تولید این دستگاه تمام استاندارد های زیست محیطی را رعایت نماید و به همین جهت این دستگاه جزء دستگاه های برتر جهان از لحاظ عملکرد و سازگاری با محیط زیست قرار گرفته است.

از سمپاشهای پشتی موتوری لانسی می توان برای پخش سم هایی که به صورت مایع هستند، استفاده کرد. همچنین برای ضدعفونی کردن مکان های مختلف مانند منازل , اداره ها , مکان های عمومی و غیره کاربرد دارد.

این سمپاش ها از پمپ های پیستونی با قابلیت تنطیم فشار برخوردار میباشد که به دلیل سبک بودن ان در بسیاری از موارد کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.

از سمپاش موتوری پشتی میتسوبیشی در سمپاشی باغ های بزرگ , زمین های زراعی , باغچه های خانه و اداره ها , شهرداریها و.... موارد دیگر استفاده می شود.

موتور این سمپاش ها، از نوع بنزینی دو زمانه هستند که احتراق در آنها به روش     CDI (تخلیه خازنی) صورت می گیرد. موتورهای CDI، دارای درجه آزادی بالاتری در کنترل هستند بنابراین، خصوصیات اصلی موتور از جمله کوبش، خام سوزی و گردش مجدد گازهای اگزوز را می توان به طور قابل توجهی در مقایسه با موتورهای PFI  )تزریق غیر مستقیم) بهبود بخشید.

سمپاش پرتابل موتوری میتسوبیشی مدل YC-268M

سمپاش پرتابل موتوری میتسوبیشی مدل YC-268M ، محصول کمپانی MITSUBISHI & KAWASHIMA با قدرت موتور بنزینی میتسوبیشی ژاپن مدل  TB26 و توان 1.4 اسب بخار با عملکرد دو زمانه و استارت هندلی تولید گردیده است. میزان فشار کاری دستگاه را 35 بار با دبی پاشش 7.2 لیتر در دقیقه  قادر خواهد بود تا پرتاب آب 12 متر را داشته باشد.

سم پاش 25 لیتری موتوری میتسوبیشی ژاپن KAWASHIMA F-768

  • سمپاش پشتی موتوری میتسوبیشی ژاپن با موتور قدرتمند TB26 و با قدرت 1.4 اسب بخار
  • مجهز به پمپ پیستونی و حجم پاشش 8 لیتر در دقیقه
  • دارای فشار 35~40 kgcm2
  • حجم مخزن سم این دستگاه 25 لیتر میباشد
  • حجم بنزین و روغن 0.9 لیتر میباشد که نسبت مخلوط بنزین با روغن یک لیتر بنزین با 50 سی سی روغن میباشد
  • وزن این دستگاه 9 کیلوگرم میباشد
  • قدرت و دوام بسیار بالا

مشخصات فنی :

پمپ:

پیستونی ، حجم پاشش : 8 لیتر در دقیقه ، فشار : 35~40 kgcm2 حجم مخزن سم : 25لیتر ، نوع موتور : میتسوبیشی ژاپن TB26

قدرت موتور :

1.4 اسب بخار حجم بنزین و روغن : 0.9 لیتر ، نسبت مخلوط بنزین با روغن : 1 لیتر بنزین 50 سی سی روغن ، وزن : 9 کیلو گرم

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5