خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

طریقه روشن کردن موتور برق

پنل دستگاه موتور برق استارتی

فهرست مطالب

امروزه به هر سمتی نگاه می‌کنیم تجهیزات برقی را می‌بینیم که رشد فراگیری داشته است و این به واسطه گسترش شبکه برقی در اکثر مناطق است. 

در بعضی مناطق به خاطر بالا رفتن مصرف، جریان برق دچار قطعی‌هایی می‌شود و یا هنوز در برخی مناطق انرژی برقی وجود ندارد و شما باید به فکر چاره‌ای برای این مورد باشید. یکی از تجهیزات مهم در این مواقع موتور برق می‌باشد که بسیار پرکاربرد بوده و باعث آرامش‌خاطر شما می‌شود.

شما برای بهره‌مندی از مزیت‌های مولد برق، باید بتوانید به شکل اصولی این دستگاه را راه‌اندازی نمایید و بعد استفاده نمایید، در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش بدهیم چگونه موتور برق را روشن کنید و چه مواردی را باید در هنگام روشن کردن و بعد از آن در نظر بگیریم.

طریقه روشن کردن موتور برق

یکی از مهم‌ترین موارد پس از خرید دستگاه مولد برق، روشن کردن آن است. اینکه بدانیم چطور و چگونه آن را به شکل صحیح روشن نماییم و چه کار‌هایی را باید انجام بدهیم تا تجهیز با بالاترین کیفیت کار نماید. در صورت عدم توجه کافی ممکن است در همان ابتدای کار آسیب جدی به مولد برق وارد بشود. در زیر این موارد را آورده‌ایم تا به شما در این امر کمک کرده باشیم.

گام اول : قرار دادن دستگاه در مکان صاف

در هنگام روشن کردن، دستگاه را در مکان مسطح قرار بدهید. در صورتی‌که محل قرار‌گیری دارای شیب باشد روغن به یک سمت برگشته و باعث می‌شود مکانیزم قطع‌کن روغن مولد برق عمل کرده و اجازه ندهد دستگاه روشن بشود.

شخص در حال جابجایی موتور برق

گام دوم  : باز کردن شیر سوخت 

پس از قرار‌گیری مولد در مکان صاف، شیر سوخت را که مقداری جلوتر از اهرم ساسات قرار دارد در حالت ON قرار می‌دهیم.

گام سوم : قرار دادن ساسات در حالت بسته 

اهرم ساسات را طبق علامت در حالت بسته قرار بدهید، معمولا ساسات به سمت عقب موتور برق قرار می‌گیرد. وظیفه ساسات این است که از ورود بیش از حد بنزین به محفظه احتراق جلوگیری و در نتیجه خفه شدن موتور پیشگیری نماید.

طریقه روشن کردن موتور برق

گام چهارم : روشن کردن دستگاه

موتور برق‌ها به دو مدل هندلی و استارت _ هندل تقسیم‌بندی می‌شود، در مورد مدل هندلی با چند بار کشیدن طناب هندل، مولد برق روشن می‌شود. اما در مورد استارتی، دستگاه دارای سوییچ است و با چرخاندن سوییچ دستگاه روشن می‌شود و اگر خواستین با هندل روشن نمایید، سوییچ را در حالت ON قرار می‌دهیم و بعد با هندل روشن می‌نماییم.

شخص در حال هندل زدن برای روشن کردن موتور برق

گام پنجم : قرار دادن ساسات در حالت باز

پس از روشن کردن موتور برق، برای آنکه دستگاه روشن بماند، اهرم ساسات را به سمت جلو در حالت باز قرار می‌دهیم.

نکات مهم پس از روشن کردن موتور برق

عدم اتصال وسایل برقی در هنگام روشن کردن

در هنگام روشن کردن دستگاه، هیچ وسیله برقی به مولد برق متصل نباشد. این کار باعث می‌شود در لحظه روشن شدن به موتور برق فشار زیادی وارد و از طول عمر دستگاه کاسته شود.

تعویض روغن موتور برق

موقعی که دستگاه نو تهیه میفرمایید، مقداری براده و کثیفی در داخل سیلندر وجود دارد. در مورد مولد برق نیز همین مورد وجود دارد، بنابراین شما باید پس از یک ساعت کارکرد دستگاه، روغن مولد برق را تعویض نمایید تا براده‌ها نیز بهمراه آن خارج شود. در صورت عدم تعویض روغن، ممکن است مولد برق روشن نشود.

 

  • علت روشن نشدن موتور برق چه می‌باشد؟

    اگر دستگاه مولد برق برای بار اول است که می‌خواهید روشن نمایید و همه مراحل را درست طی کرده‌اید اما روشن نمی‌شود، ممکن است به‌خاطر کمبود روغن باشد که باعث می‌شود قطع‌کن دستگاه عمل کرده و از روشن دستگاه جلوگیری نماید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر