خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیر برقی آبیاری رین Rain

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

شیر برقی کشاورزی رین تحولی در آبیاری:

شیر برقی رین متعلق به یکی از مشهورترین و معتبرترین برندهای شیر برقی کشاورزی متعلق به کشور ایتالیاست که به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی در صنعت آبیاری در جهان شناخته شده است. این شرکت اروپایی که در سال 1968 به عنوان یک شرکت خانوادگی تأسیس شد، تاکنون اختراعات و محصولات نوآورانه مفیدی را به بازار عرضه نموده است.

قبل از معرفی شیر برقی رین و آشنایی با ویژگی ها و انواع مختلف آن، بد نیست توضیح مختصری در رابطه با شیرهای برقی کشاورزی و کاربرد آن ها به صورت کلی ارائه دهیم. شیر برقی یا Electric Valves یکی از ملزومات مربوط به آبیاری است که به منظور آبیاری کارآمد از طریق سیستم های خودکار (برای مثال در مواقعی که در آبیاری باغ ها وگلخانه ها و ... زمان آبیاری با اهمیت است)، کاربرد دارد. شیرهای برقی و از جمله  شیر برقی Rain، در چنین مواردی عمل قطع و وصل نمودن آب را بدون نیاز به اپراتور، بلکه به صورت خودکار و با فرمان کنترلر، در نقاطی که لوله های اصلی آب به لوله های فرعی متصل شده اند، انجام می دهند.

از موارد استفاده شیر برقی رین، می توان قطع و وصل کردن خودکار جریان آب به منظور آبیاری گلخانه ها، فضای سبز، زمین های چمن فوتبال و ... را نام برد.

چرا شیر برقی آبیاری رین؟

دلایل زیادی برای انتخاب شیر برقی Rain درمیان محصولات مشابه وجود دارد، کیفیت بالای این محصول، قیمت مناسب آن و سهولت استفاده همگی از عواملی هستند که ما را به استفاده از شیر برقی آبیاری رین و دیگر محصولات این شرکت ترغیب و تشویق می کنند.

کنترل کیفیت یکی از اصولی است که تولیدکنندگان شیر برقی Rain، در خصوص آن اهتمام ویژه  دارند. از جمله این که تمامی محصولات این شرکت با استفاده از فشار استاتیکی زیاد و کم آزمایش می شوند تا آزمون مکانیسم باز و بسته شدن به طور صحیح را پشت سر بگذارند.

این شرکت تولیدکننده محصولات آبیاری، دریافت جوایزی از قبیل ISO 9001:2008 را نیز در پرونده خود دارد. سلونوئید شیر برقی آبیاری رین برخوردار از گواهینامه CE, IP 68, PN 12 می باشد و کلیه قطعات آن در فشار 14 بار مورد تست واقع شده اند.

استفاده از شیرهای برقی و از جمله شیر برقی رین به خصوص در شرایط فعلی کشور ما با وجود خشکسالی ها و شرایط کم آبی موجود و به منظور صرفه جویی در مصرف آب، عملی بسیار هوشمندانه است.

شیر برقی کشاورزی رین علاوه بر آبیاری بارانی از آن جا که در جریان های کم نیز جوابگو می باشد، در آبیاری قطره ای نیز کاربرد دارد.

ساختار انواع شیر برقی هوشمند آب

شیر برقی رین و در واقع هر شیر برقی هوشمند آب از دو قسمت سلونوئید یا بوبین و شیر اصلی یا بدنه یا ولو ساخته شده است. ولو شامل قسمت هایی چون ورودی، خروجی، دیافراگم و فنر دیافراگم است و عملکرد آن در کنار سلونوئید که شامل سیم پیچ، فنر، میله آهنی، شیر کنترلی و کانال کنترلی است شکل می گیرد.

انواع شیر برقی رین

شیر برقی ریندر مدل های متنوعی عرضه می گردد. هر یک از مدل ها نیز در سایزهای مختلفی موجود است و انتخاب میان آن ها بستگی به محل استفاده دارد. به طور کلی شیرهای کوچک به منظور مصرف در مقیاس های کوچک، شیرهای متوسط برای مصارف مربوط به گلخانه، و شیرهای بزرگ برای مصرف در سطوح گسترده (برای مثال آبیاری چمن زمین های فوتبال) مورد استفاده قرار می گیرند. 

از محصولات مختلف شیر برقیRain  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

RN 150ELECTRIC VALVES

ELECTRIC VALVES RN 180

RN 160ELECTRIC VALVES

JAR -TOP  ELECTRIC VALVES

RN 155 PLUSELECTRIC VALVES

RN 180 3 WAY (شیر یکپارچه سه طرفه، ELETTROVALVOLE A 3 VIE)

در ادامه به شرح اطلاعات فنی و شرایط کاربردی هر یک از موارد بالا خواهیم پرداخت.

شیر برقی رین مدلRN150

این مدل یکی از پرکاربردترین انواع شیر برقی رین است که در سایزهای 3/4، 1/2 و 1 اینچ به بازار عرضه شده و مناسب برای مصارف کوچک و متوسط از جمله آبیاری قطره ای یا بارانی فضای سبز خانگی است. جریان آب این مدل از شیر برقی رین از 20 تا 50 لیتر بر دقیقه (که رنج آبدهی نامیده می شود)، و فشار بار حداقل 1 و حداکثر 10 بار، دارای فلو کنترل، قابلیت کنترل جریان و قابلیت باز و بسته شدن به صورت دستی، دارای رنج دمای بین 4 تا 70 درجه سانتیگراد، و ولتاژ سلونوئید استاندارد 9 ولت و 24 ولت می باشد که با سلونوئیدهایی با ولتاژ 9، 12، 24، و 110 ولت قابل کارکردن است.

شیر برقی رین مدل RN 180

یکی دیگر از مدل های شیر برقی رین که در سایزهای 2 و 3 اینچ موجود است مدل RN 180 است. مناسب برای استفاده در مقیاس های بزرگ، با جریان آب از 200 تا 1100 لیتر بر دقیقه، فشار بار حداقل 1 و حداکثر 12 بار، دارای فلو کنترل، قابلیت کنترل جریان، قابلیت باز و بسته شدن دستی، دارای رنج دمایی بین 4 تا 70 درجه سانتیگراد، ولتاژ سلونوئید استاندارد 9 ولت و 24 ولت، و قابل کار کردن با سلونوئیدهای ولتاژ 9، 12، 24، و 110 ولت. از ویژگی های این مدل از شیر برقی ایتالیایی، مجهز بودن به فیلتری است که در صورت  کیفیت پایین آب مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر برقی رین مدل RN 155  PLUS

این مدل شیر برقی رین که در سایزهای 3/4 و 1 اینچ موجود است، دارای جریان آب از 35 تا 90 لیتر بر دقیقه، فشار بار حداقل 1 و حداکثر 12 بار، دارای فلو کنترل، قابلیت کنترل جریان، قابلیت باز و بسته شدن دستی، رنج دما بین 4 تا 70 درجه سانتیگراد و ولتاژ سلونوئید استاندارد 9 ولت و 24 ولت است که با سلونوئیدهای ولتاژ 9، 12، 24، و 110 ولت نیز قابلیت کارکردن دارد.

شیر برقی رین مدل RN 160

این مدل از شیر برقی رین نیز در سایزهای مختلف از قبیل 1 اینچ و 2 اینچ موجود است. جریان آب  آن از 75 تا 300 لیتر بر دقیقه، فشار بار حداقل 1 و حداکثر 12 بار، و دارای رنج دمایی بین 4 تا 70 درجه سانتیگراد می باشد. هم چنین ولتاژ سلونوئید استاندارد این شیر برقی ایتالیایی 9 ولت و 24 ولت و با سلونوئیدهای ولتاژ 9، 12، 24، و 110 ولت قابل کارکردن است. این مدل شیر برقی رین نیز دارای فلو کنترل، قابلیت کنترل جریان و قابلیت باز و بسته شدن به صورت دستی است.

 

شیر برقی رین مدل JAR -TOP

یکی از انواع شیر برقی رین مدل JAR –TOP است که در سایزهای 3/4 اینچ و 1 اینچ موجود است. جریان عبور آب از آن از 20 تا 70 لیتر بر دقیقه، فشار بار حداقل 1 و حداکثر 12 بار، دارای رنج دما بین 4 تا 70 درجه سانتیگراد، و هم چنین دارای فلو کنترل، قابلیت کنترل جریان و قابلیت باز و بسته شدن به صورت دستی می باشد. ولتاژ سلونوئید استاندارد این شیر 9 ولت و 24 ولت است و با سلونوئیدهای ولتاژ 9، 12، 24، و 110 ولت قابلیت کارکردن دارد.

شیر برقی رین مدل RN 180 3 WAY

یکی دیگر از انواع شیر برقی رین است که در سایزهای 2 اینچ و 3 اینچ عرضه می گردد، هم برای کاربردهای کشاورزی و هم برای مقیاس های بزرگ کاربرد دارد و دارای سرعت بالاست، جریان آب از 200 تا 1100 لیتر بر دقیقه، فشار بار حداقل 1 و حداکثر 12 بار، رنج دما بین 4 تا 70 درجه سانتیگراد، برخورداری از فلو کنترل، قابلیت کنترل جریان و هم چنین قابلیت باز و بسته شدن به صورت دستی و ولتاژ سلونوئید استاندارد 24 ولت از ویژگی های این مدل شیر برقی است. ضمن آن که با سلونوئیدهای ولتاژ 9، 12، 24، و 110 ولت قابل کارکردن است. ویژگی این مدل شیر برقی رین وجود قفل ایمنی بر روی آن است که آن را با جریان های شدید سازگار می سازد.

همان طور که مشاهده می گردد مدل های فوق از لحاظ بسیاری از ویژگی ها مشابه هستند و تفاوت عمده آن ها در سایز، رنج آب دهی، و فشار بار است که نوع کاربری آن ها نیز عمدتاً توسط همین ویژگی ها تعیین می شود.

سایر ویژگی های انواع شیر برقی رین

در مورد شیر برقی رین، به منظور اموری از قبیل تعمیرات و ... این امکان وجود دارد که جریان آب را از طریق پیچی که بر روی کلاهک انواع این شیرهای آبیاری برقی تعبیه شده است به طور دستی قطع نماییم.

30 درصد جنس بدنه انواع شیر برقی رین از فایبر گلاس 6 PA تشکیل شده است که این امر به معنای آن است که شیر برقی Rain در مقابل فشارهای بالای آب مقاومت قابل توجهی از خود نشان خواهد داد و این یکی از مزایای آن محسوب می شود.

دیافراگم شیر برقی آبیاری رین به صورت یک تکه و از جنس استنلس استیل ضد زنگ تهیه شده است که ضمن آن که این ویژگی در نرم بسته شدن شیرها کارایی دارد، موجب افزایش طول عمر و مقاومت شیر در برابر نشتی آب نیز می گردد.

هم چنین پین اندازه گیری شیر برقی رین نیز از جنس استیل ضد زنگ تهیه شده است.

ابعاد انواع شیر برقی رین

ابعاد انواع شیر برقی رین در سایزهای گوناگون برخی از مدل ها، در تصاویر زیر نشان داده شده اند (اعداد برحسب سانتی متر هستند): 

ابعاد شیر برقی Rain مدل RN150:

ابعاد شیر برقی Rain مدل RN180:

ابعاد شیر برقی Rain مدل RN155 PLUS:

و به همین ترتیب برای سایر مدل ها نیز به همین صورت جدول بندی وجود دارد که امکان مشاهده آسان ابعاد مختلف آن ها نیز از این طریق میسر می گردد.

افت فشار در انواع شیر برقی رین

افت فشار در دبی های مختلف، در سایزهای گوناگون برخی از مدل های شیر برقی رین، در تصاویر زیر نشان داده شده اند (اعداد بر حسب بار هستند) و برای سایر مدل ها نیز چنین جداولی قابل تنظیم است.

افت فشار در شیر برقی رین مدل RN150:

افت فشار در شیر برقی رین مدل RN180:

افت فشار در شیر برقی رین مدل RN155 PLUS:

و ...

 

قیمت شیر برقی رین

قیمت شیر برقی آبیاری بسته به نوع آن متفاوت است و حتی در فروش شیر برقی رین نیز بر حسب انواع مختلف، دامنه وسیعی از قیمت ها وجود دارد. برای مثال در حالی که شیر برقی رین مدل RN 155 PLUS با قیمتی حدود 230000 تومان در بازار قابل تهیه است، قیمت یکی دیگر از انواع از شیر برقی رین (مدل RN 180) می تواند بالای دو میلیون تومان باشد و ...

این که کدام یک از انواع شیر برقی رین را انتخاب کنیم بسته به بودجه ای که در اختیار داریم و چنان چه گفته شد بر حسب به نوع کاربردی که مد نظر ما است تفاوت دارد.

به عنوان اولین ملاک در انتخاب شیر برقی آبیاری، باید در نظر بگیرید که آیا شیر برقی رین(یا سایر شیرهای برقی) برای مصارف خانگی کوچک مورد نیازتان است یا تأسیسات بزرگ یا گلخانه و ...؟ سپس ویژگی های هر کدام از این شیرها را بررسی کنید و آن ها را با نیازتان بسنجید، ولتاژ مورد نظرتان را در نظر بگیرید، بررسی کنید که جریان آب مناسب برای مصرفتان لازم است چند لیتر در دقیقه باشد، و ...

در وهله بعد پس از آن که مدل ها و سایزهای مناسب شیر برقی هوشمند آب متناسب با کاربری مورد نظرتان را یافتید، قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بر حسب قیمت دریابید که خرید کدام یک از مدل های شیر برقی رین یا هر یک از سایر برندهای موجود برای شما مقرون به صرفه است، شاید ترجیح دهید شیر دارای امکانات بیشتر را با قیمت بیشتری خریداری کنید و یا شاید نه، تصمیم بگیرید کمی از توقعتان کاسته و در عوض بهای کمتری بپردازید.

و نکات پایانی در خصوص خرید شیر برقی ایتالیایی رین، یکی این است که باید قیمت قطعی محصول مورد نظرتان را زمان خرید از فروشنده استعلام بگیرید. چرا که به دلیل نوسانات قیمت دلار، قیمت محصولات خارجی در کشور ما دائماً دچار نوسان می گردد و بنابراین امکان ارائه لیست دقیق قیمت ها از قبل از سوی فروشندگان محصولات وجود ندارد. 

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5