خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

طرز کار پیکور (چکش تخریب) به چه صورت است؟

پیکور یا چکش تخریب

فهرست مطالب

پیکور یا چکش تخریب یکی از وسایلی است که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی از پس هر گونه دیوار بتنی و سنگ ها و صخره های سفت و سخت بربیایید. برای این منظور بسته به سختی کار و پروژه مورد نظر شما می توانید چکش تخریب مورد نظر خود را خریداری نموده و به خوبی از وجود آن برای مصارف مورد نظر خویش بهره مند شوید.

پیکور یا چکش تخریب

استفاده از وسیله ای کاربردی در تخریب منازل

در بسیاری از موارد که نیاز به تخریب منازل مسکونی یا دیوار انواع مکان های دیگر یا به طور کلی هر نوع دیوار و سطح بتنی و سخت می باشد که در این صورت نیاز به یک ابزار قدرتمند و مناسبی است که بتوان به وسیله آن عملیات تخریب را انجام داد. چرا که به راحتی نمی توان از پس دیوارهای بتنی سفت و سخت برآمد. نام این ابزار برای چنین عملیات هایی پیکور یا چکش تخریب می باشد که در ادامه بیشتر در خصوص این وسیله سخن به میان می آید. چکش های تخریب در اندازه های مختلف و برای مصارف متعدد به کار گرفته می شود تا بدین ترتیب بتوان نیاز افراد مختلف را در این زمینه برطرف نمود. اما سوالی که در اینجا مطرح است؛ ذکر این مسئله است که طرز کار پیکور یا همان چکش تخریب به چه صورتی است و چگونه می توان از این وسیله مهم و کارآمد در منزل های قدیمی مختلف استفاده نمود؟ برای شناخت این مسائل بهتر است تا پایان با ما همراه باشید.

بهره مندی از وجود پیکور یا چکش تخریب

خانه های قدیمی را اکثرا با استفاده از بتن های سفت و سخت و سنگ های بسیار مستحکمی می ساختند که همین مسئله به دوام و استحکام بالای آن ها اشاره دارد. اما وقتی مسئله تخریب منازل مسکونی به منظور بازسازی آن ها باب می شود؛ باید به هر نحو ممکن این خانه های قدیمی و مستحکم را تخریب نمود. برای این منظور بسته به درجه سختی دیوار و منطقه مورد نظر شما نیاز به پیکور یا چکش تخریب دارید تا به وسیله آن بتوانید از پس عملیات و پروژه عمرانی مورد نظر بربیایید. به طور کلی پیکور یک ابزار بسیار قدرتمندی در جهت تخریب بتن، سنگ، صخره و آسفالت به شمار می آید که مورد استفاده کارگران ساختمانی قرار می گیرد.

تخریب دیوار به وسیله پیکور

طرز کار پیکور (چکش تخریب) به چه صورت است؟

حال که با پیکور یا همان چکش تخریب آشنا شدید؛ بهتر است تا نحوه استفاده از پیکورها و چکش های تخریب را بدانید تا در صورت خرید و نیاز به تخریب بتن و سنگ و صخره و... بتوانید به خوبی از این ابزار دقیق و قدرتمند به خوبی بهره ببرید. پیش از آشنایی با طرز کار با پیکور حتما باید با انواع چکش های تخریب و پیکورهای مختلف آشنا باشید. چرا که هر یک از انواع مختلف آن ها با یکدیگر تفاوت های کلی و جزئی دارند و هر یک از آن ها را برای مصارف خاص و در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار می دهند. اما به طور کلی کاربرد تمامی پیکورها یکی است و آن هم چیزی نیست جزء تخریب بتن و دیوارهای سفت و سخت به منظور بازسازی یا اهداف خاص دیگر؛ به همین دلیل است که با این دید طرز کار و استفاده از همه آن ها تقریبا شبیه بهم است که برای استفاده از آن ها می بایست طبق زیر عمل کرد:

1-  توجه به درجه سختی کار

همیشه پیش از استفاده از پیکور یا چکش تخریب باید به درجه سختی کار توجه داشته باشید. چرا که چکش های تخریب را به طور کلی شما می توانید از 5 تا 32 کیلو خریداری کنید. در صورتی که سختی بتن یا سنگ مورد نظر بسیار زیاد باشد؛ نیاز به پیکور 32 کیلویی است و در پروژه های سبک تر نیز می توانید از پیکورهای 5 کیلو به بالاتر استفاده کنید.

تخریب صخره با استفاده از چکش تخریب

2-  توجه به بحث ایمنی کار

پس از مشخص شدن نوع پیکور مورد استفاده باید به ایمنی کار توجه داشته باشید و از وجود چکمه های مخصوص و دستکش و کلاه آهنی و عینک مخصوص و ماسک به منظور ایجاد گرد و غبار و... استفاده کنید تا مشکلی در روند کار برای شما به وجود نیاید و بتوانید به راحتی از پس کار بربیایید.

3-  روشن کردن دستگاه و کار کردن با آن

با در نظر گرفتن نکات ایمنی شما می توانید سیم پیکور را به برق زده و با روشن کردن آن خیلی ساده به کار کردن با آن روی آورید. برای این کار چکش تخریب را روی منطقه مورد نظر قرار داده و با اعمال فشار و ایجاد ضربه روی سطح مورد نظر، عملیات تخریب به خوبی صورت می گیرد. به واقع پیکورها حالت لرزش و ارتعاش زیادی را ایجاد می کنند و با قدرت بالایی که دارند؛ در دل دیوار نفوذ می کنند و تخریب را صورت می بخشند. تنها کار شما به عنوان اپراتور این است که پیکور یا چکش تخریب مورد نظر را روی دیوار قرار داده و آن را به خوبی کنترل کنید تا خود دستگاه به صورت اتوماتیک دیوار و سطح مقابل خود را تخریب کند.

4-  قرار دادن پیکور در زاویه مناسب

شما هم به عنوان اپراتور چکش تخریب باید به خوبی کار با این ابزار را بدانید و تجربه و تخصص لازم را در این زمینه به خوبی بشناسید. نباید این گونه تصور شود که با توجه به تعداد ویبره بالا و قدرت بالای پیکورها می توان بدون هیچ گونه آموزش و فوت و فن ممکن عملیات تخریب را صورت بخشید؛ بلکه شما نیز می بایست به نحوه قراردهی چکش تخریب با زاویه مناسب توجه داشته باشید و پیکورها را به در زاویه ای قرار دهید که امکان تخریب بیشتر و روند کار تخریب دیوار یا سطح مورد نظر با سرعت بیشتری به پیش رود. برای این منظور بهتر است به دست خود کمی زاویه ببخشید و آن را به گونه ای قرار دهید که راحت تر بتواند عملیات تخریب را صورت بخشد.

بنابراین به طور کلی با در نظر گرفتن این موارد می توانید خیلی راحت از وجود پیکورها یا چکش های تخریب استفاده کنید تا به این ترتیب بتوانید با استفاده از این ابزار قوی و قدرتمند از پس هر گونه دیوار و سطوح سخت و مستحکم بربیایید و آن ها را تخریب کنید. تخریب دیوارهای سفت و سخت بدون استفاده از پیکور کاری بسیار سخت و طاقت فرساست و نیاز به زمان و انرژی بسیار زیادی دارد. در حالی که استفاده از پیکور یا چکش تخریب همان طور که اشاره شد، نیاز به انرژی و اعمال فشار بسیار زیادی ندارد و شما می توانید خیلی راحت از دستگاه مورد نظر استفاده به عمل آورید.  

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر