خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیلنگ ویبراتور پرومکس کره

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیلنگ ویبراتور پرومکس کره
  • شیلنگ ویبراتور پرومکس کره
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بتن ترکیبی از چهار جز اساسی است: آب ، سیمان ، شن و ماسه (دانه ریز) و سنگ (سنگ) که یکی از مصالح ساختمانی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی آن در دسترس بودن مواد اولیه و ارزان بودن است. هنگام ریختن بتن ، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا تشکیل شود که به طور قابل توجهی آن را ضعیف می کند.

راه حل اصلی برای از بین بردن این حباب ها لرزش و لرزش بتن است که با شیلنگ های ارتعاشی انجام می شود تا هنگام لرزش در بتن ، به آزاد شدن حباب های هوا و آب که در لایه های بتن گیر می کنند کمک کند. و بنابراین ما یک بتن یک تکه خواهیم داشت.

اگر این عمل انجام نشود ، پس از خشک شدن و تنظیم کامل بتن ، حباب های آب تبخیر می شوند و حباب های هوا از بین می روند و در نتیجه ، ما بتونی مانند اسفنج خواهیم داشت که بسیار ضعیف شده و به بتن کرمو تبدیل می شود.

شیلنگ ویبراتور چیست؟

شیلنگ ویبراتور یکی از تجهیزات اصلی برای از بین بردن حفره ها و حباب های سطح بتن ، گرفتن آب اضافی از بتن و در نتیجه ایجاد بتن مستحکم و فشرده است. انواع شیلنگ ویبره بتن شامل: پنوماتیک ویبراتور، شیلنگ مبدل ویبراتور، شیلنگ دوش ویبراتور، شیلنگ بنزینی ویبراتور  و شیلنگ قابل حمل ویبراتور می باشد. اندازه های مختلف شیلنگ ویبراتور  شامل 1 ، 1.5 ، 2 ، 2.5 و 3 اینچ است و معروف ترین مارک های موجود در بازار در ایران، ایتالیا، کره، اسپانیا و چین ساخته می شوند.

شیلنگ ویبره پرومکس کره

کاربرد شیلنگ ویبراتور

اگرچه استفاده از شیلنگ ویبراتور بتن تراکمی است ، اما این تنها کاربرد شیلنگ ویبره نیست. هدف از لرزش شیلنگ  ویبراتور می تواند یکی از دو کاربرد باشد:

  • تراکم بتن از طریق هوادهی (حذف حباب های هوا و همچنین منافذ موجود در بتن)
  • مخلوط کردن بالابرهای مختلف بتونی در سطح بتن نما در داخل یک توده سخت تنها با یکدیگر تا زمانی که هیچ حباب هوا یا خط بالابر در آن وجود نداشته باشد.

انواع شیلنگ ویبراتور

به طور کلی و بر اساس نوع و سطح ارتباط شیلنگ ویبره با بتن، می‌توان انواع شیلنگ ویبراتور بتن را به دو نوع تقسیم بندی کرد:

  • شیلنگ ویبراتور داخلی (اینترنال):

شیلنگ ویبره داخلی با خود بتن ارتباط مستقیم دارد.

  • شیلنگ ویبراتور خارجی (اکسترنال ):

به این نوع شلینگ ویبره گاهی اوقات شیلنگ بدنه یا شیلنگ ویبره برای قالب بتن گفته می شود. شیلنگ  ویبراتور خارجی به دیواره خارجی قالب (قالب سازه بتونی) متصل شده و هیچ ارتباطی با خود بتن ندارد. ارتعاشات از شیلنگ  ویبراتور خارجی از طریق دیواره قالب (قالب سازه بتونی) به بتن منتقل می شود.

شیلنگ سطحی  ویبراتور: این نوع شیلنگ ویبره را بعضی اوقات شیلنگ کف  ویبراتور می نامند. زیرا آنها برای ایجاد لرزش در کف طراحی شده اند. آنها هنگام تسطیح بتن ، بتن را از سطح لرزان می کنند. شیلنگ سطحی ویبره فقط در صورت عمق بتن حداکثر 20 سانتی متر مؤثر است.

در غیر این صورت (یعنی اگر عمق بتن بیش از 20 سانتی متر باشد) می توان شیلنگ سطح ویبره را با شیلنگ داخلی ویبره ترکیب و با هم استفاده کرد. شیلنگ ویبره سطحی برای سطوح افقی طولانی مانند پیاده روها ،استفاده می شود.

بخش فوق بر اساس موقعیت و عملکرد شیلنگ ویبره بود ، اما بسته به، ساختار و نوع محرک شیلنگ ویبره ، انواع مختلفی را می توان مانند شیلنگ ویبره دریلی، شیلنگ ویبراتور مکانیکی با موتور بنزینی، شیلنگ ویبره برقی تک فاز، شیلنگ ویبراتور کانورتری و شیلنگ ویبره بادی برشمرد.

هر یک از این انواع خود به انواع فرعی دیگری تقسیم می‌شوند و هر کدام نیز کاربرد خاص خود را دارند که در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح می‌دهیم.

انواع شیلنگ ویبراتور

فاکتورهای مهم در هنگام خرید شیلنگ ویبراتور مناسب

پنج فاکتور را در هنگام خرید شیلنگ ویبراتور (شیلنگ ویبره) باید در نظر گرفت:

1.    نوع شیلنگ ویبراتور

2.    فرکانس (سرعت) بر اساس هرتز

3.    دامنه نوسان (فاصله بین سر شیلنگ در هنگامی که در حال ارتعاش از این سو به آن سو است بر اساس میلی‌متر)

4.    قدرت (توان) بر اساس تعداد ارتعاش در دقیقه

5.    اندازه (سایز) قطر شیلنگ ویبره بر اساس اینچ

انتخاب نوع شیلنگ ویبره

پیمانکاران عمدتاً شیلنگ داخلی  ویبراتور را انتخاب می کنند، زیرا شیلنگ داخلی ویبره کارآیی بیشتری نسبت به شیلنگ ویبراتور خارجی دارد و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از شیلنگ های داخلی ویبره وجود دارد. دو نوع متداول شیلنگ داخلی ویبراتور عبارتند از:

شیلنگ داخلی ویبره شافت انعطاف پذیر و شیلنگ داخلی ویبره چرخه بالا. شیلنگ های داخلی  ویبراتور شافت های انعطاف پذیری هستند که برای ساخت عمومی طراحی شده اند و معمولاً توسط موتور الکتریکی یا موتور بنزینی تأمین می شوند. کاربردهای معمول این شیلنگ  ویبراتور شامل بتن پایه برای ستون ها و دیواره های ساقه ، اسلب های کوچک ، ورودی ها و راه پله ها است. موتور روی هد  ویبراتور می چرخد. هر دو نوع  ویبراتور داخلی فوق برای غوطه ور شدن در بتن تازه طراحی شده اند.

شیلنگ داخلی  ویبراتور تقریباً 8000 تا 17000 لرزش در دقیقه ایجاد می کند. این ویبراتورها نباید فقط براساس فرکانس انتخاب شوند. اگر فرکانس بدون افزایش یا کاهش توان تغییر کند ، بر دامنه نوسان تأثیر می گذارد. دامنه نوسان با اندازه گیری فاصله بین سرهای شیلنگ ویبره هنگام حرکت از یک سو به طرف دیگر اندازه گیری می شود.

اگر دامنه نوسان شیلنگ ویبره ثابت نباشد ، هیچ یک از لرزش ها دارای شعاع عملیاتی مؤثر نیستند زیرا نتیجه آن انسجام ناهموار است. بزرگترین پیشرفت در تجهیزات تراکم بتن در سالهای اخیر استفاده از مبدلهای فرکانس برای کنترل سرعت است. به طور کلی ، برق تک فاز در بین مشترکان رایج است و آنها برق تک فاز را به برق سه فاز تبدیل می کنند ، و در نتیجه یک سرعت ثابت  ویبراتور و ثبات بیشتر تحت بار وجود دارد.

از شیلنگ داخلی  ویبراتور می توان بدون نگرانی از آسیب دیدن قالب با هر اندازه ، شکل یا قالب مواد استفاده کرد. اما نقطه ضعف احتمالی شیلنگ داخلی  ویبراتور این است که می تواند به میلگرد روکش شده آسیب برساند. از طرف دیگر شیلنگ های خارجی ویبره در بتن پیش ساخته بسیار محبوب هستند.

اگرچه دامنه عملکرد شیلنگ  ویبراتور خارجی در همان محدوده فرکانس شیلنگ داخلی  ویبراتور است ، اما آنها اغلب در برنامه های مشابه دارای توان خروجی بالاتری هستند. همچنین ، شیلنگ های خارجی  ویبراتور در سطح قدرت بالاتر با میلگرد تماس ندارند.

انتخاب سایز شیلنگ ویبراتور

اندازه شیلنگ  ویبراتور نیز فاکتور مهمی در هنگام خرید شیلنگ ویبره است. با ادامه و توسعه فناوری بتن با مقاومت بالا ، می توان اندازه فیزیکی ستون ها و دیوارها را نسبت به گذشته کاهش داد. در این حالت ، میزان تراکم بتن حداقل برابر یا بیشتر از بتن معمولی است.

این کار قرار دادن سر شیلنگ های داخلی  ویبراتور - که معمولاً دارای قطرهایی از اندازه مشخص هستند - را در این بتن ها دشوارتر می کند (بتن های با مقاومت بالا). این ویژگی باعث شده تا تولیدکنندگان شیلنگ های  ویبراتور با قطر باریک تر و همزمان با نیروهای بالاتر  ویبراتور تولید کنند. با توجه به کاربرد مقتضی، باید مطمئن شد که از اندازه مناسب سر در شیلنگ ویبره استفاده می‌شود.

متغیرهای زیادی وجود دارد که در راستای یافتن شعاع عمل شیلنگ ویبراتور تأثیرگذار است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسلامپ بتن، فرکانس، پیکربندی (دیوار، پایه ستون ها، تیرهای بتنی، و غیره) و شکل تجهیزات اشاره کرد. اما در عین حال بر اساس تجربه عملی می‌توان اطلاعات زیر را به صورت تقریبی و نسبی به عنوان پیش فرض صحیحی قلمداد کرد:

•    در شیلنگ با سر ¾ اینچی = شعاع عمل شیلنگ ویبره، تقریباً بین 6 تا 8 اینچ خواهد بود.

•    در شیلنگ با سر 1 اینچی = شعاع عمل شیلنگ ویبره تقریباً بین 8 تا 14 اینچ خواهد بود.

•    در شیلنگ با سر 1 و 1 / 4 اینچی = شعاع عمل شیلنگ ویبره تقریباً بین 10 تا 16 اینچ خواهد بود

•    در شیلنگ با سر 1 و 1 / 2 اینچی = شعاع عمل شیلنگ ویبره تقریباً بین 16 تا 22 اینچ خواهد بود.

•    در شیلنگ با سر 2 اینچی = شعاع عمل شیلنگ ویبراتور تقریباً بین 18 تا 26 اینچ خواهد بود.

•    در شیلنگ با سر 3 اینچی = شعاع عمل شیلنگ ویبراتور تقریباً بین 20 تا 32 اینچ خواهد بود.

اگرچه انتخاب شیلنگ داخلی ویبره یا شیلنگ  ویبراتور خارجی از قبل برای استفاده مورد نظر تعیین شده است ، اما مواردی وجود دارد که پیمانکار از هر دو نوع شیلنگ  ویبراتور (داخلی و خارجی) استفاده می کند. به عنوان مثال ، اگر بتن ریزی بیش از حد بزرگ باشد تا لرزش شیلنگ خارجی ویبره در مرکز آن لرزان شود ، پیمانکار ممکن است از یک شیلنگ داخلی  ویبراتور برای تثبیت مرکز و یک شیلنگ  ویبراتور خارجی برای مناطق نزدیک به دیواره قالب استفاده کند.

رایج ترین دلیل استفاده پیمانکاران از هر دو نوع شیلنگ  ویبراتور (داخلی و خارجی) برای محکم کردن و اطمینان از ایمنی است. در چنین شرایطی لازم است ابتدا از شیلنگ داخلی  ویبراتور و پس از اتمام از شیلنگ خارجی ویبره استفاده شود. به عبارت دیگر ، فقط در شرایطی که شیلنگ داخلی  ویبراتور کاملاً خاموش است یا حداقل شیلنگ خارجی  ویبراتور چند متری بالاتر از سطح  تراز شیلنگ  ویبراتور خارجی همزمان استفاده شود .

شیلنگ ویبراتور پرومکس کره ای

مدت زمان ویبراسیون بتن (ارتعاش بتن) با کمک شیلنگ ویبره

پس از خرید شیلنگ ویبره مکانیکی مناسب، دانستن این که چه مدت و چگونه بتن را باید ویبره داد تا اقدام به آزادسازی حباب‌های هوا نماید، بسیار حائز اهمیت است. توجه به زمانی که ویبره را با کمک شیلنگ  ویبراتور انجام می دهید بسیار دشوار است و این تا حدودی به دلیل تجربه ، احساس و مهارت شماست. با شروع ویبره باید هر از چند گاهی حباب های در حال افزایش هوا را مشاهده کنید ، سپس وقتی لایه نازکی از خمیر سطح بتن را می پوشاند مکث کنید.

عملکرد آهسته و استاندارد - حدود 1 اینچ در ثانیه برای هر نقطه - کلید دستیابی به تراکم مناسب در بتن است (اگرچه ممکن است توصیه های 1 تا 3 اینچ در ثانیه را برای هر نقطه دریافت کنید). شیلنگ ویبره را دوباره سریع داخل بتن کرده و هنگام مشاهده بلند شدن حباب های هوا ، دوباره شیلنگ ویبره را به آرامی خارج کنید. ممکن است فکر کنید این روش آهسته است یا خیلی آهسته عمل می کنید ، اما به طور کلی یک روش آهسته برای تراکم بهتر بتن  است.

معرفی شیلنگ ویبراتور پروماکس کره

شیلنگ ویبراتور پروماکس ساخت کره جنوبی یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب این نوع ویبراتورهای بتنی است. ویبراتور پرومکس به موتور 1200 وات مجهز است. بدنه آن از پلاستیک بسیار محکم ساخته شده است. همچنین دارای یک شیلنگ به ارتفاع 3 متر و قطر 1.5 اینچ است. به دلیل کاربرد و کارآیی بسیار بالا ، طرفداران زیادی دارد که علاوه بر قیمت و کیفیت عالی ، عملکرد فوق العاده ای را برای آنها فراهم می کند.

•    قدرت موتور: 1200 وات

•    بدنه ای با مقاومت بالا

•    طراحی دسته شیلنگ کاملاً ارگونومیک

•    طول شیلنگ: 3 و 2 متر

•    ساخت کشور کره یا چین

•    قطر پوکر: 1.5 اینچ

این دستگاه دارای یک طراحی مدرن و کارکرد آسان است. این ابزار دارای یک موتور از جنس آلومینیومی است که علاوه بر دوام بالا بسیار سبک است. این مورد باعث کاهش خستگی اپراتور خواهد شد. طراحی دقیق موتور و عایق کاری مناسب آن باعث می شود که انواع ملات و ذرات خارجی وارد بدنه موتور نشود.

شیلنگ ویبره پرومکس برای ویبره کردن بتن نرم (خیس) و برای پروژه های کوچک و متوسط طراحی و ساخته شده است.

شیلنگ ویبراتور پروماکس نیز مانند دیگر مدلهای این ابزار جهت ایجاد لرزش در بتن جهت هواگیری محل بتن ریزی شده به کار می‌رود. این شیلنگ ویبره کره ای ، قابل حمل و سبک بوده و در بین همه مدلهای دیگر دارای سهولت بیشتری برای کار کردن می باشند. به دلیل قابلیت حمل بالا ، به این مدل شیلنگ ویبراتور دستی نیز گفته می‌شود.

شیلنگ ویبره مکانیکی پرومکس کره ای

مزایای شیلنگ ویبراتور کره ای پرومکس

به دلیل کوچک بودن و سبک بودن ویبراتور پرومکس استقبال خوبی از آنها می شود. هیچ مشکلی از جمله نیاز به بنزین و روغن یا یافتن مکان مناسب برای قرار دادن موتور وجود ندارد. تنها چیزی که نیاز است منبع تغذیه تک فاز است. به دلیل وزن مناسب ، کاربر هنگام کار با شیلنگ برقی ویبراتور خیلی دیرتر خسته می شود. همچنین جابجایی و حمل آن بسیار آسان است.

در این مدل از لرزش بتن ، شیلنگ با یک سری لرزاننده ساخته شده از فولاد به انتهای بدنه متصل می شود. لرزش این سر باعث از بین رفتن حباب های داخل بتن مرطوب و صاف شدن آن می شود. طراحی مناسب امکان ایجاد ارتعاش در همه جهات را فراهم می کند.

در هنگام خرید این ابزار توجه داشته باشید که قدرت موتور حداقل 1200 باشد. دلیل آن این است که اگر موتور به اندازه کافی قوی نباشد عملیات ویبره بتن به صورت استاندارد و مناسب انجام نخواهد شد. موتور ویبره ضعیف توان قابلیت ایجاد ارتعاش کافی برای شیلنگ را به اندازه کافی نخواهد داشت.

قیمت شیلنگ ویبراتور کره ای پرومکس

قیمت این ابزار در مقایسه با ویبراتور های مکانیکی و پنوماتیک بسیار مناسب تر است. دلیل اصلی آن این است که موتور و شیلنگ کنار هم هستند. در بازار ، این ابزار ارتعاشی ارزان ترین نوع این ابزار شناخته می شود.

نکته قابل توجه در مورد قیمت این محصول این است که قیمت شیلنگ های بتنی ویبراتور پرومکس تقریباً یک چهارم انواع شیلنگ های بنزینی و پنوماتیک است. این بدان معناست که خریدار می تواند دو یا حتی سه عدد شیلنگ برقی ویبراتور خریداری کند و همچنان نسبت به انواع دیگر هزینه کمتری پرداخت کند.

با این حال ، ارتعاش بتن مته در مقایسه با مدل های دیگر قدرت و مقاومت کمتری دارد. اما هنوز هم در بسیاری از پروژه های ساختمانی ، خصوصاً پروژه هایی که فضای آنها بسته است ، بسیار مفید است.

قیمت ویبراتور برقی کره ای پرومکس با تمام تجهیزات آن از جمله موتور ، شیلنگ و پکیج ها کم است. در همان زمان ، قیمت آن بسته به کشور سازنده ، طول شیلنگ و قطر پوکر متفاوت خواهد بود.

قطر پوکر شیلنگ های پرومکس یک و نیم اینچ است و طول آنها 1 متر ، 2 متر ، 2.5 متر و 3 متر است. با این وجود شیلنگ های 2 و 3 متری خریداران بیشتری دارند.

استفاده از شیلنگ ویبراتور های دستی مزایای متعددی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به سوخت بنزینی یا دیزلی
  • عدم نیاز به تعویض روغن موتور
  • عدم وجود موتور جاگیر و نیاز به استقرار آن
  • وزن سبک و جابجایی بسیار آسان
  • استفاده از برق تک فاز

شیلنگ ویبراتور مکانیکی برند پرومکس

نکاتی برای استفاده از شیلنگ ویبره پرومکس

در اغلب مواقع از شیلنگ ویبراتور برقی پرومکس ، که به نام شیلنگ ویبراتور تفنگی پرومکس نیز در بازار شناخته می‌شود، اغلب برای لرزش مناطق کوچکتر مانند سقف و ستون ها استفاده می شود. دلیل آن نیز کاملاً واضح است: وزن بسیار کم و قابلیت حمل و قدرت مانور بالا. طول آنها می تواند 2 متر یا 3 متر باشد. بدنه آنها همچنین می تواند از فلز یا پلاستیک سخت ساخته شود.

  • از وارد آوردن فشار بیش از حد یا ضربات غیرعادی به ابزار خودداری کنید. فقط برای استفاده تعریف شده از آن استفاده کنید و از استفاده آن برای کارهای متفرقه خودداری کنید.
  • هنگام انتخاب اندازه شیلنگ برای این ابزار ، باید به اندازه آن توجه کافی داشته باشید. بهترین اندازه شیلنگ 1.5 قطر دارد. به این دلیل که اندازه 2 اینچی شلینگ می تواند فشار زیادی به موتور وارد کند و از عمر مفید آن بکاهد. از طرف دیگر ، انتخاب اندازه 1 اینچی برای شیلنگ ویبراتور کیفیت لرزش را کاهش می دهد.
  • اطمینان حاصل کنید که سوئیچ اضطراری دستگاه به درستی کار می کند. استفاده از این در موارد غیرمعمول بسیار مهم خواهد بود.
  • برای انجام تعمیرات یا نظافت و سرویس ، حتماً دستگاه را از برق جدا کرده و دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.
  • به طور متناوب از شیلنگ ویبراتور استفاده کنید. این ابزار مستقیماً به قسمتهای مختلف بدن شما می رود ، خصوصاً در دستها و گردن. استفاده طولانی مدت ممکن است باعث آسیب دیدگی جسمی به اپراتور شود. همچنین استفاده طولانی مدت ممکن است فشار زیادی به موتور وارد کند.
  • برای نگهداری طولانی مدت ، ابزار را در جای خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید. برای استفاده مجدد ، حتماً قبل از روشن کردن قسمت های مختلف آن را بررسی کنید.
  • شیلنگ ارتعاشی مته پرومکس باید توسط افرادی که نحوه کارکرد آن را می دانند استفاده شود. استفاده توسط افراد غریبه ممکن است به دستگاه و عملکرد آن آسیب برساند.
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5