خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن پشتی ویکتور (VICTOR)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف زن پشتی ویکتور (VICTOR)
  • علف زن پشتی ویکتور (VICTOR)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

علف زن پشتی ویکتور :

تراشیدن گیاهان برای منظم کردن فضای باغ و بوستان تا جمع آوری محصولات و حذف علف های هرز و همچنین هرس کردن درختان از جمله فعالیت ‌های مستمر کشاورزی و باغبانی است. در فصل رویش هر محیط باغبانی، باغچه های کوچک و بزرگ خانگی، بوستان های بزرگ شهری تا زمین های ریز و درشت کشاورزی، پر از گیاهان می ‌شود، گیاهانی که غالباً در قامت انواع علف های هرز ظاهر می شوند. گاهی در رخسار سبزپوش یک چمنزار وسیع ظاهر می ‌شوند و گاهی هم در رشد بی رویه درختان خودشان را نشان می دهند. هر چه هست، تراشیدن و هرس کردن گیاهان و درختان، عملیاتی سخت و طاقت فرسا است البته نه برای باغبانانی که خیلی هوشمندانه از یک علف زن موتوری حرفه ای استفاده می ‌کنند. صحبت از علف زن موتوری در میان است و این ماجرا بهانه ‌ای است تا با علف زن پشتی ویکتور چه از لحاظ فنی و چه از نگاه کاربردی آشنا شوید.

علف زن پشتی ویکتور

علف زن پشتی ویکتور از مدل های خوش ساخت و میان‌ رده بازار است که قابلیت مناسبی برای حضور در فعالیت ‌های سطح متوسط باغبانی دارد. این علف زن Victor با رعایت تمام المان های ارگونومیک طراحی شده است و در عین قدرتمند بودن به راحتی بر اندام اپراتورها سوار می شود. از طرفی قاعده کار با علف زن پشتی ویکتور تقریباً ساده است و می ‌تواند برای ساعت‌ ها نیاز هر باغبانی به یک علف تراش توانمند را تامین نماید اگر چه علفتراش پشتی ویکتور در بحث فنی با یک موتور خوش مصرف همراه است و خیلی هم نمی ‌توان بر الگوی طراحی کم صدای آنها اکتفا نمود؛ اما در بحث تامین امکانات کاربردی، حضور در انواع فضاهای باغبانی، استفاده از متریال با کیفیت در مونتاژ نهایی و در آخر مباحث مالی از رده محصولات مناسب با درجه بندی متوسط بازار است به هر صورت اگر به دنبال یک علف زن توانمند که کار کردن با آن ساده باشد هستید، علف زن پشتی ویکتور انتخاب مناسبی است. از طرفی قیمت علف زن پشتی ویکتور جایگاه به صرفه ای در میان رقبا دارد. لذا اگر چندان در بند استفاده دائمی از علف زن موتوری نیستید و تماما می خواهید این ماشین را برای انجام کارهای موقتی تهیه کنید، پس خیلی مایل به هزینه کردن نمی باشید.

قطعاً بررسی فنی تا جایگاه کاربردی علف زن پشتی ویکتور مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. در این مطلب همراه ما باشید تا به تحلیل فنی مناسبی از این علف زن توانمند چینی بپردازیم. اما قبل از آن بهتر است رویکرد فنی مناسبی از اسلوب طراحی علف زن های پشتی و جایگاه کاربردی آنها داشته باشیم.

قاعده طراحی علف زن های پشتی

تمام علف زن های موتوری با یک اسلوب مکانیکی یکسان طراحی می ‌شوند. در تمام این دستگاه ‌ها قرار است قدرت موتورهای الکتریکی و یا بنزینی را برای گردش تیغه های دوار و برنده به کار اندازیم اگر از کنار علف زن های برقی که چندان متداول نیستند عبور کنیم، رده علف زن های موتوری بنزینی نمونه ‌های بسیار متداولی هستند. غالبا هر کسی که در سطح بازار قصد تهیه یک علف زن موتوری دارد، علاقه دارد تا این ماشین را از مدل های موتور بنزینی حالا در الگوی دوشی و یا پشتی تهیه نماید.

علف زن های موتوری دوشی نمونه ‌های بسیار متداولی هستند. اما این مدل های کلاسیک و متداول با مشکل تعادل پذیری در حین کار مواجه می باشند. غالباً کار کردن با یک علف زن موتوری که به نوعی در کنار شما و از شما آویزان شده باشد، ساده نیست و هر لحظه خطر از دست رفتن تعادل وجود دارد. اینجاست که مهندسین در تکاپوی طراحی یک علف زن موتوری با الگوی کارکرد متفاوت افتاده اند و خیلی ساده راه حل را در طراحی علف زن های پشتی مطرح می کنند یک علف زن پشتی دارای یک شاسی تمام فلزی سبک وزن است که با استفاده از بندهایی پهن و مستحکم به شکل کوله ای بر اندام اپراتورها سوار خواهد شد. این شاسی کوله ای شکل محل استقرار یک موتور غالباً تک سیلندر بنزینی است، موتور قدرت تولید شده خود را از طریق یک فنر فولادین در اختیار محور بلند یک دسته فلزی قرار می ‌دهد. این دسته در اختیار اپراتورها قرار دارد. در انتهای این دسته محوری شکل فولادین، گیربکس تعبیه شده تا سرعت تقریباً کم موتور را تبدیل به یک حرکت سرعت بالا برای گردش تیغه ها نمایید.

علف زن بنزینی ویکتور مدل پشتی

قاعده طراحی تمامی علف زن های پشتی تقریباً همین موارد ذکر شده است. موتوری که با کمک یک شاسی فلزی بر پشت اپراتورها مستقر می ‌شود و فنری منعطف که قرار است قدرت موتور را به سمت تیغه های برنده دستگاه علف زن کوله ای هدایت کند. اگر چه اسلوب طراحی برای تمامی علف زن های پشتی یکسان است؛ اما قاعده کارکرد و کیفیت ساخت همه آنها یکسان نمی باشد.

یک علف زن کوله ای مناسب در بهترین حالت عاری از هر گونه فشار بر اندام اپراتورها سوار خواهد شد. در عین حال می تواند قدرت موتور را با رعایت راندمان مناسبی به سمت تیغه های برنده دستگاه هدایت کند. از قابلیت کار کردن با انواع تیغه ها و الحاقی های تراش گیاهان برخوردار باشد و میزان تولید صدا تا کارکرد ملایمی داشته باشد. این همه ماجرای قواعد طراحی هر علف زن پشتی را به کلی دگرگون خواهد کرد قطعا برندهای مطرح در تکاپوی طراحی علف زن های کوله ای سبک وزن، قدرتمند، ارگونومیک و کارآمد هستند. در این بین طرح ساخت علف زن پشتی ویکتور، جنبه ‌های جالب توجهی از طراحی مدل های برتر را یدک می‌ کشد.

قطعاً نمی توانیم علف زن موتوری ویکتور چینی را به این سادگی ها در لیست بهترین ‌های بازار قرار بدهیم. زیرا دنیا عرصه تاخت و تاز برندهای صاحب نامی است که هر کدام دست توانمندی در طراحی انواع ماشین های موتوری کشاورزی دارند با این وجود اگر بخواهید در دنیای بی پایان محصولات چینی از برندهای ریز و درشت چشم بادامی ها داشته باشید، علف زن پشتی ویکتور تبدیل به یکی از ایده آل های بازار خواهد شد. علف زنی که با رعایت تمامی استانداردهای رده بالای جهانی طراحی شده است و در عین حال با قیمت و کارایی مناسب عرضه می ‌شود.

انواع علف تراش Victor کدامند؟

ویکتور یک برند تازه تاسیس چینی است که در دنیای نوپای صنایع داخلی چینی به سرعت در حال جا باز کردن است. محصولات این کمپانی از جایگاه کیفی مناسب و قابل قبولی برخوردار هستند، ویکتور در طراحی علف زن های موتوری خود الگوی مناسبی را در پیش گرفته است. زیرا در هر دو تیپ علف زن موتوری های دوشی و پشتی محصول مناسبی دارد. علف زن دوشی ویکتور با نام تجاری Victor NTB430 عرضه می شود. علف زن پشتی ویکتور که مورد نظر ما در این مطلب است، با نام تجاری Victor NTB430-GB عرضه می شود. مدل علف زن پشتی ویکتور از مدل موتور یکسانی با نمونه ‌های دوشی استفاده می کند این دو از منظر فنی یکسان هستند. حتی قابلیت کار کردن با الحاقی های یکسانی دارند. لکن در اسلوب طراحی مدل دوشی برای نصب شدن در کنار اندام اپراتورها طراحی شده است و مدل پشتی قرار است بر پشت کمر اپراتورها مستقر شود.

برای ساخت علف زن پشتی ویکتور از متریال بیشتری به نسبت از ساخت علف زن دوشی استفاده شده است. لذا قیمت علف زن پشتی ویکتور از مدل های دوشی این برند چینی بالاتر است. البته در نظر داشته باشید که قطعاً کار کردن با علف زن پشتی ویکتور به مراتب از مدل‌ های دوشی راحت تر می باشد این موضوع باعث شده تا بسیاری از کسانی که قصد کارکردی حرفه ای ندارند و از یک علف زن به دنبال انجام فعالیت ‌های هر از گاهی هستند، خرید علف زن های پشتی خصوصاً علف زن پشتی ویکتور را مد نظر داشته باشند.

علف تراش پشتی ویکتور

حالا که به هر دلیلی برای تهیه کردن یک علف زن پشتی مصمم هستید و می خواهید از این به بعد فعالیت های کشاورزی خود را در حضور قدرتمند علف زن پشتی ویکتور ادامه بدهید، لازم است تا اطلاعات فنی مناسبی از این ماشین رده میانی اما توانمند چینی داشته باشید.

مشخصات فنی علف زن پشتی ویکتور

علفتراش پشتی Victor با نام تجاری NTB430-BG در سطح بازار عرضه شده است. در این علفتراش پشتی Victor از یک موتور تک سیلندر دو زمانه برای تامین قدرت علفتراشی گنجانده شده است. موتور با نام تجاری IE44-2A عرضه می شود و از نوع هوا خنک است که با الگوی تنفس طبیعی کار می ‌کند. این موتور تک سیلندر دو زمانه با حجم 42.7 سی سی طراحی شده است. موتور مذکور یک نمونه کوچک، خوش ساخت با استارت هندلی است که در نهایت قدرت کارکرد خود قابلیت تامین 1.7 اسب بخار توان را دارد مهمترین نکته ‌ای که در تحلیل فنی موتور علف زن پشتی ویکتور مدل NTB430-BG قابل توجه است، عملکرد دو زمانه آن است. وقتی پای طراحی دستگاه های موتوری قابل حمل در میان باشد، باید بتوانیم برای آنها از موتورهای کوچک، سبک وزن و در عین حال قدرتمندی آماده کرده باشیم. موتورهای تک سیلندر دو زمانه بهترین ایده برای ساخت موتورهای کوچک، سبک وزن و در عین حال قدرتمند می باشند.

اگر چه موتورهای دو زمانه دست طراحان را به ماشین هایی سبک تر با قدرت و گشتاور بالاتر می رسانند؛ اما این موتورها فرآیند کارکردی پر سر و صدا دارند و در عین حال مصرف سوخت آنها زیاد است. این موضوع قطعاً بزرگترین چالش فنی در کار با علف زن پشتی ویکتور می باشد اما مصرف سوخت تقریبا زیاد و یا تولید صدای قابل توجه تنها چالش طراحی موتورهای دو زمانه نیست. بلکه چالش جدی در تامین سوخت مناسب برای چنین موتورهایی مطرح است موتورهای دو زمانه فاقد یک سیستم روانکاری مستقل هستند. در این موتورها برای هر چه سبک تر شدن دستگاه و در عین حال کاهش حجم موتور از سیستم روانکاری مستقل استفاده نشده است. اما در هر حال نمی ‌توانیم قطعات متحرک موتور را به حال خود رها کنیم برای این منظور به جهت روانکاری بخش های متحرک موتورهای دو زمانه از سوخت ترکیبی استفاده می شود. سوخت ترکیبی با مخلوط شدن چند قطره روغن در بنزین مصرفی موتور ساخته خواهد شد. این چند قطره روغن قرار است برای روانکاری و خنک کردن بخش های متحرک موتورهای دو زمانه مورد استفاده قرار بگیرد.

موتور تعریف شده در علف زن پشتی ویکتور نیز یک موتور دو زمانه است. لذا چاره ای ندارید جز اینکه برای هر بار روشن کردن موتور از سوخت ترکیبی استفاده کنید. طبق دستورالعمل برند سازنده باید سوخت ترکیبی را با مخلوط کردن نسبت 1 به 30 از روغن در بنزین مصرفی دستگاه تهیه نمایید. برای ساختن درست سوخت ترکیبی بهتر است از ظرف ‌های مخصوص پیمانه شده که همراه دستگاه عرضه می ‌شود، استفاده کنید.

علف تراش بنزینی ویکتور

موتور را باید با استفاده از سوخت ترکیبی روشن کنید. این موتور از نوع استارت هندلی است. البته مسیر راه اندازی تقریباً ساده ‌ای دارد و خیلی سریع شرایط کارکردی تمام عملیاتی را تامین می نماید. موتور در نهایت قدرت 1.7 اسب بخاری خود قابلیت رسیدن تا سرعت تقریباً بالای 3۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد، این موتور دو زمانه مصرف سوخت تقریباً بالایی دارد. میزان تولید صدای آن چیزی در حدود ۱۰۷دسیبل است که قطعا مقدار اندکی برای ماندن در پشت اپراتورها نمی باشد. اما با شتاب مناسبی کار می ‌کند و عملکرد مطمئن و درازمدتی دارد. لذا می توانید با علف زن پشتی ویکتور برای ساعت ها در سطح باغ و بوستان به انجام انبوه عملیات ‌های علفتراشی بپردازید.

ویژگی های شاسی طراحی شده برای علف زن پشتی ویکتور

از بحث موتور تک سیلندر دو زمانه علف زن بنزینی Victor که خارج شویم، قطعاً باید به تحلیل فنی بخش های مختلف در طراحی شاسی تا قطعات علفتراش دستگاه بپردازیم. در این باره طراحی ارگونومیک شاسی فلزی جهت استقرار موتور برای ماندن در پشت اپراتورها بیش از هر بخش دیگری مورد توجه قرار می‌ گیرد.

برای علف زن پشتی ویکتور از یک شاسی سبک فلزی استفاده شده است. شاسی کاملاً بلند است تا تمام فضای پشت، در کمر اپراتورها را پوشش بدهد. در عین حال موقعیت نصب موتور در شاسی برای استفاده افراد با هر قد و قامتی قابل به تنظیم شدن است. نشیمنگاه موتور با فاصله مناسبی از اندام اپراتورها تعبیه شده است تا به این ترتیب فاصله مناسب از اندام افراد را داشته باشند در عین حال الگوی طراحی شاسی برای پر کردن گودی کمر کاملاً پیش ‌بینی شده و تقریباً ایده ‌آل است. این شاسی از طریق بندهایی پهن و محکم که با الیاف مناسبی ساخته شده ‌اند، بر اندام اپراتور‌ها سوار خواهد شد.

علف زن پشتی ویکتور از دسته ارگونومیک حلقه ای با شفت فنری که سطح انعطاف پذیری مناسبی دارد، برخوردار است. طراحی دسته حلقوی برای داشتن قدرت مانور در کار اپراتورها طراحی شده است. با این دسته حلقوی می ‌توانیم سطح برنده تیغه ها را با هر شکل و حالتی در هر فضایی بر سطح انواع گیاهان کم ارتفاع و یا آنها که در بلندای دیوارها و سرشاخه درختان رشد کرده ‌اند، برسانیم اصولا اسلوب طراحی علف زن های پشتی برای تراشیدن گیاهان رشد کرده در ارتفاع است. چنین ایده کاربردی در حضور فنر کاملا منعطف علف زن پشتی ویکتور همراه با دسته های حلقوی شکل آن قابل دسترسی است و وقتی این ماشین را به شکل کوله ای بر اندام خود دارید، خیلی ساده می توانید هر نوع گیاه رشد کرده در هر سطح و ارتفاعی را بتراشید این موضوع باعث شده تا کار کردن با علف زن پشتی Victor در زمین های شیب دار هم ممکن باشد. در سطح زمین های شیب دار، چه در حالت شیب سربالایی و یا سراشیبی چندان چالشی در حمل سنگین علف زن متوجه اندام اپراتورها نخواهد شد. فنر منعطف و دسته سبک با طراحی ارگونومیک برای حصول بهترین کارکرد در چنین فضاهایی تدارک دیده شده است.

وزن علف زن پشتی Victor در حضور تمام بخش ‌های فنی چیزی در حدود 9.5 کیلوگرم است. این مقدار اندکی از مدل‌ های دوشی سنگین‌ تر است. ماهیت طراحی پشتی با تعریف یک کوله فلزی در افزایش وزن نهایی دستگاه تاثیر گذاشته است. البته این متریال بیشتر در ساخت علف زن پشتی ویکتور نیز باعث گرانتر شدن آن شده است لکن الگوی نصب شدن به حالت کوله ای مانع از تاثیر وزن تقریباً زیاد 9.5 کیلویی خواهد شد. علف زن موتوری ویکتور چینی با تعریف بندهایی پهن و شاسی مناسب با بهترین‌ حالت بر اندام اپراتور‌ها می نشیند تا در در عین حال نه فشاری بر دوش آنها وارد کرده باشد و نه باعث به هم خوردن تعادل آنها بشود.

علفزن بنزینی پشتی با تیغه دو پر

علف زن پشتی ویکتور در دنیای چند کاره ها

علف زن های چند کاره در رده ماشین آلات مهم و جذاب کشاورزی قرار دارند.هر دستگاه علف زن موتوری با قابلیت قدرتمند تراشیدن گیاهان باغ و بوستان طراحی شده است. یک علف زن موتوری استاندارد قاعدتاً می ‌تواند انواع فعالیت ها مانند چمن زنی، حاشیه زنی، هرس کردن شاخه های نازک درختان و تراشیدن علف های هرز و دروی محصولات کشاورزی را انجام بدهد این فعالیت ‌ها در رده توانمندی‌ های معمول هر علف زن موتوری هستند و با حضور یک یا چند نوع تیغه ساده چند پره فولادین انجام می ‌شود اما ماجرای طراحی علف زن های چند کاره، چیزی کاملاً متفاوت از ماجرای ساده علفتراشی و یا بریدن شاخه‌ های نازک درختان است. هر دستگاه علف زن موتوری یک ماشین تمام ‌عیار کشاورزی است. پس بهتر است این ماشین قابلیت های گسترده ‌تری هم داشته باشد. علف زن پشتی ویکتور یکی از مدل ‌های توانمند بازار است که با قابلیت چند کاره بودن طراحی شده است.

شما می توانید انواع تیغه های ساده 2 و یا 3 پره را بر شفت این علفتراش Victor متصل کنید. در عین حال می توانید از توپی های علف زنی در انتهای بازوی بلند علف زن پشتی Victor داشته باشد و یا قدم را فراتر گذاشته، از انواع الحاقی های توانمند مانند اره های شاخه بر استفاده کنید این علف زن با قابلیت نصب شدن الحاقی های شمشاد زنی و حتی شخم زنی طراحی شده است. البته در استفاده از این الحاقی ها باید شرایط حاکم شده بر محیط باغ و یا مزرعه را بررسی کنید، سپس به انتخاب یک الحاقی توانمند در انجام نهایی هر نوع عملیات کشاورزی بپردازید اگر چه علف زن پشتی Victor یک تیپ کاملا توانمند از مدل های چند کاره است؛ اما این الحاقی های جذاب همراه دستگاه عرضه نمی شوند. در پک خریداری شده دستگاه تنها یک تیغه پره ای فلزی استاندارد و به همراه توپی نخ علف زنی و یک آچار مخصوص برای اتصال تیغه ها گنجانده شده است. اگر بخواهید در فعالیت های باغبانی از امکانات چند کاره علف زن پشتی ویکتور استفاده کنید، باید این الحاقی های متفاوت را جداگانه خریداری کنید با وجود چند کاره بودن علف زن پشتی ویکتور همچنان در دنیای نیمه ‌حرفه ‌ای ها قرار دارد. این علف زن Victor سطح توانمندی رده بالا برای تراشیدن مقدار زیاد شاخه های تنه درختان را ندارد. موتور دو زمانه این علف تراش پشتی ویکتور چینی تنها با ظرفیت 1.7 اسب بخار تولید شده است و خیلی نمی‌ تواند در عرصه ‌های حرفه ‌ای برای مدت طولانی فعالیت کند.

توصیه می شود که از علف زن پشتی ویکتور تنها برای تراشیدن گیاهان و هرس کردن شاخه درختان استفاده کنید. قطعا استفاده از الحاقی ها در علف تراش پشتی ویکتور جذاب است. لکن هر کدام از این الحاقی ها خود ماجرایی پیچیده در انجام عملیاتی گسترده هستند. لذا قطعاً نمی توان در حضور الحاقی های تقریباً ضعیف علف زن پشتی ویکتور، عملکرد رده بالایی را از این دستگاه انتظار داشته باشیم اگر سطح اجرای عملیات کم است و یا کل ماجرا در یک فضای نه چندان حرفه ‌ای قرار دارد، استفاده از انواع الحاقی های علف زن پشتی ویکتور جالب توجه است. اما وقتی ماجرای باغبانی و کشاورزی شما پای در عرصه‌ های تمام حرفه ای گذاشته است، بهتر است در تکاپوی تهیه ماشین های تخصصی تر با عملکرد حرفه ‌ای تر باشید.

علف زن پشتی ویکتور بهمراه الحاقی های علف زن

مزایای استفاده از علف زن پشتی ویکتور

علف زن های پشتی مدل های نیمه حرفه ای از این دست ماشین ‌آلات محسوب می ‌شوند. غالباً حرفه ای ها چندان تمایلی به استفاده از علف زن های پشتی ندارند. زیرا در مسیر انتقال قدرت هر دستگاه علف زن پشتی، فنری منعطف طراحی شده است اگر چه این فنر باعث ایجاد قدرت مانور بسیار مطلوب در حین کار علفتراشی خواهد شد؛ اما در کل میزان قابلیت تا قدرت محدودی دارد و چندان برای انجام فعالیت های رده بالای باغبانی طراحی مطمئنی نمی باشد. با این همه طراحی انواع علف زن های پشتی در نزد بسیاری از خریداران مورد توجه قرار دارد.

از باغبان های حرفه ‌ای تا آنها که قصد کار در یک باغ و باغچه خانگی را دارند، استفاده از علف زن های پشتی بسیار متداول است. زیرا این ماشین ‌ها مزایایی دارند که طرح ساخت آنها را کاملا برجسته کرده است. قاعدتا نمی ‌توانیم علف زن های پشتی را در جایگاه برتری به نسبت از مدل های دوشی قرار بدهیم، اما در جاهایی این علف زن ها حرف ‌هایی برای گفتن دارند. مانند علف زن پشتی ویکتور که لیست مزایای زیر را در اختیار شما قرار می دهد : 

  1. کار با علف زن های پشتی به نسبت از مدل های دوشی ساده تر است. یک دستگاه علف زن پشتی در قامت یک ماشین موتوری کوله ای بر اندام اپراتور‌ها سوار خواهد شد. وزن موتور به هیچ حالت بر دستان اپراتورها وارد نمی ‌شود. باغبان تنها یک محور بلند با دسته ای حلقوی که وزنی سبک دارد را حمل می کند. به این ترتیب کار کردن با علف زن های پشتی مانند علفتراش پشتی Victor بسیار ساده است.
  2. حفظ تعادل در حین کار با علف زن پشتی راحت تر انجام می شود. مشکل بزرگ علف زن های دوشی، به هم خوردن تعادل باغبان در حین کار با آنها است. اما یک دستگاه علف زن پشتی به طور کامل بر اندام پشت اپراتورها سوار شده است و در تعادل ماندگار مورد استفاده قرار می گیرد. با علف زن پشتی ویکتور می توانید در هر نوع فضای باغبانی با هر نوع شرایط رشد گیاهان در انواع زمین های شیبدار حاضر باشید و هرگز با خطر از دست رفتن تعادل مواجه نشوید.
  3. با علف زن های پشتی راحت‌ تر می ‌توانید گیاهان رشد کرده در ارتفاع و یا شاخه های درختان را هرس کنید. علف زن های پشتی مانند علف زن پشتی Victor از یک فنر منعطف برای انتقال قدرت استفاده می‌ کنند. این فنر متصل بر یک محور فولادین در اختیار اپراتورها قرار می ‌گیرد. حضور این فنر قدرت مانور بسیار بالایی را برای باغبان ها فراهم می‌ کند. دیگر برای تراشیدن گیاهانی که در ارتفاع هستند، مستلزم بلند کردن محور بلند و سنگین علف زن های دوشی نیستید. در اینجا قرار است فقط یک محور سبک فولادین با دسته حلقوی را در اختیار بگیرید.

معایب استفاده از علف زن های پشتی

اگر چه کار کردن با علف زن های پشتی ساده است و آنها قابلیت مانور بسیار خوبی در ترشیدن گیاهان دارند؛ اما به هر حال این ماشین دارای محدودیت هایی است که در لیست معایب آنها گنجانده شده است. در این میان هستند برندهای مطرحی که کاملا خوش حوصله سعی در طراحی محصولاتی دارند تا بتوانند این محدودیت ‌ها را هر چه کم‌ رنگ‌ تر کرده باشند :

  • علف زن های پشتی از مدل های دوشی سنگین وزن تر هستند. چرایی این وزن بیشتر در استفاده از یک شاسی فلزی برای استقرار موتور است. لکن در طراحی علف زن پشتی ویکتور تلاش شده است تا هر چه موثرتر از این اختلاف وزن کاسته شود. تا جاییکه علف زن پشتی Victor تنها یک کیلوگرم از مدل های دوشی این برند چینی سنگین تر است.

کارتن علف زن ویکتور پشتی

  • علف زن های پشتی غالباً گرانتر از مدل های دوشی در تولید یک برند خاص هستند. اگر کمپانی ای را پیدا کنید که از هر دو تیپ علف زن پشتی و دوشی تولید می ‌کند، مطمئناً مدل های پشتی را در قیمت بالاتری به نسبت از مدل های دوشی عرضه می ‌کند. لکن در محصولات عرضه شده برای علف زن بنزینی Victor شاهد تفاوت چندانی فاحشی نیستیم. علف زن های ویکتور چه از نوع دوشی و یا مدل پشتی با الگوی طراحی یک علف زن اقتصادی ساخته شده اند. زیرا هر دو مدل از نمونه های به صرفه بازار هستند و نسبت به هم چندان اختلاف قیمتی ندارند.
  • میزان خرابی و استهلاک در علف زن پشتی به مراتب از نمونه ‌های دوشی بیشتر است. مشکل بزرگ علف زن های پشتی در مسیر انتقال قدرت از جانب موتور تا تیغه های گردان آن است. در نمونه های پشتی از یک فنر منعطف برای انتقال قدرت استفاده می شود. این فنر مستعد خرابی است. غالبا بزرگترین مشکل در طراحی و کارکرد هر علف زن پشتی، خرابی، شکستگی و یا از فرم خارج شدن فنر در محور انتقال قدرت آنها می باشد لکن برخی از کمپانی ها مانند برند ویکتور سعی کرده اند با استفاده از متریال مناسب و اتصال ایده‌آل از خراب شدن زود هنگام فنر جلوگیری کنند. علف زن پشتی ویکتور از یک فنر خوش ساخت و مقاوم استفاده می ‌کند.

اصول کار حرفه ‌ای با علف زن پشتی ویکتور

علف زن پشتی ویکتور یک ماشین موتوری شده تمام عیار است که قرار است مسیری قدرتمند را برای تراشیدن تا قطع کردن ضخیم ترین شاخه ها برای ما فراهم کند. موتور بنزینی این دستگاه درست در پشت کمر اپراتورها سوار است و تیغه های برنده آن سوار بر یک محور فولادین در دستان اپراتورها قرار می ‌گیرد لذا وقتی در کار با علف زن پشتی ویکتور و محصولات مشابه هستید، عملاً چه از جانب موتور و چه از جانب تیغه گردان در جوار خطری دائمی کار می کنید. اینجاست که رعایت اصول کلیدی در کار با علف زن پشتی ویکتور از اهمیت بالایی برخوردار است تا هم بتوانیم ضامن سلامت خود باشیم و هم بتوانیم عملکرد مطلوب دستگاه، عاری از هر گونه خرابی احتمالی را رعایت کنیم. برخی از نکات حرفه ای در کار کردن با علف زن پشتی ویکتور به قرار زیر هستند :

  • قبل از آغاز به کار، سوخت ترکیبی دستگاه را تامین کرده باشید. این سوخت با نسبت 1 به 30 از روغن در بنزین تهیه می شود. هرگز دستگاه را بدون سوخت ترکیبی مناسب روشن نکنید. در عین حال همواره از روغن مخصوص موتورهای دو زمانه برای مخلوط کردن با بنزین استفاده کنید.
  • از تیغه مخصوص و مناسب برای هر نوع عملیات تراشیدن گیاهان استفاده کنید، توپی های علف زنی، مناسب در تراشیدن چمنزارها و گیاهان کوتاه قامت با سایزهایی نازک هستند. از توپی علف زن برای حاشیه زنی باغ استفاده کنید از تیغه های 2، 3 و یا 4 پره مناسب برای تراشیدن شاخه های نازک درختان و یا گیاهان بلند قامت با ساقه های ضخیم است و از تیغه های دیسکی شکل برای بریدن شاخه‌ های قطور درختان استفاده کنید، برای بریدن تنه درختان و یا شاخه های اصلی که قطر زیادی دارند، باید از الحاقی اره موتوری استفاده کنید و تراشیدن منظم شمشادها و درختچه های مشابه برای فرم دهی باغ و بوستان با استفاده از الحاقی شمشاد زنی صورت می ‌گیرد.

علف زن پشتی ویکتور

  • تیغه ها را با استفاده از مهره مخصوص، آن هم با کمک آچار مخصوص در محور علف زن پشتی ویکتور نصب کنید.
  • با مطالعه دفترچه راهنما، قبل از آغاز به هر کاری، اصول درست روشن کردن موتور را یاد بگیرید. موتور تک سیلندر این علف زن پشتی ویکتور از نوع استارت هندلی است که با باز کردن ساسات و کشیدن هندل روشن می شود.

خرید علف زن پشتی ویکتور

وقتی دنیای کشاورزی و باغبانی مدرن شده است و انواع ابزارهای موتوری شده برای انجام انواع فعالیت های ریز و درشت باغبانی طراحی می شوند، چرا شما دست به کار نباشید و فعالیت حرفه ای باغبانی خود را با تهیه یک ابزار موتوری مانند علف تراش های بنزینی حرفه ای تر نکنید؟ هر باغی و بوستانی به یک علفتراش موتوری و کاملا حرفه ای نیاز دارد. در این بین انتخاب درست علفتراش ها از حساسیت جدی برخوردار است. البته علف زن پشتی ویکتور یک پیشنهاد مناسب است.

علف زن پشتی ویکتور را باید از دو منظر تحت بررسی موشکافانه قرار بدهیم. بحث فنی که در طول مقاله تمام و کمال از آنها صحبت کردیم و بحث قیمت علف زن پشتی Victor که خود یک چالش کلیدی است. ویکتور برند رده میانی بازار است. پس از محصولات این برند چینی باید انتظار کیفی یک محصول میان رده بازار را داشته باشید به این ترتیب در مواجه با علفتراش Victor از یک محصول با قیمتی اقتصادی صحبت می کنیم. محصولی که در سطح تامین امکانات جنبه های مثبتی را برآورده کرده و در عین حال حسابی حس و حال جیب شما را هم درک کرده است.

علف زن پشتی ویکتور یک محصول سطح متوسط برای انجام فعالیت های نیمه حرفه ای است. این محصول خوش ساخت چینی چندان قابلیت رده بالایی برای انجام کارهای سنگین علفتراشی و موارد مشابه را ندارد. لذا اگر در سطحی متوسط از فعالیت های باغبانی هستید می توانید از توانمندی های مناسب این علفتراش Victor بهره مند باشید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5