خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیلنگ ویبره بنزینی پوشش کاران

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

نگاهی فنی در آشنایی با شیلنگ ویبره بنزینی پوشش کاران

استحکام سازه ها ارتباط مستقیم با کیفیت ساخت بتن دارد. از این رو رسیدن به بتن مرغوب یک چالش جدی در احداث هر بنای امروزی است. اما بتن مرغوب تحت تاثیر چه عواملی شکل می گیرد؟ استفاده از مصالح با کیفیت و یا اینکه بهره مندی از یک میکسر بتن خوب و مناسب، شاید هم باید مهارت استاد کار در اختلاط مصالح را در نظر بگیریم.

تمام این ماجراها نکاتی کلیدی در مرحله ساختن بتن هستند.

لکن برای رسیدن به یک بتن ریزی موفق، استفاده از ابزار کلیدی دیگری اهمیت دارد. شیلنگ ویبره بنزینی تجهیز تقریباً ساده ای است که برای انجام وظیفه ای بسیار بزرگ طراحی شده است.

بتن خوب باید در یک شرایط خوب در فضای ساخت و ساز قرار بگیرد. بتنی که در حین سخت شدن در بطن خود از حباب ها و فضاهای خالی دارد، هرگز نمی تواند آن کیفیت مورد نظر ما را تامین نماید.

در حالیکه ما از شیلنگ ویبراتور بنزینی استفاده می ‌کنیم تا بتوانیم بتن یکدست شده که عاری از هر گونه حباب و یا خلل و فرجی است را پدید آوریم. چنین شرایطی در مرحله گیرش بتن است که در نهایت ما را به یک سازه مستحکم می رساند.

 

شیلنگ ویبراتور پوشش کاران به همراه ویبراتور بنزینی هوندا

حال که به اهمیت بهره مندی از یک دستگاه شیلنگ ویبره بتن که ممکن است در مدل های بنزینی، برقی و حتی دیزلی باشد، اشاره کرده ‌ایم، اهمیت بهره مندی از نمونه های باکیفیت، خوش ساخت و مطمئن این تجهیز نیز مورد توجه قرار می‌ گیرد.

عملیات ویبره زنی بتن زمانی موفقیت آمیز است که بتوانیم از شیلنگ ویبره بتن با کیفیت و قدرتمندی استفاده کنیم. شاید در مقام انتخاب علاقه داشته باشید که شیلنگ ویبره بنزینی خود را از برندهای صاحب ‌نام خارجی تهیه کنید. اما بهتر است بدانید که برندهایی ایرانی مانند شیلنگ ویبراتور پوشش کاران نیز در این بازار حضور دارند که می توانند درجات بسیار معقول و مطمئنی از کار را به انجام برسانند.

شیلنگ ویبراتور پوشش کاران یک محصول توانمند و تقریباً کارآمد از برندی ایرانی است. محصولی که به خوبی و با درجات کیفی معقولی قادر است تا در حجم های متوسط رو به بالا از بتن عملیات حباب گیری را به طور مناسب به انجام برساند.

شیلنگ ویبراتور پوشش کاران در دسته مدل های مکانیکی قرار می‌ گیرد. محصولی که با توجه به ماهیت موتور بنزینی بودن در جمع نمونه ‌های سایز متوسط است و برای انجام عملیات های نیمه سنگین ویبره زنی در حجم های متوسط از بتن مناسب می باشد.

از آنجا که طیف بسیار بزرگی از عملیات های عمرانی در جمع فضاهای ساخت و ساز شهری قرار دارند، حجم کار گسترده ای را می توان با کمک یک دستگاه شیلنگ ویبره پوشش کاران انجام داد. لذا محصول ایرانی از برند پوشش کاران را می ‌توان به عنوان یک ابزار متداول و تقریباً کارآمد در سطح پروژه های متعدد عمرانی برای فضاهای گسترده شهری در نظر گرفت.

در این بین وقتی پای رقابت با محصولات خوش نام جهانی در میان است، اعتماد به محصول ایرانی قابل به ستایش است. خصوصاً که شیلنگ ویبره بنزینی محصول برند پوشش کاران می ‌تواند آن فضای کاری مطمئن و تقریباً با کیفیت را در اختیار شما و پروژه عمرانی شما بگذارد.

البته قبل از هر توضیحی در باب مشخصه های فنی تا ویژگی های کاربردی شیلنگ ویبره پوشش کاران لازم است تا دورنمایی از مدل های بنزینی داشته باشیم. اینکه یک ویبره بنزینی چه امکاناتی در کار دارد؟ و چرا باید در جمع دیگر نمونه ها، این دسته از شیلنگ ویبره بتن را انتخاب کنید؟

مختصری از طراحی شیلنگ ویبره بنزینی

شیلنگ ویبره پوشش کاران در جمع مدل های مکانیکی از دسته نمونه های بنزینی قرار دارد. در این بین سوال کلیدی آن است که اصولاً کدام مدل ها را با عنوان شیلنگ ویبره بنزینی در نظر می ‌گیرند؟ و این مدل ها چه خصوصیات فنی تا ویژگی های کاربردی دارند؟

تمام شیلنگ ویبراتورها از مشخصه های فنی تقریباً یکسانی برخوردار هستند. در طراحی تمامی آنها یک الگوی کم و بیش یکسانی مشاهده می شود. بخش لرزاننده پوکر که تحت تاثیر گردش فنری منعطف قرار دارد.

این فنر در یک پوشش محافظ منعطف تحت تاثیر قدرت مولدی که می ‌تواند برقی، بنزینی و یا دیزلی باشد، به گردش در می آید. ماهیت تمام شیلنگ ویبراتورها بر همین ساختار ساده استوار است.

آنها در طراحی تفاوتی ندارند؛ اما در سایز و قدرت ویبره زنی با یکدیگر متفاوت هستند. هر چه طول و قطر شیلنگ ویبراتور بزرگتر باشد، قابلیت ویبره زنی حجم بیشتری از بتن را دارند. در نتیجه می توانند در عملیات های بزرگتری از فضاهای ساخت و ساز مورد استفاده قرار بگیرند.

اما بزرگ شدن سایز مستلزم صرف تامین قدرت های بالاتر در به لرزش انداختن آنها می باشد. شیلنگ ویبراتورهای کوچک را می توان با تکیه بر قدرت محدود و اندک موتورهای الکتریکی راه اندازی کرد.

از طرفی شیلنگ ویبراتورهای بزرگ و قدرتمند نیاز به مولدهای پرتوان مانند موتورهای دیزلی دارند. در این بین نمونه‌ های سطح متوسطی حضور دارند که تحت تاثیر موتورهای بنزینی عملیات ویبره زنی خود را تکمیل می ‌کنند. شیلنگ ویبره بنزینی در این دسته بندی است.

انواع شیلنگ ویبره بنزینی را در قطرهای 1، 1.5، 2، 2.5 و 3 اینچی طراحی می ‌کنند. در این بین نمونه های 1.5 و 2 اینچی وجه کاربردی بالاتری دارند. برند پوشش کاران نیز برای تکمیل پروسه مناسب از شیلنگ ویبره بنزینی های خود، مدل ها در نمونه ‌های شیلنگ ویبراتور 1.5 اینچی و شیلنگ ویبراتور 2 اینچی را تعریف کرده است.

به این ترتیب باید هوشمندی برند پوشش کاران در تولید یک شیلنگ ویبره بنزینی با سایز متداول مورد توجه قرار بگیرد.

مدل های طراحی شده از انواع شیلنگ ویبره بنزینی قابلیت کار در طیف بزرگی از عملیات های بتن ریزی را دارند. از آنها می توانید در حجم اندکی از بتن بهره‌ مند شوید و در عین حال قابلیت تامین نیازهای سطح بالای عملیات های سنگین بتن ریزی را پاسخگو باشید.

بزرگترین مزیت در استفاده از شیلنگ ویبره بنزینی قابلیت مانور بالای آنها در سطح گسترده ‌ای از عملیات ‌های عمرانی است.

از طرفی انواع شیلنگ ویبره بنزینی قابلیت اتصال آسان به طیف کاملی از مولدها را دارند. این نوع از شیلنگ ویبراتورها را حتی می توانید به یک مولد برقی و گاهاً مولدهای دیزلی متصل کنید. از طرفی قیمت شیلنگ ویبره بنزینی در جایگاه متوسطی از بازار است.

به هر صورت قیمت شیلنگ ویبراتورها بحث کلیدی در انتخاب آنها می باشد که در این باره باید قیمت شیلنگ ویبره بنزینی را در یک شرایط به نسبت مناسب بررسی کنیم. به هر حال این شیلنگ ها قدرتمندتر از نمونه های برقی هستند و می توانند قدرت کارایی بالایی داشته باشد. از این رو غالبا قیمت شیلنگ ویبراتورهای بنزینی به نسبت کارایی آنها بسیار مقرون به صرفه است.

خصوصاً که محصولات تولید شده مانند شیلنگ ویبراتور پوشش کاران از برندهای داخلی مورد هدف ما قرار بگیرند. چرا که این محصولات داخلی به مراتب به نسبت از رقبای خارجی محدوده منطقی تری را در بازه قیمت شیلنگ ویبره دارند. تا جاییکه باعث توجه مناسب اهل فن در هنگام خرید شیلنگ ویبراتور شده اند.

آشنایی با شیلنگ ویبراتور پوشش کاران

شیلنگ ویبره بنزینی برند پوشش کاران از رده مدل های مکانیکی است که با قابلیت اتصال به مولدهای بنزینی طراحی شده است. البته قابلیت مانور بالایی را می‌ توان در کار با این محصول در نظر گرفت.

لکن در بخش قدرت کاری تا تامین کیفیت نهایی در کار چندان نمی توان محصول برند پوشش کاران را در لیست بهترین ‌های بازار قرار داد. این شیلنگ ویبره بنزینی ایرانی در سطح کیفی متوسطی قرار دارد. در نتیجه نباید چندان انتظار عملکردهای فوق حرفه ‌ای را از آن داشته باشیم.

البته وجه برتری برای خرید شیلنگ ویبراتور پوشش کاران، توجه به رنج قیمتی این محصول است. قیمت شیلنگ ویبره محصول پوشش کاران در میانه بازار است. قیمتی که به مراتب کمتر از محصولات مطرح بازار می باشد و در عین حال توانسته است تا با رقبای سرسخت چینی رقابتی تنگاتنگ را ایجاد کند.

به هر صورت اگر در فکر تهیه تا خرید شیلنگ ویبراتور از برند ایرانی هستید، احتمالاً بتوانید در سطح بازار محصولات قدرتمندتر با قابلیت کارایی بهتر و البته گرانتری را تهیه کنید. اما اگر در سطح متوسطی از کار حضور دارید و می ‌توانید با یک شیلنگ ویبراتور متوسط با قابلیت های نه چندان قدرتمند نیز نیاز به خود را مرتفع سازید، بهره مندی از شیلنگ ویبره بنزینی محصول برند پوشش کاران پیشنهاد خوبی است.

مشخصه های فنی در شیلنگ ویبراتور پوشش کاران

شیلنگ ویبراتور پوشش کاران یک محصول میان رده برای تامین اهداف سطح متوسط از عملیات ‌های ویبره زنی می باشد. شیلنگ ویبراتور مکانیکی که به طور کامل قابلیت استفاده با انواع مولدهای بنزینی را دارا می باشد. این شیلنگ ویبره بنزینی را در طول شش متری در سایزهای 1.5 و 2 اینچی طراحی کرده ‌اند.

طول ۶ متری طراحی شده برای این شیلنگ قدرت مانور کافی این محصول برای دستیابی به عمق تقریباً مناسبی از بتن را تأمین خواهد کرد. اصولاً ابعاد فراتر از 3 متری را دیگر نمی توانیم با مولدهای برقی همراه سازیم. در عین حال طول ۶ متری را در دسته اندازه های بزرگ که قابلیت ‌های بالایی دارند قرار می دهند.

اما در طراحی قطر پوکر برند پوشش کاران اندکی محافظه‌ کارانه اقدام کرده است. چرا که تنها دو سایز شیلنگ ویبراتور 1.5  و شیلنگ ویبراتور 2 اینچی را برای شیلنگ ویبره بنزینی خود در نظر گرفته است.

اگر چه این سایزها در جمع ابعاد متداول هستند و غالب مولدهای بنزینی طراحی شده برای شیلنگ ویبره بنزینی در این ابعاد کار می ‌کنند؛ اما نباید نگاه طراحی را از حضور دیگر سایزهای استاندارد و تعریف شده خالی گذاشت.

به هر حال شیلنگ ویبره بنزینی محصول برند پوشش کاران تنها در قطرهای 1.5 و 2 اینچی عرضه شده است و این برند برای سایزهای کمتر متداول اما مورد استفاده مانند 1، 2.5 و 3 اینچی هیچ محصولی ندارد. شاید این عدم توجه در تامین طیف کامل از سایزهای استاندارد تعریف شده برای شیلنگ ویبره بنزینی را در جمع نقطه ضعف بزرگ از محصول نهایی برند پوشش کاران در نظر بگیریم.

البته برای آنها که در سایزهای استاندارد 1.5 و 2 اینچی کار می کنند، بهره مندی از ابعاد شیلنگ ویبره بنزینی پوشش کاران چندان چالش ‌برانگیز نخواهد شد. شیلنگ ویبراتور 1.5 اینچی این برند در طول شش متری قابلیت کاملی برای حضور در حجم اندک تا متوسط از بتن را دارد.

به عنوان مثال از شیلنگ ویبراتور 1.5 اینچی برند پوشش کاران می توانید در ویبره زنی فضاهایی مانند ستون های بتنی و یا کف سازی ها در طبقات بنا استفاده کنید.

در مقابل برای نوع دیگر یعنی شیلنگ ویبراتور ۲ اینچی از برند پوشش کاران باید انتظار تامین نیازهای حرفه‌ ای تر و البته سطح بالاتری را داشته باشیم. انتظاری که ظاهراً شیلنگ ویبراتور ۲ اینچی از برند پوشش کاران توانمندی کافی در تامین آن را دارد.

هر چند نباید این شیلنگ ویبره بنزینی ایرانی را در جمع فوق حرفه ‌ای های بازار قرار بدهیم. اما با در نظر داشتن قیمت شیلنگ ویبره برند پوشش کاران که رنج تقریباً متوسط رو به پایینی دارد، می توان انتظارات فنی قابل قبولی را پیش بینی کرد.

در بخش های فنی طراحی شده برای شیلنگ ویبراتور بنزینی از برند پوشش کاران شاهد طراحی های تقریباً برجسته ای هستیم. مثلاً کوپلینگ شیلنگ ویبراتور بنزینی در نظر گرفته شده برای این محصول، از محصولات داخلی است. کوپلینگی که قابلیت اتصال خوبی با انواع مولدها را دارد و در عین حال برای انتقال قدرت مولدهای پرتوان در عملیات های پرفشار ظرفیت مناسبی را تامین می نماید.

از طرفی فنر تعریف شده در شیلنگ ویبره بنزینی از برند پوشش کاران در انعطاف مناسبی حضور دارد. شما می توانید این فنر را به خوبی و به راحتی در سطح متوسطی از عملیات ‌های عمرانی به کار اندازید.

اما این فنر قابلیت تامین کارکرد درازمدت برای فعالیت های طولانی با طول عمر کافی را ندارد. چندان نمی توانید بر طول عمر مفید فنر حرفه ای به کار رفته شده در شیلنگ ویبراتور بنزینی از برند پوشش کاران اعتماد کنید. اما در آغاز کار قابلیت ‌های خوبی را برای شما تامین خواهد کرد.

اما در بخش پوکر نیز شاهد ماجرای تقریباً مشابهی هستیم. پوکر طراحی شده در شیلنگ ویبره بنزینی از برند پوشش کاران قابلیت مناسبی در تبدیل قدرت گردش فنر به حرکت های لرزشی دارد و برای حضور در عمق بالایی از بتن مناسب است.

اما در کیفیت ساخت نمی تواند با رقبای سرسخت خارجی و حتی برخی از برندهای مطرح داخلی رقابت تنگاتنگی داشته باشد. به هر حال آنچه مشخص است از بعد فنی تا کیفیت ساخت و امکانات کاربردی شیلنگ ویبره بنزینی از برند پوشش کاران قابلیت ‌های سطح متوسطی دارد.

این شیلنگ ها به مراتب بهتر از بسیاری برندهای گمنام و رده پایین چینی هستند و در عین حال نمی توانند در رقابت با کیفیت بالای محصولات قدرتمند بازار حتی برخی از برندهای صاحب سبک ایرانی باشند.

تحلیلی بر ویژگی های طراحی شده برای شیلنگ ویبراتور پوشش کاران

در تحلیل ویژگی های مطرح در طرح ساخت شیلنگ ویبراتور بنزینی از برند پوشش کاران بهتر است این نکات را در یک بیان کلی با مقیاس قرار دادن ویژگی‌ های یک شیلنگ ویبره بنزینی ایده ‌آل در نظر بگیریم.

اینکه آیا می ‌توان مشخصه های طراحی شده تا کیفیت ساخت محصول پوشش کاران را از لحاظ کیفی و کارایی در کلاس مطرحی قرار داد و یا اینکه باید این محصول داخلی را در جمع مدل های نه چندان مطرح بازار قید کرد.

-    مهمترین نکته قابل درک در تحلیل مشخصه های فنی هر شیلنگ ویبره بنزینی آن است که بتوان یک کارکرد با ثبات را از محصول در دست کار انتظار داشته باشیم. تعریف از کار کردن با ثبات، شامل نکات فنی قابل توجهی است.

اینکه بتوانیم در عمق های متفاوت از بتن همراه با حجم های سبک و یا سنگین از عیارهای متنوع بتن شرایط کارکرد ایده آل را استخراج کنیم. یک شیلنگ ویبراتور مطلوب این قابلیت را دارد که بتواند در تمام عیارهای تعریف شده از بتن عملیات ویبره زنی مناسبی داشته باشد.

در نظر داشته باشید که هدف نهایی از ویبره زنی کاهش اصطکاک میان ملات سیمان و دانه های شن است. هر چه سطح این اصطکاک کمتر باشد، ملات سیمان بهتری می تواند دانه های شن را در بر بگیرد. در نتیجه بتن یکدست تر و البته یکنواخت و عاری از حباب حاصل خواهد شد.

وقتی صحبت از کار کردن با ثبات در میان است، ملاک آن است که شیلنگ ویبراتور ما بتواند در هر عیاری از بتن با هر قطری از دانه ‌های شن عملکرد یکسان و با کیفیتی در کاهش سطح اصطکاک ملات و دانه های شن داشته باشد. اما در تحلیل فنی شیلنگ ویبراتور پوشش کاران سطح متوسطی از این توانمندی دیده می شود. این شیلنگ ویبره بنزینی قابلیت خوبی در یکدست کردن بتن با عیار بالا را دارد.

اما در عیار کم که حجم ملات سیمان بسیار کمتر از حجم ماسه ‌ها است، قابلیت شیلنگ ویبراتور پوشش کاران در کاهش هر چه موثر اصطکاک پایین است. از این رو چندان نمی توان از این شیلنگ ویبراتورها در سطح عملیات ‌های حرفه ‌ای، انتظار عملکردی حرفه‌ ای را داشت. اما برای بتن های معمولی قابلیت ‌های مناسبی دارند.

-   یک شیلنگ ویبراتور مناسب باید از بازدهی مکانیکی بالایی بهره مند باشد. در عملکرد شیلنگ ویبراتور قدرت موتوری از طریق فنر به سمت پوکر هدایت می ‌شود تا در نهایت عملیات لرزش بتن انجام پذیرد. در این حالت اگر شیلنگ ویبراتور بازدهی مکانیکی مناسبی نداشته باشد، نمی ‌تواند به طور کامل تحت راندمان خوبی حداکثر قدرت موتور را به سمت عمق بتن هدایت کند.

قدرت موتورهای برقی تا بنزینی و دیزلی تولید شده اند تا با بهترین حالت ممکن در کمترین تلفات انرژی به سمت عمق بتن هدایت شوند. شیلنگ ویبراتور پوشش کاران در تامین راندمان کاری بالا انتظارات متوسطی را تامین می نماید.

در واقع تا زمانی که با یک بتن معمولی مواجه هستیم، می توانیم انتقال قدرت خوبی را از شیلنگ ویبره بنزینی پوشش کاران داشته باشیم. اما در مواجهه با بتن های سنگین وزن که تحت شرایط خاص با عیارهای نامتعارفی تولید می شوند، چندان قابلیت تامین راندمان مناسبی ندارند.

-    عملکرد مطلوب هر شیلنگ ویبره بنزینی در طراحی جمع و جور و البته قابلیت انعطاف بالای آن است. یک شیلنگ ویبراتور دارای طول بسیار بلندی است. در حالیکه مدام در سطح کارگاه در حال جابجا شدن است.

اگر چنین تجهیزی از طراحی جمع و جوری بهره مند نباشد، قطعاً در حین کار ویبره زنی در سطح عملیات های سنگین ساختمان‌ سازی مشکلات متعددی را پیش خواهد آورد. خصوصاً در زمان حمل و نقل و یا نگهداری از آنها که باید به راحتی جمع شده و در این حالت کمترین فضای ممکن را اشغال کنند.

قدرت انعطاف فنر در رسیدن به این ویژگی تاثیرگذار است. نکته ‌ای که در شیلنگ ویبره بنزینی پوشش کاران به شکل درست و جمع و جوری تامین شده است. محصول برند پوشش کاران دارای قدرت انعطاف تقریباً خوبی است که ما را با یک شیلنگ ویبره بتن کم و بیش جمع و جور و مناسبی مواجه خواهد کرد.

البته در این بین باید به قابلیت انعطاف بالای شیلنگ ویبره بنزینی، بیشتر از این موارد توجه کنیم. نفوذ شیلنگ ویبره بنزینی در عمق بتن و چگونگی ویبره زنی، کاملاً تحت تاثیر قدرت انعطاف آن قرار دارد. از محل قرارگیری مولد که می تواند یک موتور بنزینی، برقی و یا دیزلی باشد تا محل حجم بتن ممکن است شیلنگ ویبراتور، دچار خم شدگی های متعددی بشود.

در این حالت این قدرت انعطاف بالای آن است که می تواند قابلیت نفوذ در هر عمقی از عملیات بتن ریزی را انجام بدهد. شیلنگ ویبره بنزینی طراحی شده برند پوشش کاران در قابلیت تامین انعطاف، دست بالایی دارد.

این شیلنگ از فنر خوب و منعطفی بهره مند است که در یک پوشش تقریباً مناسبی جای گرفته است. محصول تعریف شده این برند داخلی از لحاظ قدرت مانور در فضاهای ساخت و ساز نمره تقریباً مناسبی خواهد گرفت.

-    هر شیلنگ ویبره بتن قرار است تا در تمام مدت زمان فعالیت حرفه ای خود، بارها و بارها در عمق انواع بتن ها در ساخت و ساز های متنوع قرار بگیرد. در نتیجه این تجهیز دائماً با یک سیال به شدت سایشی در تماس است. حجم بتن با ملات سیمان در حضور دانه ‌های ماسه آنقدر سنگین و خشن هستند که به سرعت می‌ توانند هر تجهیزی را به طور کامل نابود کنند.

اما وقتی شیلنگ ویبره بتن ما قرار است به طور کامل در این حجم سنگین از بتن عملیات تخصصی خود را به انجام رساند، منطقی است که باید از قابلیت های ضد سایش بسیار خوبی بهره مند باشد.

اما در ویژگی های طراحی شده برای شیلنگ ویبره پوشش کاران شاهد سطح تقریباً متوسطی از توانمندی در مقابل اثرات سایشی بتن هستیم. این شیلنگ ویبره بنزینی از برند داخلی در قبال بتن ها با درجه معمول در قطر شن قابلیت ضد سایش خوبی دارد.

اما در مواجه شدن با بتن های خاص و حرفه ای که در آنها ملات سیمان و شن دستورالعمل های متفاوتی دارند، تحت تاثیر اثر فرسایشی سنگین بتن نمی توانند قابلیت و دوام مناسبی را تامین نمایند.

-    کارکرد موثر و روان پوکر نیز در کارایی سطح بالای هر شیلنگ ویبره بنزینی تأثیرگذار است. تمام عملیات تولید قدرت در موتورها تا تعریف فنرهای منعطف برای آن است که بتوانیم قدرت گردش موتور را در پوکر تبدیل به یک حرکت فرکانسی با ضربات لرزشی قدرتمند سازیم.

پوکر یک قطعه مکانیکی ساده است که قرار است تحت تاثیر قدرت گردشی فنر، ظرفیت تامین یک حرکت لرزشی مناسب را فراهم آورد.

اگر چه این قطعه تعریف مکانیکی ساده ای دارد؛ اما در عملکرد نهایی عملیات ویبره زنی بتن بسیار تاثیرگذار است. شیلنگ ویبراتور ایده ‌آل باید از یک پوکر که می تواند قدرت گردش موتور را به راحتی با حداکثر راندمان به یک فرکانس ضربه ای قدرتمند تبدیل سازد، بهره‌ مند باشد.

در غیر این صورت هر اندازه موتور شما قدرتمند باشد، باز هم نمی توانید انتظار تامین لرزش با سطح کیفی مناسبی را داشته باشید.

اما در طراحی شیلنگ ویبره پوشش کاران شاهد بهره مندی از یک پوکر سطح بالا نیستیم. این پوکر قابلیت قدرتمند در حجم بتن های اندک را دارد. اما برای حجم سنگین از بتن با ابعاد بالا چندان ظرفیت تولید ارتعاش سطح بالایی را ندارد.

با تمام این تفاصیل همراه با تشریح مشخصه های ایده آل در تحلیل فنی یک شیلنگ ویبره بنزینی مناسب و قیاس آنها با آنچه که برند پوشش کاران در طراحی محصول خود به کار بسته است، ظاهراً باید این محصول را به عنوان یک تجهیز که در عملیات های سطح پایین بتن ریزی قابلیت ‌های خوبی دارد، در نظر بگیریم.

به طور کلی خرید ویبره بتن از برند پوشش کاران با هدف رسیدن به ویبره زنی در عملیات ‌های سنگین بتن‌ ریزی چندان منطقی به نظر نمی رسد.

آیا ابعاد شیلنگ ویبراتور پوشش کاران در سایز مناسبی طراحی شده است؟

شیلنگ ویبره بنزینی پوشش کاران در دو سایز 1.5 و 2 اینچی طراحی شده است. هر دو سایز از طول ۶ متری برخوردار هستند. حال نکته اینجا است که آیا این طول ۶ متری سایزی ایده آل در طراحی شیلنگ ویبره بنزینی می باشد؟

قدرت مانور در حین عملیات ویبره زنی بتن زمانی حاصل می ‌شود که شیلنگ ویبراتور طراحی شده ما دارای طول کافی باشد تا بتوان به راحتی در عمق بتن مراتب اجرای عملیات ویبره زنی را به درستی انجام داد. البته طول بزرگتر شلنگ باعث استفاده از یک فنر بلندتر خواهد شد.

فنر بلندتر نیز باید تحت تاثیر قدرت موتوری بالاتری قرار گیرد. برای همین است که عموم شیلنگ ویبراتورهای تعریف شده برای مولدهای برقی طول اندکی دارند. چرا که مولد طراحی شده برای آنها دارای قدرت اندکی است.

اما در مواجه بودن با شیلنگ ویبراتور پوشش کاران قرار است که از مولدهای بنزینی بهره‌ مند باشیم. پس می توانیم طول تعریف شده برای شیلنگ ویبره بنزینی را افزایش بدهیم. برند پوشش کاران برای این منظور طول ۶ متری را انتخاب کرده است.

این طول تقریباً یک سایز استاندارد برای طراحی شیلنگ ویبراتورهای سرعت متوسط می باشد. این اندازه آنچنان بلند است که از پیچش در نزدیکی کوپلینگ دستگاه جلوگیری به عمل می آورد و البته آنچنان هم کوتاه نیست که مانع از پیچش مناسب در شعاع نزدیک به لوله باشد. از طرفی طول ۶ متری قدرت دسترسی بالایی را برای نفوذ به عمق کافی از بتن فراهم می کند.

از آنجایی که محصول طراحی شده از برند پوشش کاران در جمع نمونه ‌های سطح متوسط بازار قرار دارد، با طول شش متری و تقریباً بلند این شیلنگ ویبره بنزینی می ‌توانیم در ویبره زنی عمق های زیاد در حجم اندکی از بتن مانند ستون های بتنی و یا سطوح بزرگ در عمق اندک از بتن مانند کف سازی های بتنی موفق باشیم.

محدودیت های تعریف شده در طراحی شیلنگ ویبراتور پوشش کاران

با طول شش متری در نظر گرفته شده برای محصول برند پوشش کاران به خوبی می توانیم راهی عمق مناسبی از بتن بشویم و یا اینکه در سطح وسیعی از یک بتن ریزی کم عمق، قدرتمند ظاهر بشویم.

از طرفی کوپلینگ مناسب طراحی شده نیز قدرت اتصال ساده و شاید مطمئنی را برای برای ما تدارک خواهد دید. اما یک نقطه ضعف کلی در طراحی محصولات برند پوشش کاران دیده می‌ شود و آن عدم تنوع مناسب در سایزهای تعریف شده از پوکر شیلنگ ویبره بنزینی می باشد.

در حالی تنها از دو سایز در شیلنگ ویبراتور 1.5 و شیلنگ ویبراتور 2 اینچی در طراحی محصول پوشش کاران بهره ‌مند هستیم که در سطح بازار انواع شیلنگ ویبره بنزینی ها، در سایزهای متنوع تر دیگری مانند 1، 2.5، 3 و حتی 3.5 اینچی دیده می‌ شوند. این محدودیت در سایز تاثیر چشمگیری در کاهش قیمت شیلنگ ویبره محصول پوشش کاران داشته است.

به هر حال هر کسی که با یک مولد در سایزهای غیر از 2 و 1.5 اینچی سر و کار دارد، منطقی است که اقدام به خرید ویبره بتن از برند پوشش کاران نداشته باشد.

نگاه برند ایرانی در تامین یک نیاز عام است. اینکه قطرهای 1.5 و 2 اینچی کاربردهای بسیار بیشتری دارند و به مراتب از دیگر نمونه ها متداول تر هستند، یک دلیل کافی در انتخاب اصلی برند ایرانی بوده است. اما قطعاً این انتخاب محدود، در امر خرید شیلنگ ویبراتور پوشش کاران تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

برای کسانی که در سطح عملیات متوسط از بتن ریزی هستند، تامین یک شیلنگ ویبره بنزینی که قابلیت ‌های متوسطی دارد، منطقی است. به هر حال کمتر کسی علاقه دارد تا یک نیاز ساده را با صرف هزینه ‌های بالایی همراه سازد.

قیمت شیلنگ ویبراتور محصول پوشش کاران برگ برنده ‌ای برای این محصول سطح متوسط بازار است. واقعیت آن است که شیلنگ ویبره بنزینی محصول برند پوشش کاران هرگز نمی تواند سطح کیفی بالای محصولات قدرتمند بازار را تامین نماید.

خصوصاً که در تنوع سایز با محدودیت ‌های بالایی همراه است. اما در کنار این محدودیت ها همراه با یک قیمت مناسب برای تامین نیازهای سطح پایین تا متوسط عملیات ‌های عمرانی انتخاب مطرحی خواهد شد.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5