خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیر برقی برنجی دوراویس Duravis

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیر برقی برنجی دوراویس Duravis
  • شیر برقی برنجی دوراویس Duravis
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

شیرهای برقی 

شیرهای برقی از جمله دستگاه هایی هستند که امروزه به طور گسترده در صنایع مختلف و بخش تاسیسات کاربرد دارند و نقش کلیدی در جا به جایی مسیر سیالاتی نظیر بخار، آب، هوا، نفت، گازوئیل، روغن، گاز و ... دارند.

این شیر ها که با نام سلنوئید ولو هم شناخته می شوند، نوعی وسیله کنترل کننده الکترومکانیکی هستند که عبور سیالات را سهولت می بخشند. به عبارتی، به کمک یک شیر برقی هیدرولیک می توان میزان جریان یافتن یک سیال مشخص را تنظیم کرده و آن را قطع یا وصل نمود و فلوی آن را کنترل کرد.

این شیرها به کمک نیروی برق کار کرده و انواع مختلف آن ها با ولتاژهای مختلفی تحریک می شوند. 

اجزا سلنوئید ولو یا شیر برقی

هر سلنوئید ولو از دو قسمت تشکیل شده است:

1.بدنه که قسمت اصلی شیر بوده و ولو نامیده می شود

2.سلنوئید یا بوبین

خود بدنه از ورودی، خروجی، فنر، دیافراگم و قسمت متوقف کننده جریان تشکیل شده است و اجزای تشکیل دهنده سلنوئید هم شامل میله فلزی، شیر و کابل کنترل کننده، سیم پیچ و فنر می باشد. وقتی سلنوئید در حال فعالیت باشد، میزان کمی از سیال از مجرا و شیر کنترل کننده در جریان خواهد بود. 

در بعضی شیرها ممکن است از دیافراگم هم استفاده شود که در آن صورت برای این که بتوان هنگامی که شیر فعالیتی ندارد دیافراگم را باز نگه داشت، از یک فنر استفاده می شود.

از شیرهای برقی به طور عمده در دستگاه های آب پاش خودکار و صنعتی، لوازم خانگی مثل ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی، سیستم های هیدرولیکی، لوازم تهویه، سیستم های قدرتمند بادی، تهویه مطبوع، صندلی دندان پزشکی، سایر دستگاه ها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر سیستم ها استفاده می شود. 

شیر برقی برنجی دوراویس (DURAVIS)

شیر برقی برنجی یکی از انواع گوناگون شیرهای برقی می باشد که در ساخت آن از بوبین سلونوئیدی استفاده شده و مکانیسم آب بندی آن به صورت دیافراگمی می باشد. این شیر برقی برنجی در کمپانی اسکا دوراویس ترکیه ساخته شده است و یکی از شیرهای برقی بسیار کاربردی جهت کنترل جریان سیال آب می باشد. 

کمپانی دوراویس ترکیه یکی از تولید کنندگان محصولات با کیفیتی از جمله شیرهای برقی سلونوئیدی می باشد که انواع مختلفی از این شیر ها، من جمله شیرهای سلونوئیدی سوزنی، دیافراگمی، برنجی، پیستونی، آلومینیومی، ، استنلس استیل (استیل ضد زنگ) و بک فیلتر را برای کاربردهای عمومی و همچنین مصارف صنعتی به بازار عرضه کرده است. 

شیرهای برقی دوراویس اسکا ترکیه، دستگاه هایی هستند که با نیروی الکترو مغناطیس سر و کار داشته و با کمک یک سیم پیچ که در داخل دستگاه تعبیه شده است و جریان برق را از خود عبور می دهد، دریچه ای که برای کنترل جریال سیال به کار می رود را باز یا بسته می کند.

این شیرهای برقی به دسته های گوناگونی طبقه بندی می شوند که اساس این دسته بندی ها، سایز، دما، فشار، جنس، طرز کار و تعداد ورودی و خروجی های دستگاه می باشد. 

شیرهای برقی برند دوراویس وقتی با نمونه های مشابه چینی و اروپایی مورد مقایسه قرار گرفتند، کیفیت بسیار بالاتر و کاربرد بهتری را از خود به نمایش گذاشتند که برتری آن ها در مقایسه با برندهای چینی و اروپایی را به اثبات می رساند.

به علاوه، قیمت شیرهای برقی برند دوراویس هم با وجود کیفیت بالای آن ها، بسیار مقرون به صرفه می باشد و همین عامل، این شیرها را به ابزاری پر فروش تبدیل کرده است. 

از لحاظ کیفیت می توان گفت که این شیرها تفاوت چندانی با نمونه های اروپایی خود ندارند و به همان اندازه پر کاربرد و پر استفاده می باشند. قیمت های گزاف شیرهای برقی اروپایی به دلیل بهتر بودن کیفیت و کاربرد گسترده تر آن ها نمی باشد، بلکه تنها قیمت تمام شده جهت ساخت و حمل و نقل کالاهاست که به آن اضافه شده است.

این محصول دارای استانداردهای بین المللی است که می تواند ضمانتی بر نحوه کارکرد صحیح دستگاه و تمامی قابلیت های آن باشد. 

ویژگی های شیرهای برقی برنجی دوراویس ترکیه

شیرهای برقی دوراویس در سایز های مختلفی به بازار عرضه می شوند که شما می توانید بنا به نیاز خود و کاربرد هر یک، سایز مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمائید. شیرهای برقی که در آن ها از آب بند دیافراگم NBR استفاده شده است، معمولا برای کنترل جریان آب به کار برده می شوند. 

شیرهای برقی دیافراگمی در مقایسه با گونه های دیگر شیر برقی یک مزیت قابل توجه دارد. این شیرها می توانند جریان آب یا همان دبی را بدون این که افت قابل ملاحظه ای در جریان مشاهده شود به طور کامل برقرار کرده و به همان میزان نگه دارند.

به عنوان مثال، شیرهای برقی دیافراگمی با سایز 1 اینچ قادر هستند تا جریان آب را با دبی 25 میلی متر حفظ کنند. 

نکته مهمی که باید قبل از تهیه و به کار گیری این شیر ها در نظر داشته باشید این است که این دسته شیرها برای این که بتوانند در صورت بسته بودن شیر به طور نرمال به کار بیفتند، حداقل باید نیم بار فشار به آن ها وارد شود.

بنابراین چنان چه در سیستم مورد استفاده شما پیش از شیر هیچ نوع فشاری برقرار نمی باشد، می بایست به جای شیر دیافراگمی از سایر گونه های شیر برقی، نظیر شیر برقی سوزنی یا شیر توپی موتوری استفاده کنید. 

اگر در جریان آبی که از شیر عبور می کند تکه های سنگ ریزه یا ذرات شناور دیگری وجود داشته باشد، دیافراگم به درستی کار نخواهد کرد و کار آن مختل خواهد شد.

به همین دلیل لازم است در آب هایی که املاح معدنی و رسوبات در آن ها یافت می شود، یک شیر صافی نیز نصب کرده و بعد از ان اقدام به تعبیه شیر برقی کنید. چنان چه این نکته را فراموش کردید یا در شیرهای از پیش نصب شده با این مشکل مواجه شدید، می توانید به راحتی شیر را باز کرده و رسوب و سنگ ریزه های جمع شده در آن را تمیز کنید تا شیر دوباره به کارکرد سابق خود باز گردد. 

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، دمای آب عبوری از شیر می باشد. اگر جریان آب همواره دمایی بالاتر از 70 درجه سانتی گراد داشته باشد، شیر برقی سوزنی یا پیستونی گزینه های مناسب تری برای نصب خواهند بود.

اگر شیرهای برقی دیافراگمی به مدت طولانی در معرض جریان آب با حرارت بالا قرار بگیرند، به تدریج شکل آن ها تغییر کرده و دیگر کاربرد قبلی خود را نخواهند داشت. 

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5