خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شمشاد زن دوما (DOMA)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

نگاهی فنی برای آشنایی با شمشاد زن موتوری دوما

از گیاهانی مانند شمشاد برای خلق فضا هایی در سطح باغ ها و یا پارک های شهری استفاده می ‌شود. شمشاد ها حالتی درختچه مانند دارند و در عین حال به شکل انبوه رشد می ‌کنند و در تمام فصول سال سبز می مانند.

تمام این ویژگی ها می توانند این گیاه را برای تبدیل شدن به یک حصار سبز مطلوب کنند؛ اما شمشاد هایی که قرار است به عنوان یک حصار سبز زیبا برای فضاسازی های طبیعی مورد استفاده قرار گیرند، باید به نحوی کاملا منظم و مرتب باشند.

به هر حال شمشاد هم به مانند تمام گیاهان رشد می‌ کند و اتفاقاً رشد سریعی نیز دارد. از این رو برای زیباسازی آنها و ایجاد یک نظم پسندیده در آنها لازم است تا از دستگاهی با نام شمشاد زن موتوری استفاده کنیم.

در این بین اگر می ‌خواهید صاحب یک دستگاه شمشاد زن باشید، ما شمشاد زن دوما را برای شما انتخاب کرده ایم. در این مقاله همراه ما باشید تا مفصل با دستگاه شمشاد زن، خصوصاً شمشاد زن دوما آشنا شوید.

شمشاد زن موتوری دوما

طرح ساخت در دستگاه شمشاد زن

برای هرس شمشاد ها به طوری که کاملاً منظم و یکدست باشند، سابق بر این از همان ابزار ها که دیگر درختان را هرس می کردند استفاده می ‌شده است.

یعنی قیچی هایی بلند و قدرتمند که می‌ توانند شاخه‌ های جوان از درخت ها را قطع کنند؛ اما برای رسیدن به نظمی زیبا در هرس کردن شاخه های شمشاد لازم بود تا نگرش متفاوتی اعمال شود. انواع دستگاه شمشاد زن موتوری با طرح چنین نیازی ساخته شده اند.

در یک شمشاد زن موتوری شاهد دو ردیف تیغه دندانه دار هستیم که بر هم می لغزند و به این ترتیب هر یک از دندانه ها در یک تیغه همراه با دندانه در تیغه دیگر تشکیل یک قیچی را خواهد داد.

آنگاه وقتی شمشاد زن موتوری کار می‌ کند و این تیغه ها را بر هم می لغزاند، به ازای هر دندانه بر تیغه ها یک قیچی قدرتمند حاصل خواهد شد.

در یک شمشاد زن موتوری لازم است تا قدرتی موتوری تعریف شود. قدرتی که بتواند در سرعتی بالا تیغه های دندانه دار شمشاد زن موتوری را به هم بلغزاند. این موتور را از نوع احتراق داخلی با سوخت بنزینی انتخاب می ‌کنند. چرا که هم قدرت مطلوبی دارند و هم آنکه در سطح باغات که عملاً دسترسی به نیروی برق وجود ندارد، موتورهای بنزینی می توانند بهترین انتخاب باشند. با این مقدمه در آشنایی با طرح ساخت شمشاد زن موتوری همراه می شویم با دستگاه شمشاد زن دوما تا ببینیم برند دوما در ساخت این ابزار خود چه امکاناتی را در اختیار ما خواهد گذاشت.

مشخصه های فنی در شمشاد زن بنزینی دوما

وقتی با یک شمشاد زن موتوری مواجه هستید، اولین فاکتور با اهمیت که می ‌تواند نگاه هر کسی را متوجه خود سازد، نوع موتور و اصل طراحی در آن است. اینکه آیا موتور از قدرت کافی برخوردار می باشد؟ و یا اینکه می توان بر کیفیت تا کارایی موتور بنزینی مذکور اعتماد نمود؟ و... .

در شمشاد زن بنزینی دوما شاهد حضور یک موتور تک سیلندر چهار زمانه بنزینی هستیم که می تواند تا حدود ۷۵۰ وات قدرت تولید کند. حجم موتور مذکور ۲۶ میلی لیتر است و ظرفیت باک بنزین حجم معقولی دارد.

این موتور در کارکرد شمشاد زن موتوری دوما می تواند با حداکثر سرعت ۳۵۰۰ دور در دقیقه کار کند و همراه با این کارکرد قادر است تا حداکثر سرعت 1.88 متر بر ثانیه را در خروجی تیغه ها داشته باشد.

تمام این ویژگی ‌ها در کنار هم می ‌توانند معرف سطح معقولی از توانمندی ‌ها در موتور بنزینی شمشاد زن موتوری دوما باشند.

اما در آن سوی ماجرا، وقتی قرار است که یک دستگاه، موتوری شود و باید همراه با دستان اپراتور ها مورد استفاده قرار گیرد، برخی دیگر از ویژگی ها نیز دارای اهمیت خواهند شد.

مثلاً موتور بنزینی مذکور باید سبک وزن بوده و حجم قابل توجهی نداشته باشد، صدای تولید شده از آن کم باشد و در عین حال همراه با ضریب ایمنی بالایی طراحی شده باشد.

اگر یک شمشاد زن بنزینی دوما را در دست بگیرید و همراه با آن شروع به شمشاد زنی کنید، کاملا متوجه تمام این ویژگی های ضروری در طراحی خواهید بود. موتور بنزینی مورد استفاده در شمشاد زن بنزینی دوما کاملاً سبک وزن و در عین حال جمع و جور است.

صدای تولید شده از آن به هیچ حالت باعث آزار اپراتور نخواهد بود و در عین حال می توان همراه با ضریب ایمنی بالایی از این دستگاه استفاده کرد.

البته جدا از تمام این ویژگی ‌ها در کارکرد با شمشاد زن موتوری از برند دوما، شاهد مصرف سوخت چندان بالایی نخواهید بود و آسودگی محیطی نیز در رنجی استاندارد قرار دارد.

به هر حال وقتی یک موتور بنزینی که می تواند تا ۷۵۰ وات انرژی تولید کند را در اختیار گیرید، قطعاً به راحتی می توانید از پس تراشیدن حجم بسیاری از گیاهان شبیه شمشاد ها برآیید.

یکی دیگر از شرایط قابل توجه در بررسی مشخصه های فنی موتور بنزینی شمشاد زن موتوری دوما، راه اندازی سریع موتور است.

این موتور به شکل هندلی روشن می‌ شود و در مسیر روشن شدن دردسر های خاصی را برای اپراتور های خود نخواهد داشت.

شمشاد زن بنزینی دوما

طراحی ریل در شمشاد زن موتوری دوما

ریل در انواع شمشاد زن موتوری همراه است با دو تیغه دندانه دار که بر روی هم جا به جا می شوند. به این ترتیب همراه با هر دندانه یک فضای قیچی شکل حاصل خواهد شد.

در طراحی شمشاد زن موتوری، طول ریل اهمیت ویژه ای دارد.

چرا که همراه با این ریل است که می ‌توان شمشاد ها را کوتاه کرد و شکل و شمایل آنها را نظم بخشید.

شمشاد زن بنزینی دوما از ریل با طول ۵۵ سانتیمتر برخوردار است. این یعنی آنکه همراه با شمشاد زن موتوری مذکور می توان به راحتی تا اعماق انواع گیاهان بوته ای مانند شمشاد ها را هرس نمود؛ اما جدا از طول ریل که معرف سطح دسترسی دستگاه شمشاد زن موتوری خواهد بود، ملاک دیگری نیز قابل توجه می باشد.

در هنگام خرید و فروش شمشاد زن موتوری همواره به فاصله میان دندانه ها در طراحی ریل دستگاه دقت داشته باشید. این فاصله معرف آن است که دستگاه مذکور تا چه قطر از شاخه ها را می تواند برش بزند.

اگر در سطح باغ و فضا های سبز خود از شمشاد ها و یا درختچه های بزرگ بهره مند هستید، لازم است تا سراغ خرید و فروش شمشاد زن موتوری همراه با فاصله دندانه های بیش از ۱۰ میلیمتر باشید.

این فاصله در طراحی شمشاد زن دوما برابر با ۱۵ میلیمتر می باشد. به این ترتیب می توان همراه با شمشاد زن موتوری دوما شاخه ها تا قطر بیش از ۱۰ میلیمتر و حتی نزدیک به ۱۵ میلیمتر را برش داد.

طراحی در دستگاه شمشاد زن موتوری دوما

برند دوما در طراحی تا ساخت شمشاد زن موتوری خود سعی داشته تا یک محصول ارگونومیک را معرفی کرده باشد.

وزن کلی این دستگاه تنها شش کیلوگرم می باشد. این وزن برای یک شمشاد زن موتوری می تواند به اندازه کافی ایده آل باشد.

در مقابل در قسمت انتهای شمشاد زن موتوری دوما شاهد مجموعه موتور در کنار دسته ها و دیگر متعلقات هستیم که ابعادی در اندازه ‌های 105´23´23 سانتیمتر خواهد بود. به این ترتیب در هنگام کار با شمشاد زن موتوری دوما هرگز با یک دستگاه بسیار حجیم مواجه نیستید.

این طراحی ایده ‌آل می ‌تواند در مسیر خرید و فروش شمشاد زن موتوری دوما به شکل واضحی به چشم آید. زمانیکه بدانیم هر کسی در زمان خرید شمشاد زن موتوری لزوما به دنبال ابزار ها با شکل و شمایل جمع و جور است.

متعلقات در شمشاد زن موتوری دوما

از جمله ویژگی ‌های مطلوب در هنگام خرید هر ماشین ابزاری، آن است که دستگاه مذکور بتواند نیاز های خود را در همان هنگام خرید تامین سازد. به هر حال دستگاه های موتوری در حین کار الزاماتی دارند که نیاز است تا این الزامات تامین باشند.

غالبا شرکت ‌های سازنده تجهیزات موتوری سعی دارند تا در بسته ‌بندی فروش دستگاه خود، پک کامل را عرضه دارند. به طوری که بتوان تمام نیاز های دستگاه را در پک مذکور جستجو کرد.

از متعلقات در شمشاد زن موتوری دوما می ‌توان به حضور چهار عدد آچار که تمام نیاز های دستگاه را تأمین خواهد کرد، در کنار یک عدد پیچ گوشتی و همچنین بطری نگهدارنده سوخت و دفترچه راهنما اشاره کرد.

دوما با همراه ساختن این متعلقات در دستگاه شمشاد زن موتوری خود، سعی داشته تا تمام نیاز های آتی دستگاه در حین کارکرد را پیش بینی نموده و به نوعی این دستگاه را بی نیاز از داشتن و یا خرید ابزار هایی جدید کرده باشد.

قیمت شمشاد زن دوما با در نظر داشتن تمام این امکانات تحت شرایط معقولی قرار دارد. بهر حال وقتی همراه با یک ماشین توانمند با امکانات همراه کامل مکمل هستید، قیمت شمشاد زن دوما یک برگ برنده برای خرید شما محسوب خواهد شد.

اصول کارکرد با شمشاد زن موتوری

از شمشاد زن موتوری دوما تا هر مدل از برند دیگر نیاز است تا این دستگاه را به خوبی بشناسید تا در هنگام کار با آن دچار حوادث برای خود و یا دستگاه خود نباشید. بسیاری از کسانیکه در ماجرای خرید و فروش شمشاد زن موتوری هستند، غالباً نگرش جدی برای کارکرد اصولی با این دستگاه را ندارند.

اینکه دستگاه را خاموش در گوشه ‌ای از کارگاه گذارید و تنها در هنگام رشد شمشاد ها یادی از آن کنید و تازه آن وقت بخواهید که شمشاد زن موتوری به نحو احسن برای شما کار کند، چندان برنامه معقولی برای دستگاه خود تدارک ندیده اید.

کار با دستگاه های موتور بنزینی بسیار متفاوت از کار با دستگاه های موتور برقی می باشند. موتور های بنزینی الزامات و نیاز های بسیاری دارند.

از تامین سوخت با کیفیت تا تعویض به موقع روغن موتور همراه با در نظر گرفتن انواع فیلتر ها و تسمه ها و حتی شمع در کار با موتور های بنزینی امری الزامی می باشد.

اگر از یک دستگاه شمشاد زن موتوری استفاده می کنید، در نظر داشته باشید که باید تمام نیاز های موتور بنزینی را به نحو کامل تامین سازید و در عین حال همواره از سلامت و امنیت کامل دستگاه مطمئن باشید تا در حین کار حوادث شما را تهدید نکنند.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5