خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن (علف تراش) دوشی هوندا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علفزن هوندا GX35 مدل دوشی
  • علفزن هوندا GX35 مدل دوشی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

استفاده از علف زن ، اغلب در جهت حذف و از بین بردن علفهای هرز موجود در باغ ها ، مسیر عبور آب ، نهالستان ها ، زمین های چمن و … انجام می شود .ساختمان علف زن متشکل از یک موتور که در انواع مختلف این دستگاه ، قدرت این موتور متفاوت می باشد ، محور انتقال نیرو ، تیغه برش علف زن و … می باشد .

چه علف زنی مناسب است؟و بهتر است که از چه نوع علف تراش استفاده کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بیان شود که در ابتدا باید نوع بودجه خود را مشخص کنید و سپس به این موضوع پی ببرید که آیا یک علف تراش پر قدرت می خواهید یا این که علف زن های معمولی نیز برای کارهای شما مناسب می باشد شایان به ذکر است که برند هوندا، یک برند ژاپنی است که بسیار معروف است و معروفیت آن نیز به دلیل کیفیت بسیار بالا و مناسب ابزار آلات این شرکت می باشد. در این مقاله از وب سایت نیکا کورپ به بررسی علف تراش هوندا می پردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات جامع، تا انتهای مقاله با نیکا کورپ همراه باشید.

علف تراش دوشی هوندا:

یکی از با کیفیت ترین علف تراش های موجود در بازار که دارای قدرت بسیار مناسب و موتوری با کیفیت بسیار بالا می باشد، علف زن دوشی هوندا می باشد. این دسته از علف تراش به موتور 4 زمانه هوندا GX35 مجهز بوده که علاوه بر قدرت مناسب، دارای مزایای زیر نیز می باشد:

  • کیفیت عالی
  • عملکردی بسیار نرم
  • مصرف سوخت پایین
  • بازده بالا

این دسته از علف تراش های دوشی مناسب برای تراشیدن و هرس کردن علف ها بوده و از آن ها می توان در زمین های شیب دار جهت برش و کوتاه نمودن گیاهان مختلف استفاده نمود.

قیمت علف زن هوندا ژاپن:

لازم به ذکر است که قیمت دستگاه علف زن، به نوع و مدل و هم چنین برند دستگاه بستگی دارد. قیمت های ابزار آلات معمولا به قیمت دلار وابسته هیتند و با کم و زیاد شدن قیمت دلار به تبع قیمت دستگاه علف زن نیز بالا می رود. اما قیمت علف زن هوندا ژاپن ( علف زن دوشی) نیز نسبت به علف زن های دوشی موجود در بازار مناسب و متعادل می باشد.معمولا قیمت علف زن هوندا ژاپن در حال حاضر ما بین 4 الی 5 میلیون تومان می باشد.

معرفی علف زن دوشی هوندا:

همان گونه که بیان شد، هوندا از برند های ریشه ‌دار ژاپنی در عرصه تولید انواع ماشین‌ آلات می‌ باشد. در واقع هوندا یک موتورساز قهار ژاپنی است که پای در عرصه ‌های تولید دیگر ماشین ‌آلات گذاشته است. محوریت یک ماشین موتوری تقریباً بر موتور آن استوار است. لذا وقتی یک موتورساز قهار هستید، می توانید یک ماشین‌ ساز حرفه‌ ای نیز باشیدT ماجرایی که در تمام محصولات هوندا به خوبی دیده می شود. مانند علف تراش هوندا که از بهترین و با کیفیت ‌ترین نمونه ‌های بازار امروز داخل کشور است. علف زن دوشی هوندا در طرح ساخت خود از موتور علف زنی هوندا با کیفیت GX35 بهره می ‌برد. این علف زن از عملکردی روان، مصرف سوختی اندک، صدای معقول و راندمان مطلوبی برخوردار می باشد.

بسیاری از افراد هنگام کار با دستگاه های علف زن به دلیل صدای بیش از اندازه این دستگاه، ناراحتی و نارضایتی خود را دارند اما باید بیان شود که دستگاه علف زن هوندا ژاپن این مشکل را تا حد بسیار مناسبی بر طرف کرده است و صدای این دستگاه علف زن نسبت به دستگاه علف تراش دیگر، بسیار کم تر می باشد. طراحی علف زن دوشی هوندا بر یک اصل ارگونومیک استوار است و آن را برای تراشیدن گیاهان در انواع فضا ها مناسب کرده است. خصوصاً کار در زمین ‌های شیب‌ دار که با استفاده از علف زن هوندا به راحتی انجام خواهد پذیرفت.

علف زن دوشی هوندا

علف زن دوشی هوندا از نگاه فنی

هوندا هر دو مدل زیر را در جمع تولیدات خود در رده علف زن هوندا طراحی کرده است که به صورت زیر می باشد:

  • علف تراش دوشی هوندا
  • علف تراش پشتی هوندا

البته در این مقاله قصد معرفی کامل علف زن دوشی هوندا را داریم؛ اما در نهایت هوندا از یک مدل موتور برای هر دو نوع علف زن خود بهره ‌مند می‌ باشد. در واقع هوندا با طراحی یک موتور ایده ‌آل و کاملاً مناسب برای نصب در انواع علف زن ها یک گام اساسی برداشته است، موتوری که در قدرت و گشتاور کاملاً مناسب کار در علف زنی است و از طرفی در حجم و وزن نیز با توجه به شرایط طراحی دستگاه ‌های علف زن مهندسی شده است. GX35  نام موتور به کار رفته شده در علف زن دوشی هوندا می باشد. GX35 طراحی خود برند هوندا است. موتور علف زنی هوندا که توسط دیگر برند ها نیز برای نصب در علف زن ها استفاده شده است البته در نظر داشته باشید که برند هوندا چندین سال است که برای توسعه جهانی تولیدات خود محل استقرار کارخانجات تولیدی خود را از کشور ژاپن خارج کرده و آن ها را در کشور های تایلند و تایوان تولید می‌ کند. لذا اگر در سطح بازار با مدل ‌های علف زن هوندا تایلند و یا علف زن هوندا کره مواجه شدید، همه آن ها از مدل‌ های علف زن هوندا اصلی هستند و در تمام آن ها از موتور خوش ساخت GX35 استفاده شده است.

ویژگی های موتور GX35:

موتور GX35  دارای ویژگی های مطلوبی به صورت زیر می باشد:

  • GX35 یک موتور چهار زمانه و البته تک سیلندر می باشد.
  • این موتور با حجم 36 سی‌ سی قادر است تا حداکثر قدرت 1.3 اسب بخار را در 10000 دور بر دقیقه تولید کند.
  • موتور علف زن هوندا  GX35 از مدل تنفس طبیعی با شرایط هوا خنک می باشد که در طراحی آن از یک سیستم روغن کاری مجزا استفاده شده است.
  • روغن مناسب برای کارکرد موتور مذکور از روغن نمره 40 انتخاب شده و برای این منظور یک مخزن روغن 0.1 لیتری در نظر گرفته اند.

جدا از بیان اعداد در تشریح مشخصه‌ های فنی موتور علف زن هوندا GX35 برای طراحی علف زن دوشی هوندا، لازم است بررسی کنیم که چه چیزی در این موتور وجه برتری آن را باعث شده است؟ در نگاهی اجمالی بر مشخصه ‌های فنی موتور GX35 اولین ویژگی که جلب توجه می‌ کند، عملکرد چهار زمانه آن می باشد. غالباً در طراحی موتور های کم حجم از ایده ساخت موتور های دو زمانه استفاده می کنند. لکن موتور های دو زمانه عملکرد با راندمان پایین دارند و مصرف سوخت آن ها بالا می باشد.

موتور علف زنی هوندا چهار زمانه در بطن طراحی علف زن این برند یک ایده مهندسی شده کامل است. چرا که می ‌تواند برای علف زن، عملکردی روان، مصرف سوختی اندک و راندمان کاری بالایی را فراهم آوردT از طرفی در این موتور کوچک از سیستم روانکاوی مستقلی استفاده شده است. توضیح آنکه در طراحی موتور های کوچک بنزینی برای کاهش وزن و همچنین کاهش حجم موتور غالباً سیستم روانکاوی با حضور روغن موتور را حذف کرده و این اقدام را از طریق حضور روغن در سوخت بنزین دستگاه انجام می دهند در این حالت شما در مقام مجری دستگاه مجبور هستید تا همواره در حین سوختگیری موتور، چند قطره روغن در بنزین بریزید؛ اما هوندا با طراحی یک سیستم روانکاوی مستقل طراحی برتر موتور در علف زن هوندا را به رخ کشیده است.با تمام این توضیحات در کار با علف زن دوشی هوندا همراه با موتور GX35 هستید که عملکردی روان، قدرتی معقول و مصرف سوخت اندکی دارد.

مانور بالا در تراشیدن گیاهان با علف زن دوشی هوندا

کشاورز که باشید همواره در تکاپوی انواع فعالیت ‌های پی ‌در پی زراعی هستید. از تراشیدن علف ‌های هرز تا هرس کردن شاخه درختان و یا درو کردن گیاهانی که از قبل کاشته ‌اید و شاید شخم زدن و آماده ‌سازی خاک زمینی که می‌ خواهید در آن کشاورزی کنید. گاهی هم می ‌خواهید فضایی زیبا در محیط اطراف خود داشته باشید. پس به مانند یک باغبان لازم است از همتی همیشگی برای تراشیدن چمن ها تا کوتاه کردن شاخه های آشفته شمشاد ها و... برخوردار باشید حالا اگر نگاه شما در تقابل با تمام این فعالیت ‌های همیشگی یک نگاه کلاسیک باشد، مجبور هستید طیف بزرگی از انواع ابزار ها را داشته باشید؛ اما اگر نگاه خود را مدرن کنید می ‌توانید با داشتن یک علف زن دوشی هوندا به راحتی در اندک زمانی از پس تمام این فعالیت ‌ها برآییدT شایان به ذکر است که برند محبوب هوندا در مقام یک ماشین ساز برتر جهانی برای راحتی کار باغبانی تا کشاورزی شما همه اقدامات لازم را کرده است. چرا که با طراحی علف تراش هوندا چهار زمانه با سطح بالای امکانات همراه با کیفیت برتر در طراحی تا ساخت قطعات دست شما را در هر فعالیت کشاورزی قدرتمند کرده است.

هوندا خیلی خلاقانه با طراحی علف تراش هوندا چهار زمانه در یک طرح ارگونومیک در کنار ایده ‌هایی مانند بهره ‌مندی از تیغه ‌های متنوع توانسته ماشینی ساخته باشد که می تواند طیف بزرگی از فعالیت ‌های جاری در هر فضای زراعی را سر و سامان بدهد.

می ‌پرسید کدام فعالیت ‌ها در فضا های زراعی؟

 خب، وقتی به اینجای ماجرا که می ‌رسیم، آشنایی با علف زن دوشی هوندا تازه رنگ و بوی جذاب خودش را پیدا می کند. بعید است کشاورزی حرفه ‌ای باشید و از داشتن علف زن بنزینی هوندا همراه با الحاقی های آن احساسی از جذابیت را تجربه نکنید. پس همراه ما باشید تا در مقام آشنایی با علف زن دوشی هوندا باشیم.

مزایای استفاده از علف تراش دوشی هوندا:

  • نصب موتور 4 زمانه هوندا بر روی علف تراش باعث راندمان بالاتر، صدای کمتر، کاهش دود، استهلاک پایین تر و گشتاور بیشتر، عملکرد نرم تر و قابلیت اطمینان بسیار بالاتر علف تراش نسبت به نمونه های مشابه گردیده است.
  • راحت روشن شدن موتور علفتراش هوندا یکی دیگر از مزیت های این دستگاه علف زن می باشد. کمپانی هوندا یکی از معروف ترین و با سابقه ترین کمپانی ها در زمینه تولید موتورهای دو زمانه و چهار زمانه در انواع و اقسام مختلف می باشد. معمولا موتورهای هوندا به آسان و بدون دردسر روشن شدن معروفند. این دسته از موتورهای علف تراش سریع، آسان روشن شونده و با سر وصدای کم و طول عمر بسیار بالا می باشند.
  • سهولت و راحتی در استفاده از دستگاه علف زن. علف تراش هوندا از تجهیزات کشاورزی مناسب بوده که از همان روز اول بسیار راحت و خوش دست برای برش و اصلاح گیاهان می باشد.
  • در موتور این دسته از علف تراش به هیچ وجه روغن و بنزین ترکیب نگردیده و این امر بدین معنی است که با هیچ دردسری در کارکرد و عملکرد موتور روبرو نخواهید شد.
  • تعادل فوق العاده و لرزش کم علف تراش هوندا باعث می گردد اپراتور به راحتی آن را کنترل و از آن استفاده نماید.
  • موتور علف تراش به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نسبت به علف تراش های موجود در بازار نیاز دارد.
  • هزینه کمتر علف تراش موجب گردیده که در میان افراد و کشاورزان از محبوبیت بسیاری برخوردار باشد. استفاده از موتور 4 زمانه هوندا در علف تراش موجب گردیده راندمان دستگاه بسیار بالاتر از نمونه علف تراش های دو زمانه موجود در بازار گردد. مصرف بنزین علف تراش هوندا بسیار پایین بوده که این امر موجب کاهش هزینه ها می گردد.
  •  علف تراش هوندا جهت انجام پروژه های سنگین طراحی و ساخته شده اند. علف های ضخیم و چمن های با حجم بالا نمی تواند در عملکرد آن اختلالی ایجاد نماید.
  •  طراحی قابل اعتماد و دوام بالای دستگاه: علف تراش هوندا بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است و بسیاری از ریزکاری های طراحی در ساخت آن رعایت گردیده است، برخی از این موارد شامل:
  1. این علف تراش به موتور 4 زمانه بنزینی هوندا با کیفیت عالی مجهز گردیده است.
  2. از گیربکسی سنگین و با طول عمر بالا در دستگاه استفاده شده است.  در گیربکس دندانه ها به صورت مارپیچ طراحی شده اند تا عملکردی نرم تر، طول عمری بیشتر و صدای کمتری داشته باشند.
  3. در شفت ورودی و خروجی از بلبرینگ های دوگانه استفاده گردیده است تا ضریب اطمینان در حین کار بالاتر رود. طراحی مدرن آب بند شفت خروجی باعث گردیده عملیات روغن کاری بلبرینگ ها به سهولت انجام پذیرد.
  • صدای بسیار کم آن سبب شده است که در هنگام استفاده فرد با مشکلات شنوایی مواجه نشود. علف تراش های دوشی هوندا به طرز اعجاب آوری کم صدا هستند، به صورتی که گوش ما کاملا تفاوت صدا را با علف تراش های مشابه حس می نماید. کم صدا بودن این نوع علف زن به دلیل استفاده از موتور 4 زمانه و تکنولوژی برتر به کار گرفته شده در آن می باشد.

علف زن دوشی هوندا چه ویژگی ‌های مهم دیگری دارد؟

بدون شک باید علف زن دوشی هوندا را در دسته نمونه ‌های مطرح بازار قرار دهیم. کمتر علف زنی را می ‌توانید پیدا کنید که بتواند قدرت و کارایی علف زن دوشی هوندا را داشته باشد. این ادعا ما را بر آن خواهد داشت تا در بیانی کامل سعی در تشریح برخی ویژگی ‌های برتر از علف زن هوندا اصلی داشته باشیم.

  • کار کردن با علف زن هوندا بسیار راحت است. این راحتی تصادفی ایجاد نشده است؛ بلکه از نگاه برتر و مهندسی شده هوندا در طراحی ارگونومیک و هر چه کامل تر علف زن های آن حاصل شده است. علف زن هوندا خوش‌ دست و سبک است و در حین کار قدرت مانور بالایی دارد. لکن در بررسی امکانات در کارکرد آسان می توانیم به چیز هایی متفاوت از خوش ‌دستی نیز اشاره کنیم.
  • در طراحی موتور علف زن دوشی هوندا از ایده حضور سیستم روانکاری جداگانه با در نظر داشتن یک مخزن روغن استفاده شده است. لذا دیگر نیازی نیست تا برای هر بار سوخت گیری دستگاه دست به کار باشید تا چند قطره روغن را در مخزن سوخت بریزید. اگر فکر می ‌کنید این ویژگی نمی ‌تواند در مقام یک برتری باشد، اشتباه می ‌کنید. چرا که در موتور های سوخت ترکیبی رایج در بسیاری از علف زن ها در صورت فراموش کردن همان چند قطره روغن باید منتظر خرابی زود هنگام موتور باشید.
  • علف زن دوشی هوندا، خصوصاً در مدل ‌های دوشی از تعادل مطلوبی در حین کار بهره ‌مند می باشد. تعادل در طراحی ارگونومیک دستگاه علف زن وجه بسیار با اهمیتی است. در نظر داشته باشید که در راس این ماشین یک تیغه گردان قدرتمند حضور دارد. در صورت به هم خوردن تعادل و افتادن علف زن احتمال آسیب جدی برای دستگاه و اپراتور امر محتملی است. پس هر چه دستگاه علف زن در خلق تعادل موفق ‌تر باشد، لزوماً قدرتمندتر ظاهر خواهد شد.
  • علف زن دوشی هوندا از لرزش بسیار اندکی برخوردار می باشد. این ویژگی از عملکرد موتور علف زن هوندا چهار زمانه دستگاه حاصل شده است. موتور های چهار زمانه عملکردی روان دارند. لذا موتور در حین کار اصولاً نرم و آرام است. موتور آرام قطعاً باعث ایجاد لرزش های کمتری در تمام دستگاه خواهد شد.
  • علف زن دوشی هوندا از شرایط تعمیر و نگه داری بسیار کمتری به نسبت دیگر نمونه ‌های بازار برخوردار می باشد. طراحی برتر در موتور علف زن هوندا خودش را در مسیر فعالیت دراز مدت این دستگاه نشان خواهد داد. زمانی که در آینده با سطح خرابی‌ های به نسبت اندکی مواجه خواهید شد. در واقع موتوری که آرام کار می کند و می ‌تواند راندمان بالاتری داشته باشد، یقیناً مسیر خرابی ‌های کمتری را تجربه خواهد کرد. موضوعی که در عملکرد موتور GX35 کاملاً مشهود است.
  • صدای اندکی در حین کار دارد. علف زن دوشی هوندا با حضور یک موتور چهار زمانه که عملکرد بسیار روانی دارد، در حین کارکرد صدای بسیار اندکی تولید می ‌کند. برای اپراتور این دستگاه که قرار است آن را در کنار خود به شکل دوشی داشته باشد، صدای کم در موتور تا تیغه گردان علف زن اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد. برای همین است که می توان کارکرد با تولید صدای اندک علف زن بنزینی هوندا را به ‌عنوان یک مزیت قابل توجه در نظر بگیریم.
  • در طراحی شفت علف زن دوشی هوندا از طرح بلبرینگ‌ های دوگانه استفاده شده است. این بلبرینگ ها همراه با یک فضای آب‌ بندی شده از روغن کاری ساده ‌ای برخوردار می باشند. حضور این بلبرینگ ها باعث هر چه حرکت روان تر و در عین ‌حال کم‌ صداتر شفت خواهد شد.
  • گیربکس طراحی ‌شده برای علف زن دوشی هوندا از مدل های مارپیچی است. گیربکس های مارپیچی می ‌توانند در عملکردی به مراتب نرم تر با طول عمر بالاتر از نمونه ‌های دنده‌ ای باشند.
  • موتور علف زن هوندا تقریباً بزرگترین مزیت و ویژگی درخور ستایش این ماشین است. موتوری که گویا در فضایی تخصصی برای نصب در ماشینی مانند علف زن ها طراحی شده است.

علف تراش دوشی هوندا GX35
 

به هر صورت در تکمیل بیان تمام ویژگی‌ های برتر در طراحی علف زن دوشی هوندا با یک تجهیز کارآمد و کاملاً هوشمندانه از برند هوندا مواجه هستیم. تجهیزی بسیار قابل اعتماد است و از دوام بالایی نیز برخوردار می باشد. یک نکته قابل‌ توجه حضور پررنگ محصولات برند هوندا در بازار داخلی ایران است. این حضور باعث شده تا تقریباً محصولات هوندا از شرایط مطلوبی در تامین لوازم و قطعات یدکی بهره‌ مند باشند. تقریباً در هر یک از شهر های بزرگ ایران می توانید طیف بزرگی از قطعات یدکی مدل ‌های متنوع از علف زن دوشی هوندا را پیدا کنید.

علف زن هوندا اصل ژاپن یا هوندا دیگر کشورها؟

از میان برند های علف تراش های موجود در بازار ایران برند هوندا در کنار برند KNC کره، از قدیمی ترین و محبوب ترین برند ها در مبان خریداران دستگاه علف زن بنزینی می باشد. از این رو همیشه خریداران علف زن هوندا به دنبال علف زن هوندا اصلی بوده و یکی از دغدغه های خریداران پیدا کردن علف زن هوندا اصل با کیفیت می باشد. به همین خاطر باید مطالبی را درباره علف زن های هوندای موجود در بازار بیان کنیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل محصول مورد نظرتان را خریداری کنید شایان به ذکر است که در حال حاضر انواع علف تراش هوندا که با عنوان اصل و طرح هوندا توسط فروشندگان و تامین کنندگان این دستگاه عرضه و به فروش می شود. در ادامه به بیان توضیحاتی درباره فروش انواع علف زن های هوندا موجود می پردازیم.

منظور از علف زن هوندا اصلی چیست؟

علف زن دوشی هوندا در جمع نمونه ‌های محبوب بازار است و تقریباً هر کسی که در تکاپوی خرید علف زن باشد، یقیناً نیم نگاهی نیز بر محصولات این برند خواهد داشت. لکن یکی از دغدغه‌ های اصلی برای تمام خریداران، رسیدن به علف زن هوندا اصلی می باشد. به هر صورت در سطح بازار که باشید احتمالاً بار ها این عبارت را خواهید شنید. اینکه علف زن هوندا اصلی است یا از نمونه‌ های متفرقه بازار می باشد؟ حال این علامت سوال را بگذارید در کنار نمونه‌ های رایج بازار مانند علف زن هوندا کره و یا علف زن هوندا تایلند و شاید نمونه ‌های تایوانی. در چنین فضایی احتمالاً این نگرش ایجاد شود که علف زن هوندا کره مدل اصلی است و الباقی در نمونه ‌های کپی شده هستند؛ اما اشتباه می ‌کنید. چرا که هر سه مدل در نمونه ‌های علف زن دوشی هوندا از مدل های اصلی برند مذکور می باشند توضیح آن که برند هوندا در حال حاضر صاحب کارخانجاتی در کشور تایلند و تایوان می باشد. لذا تمام علف زن های خود را در همین کارخانجات تولید می ‌کند. از این ‌رو علف زن هوندا کره و یا علف زن هوندا تایلند هر دو از مدل‌ های اصلی محسوب می شوند. در علف زن هوندا کره موتور و تمام متعلقات، محصول کشور تایلند می باشد. تنها تفاوت در شفت دستگاه است که محصول کشور کره بوده و برای همین است که نام کره ‌ای را برای آن انتخاب کرده ‌اند.

علف زن طرح هوندا

در حال حاضر علف زن های طرح هوندا در بازار ایران با عنوان های متفاوت به وفور یافت می شوند. این علف زن ها در مدل های دوشی و پشتی و با موتورهای دو زمانه و چهار زمانه موجود بوده و از لحاظ توان موتور و ظاهر ( رنگ قرمز و مشکی ) کاملاً مشابه با علف زن های هوندا اصلی می باشدT این علف زن ها دارای موتور و شاسی ساخت کشور چین می باشد، البته لازم به ذکر است که محصولات کشور چین نیز درجه بندی دارد و اگر از محصولات با کیفیت این کشور تهیه کنید، طول عمر مناسب و عملکرد عالی دستگاه را خواهید دید، اما در برخی از موارد ممکن است که اجناس درجه 4 یا درجه 5 کشور چین را به عنوان درجه یک خریداری کنید و اصلا متوجه این موضوع نشوید بنابراین بسیار مهم است که شما ابزار آلات باغبانی مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید که دارای ضمانت نامه یا گارانتی باشد.باید بیان شود که از برند های معروف علف زن های طرح هوندا موجود در بازار می توان به  علف زن دیانا و RMC اشاره نمود. علف تراش های طرح هوندا دارای قیمت و کیفیت پایین تری نسبت به نوع اصل آن می باشد.

علف زن هوندا اصل

پس از توضیحاتی درباره علف زن های طرح هوندا مطالبی را درباره علف زن هوندا اصل بیان می کنیم. هم اکنون علف زن های هوندا که با عنوان اصل فروخته می شود و دارای کیفیت مطلوبی می باشند به 3 دسته زیر تقسیم بندی می شوند.

  • علف زن هوندا تایلندی
  • علف زن هوندا کره
  • علف زن هوندا تایوان

هر سه علف زنی که به آن اشاره شد مجهز به موتور 4 زمانه GX35 هوندا با توان 1.1 کیلووات می باشند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از میان 3 موردی که نام برده شد علف زن هوندا تایلند از قیمت مناسب تری نسبت به دو نوع دیگر برخوردار بوده و به کیفیت فوق العاده موتور و شفت آن باعث شده است که خریداران از این مدل استقبال زیادی انجام دهندT علف زن دیگری که در بازار از آن به عنوان علف زن هوندا اصل نام برده می شود علف زن هوندا کره می باشد. موتور این نوع علف زن مانند نوع علف زن هوندا تایلند، ساخت کشور تایلند بوده و عنوان کره که به آن اطلاق می شود به دلیل این است که شفت این نوع علف زن ساخت کشور کره می باشد و پرچم کشور کره جنوبی و عبارت ( made in korea ) بر روی شفت حک شده است. علف زن هوندا کره در بازار با عنوان علف زن هوندا DS به فروش می رسد.

آخرین علف زنی که در بازار به اسم علف زن هوندا اصلی به فروش می رسد علف زن هوندا تایوان بوده و تمامی اجزای آن اعم از شفت و موتور ساخت کشور تایوان می باشد. این نوع علف زن ها با عنوان علف زن هوندا کاستر و هوندا کاواشیما در ایران به فروش می رسد و نسبت به دو مدل قبل قیمت بالاتری دارد.

هوندا در تکاپوی چند کاره بودن

در این سال ‌های اخیر نگرش تولیدکنندگان حرفه ای انواع علف تغییرات بزرگی داشته است. آن ها دیگر نمی ‌خواهند تا از ماشین علف زن یک وسیله ساده با شرایط تأمین یک نیاز خاص را داشته باشند. در واقع طیف گسترده فعالیت های کشاورزی، شرکت ‌های تولیدکننده علف زن را به این فکر انداخته است که بتوانند از این ماشین انتظار تامین عملکرد های متنوعی داشته باشند. به ‌این ‌ترتیب ایده ساخت علف زن های چند کاره مطرح شده است. مانند برخی مدل ‌های مطرح در علف زن دوشی هوندا که از ویژگی چند کاره بودن بهره ‌مند می ‌باشند به‌ این ‌صورت کشاورز و یا باغبان نیازی نیست تا برای تامین شرایط هر یک از فعالیت ‌های زراعی تا باغبانی خود اقدام به خرید ابزاری مجزا و یا ماشینی متفاوت داشته باشد. یک علف زن چند کاره می تواند طیف بزرگی از نیاز های او را مرتفع سازد.

علف زن دوشی هوندا در مدل‌ های چند کاره همراه با شرایط تغییر تیغه ‌ها طراحی شده است. در این مدل از علف زن هوندا شما می‌ توانید با تعویض تیغه ‌ها به راحتی شرایط کاری علف زن را عوض کرده و از قدرت موتوری آن در فضای کاملاً متفاوتی بهره‌ مند شوید.

الحاقی های علف زن دوشی هوندا چه نقشی دارند؟

الحاقی های علف زن دوشی هوندا برای تامین این نیاز در نمونه ‌های چمن‌ زنی، شمشاد زنی، اره موتوری و شخم زنی می باشند.البته در هنگام خرید علف زن هوندا تنها یک تیغه سه پر استاندارد به همراه یک توپی فلزی با هدف برش ساقه گیاهان و چمن ‌زنی عرضه خواهد شد. برای بهره ‌مندی از دیگر امکانات در کار علف زن دوشی هوندا لازم است تا الحاقی های مذکور را به طور جداگانه خریداری کنید.

نکات بسیار مهم درباره دستگاه علف زن:

  • پوشیدن لباس کار مخصوص در کنار بهره ‌مندی از دستکش‌ ها و عینک و هم چنین کلاه محافظ الزامی است.
  • کسب آموزش قبل از آغاز کار با علف زن دوشی هوندا جدی است. شما می‌ توانید با مطالعه دفترچه راهنما در کنار انجام فعالیت به شکل شبیه سازی شده با موتور خاموش میزان مهارت نسبی را داشته باشید.
  •  لازم است تا از تمام دستورالعمل ‌های آغاز به کار دستگاه اطلاع کاملی داشته باشید و مطمئن باشید که می ‌توانید دستگاه را از مسیر درست و اصولی آن روشن کنید.
  • هر گونه تعمیرات و یا تغییرات در دستگاه علف زن هوندا باید در زمان خاموش بودن موتور آن صورت بگیرد.
  • تحت هیچ حالتی نباید از علف زن دوشی هوندا بدون در نظر داشتن گارد حفاظتی آن استفاده کنید.
  •  هرگز در زمان کار نباید از دستگاه علف زن دوشی هوندا در کنار مخازن حمل مواد اشتعال ‌زا بهره ‌برداری کرده باشید.
  • تمیز کردن قطعات در علف زن دوشی هوندا باید با بهره ‌گیری از مواد حلال غیرقابل اشتعال صورت گیرد.

علف زن دوشی هوندا یکی از حرفه ایی ترین دستگاه ها:

علف زن دوشی هوندا در دسته ماشین ‌آلات حرفه ‌ای بازار است. ماشینی که می تواند در سبک ‌ترین عملیات ‌های تراشیدن گیاهان تا انجام سنگین ‌ترین عملیات ‌های ساخت ‌و ساز سطح کارایی بالایی داشته باشد. به هر صورت علف زن های دوشی در دسته مدل‌ های حرفه ‌ای از انواع علف زن ها قرار می گیرند و جمع کثیری از باغبان ‌های حرفه ‌ای که می‌ خواهند در مراحل کار های پرفشار همراه ماشین توانمندی باشند، نگاه ویژه ‌ای به این مدل از علف زن ها دارند.

برخی از ویژگی های علف زن هوندا:

وزن علف تراش دوشی هوندا:

واقعیت آن است که در علف تراش هوندا از سبک ترین موتور 4 زمانه هوندا استفاده گردیده است تا وزن دستگاه کاهش یابد تا این حد که این دسته از علف تراش های قابلیت رقابت با علفتراش دو زمانه را نیز دارا می باشند.

تیغه علف تراش دوشی هوندا:

همیشه هنگام کار با تیغه علف تراش از دستکش محافظ استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده علف زن، تیغه را جهت عدم وجود هرگونه سایش و آسیب بررسی نموده و میزان محکمی مهره قفل شونده تیغه را نیز بررسی کنید.ناحیه سر علف تراش شامل حفاظ سر  را بررسی و از آسیب قسمت محافظ، تمیزی و عاری بودن از هرگونه کثیفی، قطعات شل یا آسیب دیده یا هر ماده خارجی چک نمایید، نصب یک تیغه شکسته و آسیب دیده علف تراش می تواند بسیار خطرناک و خطرآفرین باشد، به دلیل آن که در صورت نصب تیکه های تیز آن خرد شده و به اطراف پرتاب می گردد. تیغه را حتما به صورت منظم بررسی و به هیچ وجه از تیغه کند، آسیب دیده یا شکسته استفاده نکنید.

 تنوع در ابزار های برش علف زن هوندا

اگر دستگاه علف زن هوندا از نوع دوشی را دارید، قطعاً در میان اقلام همراه آن با یک تیغه سه پر استاندارد، یک عدد توپی علف زن، محافظ پلاستیکی و چند متر نخ علف تراش یدکی رو به رو خواهید شد. این تیغه سه پر در کنار توپی پلاستیکی، ایده آل ترین ابزار های برش برای انواع گیاهان علفی شکل می باشند، شکل ظاهری این ابزار به گونه ای است که بر توپی پلاستیکی، نخ هایی سوار می گردد که تحت گردش شفت علف تراش، قابلیت تراشیدن گیاهان با ساقه های نرم و نازک را پیدا خواهد نمود. با کمک توپی پلاستیکی و البته نخ هایی که بر روی آن سوار می باشد، می توانید حجم گیاهان علفی شکل را به شکل پوار شده  بتراشید؛ ولی این توپی پلاستیکی در قبال گیاهان با ساقه های ضخیم چندان کارایی ندارد.

نحوه نصب تیغه علف تراش دوشی هوندا:

  • همیشه هنگام نصب تیغه از دستکش مخصوص استفاده کنید و در هنگام کار با علف تراش حتما کاور مربوط به تیغه را بر روی آن نصب کنید.
  • در زمان نصب تیغه حتما از یک آچار گشتاور استفاده کنید. در صورتی که آچار گشتاور ندارید حتما از یک فرد متخصص در زمینه علف زن ها بخواهید مهره قفلی تیغه را برای شما محکم کند.
  • اگر مهره قفل شونده تیغه بیش از حد محکم شود، در هنگام کار کردن با علف تراش ممکن است شفت خروجی بشکند و اگر مهره به درستی محکم نشود امکان آن وجود دارد که تیغه در هنگام کار از روی علف تراش در برود. که در هر دو مورد امکان کنده شدن تیغه از سر علف زن و خطر به وجود آمدن حوادث خطرناک وجود دارد.
  • مهره قفل شونده علف تراش هوندا یک قطعه اختصاصی می باشد که برای به کارگیری بر روی علف تراش به صورت کاملا حرفه ای طراحی گردیده است. در صورتی که مهره قفل شونده علفتراش دوشی هوندا دچار مشکل گردد و بخواهید آنرا تعویض کنید، حتما باید از قطعه یدکی مهره قفل شونده برند هوندا استفاده کنید تا جواب بگیرید.

مشخصات کلی دستگاه علف تراش هوندا

برند موتور دستگاه علف تراش

هوندا

کشور تولید کننده

کره

نوع دستگاه و کاربری

علف تراش، علف زن

نوع علف تراش

دوشی

متعلقات دستگاه

تیغه 3 پر، آچار شمع

مشخصات فنی دستگاه علف تراش هوندا

عرض برش

35 سانت

سرعت چرخش تیغه

3600 دور در دقیقه

وزن دستگاه

6.7 کیلوگرم

مشخصات موتور علف تراش

مدل موتور

هوندا GX35- 4 زمانه

قدرت موتور

1.3 اسب بخار

حجم موتور

36 سی سی

سوخت

بنزین

نوع استارت

هندلی

میزان دور موتور

10000 دور در دقیقه

گنجایش باک بنزین

0.7 لیتر

گنجایش مخزن روغن

0.1 لیتر

نوع سیستم خنک کاری

هوا خنک

روغن مناسب موتور علف تراش دوشی

روغن 40

وزن موتور

3.3 کیلوگرم

نکات ایمنی در هنگام کار با علف تراش هوندا:

دستگاه علف زن هوندا از دسته ماشین ‌آلات موتوری از مدل ‌های برنده می باشد. این دستگاه در همه حال تیغه گردان بسیار تیزی دارد که با سرعت و قدرت بالایی در حال گردش است. لذا در صورت کم توجهی و یا عدم رعایت اصول ایمنی کاملاً مستعد بروز انواع خطرات است. برای همین است که در هر حالتی لازم است تا در حین کار با این ماشین توانمند و در عین حال خطرناک تمام نکات جدی در رعایت مباحث ایمنی را در نظر بگیرید.

  1. اطمینان حاصل کنید که فردی که قرار است با دستگاه علف زن هوندا کار کند درک روشنی از تمام موارد ایمنی دارد، همچنین شخصی که قصد کار کردن با علف تراش را دارد حتما باید از لباس مناسب و تجهیزات ایمنی کامل استفاده نماید.
  2. قبل از شروع به کار دستورالعمل ها کار با دستگاه را به صورت کامل بخوانید و مطمئن شوید که ابزار و مهارت لازم جهت انجام عملیات با دستگاه را به طور کامل دارا می باشید.
  3. در هنگام کار با علف تراش حتما از لباس ایمنی، عینک ایمنی، کفش های ایمنی، لباس مخصوص و دستکش ضخیم استفاده نمایید.
  4. قبل از انجام هرگونه عملیات تعمیر و نگهداری دستگاه، اطمینان حاصل کنید که موتور علف زن هوندا خاموش می باشد.
  5. از کار کردن در محیط های بسته و فاقد تهویه جدا خودداری کنید. دود خارج شده از موتور علفتراش هوندا سمی و دارای منوکسید کربن می باشد.
  6. قبل از تماس با اجزای دستگاه اطمینان حاصل کنید که علفتراش به طور کامل خنک گردیده است.
  7. به صورت همیشگی لباس، دست ها و انگشتان خود را از قطعات متحرک و تیغه علفزن دور نگه دارید.
  8. به هیچ وجه با علف تراش که فاقد گارد و پوشش محافظ می باشد، کار نکنید.
  9. برای کاهش احتمال آتش سوزی یا انفجار، در هنگام کار کردن در اطراف مواد قابل اشتعال همچون بنزین و گازوئیل بسیار مراقب باشید.
  10. برای تمیز کردن قطعات علفتراش از یک حلال غیر اشتعال استفاده کنید.
  11. سیگار، مواد منفجره و هرگونه وسیله ای که امکان ایجاد جرقه را به وجود می آورد از قسمت باک بنزین و محفظه سوخت علفزن دور نگه دارید.

تعمیر و نگهداری علفتراش دوشی هوندا:

قبل از انجام هرگونه عملیات با علف تراش هوندا، سطح روغن موتور را چک نمایید. پایین بودن سطح روغن موتور علفتراش، باعث آسیب های جدی به دستگاه می گردد.

فیلتر هوا را چک کنید. یک فیلتر هوای کثیف میزان جریان هوا ورودی به کاربراتور را کاهش داده و باعث کاهش راندمان موتور و علف تراش می گردد.

سیم گاز و نحوه عملکرد آن را چک کنید.

برای تنظیم گاز به صورت مناسب باید سیم گاز به درستی تنظیم گردیده و به نرمی و با عملکرد مطلوب کار نماید.

میزان سوخت داخل موتور را چک نمایید. شروع کار علف تراش با یک مخزن پر از بنزین، نیاز به توقف در حین کار جهت عملیات سوخت گیری را کاهش می دهد و از پایین آمدن سرعت کار جلوگیری می نماید.

تعمیر و نگهداری دوره ای علف تراش هوندا

موارد مختلف

نوع عملیات

قبل از استفاده

ماه اول یا 10 ساعت اول کاری

هر سه ماه یا 25 ساعت اول کاری

هر 6 ماه یا 50 ساعت اول کاری

هر سال یا 100 ساعت اول کاری

هر 2 سال یا 300 ساعت اول کاری

روغن موتور

چک نمودن

تعویض

فیلتر هوا

چک کردن

تمیز نمودن

سیم گاز

چک نمودن

ملحقات برش

چک نمودن

سپر محافظ

چک نمودن

پیچ، مهره و بست ها

چک نمودن (سفت نمودن در صورت لزوم)

مهارکننده شانه

چک نمودن

کابل محرک

چک نمودن- روغنکاری

سرعت محرک

چک نمودن- تنظیم

فاصله سوپاپ ها

چک نمودن- تنظیم

شمع

چک نمودن- تمیز نمودن

جایگزین نمودن

جرقه گیر

چک نمودن

محفظه احتراق

تمیز نمودن

قسمت دنده ها

روغنکاری

کفشک کلاچ

چک نمودن

فیلتر سوخت

چک نمودن

مخزن سوخت

تمیز نمودن

مجرای سوخت

چک نمودن

هر دو سال یکبار (در صورت لزوم جایگزین گردد)

لوله روغن

چک نمودن

هر دو سال یکبار (در صورت لزوم جایگزین گردد)

خنک کننده موتور

چک نمودن

چک لیست عیب یابی علف تراش دوشی هوندا:

موتور روشن نمی شود

دلایل ممکن

راه حل

وضیعت کنترل کننده های دستگاه را چک کنید

سوئیچ دستگاه متوقف گردیده است

سوئیچ را بر روی حالت روشن قرار دهید

ساسات روی حالت باز است (موتور سرد است)

ساسات را روی حالت بسته قرار دهید

سوخت را چک کنید

سوخت در مخزن بنزین وجود ندارد

سوخت را اضافه کرده سپس دیافراگم پمپ بنزین را فشار داده تا کاربراتور پر از سوخت شود

سوخت بی کیفیت، علفتراش با بنزین دارای سرب و فاقد کیفیت پر گردیده است

مخزن سوخت موتور علفت تراش را تخلیه و سوخت تازه داخل آن بریزید

شمع ها را جدا کنید

شمع دچار مشکل بوده، کثیف است یا فواصل بین شمع ها نادرست می باشد

شمع ها را تمیز نموده، یا در صورت نیاز جایگزین کنید و فواصل بین آن ها را تنظیم نمایید.

با کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ تماس حاصل فرمایید یا دستگاه را نزد متخصص فنی جهت تعمیر ببرید

فیلتر سوخت، کلاج، مشکل در عملکرد کاربراتور، مشکل محفظه احتراق، سوپاپ های فرسوده

اجزا تعمیر و در صورت نیاز تعویض گردند.

مشکلات در راه اندازی موتور علف تراش:

قدرت کم موتور یا عدم افزایش سرعت موتور علف تراش

دلیل ممکن

راه حل

فیلتر هوا را چک کنید

فیلتر کثیف یا گرفته است

چک نمودن، تمیز کردن و یا تعویض فیلتر هوا در صورت نیاز

فیلتر سوخت را چک کنید

فیلتر کثیف یا گرفته است

فیلتر را جایگزین نمایید

سیم گاز را چک کنید

از تنظیم خارج شده، شکسته یا خم گردیده است

کابل را تنظیم و در صورت نیاز تعویض کنید

جرقه گیر را چک کنید

صفحه کثیف است

صفحه جرقه گیر را تمیز کنید

محفظه دنده های علف زن هوندا را بررسی کنید

در اطراف شفت خروجی یا قسمت تیغه علف تراش علف گیر کرده است

سوئیچ دستگاه را متوقف نموده و سری شمع ها را جدا کنید. علف ها را از شفت خروجی و قسمت تیغه پاک نمایید.

مشکلات در قسمت برنده سر علف تراش:

تیغه یا قسمت برش دهنده سر علف تراش در هنگام کم کردن سرعت متوقف نمی شود.

دلیل ممکن

راه حل

کنترل کننده گاز موتور و  سیم گاز را بررسی کنید.

خطا در کنترل کننده گاز یا سیم گاز، سیم گاز خم گردیده و از تنظیم خارج شده است

دریچه کنترل گاز را بررسی نموده و در صورت نیاز سیم گاز را تعمیر یا تعویض نمایید.

سرعت در حالت عادی بسیار زیاد است

سرعت را تنظیم نمایید

کلاچ را چک نمایید

فنر کلاچ شکسته یا ساییده دیده است، یا سیستم کلاچ دچار مشکل است

فنر کلاچ را تعویض کنید، دیگر قسمت های خراب کلاچ را تعمیر یا تعویض نمایید.

تیغه یا قسمت سر علف زن هوندا نمی چرخد

دلیل ممکن

راه حل

کلاچ، کابل درایو و محفظه دنده را چک کنید

کلاچ ساییده یا شکسته است، کابل بریده است، قطعات محفظه دنده ساییده یا شکسته اند

قسمت های دچار مشکل را تعمیر یا تعویض نمایید.

لرزش بیش از حد

دلیل ممکن

راه حل

سر علف تراش و قسمت برش دهنده را بررسی و مهره تیغه را چک کنید

قسمت سر علف تراش یا مهره تیغه شل گردیده است.

سر علفترشا یا مهره تیغه را محکم کنید

چک کردن تیغه

تیغه آسیب دیده است

تیغه علفتراش را تعویض نمایید.

جمع بندی خرید علف زن دوشی هوندا:

علف زن های دوشی قابلیت مانور بالایی دارند و به علت طراحی شفت مستقیم و فلزی ای که در آن ها به کار رفته، می توانند در مدت زمان طولانی از بس عملیات‌ های پرفشار کشاورزی برآیند. به ‌این ‌ترتیب عموماً برای تامین فعالیت های سنگین کشاورزی مدل‌ های دوشی در ارجحیت هستند در این بین علف زن دوشی هوندا با طراحی یک موتور چهار زمانه کارآمد و البته بهره ‌مندی از الحاقی های همه کاره می تواند به خوبی پاسخگوی سطح حرفه ‌ای از نیاز های بی ‌انتهای فضا های بزرگ زراعی باشد، لازم است تا اندکی هم در قیمت علف زن هوندا دقیق شویم. چرا که به هیچ حالت نمی توان قیمت علف زن هوندا را در دسته محصولات بسیار ارزان قیمت بازار قرار داد. اما باید بیان شود که این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه های با کیفیت و مناسب هم رده خود، از قیمت بسیار بالایی برخوردار نمی باشد.

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت علف تراش دوشی هوندا

5،400،000
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5