خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن کالسکه ای، چرخدار، چرخی

دستگاه علف زن کالسکه ای

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    علف‌زن کالسکه‌ای یکی از ابزار بسیار مفید و کاربردی در باغبانی و باغداری است که متأسفانه چندان مورد توجه واقع نشده و ارزش واقعی آن کمتر در نظر گرفته می‌شود. در حالی که اغلب افراد از نظر ذهنی در دوگانه انتخاب بین چمن‌زن و علف زن هستند، علف‌زن کالسکه‌ای یک راه میانبر برای بهره‌مندی از مزایای هر دو است.

    اینکه بتوانید بخشی از مزایای چمن‌زن و بخشی از مزایای علف‌زن را در وسیله دیگری ببینید، امکانی عالی است که علف‌زن کالسکه‌ای برای کاربران فراهم کرده است. با توجه به این دست کم گرفته شدن و عدم توجه کافی نسبت به علف‌زن کالسکه‌ای بر آن شدیم تا در یادداشت مفصلی، نگاهی به ساختار، نحوه عملکرد، مزایا و برترین برندهای این محصول بسیار پرکاربرد داشته باشیم.

    علف‌ زن کالسکه‌ای از نظر شکل ظاهری و نحوه عملکرد شباهت زیادی به ماشین‌های چمن‌زن دارد. این شباهت تا حدی زیاد است که در نگاه اول و بدون دقت ، عامه مردم ممکن است علف‌زن کالسکه‌ای را با چمن‌زن‌های رایج در بازار اشتباه بگیرند.

    نکته جالب این است که بسیاری از حتی باغداران و عامه مردم نیز از وجود چنین وسیله‌ای اطلاع ندارند و نمی‌دانند که یک علف‌زن کالسکه‌ای قرار است تا چه حد در انجام ساده‌تر امور کمک کند. آنچه که در دورنمای علف‌زن کالسکه‌ای مشخص است، دو دسته بلند، سوار بر یک شاسی است. شاسی در اغلب مواقع دو چرخ دارد و یک موتور نسبتاً بزرگ بر آن سوار شده است.

    با کمی پایین‌تر آوردن زاویه دید به سرعت متوجه ارتباط موتور با پره‌های گردان خواهید شد. پره‌هایی که نخ علف‌زن را به گردش در می‌آورند. حال با در نظر داشتن این دورنما، می‌توان با دقت بیشتری اجزای علف‌زن کالسکه‌ای را بررسی کرد.

    شخص در حال استفاده از دستگاه علف زن کالسکه ای

    اجزای اصلی علفتراش کالسکه‌ای

    بین اجزای اصلی و هسته‌ای این وسیله و علف‌زن عادی تفاوت جدی به چشم نمی‌خورد زیرا اصول عملکرد در این بخش یکسان است اما در سایر اجزا و شاسی به طور کل تفاوت‌های ساختاری به چشم می‌خورد. ابتدا به بخش‌های متمایز ساختار خواهیم پرداخت:

    • دسته علف‌زن کالسکه‌ای: این وسیله نیز مانند ماشین چمن‌زن دسته بلندی دارد و این کمک کرده تا در هنگام کار با آن نیازی نباشد که اپراتور خم شود. اینکه نیازی نباشد خم شوید و در شرایط سختی با علف‌زن کار کنید، سهم بسزایی در تسهیل کاربری این وسیله دارد
    • چرخ‌ها: همانطور که گفته شد عموماً دو چرخ در بخش زیرین شاسی اصلی قرار می‌گیرند. چرخ‌ها با توجه به محل قرارگیری نسبت به دسته و موتور، طوری طراحی شده‌اند که هم برای حرکت در راستای افق و هم برای تنظیم زاویه عملکرد تیغه کاربردی هستند
    • موتور: در این بخش هیچ تفاوتی با علف‌زن عادی به چشم نمی‌خورد مگر از نظر سایز و قدرت. معمولاً در علف‌زن کالسکه‌ای موتورهای حجیم‌تری بنا به فضای بیشتری که در دسترس است استفاده خواهد شد. قدرت نیز به موازات این حجم بیشتر، افزایش خواهد یافت و این کمک می‌کند تا سرعت کار با علف‌زن کالسکه‌ای دو چندان شود. موتور علف زن کالسکه ای معمولاً از نوع دو زمانه 52 سی سی می‌باشد.
    دستگاعلف زن کالسکه‌ای به همراه ابعاد بخش های مختلف آن

     تفاوت علف‌زن کالسکه‌ای با چمن‌زن

    این دو وسیله از نظر نحوه کاربری و شکل ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند و همانطور که پیش‌تر اشاره شد، گاهاً از سوی عامه مردم یکسان در نظر گرفته می‌شوند. اما از نظر حرفه‌ای و تخصصی تفاوت اصلی علف‌زن کالسکه‌ای با چمن‌زن، جنس پره‌ها و نحوه برش گیاهان(چمن) است.

    در چمن‌زن برش به کمک تیغه‌های فلزی انجام شده و گردش این تیغه‌ها از بین انبوه چمن، باعث برش ساقه خواهد شد.

    اما در علف‌زن کالسکه‌ای مانند علف‌زن عادی، برش به کمک گردش بسیار سریع یک نخ با جنس خاص انجام خواهد شد. نخ علف‌زن به شکلی طراحی شده که دارای دندانه‌های بسیار ریزی بوده و مقاومت بسیار زیادی در برابر پارگی دارد.

    گردش سریع سری، ایجاد گریز از مرکز و چرخش سریع نخ به موازات سری، باعث بریده شدن سطح مقطع گیاهان خواهد شد. پس همواره در نظر داشته باشید که تمام تفاوت این دو وسیله، مزایا و معایب آن‌ها از این مسئله ناشی می‌شود.

    دستگاه علف تراش کالسکه‌ای

    مزیت علف‌زن چرخدار 

    پیش‌تر به تفصیل در مورد مزایای علف‌زن عادی نسبت به چمن‌زن توضیحاتی ارائه شده است و این مزایا شامل حال علف‌زن کالسکه‌ای نیز خواهد شد. به همین علت تلاش کردیم تا در این بخش علف‌زن کالسکه‌ای را نسبت به نوع عادی آن مقایسه کرده و مزایای آن را بررسی کنیم. اصلی‌ترین مزیت علف‌زن کالسکه‌ای به شرح زیر است:

    عدم نیاز به تحمل وزن دستگاه: در علف‌زن عادی ساختار وسیله به شکلی است که شما نیاز دارید آن را در دست گرفته و وزن آن را تحمل کنید. به بیانی دیگر می‌توان گفت که علف‌زن عادی متکی به زمین نبوده و باید با دست حمل شود. این کار با وسیله را تا حدی سخت می‌کند. اما علف‌زن کالسکه‌ای به شکلی طراحی شده که متکی به زمین بوده و ترکیب چرخ و دسته بلند کمک می‌کنند بدون نیاز به تحمل وزن وسیله، با آن کار کنید. کافیست تا به کمک دسته، علف‌زن کالسکه‌ای را بر روی چرخ به سمت جلو و عقب هل دهید. 

     

    جمع بندی درباره خرید علف زن کالسکه ای

    علف زن کالسکه ای یا همان چرخدار از سری علف زن‌های کم مصرف در باغات و مزارع هستند. در این مقاله ویژگی‌ها و مزیت این مدل علف زن نسبت به مدل‌های دوشی و کوله ای بیان شد اما نمی‌توان از یک عیب این مدل دستگاه چشم پوشی کرد. اگر شما زمینی پر از پستی و بلندی داشته باشید یا محل رشد علف‌های هرز در قسمت شیب‌دار باشد، استفاده از مدل کالسکه ای به دلیل محدودیت در کنترل علف زن و همچنین انعطاف پذیری پایین آن توصیه نمی‌شود. معمولاً خرید علفتراش چرخدار به کسانی که قصد مرتب سازی فضایی کوچک و در عین حال هموار و مسطح را دارند پیشنهاد می‌شود.

    • کدام برند از علف زن‌های کالسکه ای در بازار ایران از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند؟

      در حال حاضر برندهای معتبری همچون SKN، هیوندای، اَکتیو و کِنزاکس در زمینه تولید علف زن چرخدار فعال هستند.

    • علف زن چرخدار برای چه کسانی بهترین انتخاب است؟

      علف زن کالسکه ای برای کسانی که دچار کمر درد بوده یا توان تحمل وزن دستگاه را بر روی شانه‌های خود ندارند، بهترین انتخاب است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر