خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیلنگ ویبره دستی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیلنگ ویبره دستی
  • شیلنگ ویبره دستی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

استفاده از ویبره دستی، وقتی قدرت و دسترسی را با هم می خواهید 

رسیدن به بتن مرغوب مراحل متعددی دارد. از استفاده از متریال های با کیفیت در تناسب منطقی همراه با طرح اختلاط کامل، همگی در کیفیت نهایی بتن نقش بازی می ‌کنند.

در این بین یقیناً بتنی می تواند سطح انتظار ما را تامین کند که در زمان اجرا اعماق آن عاری از هر گونه خلل و فرج و یا حباب باشد.

بتن یکدست و کاملاً یکنواخت ویژگی ایده ‌آل در ساخت ‌و ساز های امروزی است. ویژگی ای که از طریق عملیات‌ های ویبره زنی و تنها در صورت استفاده از شیلنگ ویبراتور مناسب تامین خواهد شد.

لذا برای تامین اهداف عملیات ‌های بتن ریزی لازم است تا انواع ویبراتور را بشناسید. مانند شیلنگ ویبره دستی که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم.

شیلنگ ویبره دستی در دسته ویبراتور های قابل حمل و ویبره دریلی قرار می گیرد. عملکرد آن همراه با موتور های برقی است و در جمع مدل‌ ها با قدرت پایین قرار می گیرد.

لکن ویبره برقی بتن از مدل های دستی بتن ابزاری است که به راحتی می ‌تواند سطح دسترسی شما را به تمام فضا های ساخت ‌و ساز بالا نگه دارد. حال بیایید ببینیم این دستگاه ویبره دستی دقیقاً چیست و چه مشخصه ‌های فنی ای دارد؟

ایده طراحی دستگاه ویبره دستی

قاعده کلی در طراحی تمام دستگاه ‌های ویبراتور، حضور هم زمان موتور ها در کنار شیلنگ ویبراتور می باشد.

در این اسلوب، موتور ها که می توانند از مدل‌ های برقی تا بنزینی و حتی دیزلی باشند، قدرت لازم برای به گردش انداختن فنر در شیلنگ ویبراتور را تامین می کنند.

قدرت گردش این فنر گردان در ساز و کاری مکانیکی همراه با تجهیزی به نام پوکر در انتهای شیلنگ ویبراتور تبدیل به یک حرکت نوسان گونه با دامنه فرکانس کوتاه می شود.

این فرکانس همان چیزی است که قرار است در اعماق بتن لرزش هایی ایجاد کند تا بتواند حباب‌ های مانده در لا به ‌لای بتن را خارج سازد.

در تمام مدل‌ های متداول از شیلنگ ویبراتور، همراه مولد های قدرتمند و در عین حال سنگین و حجیمی هستیم. لذا در حین اجرا لازم است تا مولد را در مکانی مانند مرکز فضا گذاشته تا به این ترتیب سطح دسترسی کاملتری برای شیلنگ ویبراتور ایجاد کنیم.

از آنجا که طول انواع شیلنگ ویبراتور محدود است و نمی ‌توان آنها را در ابعاد بسیار بزرگ داشت، سطح دسترسی انواع ویبراتور ها برای پوشش هم ‌زمان تمام فضا های ساخت ‌و ساز غیرممکن خواهد شد. در این صورت لازم است تا مدام محل استقرار شیلنگ ویبراتور را عوض کنیم و یا اینکه از چندین شیلنگ ویبراتور استفاده کنیم.

یک راه ‌حل سوم نیز مطرح می ‌باشد و آن این است که بتوانیم مولد در طراحی شیلنگ ویبراتور را همراه خود حمل کنیم. در واقع ایده ‌ای که قصد طرح ‌ریزی ویبراتور های سیار را دارد.

این ایده طرح کلی در ساخت شیلنگ ویبره دستی می باشد. در این ایده اگر بتوانیم مولد را به اندازه کافی کوچک، سبک و البته قدرتمند نگه داریم، قاعدتاً می توانیم ویبراتور های قابل حملی ساخته، آنچنان که از قدرت کافی برای ویبره زنی فضا های ساخت ‌و ساز برخوردار باشند. به این ترتیب با طرح ساخت ویبره برقی بتن از مدل های دستی سطح دسترسی بالایی در تمام عملیات ‌های بتن ریزی ایجاد کرده ‌ایم. کافی است یکی از این ویبره دستی ها را در اختیار داشته باشیم تا به راحتی آنها را در دست گرفته، راهی تمام فضا های دور و نزدیک در عملیات ‌های ساخت ‌و ساز شویم.

طرح ساخت دستگاه ویبره دستی

در طرح ساخت دستگاه ویبره دستی هدف آن است که بتوانیم ویبراتور را تبدیل به یک تجهیز با قابلیت حمل و نقل کرده باشیم. پس در گام اول باید ایده بهره ‌مندی از یک موتور کوچک، سبک و در عین ‌حال قدرتمند را داشته باشیم.

بهترین ایده در انتخاب موتور مناسب انواع مولد های الکتریکی است. موتور های برقی به مراتب سبک ‌تر از موتور های بنزینی هستند.

در حجم کوچک قادر به تامین قدرت کافی می ‌باشند، کارکرد آنها در صورت رعایت اصول حرفه ‌ای در کار کاملاً امن می باشد، راه ‌اندازی آنها تقریباً ساده و بسیار سریع است، قاعده طراحی ساده ‌ای دارند و در نهایت چندان اسیر خرابی نمی ‌شوند.

به این ترتیب انتخاب موتور های الکتریکی از مدل ‌های جریان متناوب که با برق شهری کار می کنند، بهترین انتخاب برای طراحی ویبره دستی می باشد.

در ادامه طرح ساخت دستگاه ویبره دستی باید یک الگوی طراحی ارگونومیک داشته باشیم. اینکه ویبره برقی بتن بتواند به راحتی با قابلیت حمل ‌و نقل آسان توسط اپراتور ها جابجا شود.

از آنجا‌ که موتور های الکتریکی در ابعاد کوچک هنوز هم وزن قابل‌ توجهی دارند، بهترین ایده طراحی ارگونومیک آنها در حالتی است که بتوان مولد را بر اندام اپراتور ها سوار کرد. به ‌این ‌ترتیب مقدمات طرح ساخت ویبراتور دوشی برقی مطرح می باشد.

در این ایده که در نهایت طرح ساخت ویبره دستی نیز می ‌باشد، موتور های الکتریکی سوار بر یک شاسی کوچک همراه با بند هایی هستند که به راحتی قابلیت حمل بر دوش اپراتور ها را به دست آورده ‌اند. به این ترتیب موتور کوچک و سبک وزن برقی را در شرایط بسیار ساده ‌تری همراه اپراتور ها کرده ‌ایم.

چرا که دیگر می‌ توان با طرح ساخت شیلنگ ویبره دستی آنها را سوار بر دوش اپراتور ها جابجا نمود. در این طرح ساخت، تنها بدنه شیلنگ ویبراتور است که در دستان اپراتور ها قرار می ‌گیرد. این کار باعث خلق قدرت مانور بالا در عین آنکه کمترین فشاری بر اندام اپراتور ها وارد است خواهد شد.

مزایای کار با شیلنگ ویبره دستی

اصولاً ایده طراحی هر تجهیز خلاقانه ‌ای با هدف تامین نیازی خاص مطرح می باشد. تا وقتی نیازی از قبل تعریف نشده باشد، لاجرم دلیلی هم برای بروز خلاقیت‌ ها در ساخت ابزار های جدید نداریم. مانند طرح ساخت ویبره دستی که دلیل ایجاد آن، نیاز به داشتن ویبراتور های سیار بوده است. از این ‌رو این تجهیز در تامین اهدافی که دارد، قادر است مزایایی در حین کار برای ما داشته باشد. این مزایا را به شرح زیر تدوین کرده ‌ایم.

ï    قابلیت حمل ‌و نقل آسان: یقیناً هدف اصلی در طراحی ویبره دستی بتن بزرگترین مزیت در کار با آن می باشد. ویبره دستی بتن از قابلیت حمل‌ و نقل بسیار آسانی برخوردار است. کافی است تا آن را بر دوش خود سوار کرده و به راحتی در تمام فضا های ساخت ‌و ساز حاضر باشیم.

ï    کم حجم بودن: یکی از مشکلات کلی در کار با انواع ویبراتور، حجم بالای مولد های آنها می باشد. گاهاً این حجم بالا برای عملیات‌ های اجرایی در فضا های محدود ساخت ‌و ساز دردسر آفرین می شود. لکن در بسیاری از فضا های محدود ساختمانی نیاز به ویبراتور های کم ‌حجم، برگ برنده قابل تأملی است. مانند طراحی ویبره دستی که در نهایت کم ‌حجمی صورت گرفته است.

ï    وزن کم: ایده کلی در طراحی ویبراتور های قابل حمل، باعث شده تا مولد های الکتریکی در ویبره دستی کاملاً کوچک و سبک وزن باشند. سبک ‌وزن بودن برای کار در بسیاری از فضا های ساخت ‌و ساز اهمیت بالایی دارد. مثلاً ویبره زنی یک ستون و یا سقف و شاید کف در طبقات یک بنا شرایطی هستند که در نهایت نمی ‌توانند وزن بالای دستگاه‌ های ویبراتور کلاسیک را تحمل کنند. در چنین حالت ‌هایی دستگاه ویبره دستی با وزن سبکی که دارد، بهترین انتخاب خواهد شد.

ï    عدم نیاز به سوخت بنزینی: استفاده از موتور های الکتریکی در طراحی ویبره دستی ایده کاملی است. چرا که این موتور ها عاری از مشکلات تأمین سوخت بنزینی و یا تعویض دائمی روغن موتور هستند. اصولاً شرایط نگهداری از موتور های برقی بسیار ساده ‌تر از موتور های بنزینی است. لکن می‌ توان از این حیث ویبره دستی در رده ویبراتور برقی را در جایگاه برتری در نظر گرفت.

ï    عدم نیاز به یافتن محل مناسب برای استقرار دستگاه ویبراتور: در ویبراتور های کلاسیک مشکل همیشگی در پیدا کردن مکانی مناسب برای استقرار موتور دستگاه می باشد.

این مکان باید در مرکزیت بنا با سطح دسترسی کاملی باشد و در عین حال عاری از هر گونه احتمال بروز حادثه، انواع خطرات و یا محل رفت ‌و آمد تجهیزات در نظر گرفته شود. موضوعی که در حین اجرای عملیات‌ های ویبره زنی یک چالش جدی همیشگی است.

لکن همراه با ویبره دستی فارغ از تمام این دردسر ها هستیم. چرا که دستگاه کوچک اما قدرتمند خود را همراه خود حمل می کنیم.

معایب کار با شیلنگ ویبره دستی

اگر در کار متوجه نیازی که باعث شده ‌است تا یک شیلنگ ویبره دستی را همراه خود کرده باشید، در نهایت متوجه هیچ عیب خاصی نخواهید شد.

چرا که منطقی است نتوانید از یک دستگاه که برای اهداف خاصی طراحی نشده است، انتظارات خاصی هم نداشته باشید. با این همه خارج از کلمه معایب می ‌توانیم برخی از محدودیت ‌ها در کار با شیلنگ ویبره دستی را به قرار زیر تدوین نماییم.

قدرت کم در حین اجرای کار:

کوچک کردن و در عین حال سبک کردن موتور الکتریکی در طراحی ویبره دستی اولین وجه محدود کننده را برای این دستگاه خواهد داشت. یک موتور کوچک یقیناً نمی ‌تواند قدرت بالای موتور های حجیم را تامین نماید.

در این ‌صورت در نهایت نمی ‌توان از ویبره دستی انتظار کار با شیلنگ های طویل و یا ضخیمی را داشت. اصولاً ویبراتور برقی در دسته ویبراتور های کم توان قرار می گیرد. خصوصاً در این مورد خاص که سعی در کوچک کردن موتور آن نیز داشته‌ ایم.

استفاده از کابل ‌های برق برای راه‌ اندازی دستگاه:

به هر صورت ویبره دستی در دسته ویبراتور برقی قرار دارد.

چنین ماشینی برای کارکرد خود نیاز به نیروی برق خواهد داشت. از آنجا که موتور های استفاده ‌شده از مدل ‌های جریان متناوب هستند، لاجرم نیاز است تا در هر لحظه از کار با کابل ‌هایی برای روشن کردن موتور همراه شویم.

کابل ‌هایی که قرار است در سطح عملیات ساخت ‌و ساز قرار گیرند. این ماجرا عاری از دردسر و گاهاً خطرات نخواهد شد.

خطر برق گرفتگی:

در حین کار با یک ویبره دستی باید در همه حال متوجه باشیم که یک موتور الکتریکی را همراه خود داریم.

موتور الکتریکی ای که با حضور برق متناوب شهری کار می ‌کند. لذا باید در همه حال مراتب اصولی ایمنی تا رعایت تمام جوانب امنیتی را داشته باشیم. در غیر این صورت کار با چنین تجهیزی کاملاً مستعد برق گرفتگی است.

به ‌این ‌ترتیب لازم است تا در همه حال از سلامت کابل، محل اتصال اعم از پریز و یا سیستم‌ های سیار، عایق بودن بدنه دستگاه و... اطمینان داشته باشیم.

تفاوت ویبره دستی با مدل ‌های دریلی

تا اینجای ماجرا با یک ایده طراحی برای داشتن ویبراتور سیار و قابل‌ حمل آشنا شدیم. ویبره دستی با قابلیت حمل دوشی کاملاً برای اهداف جابجایی و حمل ‌و نقل انسانی مناسب و ایده ‌آل می‌ باشد؛ اما این طرح تنها مدل طراحی برای ویبراتور های سیار محسوب نمی‌ شود.

چرا که به موازات ویبره دستی مدل دیگری با نام ویبره دریلی نیز از قابلیت سیار بودن برخوردار است.

گاهاً دیده می ‌شود که در هنگام خرید ویبره دستی این مدل را با نمونه‌ های دریلی اشتباه می‌ گیرند و در برخی موارد این دو را یکی قلمداد می کنند.

اگر چه هر دو مدل در کارکرد از موتور های الکتریکی جریان متناوب بهره ‌مند هستند؛ اما در طرح کلی ساخت آنها تفاوت ‌های فاحشی وجود دارد.

ویبره دریلی از دسته ویبراتور های قابل حمل و البته بسیار سبک ‌وزن است که تمام موتور الکتریکی در طرحی دریل گونه توسط دستان اپراتور ها حمل می شود.

در واقع تمام وزن دستگاه متوجه بازوان اپراتور ها می باشد. ویبره دریلی غالباً قدرت اندکی دارد و از شیلنگ‌ ها با طول و قطر کم استفاده می کند.

مادامیکه قابلیت تعویض شیلنگ در مدل‌ های متنوع برای آنها تعریف نشده است؛ اما در ویبره دستی شاهد موتور الکتریکی هستیم که در یک شاسی مخصوص تعبیه شده است و قابلیت سوار شدن دوشی بر اندام اپراتور ها را پیدا کرده است.

از آنجایی‌که تقریباً وزن دستگاه متوجه دستان اپراتور ها نمی ‌باشد، این ویبره ها را نمی ‌توان با موتور های قدرتمندتری همراه کرد. لذا به نسبت انواع دریلی قابلیت کار با شیلنگ ویبراتور های بلندتری را دارند.

کاربرد دستگاه ویبره دستی

ماهیت طراحی دستگاه ویبره دستی بر اصل سیار بودن آن استوار است. لذا تمام جوانب کاربردی این دستگاه نیز با ماهیت چنین ویژگی ای در نظر گرفته شده است.

در واقع هر فضای ساخت‌ و سازی که دور از دسترس انواع ویبراتور های قدرتمند می باشد و یا اینکه جابجایی آنها در فضای مذکور امکان ‌پذیر نمی‌ باشد، مستعد استفاده از ویبراتور دستی خواهد شد.

به ‌این ‌ترتیب می ‌توان عمده فضا های مورد هدف در کار با ویبراتور دستی را به ترتیب زیر در نظر گرفت.

استفاده در هر فضایی که خارج از دسترس معمول ویبراتور های متداول قرار دارد:

در ویبره زنی غالباً دستگاه ویبراتور را در موقعیتی قرار می دهند تا حداکثر هم پوشانی از تمام فضا های ساخت ‌و ساز را حاصل آورد.

در غیر این ‌صورت برای فضا های دور از دسترس محل استقرار ویبراتور، یا باید دستگاه ویبراتور را جابجا کنیم یا اینکه از تعداد دستگاه ‌های بیشتری استفاده کنیم و یا اینکه از یک مدل ویبراتور سیار با قدرت معقول مانند ویبره دستی بهره‌ مند باشیم.

استفاده در حجم کمی از فضا های بتن ریزی شده:

وقتی حجم بتن در یک فضای خاص بسیار اندک است، نمی ‌توانیم این حجم از بتن را با کمک ویبراتور های بسیار قدرتمند یکدست سازیم. چرا که قدرت بالای ویبراتور های سنگین ‌وزن در حجم کم از بتن باعث تخریب ساختار بتن خواهد شد.

در چنین فضا هایی نیاز است تا از نمونه‌ های کم توان تر در ویبراتور بهره‌ مند باشیم. ویبراتور دستی و گاهاً دریلی گزینه ‌های مناسبی برای این فضا ها هستند.

ویبره زنی برای سقف و یا کف فضا های ساختمانی در طبقات بنا:

وقتی عملیات بتن ریزی راهی ارتفاع می شود، استفاده از ویبراتور های قدرتمند عملاً غیرممکن خواهد شد. اول آنکه حمل ویبراتور های سنگین و حجیم تا ارتفاع طبقات در حال ساخت ماجرای بسیار دشواری است.

دوم آنکه غالباً سقف‌ ها و یا کف طبقات در حال ساخت، تحمل وزن دستگاه های سنگین را ندارند و سوم آنکه اصولاً عمق بتن ریزی در چنین فضا هایی اندک است و نیازی برای بهره ‌مندی از ویبراتور های قدرتمند نمی ‌باشد. برای ویبره زنی سقف ‌ها و یا کف طبقات در ساختمان‌ های بلند مرتبه بهتر است از ویبراتور های سیار مانند ویبره دستی استفاده کنیم.

ویبره زنی ستون ‌ها و دیوار های بتنی:

ویبره زنی فضا ها با دسترسی سخت توسط ویبراتور های سنگین و متداول ساختمانی عملاً سختی ‌های بالایی دارد. مانند یک ستون که در ارتفاع سه متری از کف بنا قرار گرفته است.

رساندن شیلنگ ویبراتور به بالای ستون و راهی کردن آن در اعماق بتن ستون چندان عملیات ساده ‌ای نیست. مگر آنکه با یک دستگاه ویبراتور سیار مانند ویبره دستی همراه شده باشیم.

ویبره دستی با قابلیت حمل ‌و نقل ساده، در عین وزن کم و البته قدرت تقریباً خوبی که دارد، بسیار مورد توجه اهالی ساخت ‌و ساز های امروزی قرار گرفته است.

اگر چه نمی ‌توانیم با یک ویبره دستی پاسخگوی عملیات ‌های بسیار سنگین ساختمانی باشیم؛ اما می ‌توانیم از این تجهیز به ‌عنوان یک ابزار کمکی و البته بسیار کارآمد استفاده کنیم. ویبره دستی توانایی کار با شیلنگ ‌های 1 الی 6 متری را دارد.

غالباً موتور های آنها را می ‌توان در توان هایی بالاتر از 2 کیلووات طراحی کرد و در نهایت در مقایسه با نمونه ‌های بزرگ از ویبراتور قیمت ویبره دستی بتن بسیار مناسب‌ تر می باشد. کارکرد ویبره دستی مناسب آنچنان است که می ‌تواند به ‌راحتی از پس ویبره زنی ساختمان ‌های متوسط مسکونی برآید.

به ‌این ‌ترتیب در غالب پروژه ‌های مسکونی خرید یک عدد دستگاه ویبره دستی کاملاً پاسخگوی تمام نیاز های سازه خواهد شد. این موضوع می تواند در سطحی حرفه ‌ای مورد توجه بسیاری از اهالی فن قرار گیرد. زمانی که می‌ خواهند ویبراتوری کاربردی را با هزینه ای معقول تهیه نمایند.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5