خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن بنزینی زاگ (zog)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف تراش زاگ مدل دوشی
  • علف تراش زاگ مدل دوشی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

از دوران قدیم تا کنون کندن علف های هرز جزو مشکل ترین کار های باغبانی و کشاورزی محسوب می شود. رشد علف های هرز از رشد گیاهان و درختان اصلی جلوگیری می کند. علت این امر این است که علف های هرز، آب ریخته شده پای محصولات را جذب خود کرده و از رسیدن آب به میزان کافی به گیاهان و درختان باغ جلوگیری می کند. بنابراین کندن علف های هرز از قدیم جزو مهم ترین کار های کشاورزی محسوب می شده است با پی بردن به این مشکل و پیشرفت علم و تکنولوژی، دستگاهی به اسم علف زن برای حل این مسئله ابداع شده است. این دستگاه، مکانیکی می باشد و این قابلیت را دارد که علف های هرز را در کمترین زمان ممکن و با زحمت بسیار کم نابود کند.

علف زن بنزینی زاگ نسبت به سایر علف زن ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. این علف زن، مدل های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به علف تراش دوشی زاگ اشاره کرد. در این مقاله، قصد داریم بیشتر با این محصول و انواع آن آشنا شویم و به بررسی کاربرد، مزایا و نکات قابل توجه درباره این دستگاه فوق العاده بپردازیم.

علف زن بنزینی زاگ مدل دوشی

مزایای محصول علف زن بنزینی زاگ

دستگاه علف زن بنزینی زاگ با توجه به سایر مدل های علف زن از مزایای بسیاری برخوردار است که در این قسمت می خواهیم به بررسی هر یک از آن ها بپردازیم:

1.این دستگاه همان طور که از نامش هم پیداست با استفاده از سوخت بنزین کار می کند که این مزیتی به حساب می آید زیرا قدرت آن را در مقابل سایر علف زن ها و دستگاه های دیگر باغی بالا می برد.

2.این دستگاه، دارای شفت های بلندی است که برای دستیابی به همه قسمت های مختلف باغ طراحی شده و می تواند نظافت و نگه داری از باغ را به بهترین شکل بر عهده بگیرد.

3.دستگاه علف زن بنزینی از آن جایی که به کمک بنزین کار می کند بیشتر در مکان هایی کاربرد دارد که در آن ها نمی توان از برق استفاده کرد.

4.این موتور ها از قدرت و سرعت بسیار زیادی برخوردارند.

انواع دستگاه علف زن بنزینی زاگ

دستگاه علف زن در دنیا انواع بسیار زیادی دارد و از تنوع بسیار بالایی برخودار است. به طور مثال می توان به علف زن بنزینی، علف زن برقی، علف زن شارژی و... اشاره کرد، این دستگاه پر قدرت به دو دسته دو زمانه و چهار زمانه تقسیم می شود. همچنین توجه داشته باشید که علف تراش پشتی زاگ نیز نوعی از این علف زن ها محسوب می شود که در هر دو نوع یعنی دو زمانه و چهار زمانه مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم:

  • مدل دو زمانه علف زن zog : ماشین های دو زمانه دستگاه علف زنی زاگ نسبت به موتور های چهار زمانه قیمت کم تری دارند و همچنین نسبت به آن ها سبک تر هستند.
  • مدل چهار زمانه علف زن زاگ: این مدل از علف زن های بنزینی قیمت بالا تری دارند و علت آن این است که از مدل دو زمانه پیشرفته تر بوده و دیگر مشکل نصب اره تیغ را ندارد. همچنین ماشین های چهار زمانه نسبت به دو زمانه از مشکلات آلودگی کم تری برخوردارند.

کاربرد محصول علف زن بنزینی زاگ

همان طور که از نام این دستگاه هم پیداست، مهم ترین کاربرد این دستگاه پر کاربرد، زدن علف های هرز در باغ یا اماکن مختلف می باشد. درست است که این، مهم ترین کاربرد این دستگاه است اما تنها کاربردش نیست و کاربرد بسیار دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

1.برش چمن : می توانید از دستگاه علف زن بنزینی زاگ به عنوان یک چمن زن حرفه ای استفاده کنید و محوطه چمن خود را به بهترین شکل نگه داری و طراحی کنید.

2.شکل دادن به درختان و گیاهان باغ : با استفاده از این دستگاه پر کاربرد می توانید انواع گیاهان را اصلاح و کوتاه کنید و با شکل دادن به آن ها باعث برجسته تر شدن آن ها می شوید.

3.از بین بردن علف های هرز و هر گونه گیاه و شاخ و برگ دیگری : شما می توانید با این دستگاه تمامی علف های هرز را در هر جا که باشند چه در گوشه و کنار آسفالت چه در جلوی خانه تان یا در باغتان از بین ببرید و نابود کنید. این علف ها همیشه و در بسیاری از اماکن موجب ایجاد مزاحمت می شوند پس به راحتی و بدون هیچ زحمتی از شر آن ها خلاص شوید.

نحوه کار با محصول علف زن بنزینی زاگ

دستگاه علف زن بنزینی، مانند هر دستگاه دیگری به شیوه خاص خود کار می کند. در این قسمت می خواهیم به شما کاربران عزیز، نحوه راه اندازی موتور را توضیح دهیم.

1.در ابتدا دستگاه علف زن را روی زمین قرار داده و آن را کاملا تمیز کنید. سپس موتور را در حالت ساسات کامل راه اندازی کنید.

2.اگر دیدید که پس از چند مرتبه هندل زدن موتور دستگاه روشن نشد؛ عملیات پر کردن کاربراتور را انجام دهید. منظور از عملیات پر کردن کاربراتور، فشار دادن مرتبه پستونکی است.

3.وقتی موتور دستگاه صدای کوچکی داد یک مرتبه دیگر هندل را بکشید. در این مرحله موتور روشن می شود. توجه داشته باشید که 10 ثانیه یا تا زمانی که صدای دستگاه طبیعی شود صبر کنید. زمانی که صدای دستگاه طبیعی شد می توانید کار را شروع کنید.

4.حتما ساسات را به حالت غیر فعال برگردانده و به موتور دستگاه اجازه دهید تا به کار خود ادامه دهد.

5.اگر دیدید دستگاهتان روشن نمی شود دوباره از اول این عملیات گفته شده را تکرار کنید یعنی ساسات را بکشید، کاربراتور را پر کرده و هندل را هم بکشید.

6.اگر تلاش زیادی کردید اما باز هم دستگاه روشن نشد، این امکان وجود دارد که موتور دستگاه از سوخت اشباع شده باشد. پس در این حالت به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا تبخیر صورت بگیرد. پس از این مدت دوباره امتحان کنید.

7.نکته مهم و قابل گفتن در اینجا این است که اگر میخواهید دستگاه را زمانی روشن کنید که موتور هنوز گرم است دیگر نیازی نیست از ساسات استفاده کنید. این نکته را هم بهتر است بدانید که ساختار تمام علف زن های بنزینی ممکن است به این صورت نباشد. به طور مثال این امکان وجود دارد که یک دستگاه علف زن بنزینی، پستونکی نداشته باشد. در این موارد به دفترچه راهنمای دستگاه مورد نظر مراجعه کنید.

8.در این قسمت می خواهیم یک روش سنتی را هم برای راه اندازی موتور معرفی کنیم. این روش ریختن مقداری بنزین در سوراخ جای شمع دستگاه است. در این مرحله و هنگامی که از این روش استفاده می کنید دقت داشته داشته باشید که بنزین را به بیرون از موتور نریزید.

9.در این مرحله شمع را در جای خود بسته و در حالت ساسات کامل مجددا سعی کنید موتور را روشن کنید. اگر موتور دستگاه بد قلق باشد این روش بسیار مفید و پر کاربرد است. توجه داشته باشید که اگر موتور دستگاه در حال کار کردن بوده و هنوز داغ است این کار را انجام ندهید زیرا ممکن است موجب مشتعل شدن بنزین گردد.

10.اگر گیج یا همان میله نازک مخصوص سنجش سوخت دارید آن را به اندازه حدودی 2 تا 3 اینچ درون بنزین فرود ببرید و شست خود را در قسمت انتهای آن قرار دهید. سپس ته میله را در جای شمع قرار داده و شست خود را بردارید و اجازه بدهید تا بنزین فرو ریزد.

تعمیر و نگه داری علف زن بنزینی زاگ

دستگاه علف زن بنزینی گاهی اوقات ممکن است دچار مشکل شود. علل متداول خرابی این دستگاه می تواند عوامل زیر باشد:

1.ممکن است شمع دستگاه کثیف باشد.

2.علت خرابی ممکن است این باشد که سیستم احتراق جرقه تولید نمی کند.

3.ممکن است خرابی دستگاه به خاطر این باشد که اگزوز درست عمل نمی کند که در نتیجه خروجی نامناسب دریچه مخزن سوخت دستگاه به حساب می آید.

4.ممکن است صافی سوخت مسدود یا دچار مشکل شده باشد.

5.ممکن است فیلتر هوای دستگاه کثیف شده باشد.

6.ممکن است کاربراتور دستگاه دچار گرفتگی شده باشد که علت آن رسوبات حاصل از ماندن سوخت در مخزن در فصل زمستان باشد.

7.همچنین ممکن است که دیافراگم یا پمپ کاربراتور دچار فرسودگی شده باشد.

در زمانی که می خواهید مجددا دستگاه علف زن را راه اندازی کنید حتما 5 تا 10 بار پستونکی را فشار دهید. توجه داشته باشید که اگر پستونکی در حالت نرمال و طبیعی کار کند باید زمانی که فشار داده می شود، حالتی اسفنجی داشته باشد، فشار دادن پستونکی دستگاه را تا زمانی که کاملا از حباب های هوا خالی شود و سپس پر از سوخت شود ادامه دهید. زمانی که بخواهید صحت عملکرد پستونکی را بررسی کنید، کمی سوخت، داخل مخزن بریزید اما توجه داشته باشید که شلنگ سوخت بدون فیلتر، بالاتر از سطح مورد نظر قرار بگیرد. البته توجه داشته باشید که شلنگ سوختی که فیلتر دار است باید به زیر برده شود اگر با انجام این کار ها پستونکی درست کار کند، سوخت از داخل شلنگ سرباز بیرون میریزد. اگر این اتفاق نیفتاد و سوختی بیرون نریخت پس عملکرد پستونکی دارای مشکل شده است که حتما باید بررسی شده و رفع گردد.

قیمت علف زن زاگ

قیمت علف تراش زاگ به نوع موتور آن بستگی دارد. به طور مثال قیمت مدل چهار زمانه نسبت مدل دو زمانه علف تراشzog  بیشتر می باشد. علف زن زاگ را می توان جزء علف زن های با کیفیت بازار دانست که شما با خرید این محصول در هزینه های بعدی خود صرفه جویی کرده و همچنین از مزیت های آن بهره مند شوید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5