خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیر برقی پنوماتیک 5/2

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیر برقی تک بوبین پنوماتیک
  • شیر برقی تک بوبین پنوماتیک
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

شیر برقی پنوماتیک 5/2

یکی از انواع شیر برقی پنوماتیک ، شیر برقی پنوماتیک 5/2 می باشد که از تمامی شیر برقی های پنوماتیک کاربرد بیشتری دارد. در این مطلب قصد داریم علاوه بر بیان نحوه عملکرد شیر پنوماتیک 5/2 ، انواع شیر برقی پنوماتیک 5/2 از برند های مختلف را معرفی کنیم و همچنین قیمت شیر پنوماتیک 5/2 از برند های مختلف را آورده تا برای انتخاب و خرید شیر برقی پنوماتیک راهنمایی مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم.

شیر برقی پنوماتیک 5/2

معرفی شیر برقی پنوماتیک 5/2

شیر برقی پنوماتیک 5/2 دارای 5 پورت (کانکشن) و دو وضعیت است. هر یک از 5 پورت به این صورت است:

  •         پورت شماره 1 که با حرف P بر روی شیر حک شده است: این پورت متصل به هوای فشرده خروجی کمپرسور است و پورت تغذیه نام دارد.
  •         پورت های A و B که با اعداد 2 و 4 در مدار پنوماتیک نشان داده شده است: این دو پورت مستقیماً به قطعه ای که قصد کنترل آن را داریم متصل است که این قطعه معمولاً جک پنوماتیکی می باشد.
  •         پورت های شماره 3 و 5 که با حروف EA و EB نشان داده می شود: این دو پورت، معروف به پورت های اگزوز یا همان تخلیه هستند.

محل قرار گیری این 5 پورت به این صورت است که پورت تغذیه (P) و دو پورت اگزوز در یک سمت شیر برقی پنوماتیک 5/2 قرار دارد و دو پورت مصرف کننده 2 و 4 در سمت مقابل و کنار یکدیگر قرار دارند.

شیر برقی پنوماتیک تک بوبین

همان طور که بیان شد شیر برقی پنوماتیک 5/2 دارای دو وضعیت است. این 2 وضعیت به صورت زیر است:

1-    در وضعیت اول (عدم تحریک شیر) پورت فشار (P) به پورت مصرف کننده 2 (A) متصل است و این در حالی است که پورت 4 (B)به پورت 5 (EB) وصل شده و از این طریق هوای فشرده تخلیه می شود.

2-    در وضعیت دوم (پس از اعمال ولتاژ و تحریک شیر) پورت فشار (P) به پورت مصرف کننده 4 (B) متصل است و این در حالی است که پورت 2 (A)به پورت 3 (EA) وصل شده و از این طریق هوای فشرده تخلیه می شود.

انواع شیر برقی پنوماتیک 5/2

نامگذاری پورت شیر برقی پنوماتیک 5/2

تولید کنندگان شیر پنوماتیک 5/2 از سیستم های مختلف نامگذاری برای پورت های شیر استفاده می کنند اما برای این کار یک قاعده و استاندارد کلی وجود دارد با نام استاندارد ISO-1210-1. در این استاندارد برای بیان پورت های شیر از اعداد استفاده می شود. در حال حاضر اکثر تولید کنندگان انواع شیر برقی پنوماتیک از این استاندارد پیروی می کنند. با این حال هنوز کمپانی های مطرحی همچون Airtac تایوان هم از سیستم نامگذاری با حروف بر روی شیر برقی های پنوماتیکی تولیدی خود استفاده می کنند که معنی این حروف در جدول زیر آمده است:

حروف

معنی

P

فشار

R,S

تخلیه

A,B

مصرف کننده

طرز کار شیر برقی پنوماتیک 5/2

در گذشته و قبل از به کار گیری شیر برقی پنوماتیک 5/2 در مدار های پنوماتیک، استفاده از شیر های 4/2 پنوماتیک برقی رواج داشت. این شیر ها به علت داشتن تنها یک اگزوز و افزایش استهلاک شیر برقی کنار گذاشته شد و شیر برقی پنوماتیک 5/2 جایگزین آن شد. پس می توان مشخصه مهم شیر برقی پنوماتیک 5/2 را داشتن دو پورت اگزوز یا تخلیه دانست. شیر برقی های پنوماتیک 5/2 می توانند mono-stable (تک بوبین) یا Bi-stable (دو بوبین) باشند. عملکرد این دو نوع شیر برقی 5/2 به این صورت است که در شیر تک بوبین با اعمال ولتاژ و تحریک شیر، اسپول شیر حرکت کرده و برای بازگشت به جای اولیه با قطع برق، اسپول شیر با استفاده از نیروی فنر جمع شده به حالت قبل باز می گردد. این به این معنی است، شیر برقی پنوماتیک جهت ماندن در وضعیت تحریک شده به صورت مداوم، حتماً باید نیروی الکتریسیته بوبین شیر را تحریک کند. در مقابل در شیر برقی پنوماتیک 5/2 دو بوبین جهت حرکت و بازگشت اسپول به حالت اولیه باید برق را به هر یک از بوبین ها اعمال کنیم. به نوعی می توان گفت در شیر برقی دو بوبین برای کنترل جک پنوماتیکی متصل به شیر ما کنترل بیشتری را می توانیم داشته باشیم. از بین این دو مدل شیر برقی پنوماتیک 5/2، نوع تک بوبین کاربرد بیشتری دارد.

طرز کار شیر برقی پنوماتیک 5/2

کاربرد این شیر را می توان کنترل جهت دبی عبوری به سمت جک پنوماتیکی دانست به طوری که با متصل کردن پورت های A و B به سر و ته جک پنوماتیکی دو طرفه می توان به راحتی با تحریک شیر شفت جک را حرکت داد و با قطع برق می توان شفت جک را به جای اولیه خود بازگرداند. مدار پنوماتیک زیر به طور واضح نقش یک شیر پنوماتیک 5/2 را نشان می دهد.

طرز کار شیر برقی پنوماتیک تک بوبین

انواع شیر برقی پنوماتیک 5/2

در این بخش قصد داریم برند های مختلف تولید کننده شیر برقی پنوماتیک 5/2 (شیر برقی کتابی) که در حال حاضر در واحد پنوماتیک شرکت نیکا قابل ارائه است را معرفی کنیم. در ادامه به ذکر مشخصات فنی شیر برقی پنوماتیک 5/2 در برند های مختلف خواهیم پرداخت.

شیر برقی پنوماتیک 5/2 چینی

در حال حاضر برند های مختلف تولید کننده شیر برقی پنوماتیک 5/2 از کشور چین در بازار ایران حضور دارند و می توان گفت مدل های چینی بیشترین استفاده و تقاضا برای آن وجود دارد. بدنه تمامی مدل های چینی از جنس آلومینیوم بوده و قیمت آن بسیار ارزان و مناسب می باشد. از برند های متعدد شیر برقی پنوماتیک 5/2 می توان به برند های رکستور Rextour، ایر کنترل Aircontrol، XGPC، اِلیت و ... اشاره کرد.

شیر برقی پنوماتیک چینی

شیر برقی پنوماتیک 5/2 شاکو shako

این شیر برقی که با مدل PU520 شناخته می شود، تولید شرکت معتبر شاکو تایوان است و در حال حاضر سایز های 1/4 و 1/2 اینچ این شیر برقی بیشترین استفاده را دارد. قیمت نسبتاً مناسب شیر برقی شاکو و عمر کاری بالای آن سبب شده است که مورد استقبال مصرف کنندگان شیر برقی 5/2 قرار گیرد.

شیر برقی پنوماتیک شاکو

شیر برقی پنوماتیک 5/2 متال ورک

شیر برقی 5/2 متال ورک تولید کمپانی Metalwork ایتالیا می باشد و می توان گفت این شیر برقی از تمامی برند های موجود در بازار کیفیت بالاتری دارد. بدنه مقاوم و کیفیت بالای اجزای این شیر برقی سبب شده است در بسیاری از سیستم های پنوماتیکی که باید شیر برقی پنوماتیک زمان پاسخ دهی سریعی داشته باشد از شیر برقی پنوماتیک متال ورک استفاده شود. شیر برقی 5/2 متال ورک در سایز های 1/8 الی 1/2 اینچ به صورت تک بوبین و دو بوبین تولید می شود. این شیر برقی با عنوان سری 70 در بازار موجود است.

شیر برقی پنوماتیک متال ورک

شیر برقی پنوماتیک 5/2 (وای پی سی YPC)

شیر برقی پنوماتیک YPC تولید کمپانی YPC کره جنوبی می باشد که در حال حاضر به صورت تک و دو بوبین در سایز های 1/4 اینچ، 3/8 اینچ و 1/2 اینچ با عنوان سری SF در ایران موجود است. شیر برقی YPC علاوه بر نوع کتابی در مدل های ISO هم تولید و عرضه شده است که در سیستم های پنوماتیک مجهز به شیر برقی ISO می تواند بهترین انتخاب برای جایگزینی باشد. شیر برقی های ISO جهت نصب به بلوکه زیرشیری متناسب با سایز شیر نیاز دارند.

شیر برقی پنوماتیک YPC

لیست قیمت شیر برقی پنوماتیک 5/2

جهت استعلام قیمت انواع شیر برقی پنوماتیک، لطفاً عکس از پلاک شیر برقی را بر روی واتس اپ  ارسال  نمایید تا از قیمت روز انواع شیر یرقی پنوماتیک مطلع شوید.

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت شیر برقی پنوماتیک 5/2

رکستور چین

در حال بروز رسانی

2

قیمت شیر برقی پنوماتیک 5/2

ایرکنترل چین

در حال بروز رسانی

3

قیمت شیر برقی پنوماتیک 5/2

XGPC چین

در حال بروز رسانی

4

قیمت شیر برقی پنوماتیک 5/2

شاکو تایوان

در حال بروز رسانی

5

قیمت شیر برقی پنوماتیک 5/2

YPC کره

در حال بروز رسانی

6

قیمت شیر برقی پنوماتیک 5/2

متال ورک ایتالیا

در حال بروز رسانی

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5