خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سیم بکسل بالابر ساختمانی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
سیم بکسل بالابر ساختمانی
  • سیم بکسل بالابر ساختمانی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

در بالابرهای ساختمانی برای بلند کردن و جابه جایی انواع لوازم و مصالح ساختمانی و غیر ... از سیم بکسل های مختلف با متراژ ها و سایز های مختلف استفاده می شود.سیم بکسل بالابر ساختمانی یا وینچ برقی از اجزای حساس پر کاربرد این دستگاه به شماره می اید هر چه قدر جنس سیم بکسل خوب باشد باعث بالا رفتن مقاومت ان و کارکرد بیشتر ان میشود. 

یکی از بزرگترین معضلات موجود در صنعت ساختمان سازی، حمل بار و مصالح سنگین می باشدکه باعث افزایش احتمال خطرات فیزیکی برای حمل کنند های مصالح می گردد. به تدریج با پشرفت علم و تلاش دانشمندان، بشر توانست ابزارآلاتی اختراع کند که به وسیله آن می توانست به سادگی این اشیاء سنگین را جابجا کند. در این مقاله توضیحات مختصری در مورد یکی از این اختراعات یعنی سیم بکسل بالابر ساختمانی داده شده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

سیم بکسل بالابر ساختمانی

نگاهی به تاریخچه سیم بکسل

ویلهم آگوست ژولیوس آلبرت، یک مخترع آلمانی بود که توانست اولین سیم بکسل را اختراع کند. او این سیم بکسل را برای استفاده در معدن نقره کارولین واقع در کوه های هارز استفاده نمود، و توانست نام خود را به عنوان اولین مخترع سیم بکسل به ثبت برساند.

سیم بکسل بالابر چیست؟

سیم بکسل بالابر، طنابی فولادی می باشد که از تاباندن تعدادی رشته ی فلزی به دور یک هسته مفتولی شکل ساخته می شود. هسته مرکزی این وسیله به طور حتم مهم ترین قسمت آن خواهد بود و میزان نیرویی که طناب تحمل می کند را مشخص می کند. مغزی سیم بکسل بالابر می تواند از جنس های مختلفی از جمله پنبه، کنف، فولاد و پروپیلن باشد که با توجه به نوع کاربرد آن و ضریب ایمنی طناب؛ می توان نوع مغزی یا هسته آن را تعیین کرد.

 سیم بکسل بالابر برای آنکه بتواند اشیاء سنگین را در طبقات جابجا کند، معمولا از نوع نتاب فولادی و یا افلاگالوانیزه می باشد. سیم بکسل نتاب در شاخه سیم بکسل های چند رشته ای قرار می گیرد و ساختار سه لایه و انعطاف پذیری را به وجود آورده است؛ مغز فولادی این طناب باعث می شود که بتواند با ضریب ایمنی بالایی اشیاء سنگین را در طبقات یک ساختمان جابجا کند. سیم بکسل های نتاب در چند لایه از استرند های مختلف بافته می شود که دارای گردش مخالف در درون و بیرون می باشند.  

سیم بکسل نمره ۸ بالابر ساختمانی

اجزای تشکیل دهنده سیم بکسل بالابر را به چهار قسمت می توان تقسیم کرد:

الف: سیم های فلزی:

این قسمت از سیم بکسل بالابر، رشته های منفردی هستند که از مواد فلزی ساخته شده اند. بسته به نوع کارکردی که از سیم بکسل انتظار می رود با درجات مختلفی از استحکام، خاصیت ضد هوازدگی و انعطاف تولید می شود. فولاد، آهن، فولاد ضدزنگ، فلز مونل و برنز از جمله مواد سازنده این قسمت از سیم بکسل بالابر می باشند.

ب: رشته های مارپیچ دور مغزی:

این رشته ها با نظمی خاص به دور هسته سیم پیچ خورده اند اگر این رشته دارای سیم های قطور باشند از مقاومت بیشتری در برابر سایش برخوردارند و آنانی که نازک ترند انعطاف بیشتری دارند.

ج:هسته یا همان مغزی:

این قسمت از سیم بکسل همان محوری است که استرند ها و سیم و رشته ها به دور آن قرار گرفته اند. هسته از مواد مختلفی تولید می شود برای مثال می توان به فیبر های طبیعی یا مصنوعی و فولاد اشاره کرد.

د: روغن کاری:

این فرایند که در طول مرحله تولید اتفاق می افتد، باعث کم شدن اصطحکاک سیم ها و رشته ها برروی هم می شود و همین طور از هوازدگی و زنگ زدگی سیم ها و رشته های سیم بکسل جلوگیری می کند. مهم ترین علتی که برای روغن کاری سیم بکسل بالابر یا هر سیم بکسل دیگر انجام می شود؛ کاهش اصطحکاک مالشی سیم ها به هنگام بلند کردن اجسام سنگین و چگال است. از دیگر دلایل روغن کاری سیم بکسل بالابر در هنگام تولید این است که محافظت تکه های فلزی در برابر هوازدگی وزنگ زدن است. این که چه قدر باید از مواد روان کاری برای سیم بکسل بالابر استفاده کنیم بستگی به اندازه و نوع سیم بکسل بالابر دارد.

سیم بکسل معمولی نمره ۸ بالابر

سیم بکسل از چه مفتول هایی تشکیل شده است؟

به طور کلی سه نوع مفتول وجود دارد که بسته به نوع کارکردی که از سیم بکسل انتظار می رود در ساخت آن به کار می رود.

        مفتول فولادی گالوانیزه:

در اصطلاح به فولادی که توسط فلزی مانند فلز روی پوشیده شود گالوانیزه می گویند. این نوع م

ول که با فلز روی پوشیده شده است مقاومت زیادی در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارد و در صنایع مختلف از جمله کشتی رانی و ساختمان سازی به کار برده می شود.

        مفتول فولادی بدون پوشش:

این نوع مفتول به دلیل اینکه مستعد زنگ زدن و هوازدگی است معمولا در مناطقی با آب و  هوای خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

       مفتول فولادی ضد زنگ:

همان طور که از اسمش معلوم است، مقاومت در برابر هوازدگی از مهم ترین ویژگی های این مفتول به شمار می رود؛ علاوه بر این مقاومت زیاد این مفتول در برابر حرارت تا دمای 1050 درجه سانتی گراد نیز از ویژگی های مهم این نوع سیم بکسل به شمار می رود.

سیم بکسل بالابر ساختمانی

یکی از کاربرد های مهم سیم های بکسل ، استفاده در بالابر و آسانسور ساختمان ها می باشد که علاوه بر افزایش سرعت در جابجایی بار و حمل خود انسان، باعث از بین رفتن خطرات احتمالی در این کار شده است. در بالابر های ساختمانی تک فاز 3 اسب، معمولا از سیم بکسل 8 نتاب فولادی یا  افلا گالوانیزه استفاده می شود. سیم بکسل بالابر نتاب، مانع از چرخش بار و مصالح وصل شده در هنگام کشش به بالا شده برای همین از سقوط مصالح به پایین جلوگیری می کند.

آشنایی با انواع بافت سیم بکسل

حالت های مختلفی برای بافت سیم های بکسل وجود دارد که می توان به بافت سیل، بافت وارنگتون، بافت فیلر، بافت استاندارد اشاره کرد. لازم است توضیح مختصری درباره هر کدام داده شود.

بافت سیل(Seale):

در این نوع بافت تعداد مفتول هایی که به دور مغزی قرار می گیرند با هم برابر هستند و در هر ردیف قطر همه ی مفتول ها یکسان می باشد ولی قطر مفتول های درونی کمتر از  مفتول های خارجی می باشد، علت آن این است که  مفتول های بیرونی باید در برابر سایش ضخامت بیشتری داشته باشند.

بافت وارینگتون(Warrington):

در ردیف بیرونی این بافت مفتول هایی با قطر متفاوت ضخیم و نازک به صورت یک در میان قرار می گیرند که سبب انعطاف پذیری این نوع طناب می باشد.

بافت فیلر(Filler):

در این بافت قطر مفتول ها در کلیه ردیف ها یکسان می باشد و مفتول های نازک در فضای خالی میان مفتول های خارجی و داخلی قرار می گیرند. این نوع بافت دارای سطح فلزی بیشتری می باشد که باعث مقاومت ایشان در برابر سایش می شود.

بافت استاندارد(Standard):

قطر همه ی مفتول ها در این نوع بافت یکسان می باشند و به دلیل انعطاف منحصر به فرد آن در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار داخلی سیم بکسل بالابر ساختمانی

کدام سیم بکسل بالابر انتخاب کنیم؟

فروش سیم بکسل بالابر  در مراکز زیادی صورت می گیرد؛ برای همین بهتر است معیارهای لازم برای خرید سیم بکسل بالابر را بشناسیم. مهمترین جزئیاتی که برای خرید سیم بکسل بالابر باید به آن توجه کرد نوع بافت، انعطاف، جنس سیم ها و هسته، قیمت و طول سیم بکسل بالابر است. برای مثال اگر قصد تهیه سیم بکسل با کیفیت برای بالابر های ساختمانی را دارید باید از سیم بکسل بالابری استفاده کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشد برای همین باید از مغزی های فولادی برای آن استفاده شود.

همچنین باید مقاومت خوبی در برابر  هوازدگی و زنگ زدن داشته باشد چرا که تماس دائم با عوامل محیطی زمینه برای فرسایش و هوازدگی آماده می کند؛ برای انتخاب یک سیم بکسل بالابر باید به انعطاف آن نیز توجه کرد چرا که خمش ها وسایش هایی که برای این سیم ها به وجود می آید زمینه را برای از هم گسستگی آن فراهم می کند. عوامل مهمی در بالا بردن مقاومت سیم بکسل بالابر وجود دارد؛ برای نمونه جنس سیم بکسل بالابر یا  نوع بافتی که در آن وجود دارد، استرند هایی که در قسمت بیرونی سیم بکسل بالابر آرایش داده شده اند از عوامل مهمی هستند که در مقاومت سیم بکسل بالابر موثر اند.

انواع مدل های سیم بکسل بالابر مصالح

قیمت سیم بکسل بالابر

 با توجه به نوسانات پیش آمده در بازار، نمی توان قیمت ثابتی را برای سیم بکسل بالابر انتخاب کرد ولی با این وجود فاکتور هایی وجود دارند که بر قیمت سیم بکسل بالابر تاثیر گذار می باشند. قیمت سیم بکسل بالابر علاوه بر جنس و نوع بافتی که درآن وجود دارد؛  به برند سازنده سیم بکسل بالابر نیز بستگی دارد. شما برای تهیه یک سیم بکسل بالابر مناسب باید تمامی برند های موجود در بازار را بررسی کنید و بهترین آن هارا تشخیص دهید که این کار را می توان با مراجه به سایت های مختلف انجام داد. برای خرید سیم بکسل مورد نظر خود می توانید به سایت نیکاکورپ مراجعه و با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید، تا در اسرع وقت کالای مورد نظر برای شما ارسال گردد. 

قیمت سیم بکسل و عوامل موثر بر آن :

سیم بکسل، کالایی ارزشمند می باشد که می توان آن را  در تمامی صنایع به نحوی مورد استفاده قرار داد.

سیم بکسل کالایی وارداتی می باشد و اغلب از کشورهایی زیر وارد بازار ایران می گردد:

  1. آلمان
  2. کره جنوبی
  3. انگلیس
  4. فرانسه
  5. چین

برندهای سیم بکسل:

از دیگر موارد ایرادات و مشکلات خریداران  وجود برندهای فیک یا همان چینی می باشد که بعنوان  برند اصلی یا اورجینال به فروش می­ رسد . از برندهای معرفی شده  در بازار ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گوستاوولف آلمان
  2. فایفر آلمان
  3. کیس وایر
  4. الفانت کره جنوبی

البته وجود برندهای دیگر نیز از سایر کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه دیده می شود که می توان به صورت  موردی مشاهده نمود.

انواع سیم بکسل بر اساس سایز

سیم بکسل ها در انواع مدل ها و سایز های مختلف طراحی و در بازار ها عرضه می شوند که دارای  تنوع بسیار زیادی هستند ، شما مشتریان عزیز می توانید انواع سیم بکسل را در انواع سایز ها و مدل های مختلف از سایت نیکا کورپ خریداری نمایید.

سیم بکسل ها به چندین دسته تقسیم می گردند و هر نوع از ان ها کاربرد های مختلفی دارند برای مثال سیم بکسل ها به دسته های :

سیم بکسل 6 رشته / سیم بکسل 8 رشته / سیم بکسل نتاب

سیم بکسل ۶ رشته:

  • سیم بکسل 19*6 فولادی
  • سیم بکسل 19*6 کنفی
  • سیم بکسل37*6 فولادی
  • سیم بکسل 37*6 کنفی
  • سیم بکسل 12*6

سیم بکسل ۸ رشته:

  • سیم بکسل 19*8  فولادی
  • سیم بکسل 19*8 کنفی
  • سیم بکسل 25*8  فولادی
  • سیم بکسل 25*8 کنفی
  • سیم بکسل 36*8 فولادی
  • سیم بکسل 36*8 کنفی

سیم بکسل نتاب :

  • سیم بکسل 19*7 فولادی
  • سیم بکسل 35*7 فولادی

البته سایز های سیم بکسل ها به این موارد محدود نمی گردد و دارای کلی مدل و اندازه می باشند که نمی توان تمامی ان ها را نوشت و ما به چندین مورد اشاره کردیم ، سیم های بکسل دیگری با اندازه و سایز های مختلفی نیز تولید می شود و وجود دارد .

سیم بکسل نمره ۸ نتاب

نکات لازم در نگه داری از سیم بکسل بالابر

برای اینکه در دراز مدت از سلامت سیم بکسل بالابر خود اطمینان داشته باشیم بهتر است هر روزه نگاهی بر تمامی طول سیم بیندازیم، نقاط بحرانی وجود دارد که بهتر است بازرسی خود را از آن جا شروع کنید. یکی از آن ها ناحیه عبوری درام و نقاط پیرامون آن است که بیشترین فشار در آن قسمت به جود می آید. اگر درام مربوطه به قرقره ای متصل می باشد، نقاط اطراف قرقره نیز می تواند ناحیه خطرناکی باشد.

همچنین سطح خارجی که  باعث ساییده شدن قسمتی که با آن در تماس است  نیز می تواند از مهم ترین محل هایی باشد که لازم است بررسی شود. اگر در یکی از رشته های سیم بکسل بالابر 3 شکستگی به وجود آمد و یا در یک لایه آن 6 شکستگی نمودار شد باید از رده خارج شوند؛ همچنین سیم هایی که در آن ها شیار به وجود آمده است یا دچار پیچ خوردگی و هر گونه آسیب فاحشی شده اند باید سیم بکسل بالابر را تعویض کنید.

نکات ایمنی در استفاده از سیم بکسل بالابر ساختمانی

همان طور که می دانید استفاده از بالابر و سیم بکسل بالابر ساختمانی دارای خطراتی است که هر لحظه خود اپراتور و افرادی که در زیربالابر قرار می گیرند را تهدید می کند. برای همین لازم است که به نکاتی توجه کنید تا در امن ترین شرایط کارخود را انجام دهید.

  •         قبل از راه اندازی بالابر پایه آن را بوسیله وزنه های سنگین محکم کنید تا احتمال واژگونی آن کم شود.
  •         سیم بکسل بالابر را به دقت چک کنید در صورت وجود هر گونه  آسیب اقدام مناسبی برای جایگزنی آن قسمت انجام دهید.
  •         از بالابر های ساختمان به هیچ وجه برای حمل افراد استفاده نکنید.
  •         در شرایطی که آب و هوا در شرایط طوفانی به سر می برد برای اینکه تعادل بالابر از بین نرود؛ صبر کنید تا هوا به حالت عادی خود برگردد و بعد می توانید کار خود را شروع کنید.
  •         هیشه قبل از استفاده از سیم بکسل بالابر، به افرادی که در پایین بالابر قرار دارند هشدار بدهید تا در بروز هر گونه اتفاقی توانایی انجام واکنش مناسب را داشته باشند.
  •         حتما در زمان استفاده از سیم بکسل بالابر، از وسایل ایمنی لازم مانند کلاه ایمنی استفاده کنید.
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5