خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن دوشی کنزاکس (Kenzax)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف تراش دوشی کنزاکس (Kenzax)
  • علف تراش دوشی کنزاکس (Kenzax)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

علف زن‌ های موتوری رده ماشین ‌آلات کارآمد باغبانی هستند که برای توسعه فعالیت ‌های رده‌ بالای زراعی و راحتی کار باغبان ‌ها طراحی شده ‌اند. یک علف زن موتوری می ‌تواند در تراشیدن انبوه گیاهان باغ و مزرعه از دفع علف‌ های هرز تا هرس کردن درختان میوه مورد استفاده قرار بگیرد. حالا هر باغبان هوشمندی می ‌داند که در توسعه فعالیت ‌های باغبانی نیاز به یک علف زن کارآمد دارد. در این ‌میان، رده علف زن ‌های دوشی، مدل ‌های بسیار محبوب و کارآمدی هستند. علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 یک تیپ کارآمد در سطح بازار است که قابلیت ‌های کاملی دارد.

علف زن کنزاکس مدل دوشی

علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 با طراحی ارگونومیک از قدرت موتور بنزینی بهره ‌مند است. این علف زن موتوری مخصوص فعالیت‌ های رده‌ بالای باغبانی در پوشش نیازهای کامل برای تراشیدن انواع گیاهان از علف‌ های هرز تا شاخه ‌های نازک و حتی ضخیم درختان باغ طراحی‌ شده است.

علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 الگوی طراحی استاندارد و ساده‌ ای دارد. در عین ‌حال سبک ‌وزن با قدرت مانور حداکثری طراحی ‌شده است. این علف زن می‌ تواند در سطح رده ‌بالایی از حجم گسترده کار باغبانی به شکل کاملاً حرفه ‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. قطعا باغبان هایی که از این علف زن دوشی استفاده می ‌کنند، راحتی در حین کار، قدرت مانور بالا و عملیات پذیری آن را تحسین خواهند کرد البته علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 در جمع محصولات میان رده بازار قرار دارد. یک علف زن کارآمد که خوش قیمت است و در حضور متریال ‌های با کیفیتی ساخته ‌شده تا نیازهای حرفه‌ ای و پرحجم باغبانی را پوشش بدهد. لکن در بررسی جزئیات فنی این علف زن دوشی کنزاکس باید دست ‌به ‌کار باشیم تا درک کاملی از قاعده طراحی تا زمینه ‌های کاربردی علف زن ‌های دوشی داشته باشیم.

یک علف زن دوشی چگونه ماشینی است؟

در چالش انتخاب و کار با ماشینی ‌مانند علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 قطعا به نوع طراحی و مزیت ‌های آن توجه خواهیم کرد. اینکه اصولاً آیا علف زن‌ های دوشی می‌ توانند پاسخگوی نیازهای حرفه‌ ای و رده‌ بالای باغبانی باشند؟ در این‌ باره قاعده طراحی آنها چگونه است؟ اصولاً وجه برتری در کار با علف زن های دوشی در چه چیز است؟

یک علف زن دوشی مانند علف تراش Kenzax ماشین موتوری شده با الگوی طراحی تقریباً ساده ‌ای است. در این ماشین قرار است تیغه ‌هایی دیسکی شکل تحت تاثیر قدرت موتورهای بنزینی و کوچک‌ جثه اما قدرتمند به گردش درآیند. تبعاً هر اندازه در طراحی علف زن‌ های دوشی از موتورهای قدرتمندتری استفاده ‌شده باشد، قابلیت برش زنی مؤثرتری نیز تامین خواهد شد هر دستگاه علف زن دوشی در امتداد یک محور بلند فلزی ساخته ‌شده است. این محور برای پوشش شفت انتقال قدرت از جانب موتور تا سمت تیغه دیسکی شکل و برنده دستگاه حضور دارد. در دو سمت این محور، موتور و تیغه ‌های برنده قرار دارند. موتورها غالباً از نوع تک ‌سیلندر بنزینی هستند. قدرت تحت هدایت محور فولادین به سمت یک بخش گیربکسی شکل که متصل به تیغه ‌های دیسکی شکل است، هدایت خواهد شد.

علف زن های دوشی از طریق بندهایی بر اندام اپراتورها سوار می ‌شوند. این علف زن ها با استفاده از فرمان ‌هایی دوچرخه ای شکل که بر بدنه محور بلند انتقال قدرت سوار است، کنترل می‌ شوند. علف زن ‌های دوشی به‌ مراتب از مدل های پشتی قابلیت کنترل پذیری بهتری دارند و در انواع عملیات ‌های گوناگون حاشیه زنی در باغبانی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

علف تراش دوشی کنزاکس

مشخصات فنی علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152

به ‌مانند عموم علف زن ‌های متداول دوشی، کمپانی کنزاکس در تجهیز این علف تراش از یک موتور تک‌ سیلندر بنزینی استفاده کرده ‌است. موتور با الگوی ۲ زمانه کار می ‌کند و برای تامین شرایط کارکرد تک ‌سیلندر طراحی ‌شده، از سیستم هوا خنک تنفس طبیعی دارد. به‌ این‌ ترتیب در بحث طراحی موتور، تمام الگوهای حضور یک مولد سبک ‌وزن با کمترین قسمت ‌های متفرقه تعریف ‌شده است. این موتور سبک ‌وزن قدرت مانور بسیار بالایی را برای اپراتورها در حین کار علف تراشی تامین خواهد کرد.

موتور تک‌ سیلندر تعریف ‌شده در علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 از نوع استارت هندلی است. این موتور در ظرفیت استاندارد ۵۲ سی ‌سی طراحی ‌شده است و در نهایت کارکرد خود که سرعتی در حدود ۳۲۰۰ دور بر دقیقه می‌ باشد، قابلیت تولید توانی برابر با 1.45 کیلووات معادل ۲ اسب ‌بخار را دارد. این قدرت، یک توان رده ‌بالا در تامین انرژی کافی برای جریانی کامل از علف تراشی در سطح باغ و مزرعه است در عین ‌حال برای این موتور بنزینی تک‌ سیلندر ۲ زمانه از یک مخزن سوخت 1.2 لیتری تعریف کرده ‌اند. موتور عملکردی روان با میزان تولید صدای استاندارد دارد که در نهایت به کارکردی کم ‌مصرف با قابلیت فعالیت طولانی می‌ انجامد. این ایده طراحی در جایگاه قیمت علف زن کنزاکس تاثیر گذار است. البته با در نظر داشتن مشخصات مناسب فنی هرگز نمی توانیم قیمت علف زن کنزاکس را در لیست کالاهای گرانقیمت بازار قرار بدهیم.

آنچه در بحث فنی علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 حائز اهمیت است، نوع سوخت ترکیبی است که باید برای آن با نسبت ۱ به ۲۵ از روغن در بنزین تهیه کرده باشید. برای رسیدن به این سوخت ترکیبی با نسبت ترکیب قید شده، یک پیمانه مخصوص حضور دارد. البته قطعا می ‌دانید که باید برای موتورهای ۲ زمانه از این سوخت ‌های مخصوص ترکیبی تهیه کنید. اما این سوخت ترکیبی دقیقاً چیست؟ و ماهیت حضور آن در فعالیت موتور تک ‌سیلندر علف تراش Kenzax برای چه منظور است؟

سوخت ترکیبی چیست و چرا در کارکرد علف زن‌ های موتوری حائز اهمیت است؟

کارکرد هر موتور بنزینی در جابجایی بخش‌ های متحرک مانند پیستون داخل فضاهایی سیلندر گونه شکل می‌ گیرد. این جابجایی به اصطکاک بسیار بالایی می ‌انجامد. اصطکاکی که نیاز به روانکاری دارد. فلسفه استفاده از انواع روغن‌ موتور، در روانکاری بخش‌ های متحرک در داخل انواع موتورهای ۴ زمانه می ‌باشد. اما در موتورهای ۲ زمانه نمی ‌توانیم از سیستم‌ های روانکاری مستقل استفاده کنیم. در عین ‌حال باید فکری اصولی برای عملکرد روان موتور کرده باشیم. ایده بهره‌ مندی از سوخت ترکیبی در هر چه روانتر کردن عملکرد موتورهای دو زمانه است برای روانکاری موتورهای دو زمانه، روغن ‌موتور را از طریق سوخت تزریق ‌شده به فضای محفظه احتراق موتور تامین خواهیم کرد. کافی است چند قطره روغن در سوخت بنزین بریزید تا در مسیر احتراق موتور، عملیات روانکاری نیز صورت بگیرد. این مخلوط کردن روغن در بنزین با نسبت مشخصی را به ‌اصطلاح سوخت ترکیبی می‌ گویند.

دقت کنید که برای هر موتور دو زمانه سوخت ترکیبی با نسبت مشخصی تعریف ‌شده است. مثلاً در علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 این نسبت برابر با عدد ۱ به ۲۵ از روغن در بنزین می‌ باشد. حتما باید با پیمانه زنی مناسب که غالباً توسط کمپانی ‌ها عرضه می‌ شود، سوخت ترکیبی ایده ‌آل موتور را تهیه کنید. از طرفی هرگز نباید موتورهای ۲ زمانه را بدون حضور سوخت ترکیبی راه ‌اندازی کنید.

هد نخ و گیربکس علف زن کنزاکس

مزایا و ویژگی ‌های طراحی ‌شده برای علف زن دوشی کنزاکس

هر دستگاه علف زن موتوری طراحی شده است تا در تراشیدن انواع گیاهان باغ و بوستان مورد استفاده قرار بگیرد. البته همه ی علف زن ها قادر نیستند تا در انجام کامل این وظیفه بهترین باشند. زیرا کیفیت ساخت تا ایده های طراحی شده برای دستگاه در قابلیت و کارایی نهایی آن تاثیر گذار است. قطعا علف زن موتوری که توانسته است در ایده های مهندسی شده با رعایت بالاترین استانداردهای جهانی طراحی شود تبدیل به بهترین خواهد شد. مانند علف زن دوشی کنزاکس که یک محصول میان رده اما خوش ساخت بازار است که با قیمت مقرون به صرفه عرضه می شود. برخی از ویژگی ها و مزایای طراحی شده علف زن دوشی کنزاکس به قرار زیر هستند : 

  1. علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 از یک طراحی با الگوی کاملاً ارگونومیک برخوردار است. علف زن به ‌خوبی بر دوش هر اپراتور با هر قد و قواره ای قرار می‌ گیرد. سبک ‌وزن با تعادل پذیری مناسبی است. در عین ‌حال فرم و موقعیت قرارگیری دسته ‌های دوچرخه ای شکل این علف زن کاملاً ارگونومیک با سطح کنترل پذیری مناسبی است.
  2. طراحی علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 یک الگوی طراحی خاص با ظاهری زیبا و فرمی مدرن دارد. دستگاه با یک تناسب مناسب در جای ‌گذاری قطعات فنی طراحی‌ شده است. زیبا، خوش ‌دست و کارآمد می‌ باشد.
  3. بدنه موتور تک‌ سیلندر علف زن دوشی کنزاکس فرمی مشبک گونه دارد. این بدنه مشبک شده باعث هر چه خنک‌ تر شدن موتور خواهد شد. موتور می ‌تواند با کمک طراحی ایده ‌آل این بدنه به‌ راحتی الگوی طراحی هوا خنک را پیاده‌ سازی نماید.
  4. فرمان دوچرخه ای با طراحی ارگونومیک دارای کلیدهای کنترل با قابلیت کارکرد ساده هستند. کلیدهای تعریف ‌شده بر این فرمان ‌های دوچرخه ‌ای مقاوم، ماندگار، با طول عمر زیادی هستند.
  5. محور میانی در اتصال موتور تا تیغه گردان علف تراش Kenzax از جنس آلومینیوم با کیفیت بسیار مناسبی است. این محور، استحکام بالایی دارد، در مقابل هر نوع ضربه کاملاً مقاوم است، ضد زنگ می‌ باشد و سبک ‌وزن طراحی‌ شده است. در عین ‌حال طول مناسبی دارد تا در عملیات علف تراشی، خصوصا حاشیه زنی باعث کمترین فشاری بر اپراتورها باشد.
  6. در طراحی این علف زن دوشی کنزاکس از یک سیستم خنک شونده طبیعی استفاده ‌شده است.
  7. بدنه آلومینیومی و محور بلند این علف زن دوشی دو تکه است که قابلیت جدا شدن دارد. این طراحی برای هر چه جمع ‌و جور شدن دستگاه در زمان نگهداری از آن است. در عین ‌حال باعث می ‌شود تا حمل ‌و نقل علف زن دوشی هر چه ساده ‌تر باشد.
  8. اگر چه موتور از نوع استارت هندلی است؛ اما در طراحی آن از یک سیستم ایزی استارت استفاده ‌شده است. مسیر راه ‌اندازی و تنظیمات علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 بسیار ساده و سریع است.
  9. در طراحی موتور از یکسیستم چاشنی گرم ‌کننده گنجانده شده ‌است. این سیستم وظیفه دارد تا با گرم کردن مقدماتی مسیر سوخت، مرحله استارت ساده ‌تر و سریعتری را برای موتور تک ‌سیلندر ۲زمانه دستگاه تامین نماید.
  10. در طراحی علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 از یک موتور با طراحی میل‌ لنگ استفاده شده ‌است. این موتور میل ‌لنگ دار قدرت تولید گشتاور بسیار بالایی دارد و باعث می‌ شود تا عملکرد یکپارچه موتور توسعه پیدا کند. به ‌این ‌ترتیب می‌ توانیم از علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 در سطح مزارع و زمین ‌های زراعی بزرگ و پهناور استفاده کنیم.

  علف زن دوشی کنزاکس

زمینه ‌های کاربردی علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152

علف زن‌ های دوشی رده محصولات حرفه ‌ای در تراشیدن گیاهان هستند. به ‌این ‌ترتیب باید علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 را در لیست علف زن‌ های موتوری حرفه ‌ای که قابلیت ‌های کاربری بالایی دارند، قرار بدهیم. البته این علف زن‌ ها برای پوشش نیازهایی خاص طراحی شده ‌اند. عمده زمینه ‌های کاربردی علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 به ‌قرار زیر هستند :

  1. علف زن دوشی کنزاکس یک محصول ایده ‌آل در حاشیه زنی باغ و بوستان است. کافی است از تیغه ‌های مناسب مانند توپی های نایلونی و یا فلزی در این دستگاه استفاده کنید تا با قدرت مانور بالای دستگاه قابلیت کامل در حاشیه زنی علف‌ های هرز داشته باشید.
  2. علف زن دوشی کنزاکس برای تراشیدن گیاهان در محدودترین فضاها نیز کارایی دارد. این علف زن، طراحی ارگونومیک با قابلیت مانورپذیری مناسبی دارد تا بتوانید شفت بلند آلومینیومی آن را در عمق باریک ‌ترین فضاها به حرکت درآورید.
  3. علف زن دوشی کنزاکس در تراشیدن توده انبوه از گیاهان متراکم توانمند است. این علف زن می ‌تواند حجم بسیار کامل و فشرده ‌ای از انواع گیاهان رشد کرده در سطح باغ و مزرعه را به‌ طور کامل و با سرعت بالایی بتراشد.
  4. در علف زن دوشی کنزاکس قابلیت نصب تیغه‌ های دیسکی شکل پیش ‌بینی ‌شده است. لذا این علف زن در هرس کردن شاخسار درختان تا بریدن شاخه ‌های تقریباً قطور درختان کارایی کامل دارد.
  5. با علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 می‌ توانید در سطح مزارع به درو کردن محصولات کشاورزی بپردازید.

قابلیت ‌های علف زن دوشی کنزاکس در مقایسه با رقبای بازار

در بحثی فنی از مشخصه‌ های فنی تا قابلیت ‌های کاربردی علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 صحبت کردیم. به هر صورت در بحث فنی با یکماشین توانمند علف تراشی مواجه هستیم که قابلیت ‌های رده ‌بالایی در سطح باغ و مزرعه دارد. اما باید دید که این محصول تعریف ‌شده از برند کنزاکس تا چه اندازه می ‌تواند در جمع رقبای سرسخت بازار حرف ‌های جدی برای گفتن داشته باشد : 

قابلیت کنترل پذیری:

کنترل پذیری از ویژگی ‌های فنی در طراحی هر علف زن موتوری است. غالبا علف زن‌ های دوشی در بحث کنترل پذیری ضعیف ‌تر از رقبای پشتی خود هستند. اما در طراحی مدل ‌های ارگونومیک شاهد تحولی مناسب هستند. علف زن‌ های دوشی که الگوهای طراحی ارگونومیک را تأمین کرده باشند، به ‌راحتی بر اندام اپراتورها سوار می ‌شوند و با تعریف دسته ‌های کارآمد سطح کنترل پذیری مناسبی دارند. طراحی علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 زمینه ‌های مناسبی از طراحی ارگونومیک دارد. این علف زن به ‌خوبی بر اندام اپراتورها سوار می‌ شود. به شکلی که توانسته ‌است انتظارات در کنترل پذیری مناسب را تامین نماید.

دسته علف زن کنزاکس

میزان تعادل پذیری:

حفظ تعادل همواره از چالش ‌های جدی در کار با انواع علف زن ‌های موتوری است. البته در مدل ‌های پشتی چندان چالش جدی در این زمینه دیده نمی ‌شود. اما رسیدن به تعادل در کارکردی پایدار از مشکلات در کار با علف زن ‌های دوشی است. لذا غالبا حرفه‌ ای‌ ها دست ‌به ‌کار با علف زن ‌های دوشی می‌ شوند. اما برخی از مدل ‌ها توانسته ‌اند با جابجایی مناسب بخش ‌های فنی، میزان تعادل پذیری مناسبی را تامین نمایند. علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 به لطف جانمایی مناسب بخش ‌های فنی، موتور کوچک و سبک ‌وزن و محور آلومینیومی تعادل پذیری قابل ‌قبولی دارد.

کیفیت ساخت:

علف زن دوشی کنزاکس مدل KBC-152 یک محصول میان رده بازار است. طبعا چندان نمی‌ توانید از این محصول میان رده انتظار کیفیت ساخت فوق حرفه ‌ای داشته باشید. علف زن طراحی ‌شده در کمپانی کنزاکس از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است. اما قطعا نمی‌ تواند با رقبای رده ‌بالای بازار رقابتی تنگاتنگ داشته باشد.

میزان کارایی در سطح باغ و مزرعه:

هدف نهایی از طراحی هر علف زن موتوری در تراشیدن گیاهان باغ و مزرعه است. اما بسیاری از مدل ‌ها عملاً تنها در حد و اندازه ‌های باغ ‌های کوچک و فضاهای خانگی کارایی دارند. لکن به لطف طراحی موتور میل ‌لنگ دار با عملکردی روان و خوش مصرف، علف زن دوشی کنزاکس را می‌ توانید در سطح حرفه ‌ای از فعالیت ‌های باغبانی مورد استفاده قرار دهید. البته این علف زن به شکل تخصصی برای حاشیه زنی و تراشیدن گیاهان علفی شکل طراحی‌ شده است. این ماشین چندان قابلیت کافی در تراشیدن درازمدت شاخه ‌های انبوه درختان باغ و بوستان را ندارد.

سخن پایانی

علف زن های دوشی از نمونه های بسیار متداول برای هرگونه تراشیدن گیاهان هستند. همه ساله تعداد باغبان های بسیار را می بینیم که علاقه دارند تا با خرید یک علف زن دوشی کارآمد فضای کار خود را هر چه مدرن تر کرده باشند. در این میان قطعا هر کسی مایل است تا از علف زن خوش ساخت که کیفیت برتر در کنارقیمت مناسب داشته باشد را تهیه کند. علف زن دوشی کنزاکس ماشین تخصصی برای فعالیت های رده بالای باغبانی است که در آن توجه کامل به نیاز حرفه ی باغبان ها پیش بینی شده است از طرفی قیمت علف زن دوشی کنزاکس در رده محصولات میانی بازار قرار دارد که با توجه به سطح امکانات تا قدرت برش زنی و کیفیت ساخت می تواند انتظارات شما را تامین نماید. این علف زن دوشی قادر است هر نوع فعالیت جدی در تراشیدن گیاهان را انجام بدهد. لکن در مقام مصرف کننده باید متوجه نیازهای جدی آن باشید. زیرا لازم است تا در تامین سوخت ترکیبی همت مناسب داشته باشید و الزامات فنی دستگاه را رعایت کنید. از طرفی همیشه از تیغه مناسب با شرایط مختلف علف تراشی در سطح باغ و بوستان همراه باشید. به این ترتیب علف زن دوشی کنزاکس برای شما یک ماشین قدرتمند، همه کاره و ماندگار و باکیفیت است.

علف زن کنزاکس مدل دوشی

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5