خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن کالسکه ای کنزاکس

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف تراش کالسکه ای کنزاکس
  • علف تراش کالسکه ای کنزاکس
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

علف زن کالسکه ای کنزاکس سریع، منظم و راحت در چمن زنی

آنچه فضای باغ های شخصی تا بوستان های شهری را زیبا می کند، گیاهان و درختان آراسته شده ای هستند که در همت خوش سلیقه باغبان ها خودنمایی می ‌کنند. بخش بزرگی از هر بوستان زیبا و تزیین شده در چهره چمن پوش زمین هایی سرسبز حضور دارند تقریباً در هر بوستانی و یا حیاط باغ های زیبای شخصی از فضاهایی که با چمن سبز پوش هستند، میزبانی می کنیم. در عین حال باید بدانیم که مرتب کردن چنین زمین های سبز پوشی، فعالیت ساده ‌ای نیست و نیاز به تجهیزات تخصصی در تراشیدن منظم و مرتب گیاهان مانند چمن ها، امری ضروری است. در این بین یکی از ابداعات جالب توجه در امر تراشیدن گیاهان علفی شکل علف زن کالسکه ای می باشد.

در حال حاضر معدود برندهای جهانی هستند که اقدام به طراحی تا تولید علف زن کالسکه ای دارند. علف زن کالسکه ای کنزاکس یکی از نمونه ‌های خوش‌ ساخت بازار است که به طور شایسته ای می تواند معرف توانمندی‌ ها تا قابلیت های کاربردی از این نوع دستگاه های خلاقانه باشد، در علف زن کالسکه ای کنزاکس جنبه‌ های کاملی از طراحی این دستگاه دیده شده است. در واقع نگاه تخصصی در تولید ماشینی که تنها برای تراشیدن گیاهان علفی شکل می باشد، دلیل کافی برای ابداع تا توسعه هر چه کاملتر علف زن کالسکه ای بوده است.

علف زن کنزاکس کالسکه ای موتور 2 زمانه

هم اکنون با حضور انواع ایده های کلاسیک در طراحی تا تولید علف زن های موتوری، علف زن کالسکه ای می تواند وجه کاملاً متفاوتی از کار در سطح باغ و بوستان های سبز شهری را نمایان سازد. به هر صورت هر کسی که اهل باغبانی باشد، احتمالاً درک مناسبی از سختی کار برای انجام عملیات علف تراشی دارد در این بین بهره مندی از علف تراش های کلاسیک مانند نمونه‌ های دوشی و یا مدل های پشتی می ‌تواند بخش بزرگی از عملیات‌ های باغبانی را سر و سامان دهد اما یقیناً تمام این مدل ‌ها قابلیت کافی در تراشیدن گیاهانی که هم سطح زمین هستند را ندارند. از طرفی پرداختن به چمن زن های موتوری چرخ دار نیز نمی تواند قدرت مانور لازم را ایجاد کند. لذا برندهای مطرحی همچون کنزاکس دست به کار شده اند تا در خلاقیتی هدفمند نوع جدیدی از علف تراش ها را ابداع کنند.

علف زن کالسکه ای قدرت مانور بالای علف زن های کلاسیک را دارد و در عین حال می تواند حجم بالای علف های بی انتهای باغ را در ارتفاعی یکدست و زیبا بتراشد قاعدتا اگر در سطح باغ و فضای سبز تحت مدیریت خود، میزبان حجم گسترده ‌ای از زمین های سبزپوش هستید، بررسی فنی تا جنبه ‌های کاربردی علف زن کالسکه ای کنزاکس قطعاً مفید واقع خواهد شد لکن بهتر است قبل از طرح موضوع در آشنایی با علف زن کالسکه ای، نیم نگاهی بر توانمندی ‌های برند کنزاکس داشته باشیم. اینکه قرار است در باب کاربری های فنی تا خلاقیت های ماشین سازی کدام برند جهانی صحبتی را آغاز کرده باشیم.

مختصری از برند کنزاکس

ماجرای تولید ماشین آلات تا محصولات فنی و مهندسی و حتّی ابزارهای ساده کشاورزی و ساختمانی در دنیای رو به رشد امروز، کاملا متفاوت شده است. دیگر به سختی می توان یک مجموعه شرکت تولیدی متمرکز را پیدا کرد در دنیای امروز وقتی موفق هستید که بتوانید با بهره مندی از قدرت طراحی، تولید تا عرضه شرکت‌ های متعدد جهانی در مسیر ساخت و پرداخت ماشین ‌آلات باشید. رویکردی که در خطوط تولید برند کنزاکس دیده می‌ شود.

برند کنزاکس یک برند ایرانی با رویکرد جهانی است. در واقع این برند در سال ۱۳۹۴ با ابتکار کارآفرینان ایرانی تاسیس شده است. اما رویکرد تولید ماشین آلات آن همراه با مهارت های شرکت های چینی است. متولیان برند کنزاکس پس از حضور مستمر در بازار ماشین آلات کشاورزی و ساختمانی، تصمیم گرفتند که با تاسیس یک برند مستقل عرصه متفاوتی از معرفی ماشین آلات را مطرح کنند، برند کنزاکس در فضای تجاری ایران پایه ‌گذاری شده است. اما از تولید صنایع چینی بهره مند می باشد و در عین حال همواره محصولات خود را منطبق با استانداردهای جهانی تولید می ‌کند. در حال حاضر می‌ توانیم مجموعه محصولات برند کنزاکس را به عنوان خلاقانه ترین های بازار ارزیابی کنیم که با توجه به نیازها تا سلایق مصرف کنندگان ایرانی طراحی و تولید شده ‌اند در این بین رسیدن به ایده های خلاقانه، پرداختن به تولیدات مدرن و به روز و در نهایت تامین درست نیازهای مصرف کنندگان در تمام مراحل طراحی و تولید ماشین آلات برند کنزاکس بوده است. مانند طراحی تا تولید علف زن کالسکه ای کنزاکس که به طور یقین از مدرن ترین ایده ها در طراحی ماشین آلات کشاورزی می باشد.

علف تراش کنزاکس مدل کالسکه ای

بخش بزرگی از مهارت ها و البته شهرت برند کنزاکس جدا از بحث خلاقیت در طراحی تا تولید ماشین آلات، مربوط به ماهیت کیفی محصولات این برند جهانی است. بدنه های مستحکم، بهره ‌مندی از موتورهای قدرتمند و تخصصی و رعایت تمام استانداردهای ایمنی از جمله مشخصه های قابل توجه در تولیدات کنزاکس است هر چند نمی ‌توان محصولات این برند را در مقام رده بالاهای بازار، هم ردیف غول‌ های ابزارساز جهان در نظر گرفت؛ اما در مقایسه با رقبای چینی و میان ‌رده بازار، قطعا حرف های قابل توجهی برای گفتن دارد. در این بین محصولات کنزاکس از جایگاه قیمتی خوبی نیز برخوردار هستند.

متولی ایرانی در کنار تلاش مستمر برای عرضه این محصول در بازارهای ایرانی، بر تامین قیمت مناسب تأثیرگذار بوده است. در حال حاضر لیست قیمت علف زن کالسکه ای، محصول معرفی شده برند کنزاکس جایگاه بسیار مناسبی دارد.

چالش های دنیای باغبانی و خلاقیت ‌ها در تولید ابزارآلات

همه ما کم و بیش با دنیای بسیار بزرگ باغبانی آشنا هستیم. قاعدتاً می دانیم که در این فعالیت بی انتهایی که دائماً با گیاهان از گونه های مختلف سر و کار داریم، چه اندازه عملیات های ریز و درشت نهفته است. اگر باغبانی کلاسیک هستید و یا تجربه استفاده از ابزارهای کلاسیک را داشته باشید، قطعاً بر سخت بودن و حتی جان فرسا شدن طیف بزرگی از عملیات‌ های باغبانی اشاره خواهید کرد کاملا منطقی است که بسیاری از باغبان ها همراه با لذت حضور در میان گیاهان است که به پرورش و نگهداری از آنها روی می ‌آورند. اما یقیناً در حجم بالای عملیات های باغبانی دیگر نمی ‌توان رنگ و بوی علاقه ای عاشقانه را به عنوان یک نیروی تمام نشدنی معرفی کرد.

فعالیت ‌های باغبانی سخت و طاقت ‌فرسا هستند و البته همین فعالیت های نفس گیر است که مقدمات خلاقیت های بسیاری در امر تولید ابزارآلات تا ماشین آلات کشاورزی شده است. تقریباً هر ماشین کشاورزی در پی تامین یک نیاز جدی در دنیای باغبانی ابداع شده و در مسیر طرح توسعه اصلاح شده است و حالا در مقام رده ابزارهایی کارآمد طراحی و تولید می شوند علف زن کالسکه ای نیز یکی از همین ابتکارات بی پایان در دنیای ماشین آلات کشاورزی است. وقتی با چالش بزرگی مانند تراشیدن گیاهان مواجه هستیم، قطعاً نمی توانیم دست بر دست گذاشته خودمان را در دنیای ابزارهای کلاسیک محدود کنیم.

عرصه تراشیدن گیاهان، جایگاه تاخت و تاز ماشین‌ آلات متعددی است. طیف تقریباً بزرگی از انواع علف زن های موتوری با تأمین نیاز به تراشیدن گیاهان ابداع شده اند. برخی از این علف زن ها نگاهی همگانی در تراشیدن گیاهان دارند برخی حتی پا را فراتر نهاده با تعریف علف زن های چند کاره اقدام به عملیاتی کردن بخش بزرگی از فعالیت‌ های باغبانی داشته ‌اند. در عین حال بخش بزرگی از ابداعات نگاه تخصصی تری در عملیات تراشیدن گیاهان دارند، ایده طراحی علف زن کالسکه ای یک ابداع تخصصی در تراشیدن گیاهانی است که هم سطح زمین رشد می‌ کنند. این ایده در امتداد یک چالش جدی و همیشگی در دنیای باغبانی مطرح شده است. وقتی بخش بزرگی از عملیات تراشیدن گیاهان بر سطح زمین های سبز پوش چمن همراه شده است، لازم است تا در تکاپوی تامین یک ابزار تخصصی تر از انواع علف زن های چند کاره باشیم.

داس موتوری کنزاکس یکی از بهترین ایده های خلاقانه در پاسخ به یکی از چالشی ترین عملیات های باغبانی می باشد. نمود کامل تجهیزی که قرار است به درستی عملیاتی جان فرسا را تبدیل به یک بازی ساده و شیرین در دنیای باغبانی کند.

کارتن بسته بندی علف تراش کنزاکس مدل کالسکه ای

ضرورت طراحی علف زن کالسکه ای

علف تراش ها جمع بزرگی از ماشین آلات باغبانی را شامل می ‌شوند. یک مجموعه ایده های کاملا خلاقانه و البته مهندسی شده در ابداع تا طراحی و تولید انواع علف تراش دستی و موتوری مطرح است، از ابزارهای دستی که در قامت انواع قیچی باغبانی مطرح هستند تا نمونه های تکمیلی از طراحی علف تراش های چند کاره در حضور طیف بزرگی از الحاقی ها در این مجموعه قرار دارند. اما با وجود چنین طیف بزرگی از انواع ماشین آلات که همگی برای تراشیدن گیاهان آماده شده ‌اند، ایده طراحی علف زن کالسکه ای مطرح شده است.

چالش تراشیدن گیاهان علفی شکل ما را به سمت طراحی ماشین آلات موتوری سوق داده است. سطح چمن پوش یک باغ گاهاً آنچنان پهناور است که پرداختن با ابزارهای دستی در کوتاه کردن آنها امری زمان بر و جان فرسا خواهد شد. یک ابزار موتوری که دارای تیغه های گردان است، قابلیت بسیار بالایی در تراشیدن علف ها خصوصاً چمن دارد، در این بین استفاده از علف زن های موتوری آشنا مانند نمونه ‌های دوشی و یا پشتی اندکی چالش برانگیز است. ماهیت طراحی علف زن های دوشی و پشتی بیشتر برای تراشیدن خارج از قاعده گیاهان بلند قامت است، از اصلاح فرم درختان تا تراشیدن شمشادها و دروی محصولات و... در ماهیت کار با علف زن های دوشی و پشتی هیچ ایده کاملی در کوتاه کردن منظم و حساب شده چمن و گیاهان شبیه به آن مطرح نشده است اگر چه در الگوی طراحی علف زن های پشتی و دوشی شاهد بهره مندی از توپ های فلزی و نایلونی برای تراشیدن گیاهان شبیه به چمن ها هستیم؛ اما این توپی ها قابلیت پودر کردن چمن ها را دارند و قاعدتاً بدون نظم خاصی در بریدن گیاهان همراه هستند. کنترل دستی سطح تیغه در علف زن های دوشی و پشتی ماهیت تراشیدن منظم و زیبای چمن ها را زایل می کند.

از آنجا که باید زمین های چمن پوش، زیبا و یکدست باشند، لازم است تا اقدام به تراشیدن منظم چمن های باغ و فضاهای سرسبز داشته باشیم. از این رو باید به الگوی طراحی ماشینی فکر کنیم که می‌ تواند با سرعتی مناسب سطح بزرگی از زمین های چمن پوش را به شکلی یکدست و منظم کوتاه کند. ایده طراحی علف زن کالسکه ای متکی بر همین قاعده ساده است عموم مدل ها از علف زن کالسکه ای به شکلی طراحی شده اند که می توانند به راحتی در سطح فضای باغ و فضای سبز به حرکت درآیند و چمن ها را یکدست و منظم کوتاه کنند. در کار با این ماشین دیگر نگران به هم خوردن نظم در تراشیدن علف ها و چمن ها نیستید. بلکه با تنظیم ارتفاع تیغه به راحتی می توانید تمام فضای سبز پوش را به شکل یکدست و منظم کوتاه کنید.

تحلیلی بر ایده طراحی علف زن کالسکه ای

در مقدمات امر لزوم توجه به ماشین آلات مدرن کشاورزی و باغبانی را پیش کشیدیم و در امتداد آن مطرح کردیم که نیازهای حرفه‌ ای در دنیای باغبانی زمینه ‌ساز ابداعات جالبی است و در این بین علف زن کالسکه ای را به عنوان یکی از مطرح ‌ترین ابداعات در تراشیدن گیاهان معرفی کردیم دستگاهی که قرار است چمن های باغ را به شکلی یکدست و کاملاً یکنواخت کوتاه کند. اما حالا بیایید ببینیم که این ماشین توانمند دقیقاً با چه الگوی مهندسی شده‌ ای همراه است.

علف تراش کالسکه ای برند کنزاکس

وقتی قاعده کار در طراحی ماشینی است که می‌ تواند چمن ها را به شکل یکدست کوتاه کند، قاعدتاً نباید تحت تاثیر کنترل انسانی باشد. لذا قاعده طراحی علف زن کالسکه ای حضور تیغه بر شاسی است که فارغ از کنترل انسانی قابلیت استقرار تیغه بر یک ارتفاع ثابت را دارد، در علف زن های دوشی و یا پشتی شاهد طراحی ماشینی هستیم که توسط اندام اپراتورها حمل می شود. در آن ماشین ها، موتور، تیغه و دیگر متعلقات بر اندام اپراتورها سوار هستند و فاصله تیغه تا سطح زمین کاملا متکی بر موقعیتی است که توسط دست های اپراتورها تنظیم خواهد شد. از آنجا که نمی توان در همه حال موقعیت نگهداری علف زن های موتوری را در یک حالت ثابت نگه داشت، لاجرم با برش نامنظم علف و چمن ها مواجه هستیم اما در طراحی علف زن کالسکه ای از یک شاسی برای استقرار تیغه در ارتفاعی ثابت استفاده شده است. موتور بنزینی به همراه تمام متعلقات تنظیمی دستگاه و همچنین شفت متصل به تیغه گردان بر این شاسی سوار هستند. تمام شاسی به همراه دیگر بخش‌ های دستگاه نیز بر دو چرخ بزرگ نصب شده اند این چرخ ها قابلیت جابجایی ساده ای را برای علف زن کالسکه ای فراهم می ‌کنند. در بخش انتهای دستگاه نیز از یک دسته بلند که در اختیار اپراتور قرار می ‌گیرد، برای هدایت و اعمال شرایط کنترلی بر دستگاه علف زن کالسکه ای استفاده شده است به این ترتیب با استقرار بخش موتوری تا تیغه گردان علف زن بر یک شاسی که از دو چرخ بزرگ بهره ‌مند است، قابلیت حمل و نقل ساده با تنظیم ثابت ارتفاع برش را فراهم کرده ایم. این دستگاه برای حضور در عملیات ‌های چمن زنی با ابعاد وسیع بهترین انتخاب است.

غالبا کسانی که نیاز به تراشیدن چمن در ابعاد وسیع دارند، اقدام به خرید علف زن کالسکه ای می ‌کنند. چرا که علف زن کالسکه ای این تضمین را دارد که ارتفاع چمن ها را به شکل یکدست کوتاه کنید و در عین حال از یک ماشین با الگوی طراحی ساده ‌ای بهره ‌مند باشیم، سادگی در طراحی نقش موثری در قیمت علف زن کالسکه ای داشته است. انواع علف زن های ماشینی رقیب جدی برای این تجهیز خلاقانه هستند. لکن در باب قیمت علف زن کالسکه ای است که بسیاری به تهیه کردن این محصول ترغیب می ‌شوند.

نگاهی بر طراحی علف زن کالسکه ای کنزاکس

ایده حاکم بر طراحی علف زن کالسکه ای، طرح تقریبا ساده ای است. در مدل های متداول مانند علف زن های دوشی و پشتی تمام ماهیت کار متکی بر حمل دستگاه توسط اپراتورها می باشد. اما در طراحی علف زن کالسکه ای قرار است تا تمام وزن موتوری دستگاه را متکی بر حمل و نقل با دو چرخ بزرگ داشته باشیم.

در طراحی علف زن کالسکه ای کنزاکس شاهد بهره مندی از یک شاسی مناسبی هستیم که با حضور دو چرخ در سایزی مناسب، تمام بخش‌ های موتوری تا تیغه را حمل می‌ کند. الگوی هدایت این ماشین با یک دسته ساده که طرح ارگونومیک مناسبی دارد، تامین شده است قابلیت تک دسته بودن، قدرت مانور بهتری را برای این ماشین در حین عملیات چمن زنی فراهم کرده است. در تک دسته طراحی شده برای داس موتوری کنزاکس یک فرمان گاز پیچشی در کنار ابزار کنترلی کلاج تعریف شده است. با استفاده از همین دسته ساده به راحتی می توان قدرت مانور بالایی را در کنترل داس موتوری کنزاکس فراهم آورد، ایده جالب توجه در طراحی دسته هدایت چمن زن کالسکه ای کنزاکس، حضور یک بخش قابل تنظیم است. به این ترتیب می توانید دستگیری هدایت چمن زن کالسکه ای کنزاکس را برای راحتی هر چه بهتر اپراتورهای آن تنظیم کنید.

نوع طراحی دسته علف زن کالسکه ای کنزاکس

شاسی تعریف شده برای داس موتوری کنزاکس نیز در نهایت سادگی اما با الگویی کارآمد می باشد. تمام ماهیت شاسی از چند لوله فلزی مستحکم است که با طرح جالبی به یکدیگر جوش خورده اند. بخش زیرین این شاسی فلزی بر چرخ های دستگاه سوار است و بخش بالایی میزبان حضور موتور بنزینی دستگاه است در این بین برای ایجاد شفت متصل به پروانه برنده دستگاه نیز از یک بدنه فلزی مستحکم که زاویه مناسبی دارد، استفاده شده است. محور هدایت قدرت به سمت پروانه در چمن زن کالسکه ای کنزاکس از طریق این بخش زاویه دار در شاسی دستگاه نصب خواهد شد در انتهای بخش شاسی دستگاه نیز شاهد حضور تیغه گردان دستگاه هستیم. این تیغه کاملاً در موازات سطح زمین قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. الگوی انتقال قدرت از جانب شفت تا تیغه برنده دستگاه نیز متکی بر تعریف یک انتقال قدرت چرخ دنده ای مهندسی شده است.

تمام متریال از محور انتقال تا پوسته تعریف شده بخش مکانیکی در تبدیل قدرت تیغه از جنس آلومینیوم می باشد. لکن در بخش محور تا تعریف چرخ دنده ها از متریال فولاد ضد زنگ استیل استفاده شده است، چرخ های تعبیه شده بر علف زن کالسکه ای کنزاکس نیز با قطر بزرگ و استحکام کافی هستند. حضور این چرخ ‌ها باعث قابلیت مانور بالایی در حین کار با علف زن کالسکه ای خواهد شد. این بخش از طراحی این تیپ از علف زن ها وجه تفاوت کلی آنها را شامل می ‌شود.

مانور بالا در طراحی مناسب چرخ ها

قطعاً وجه برتری علف زن چرخ دار، راحتی در کار همراه با قدرت مانور بالای آن است. وقتی قدم در طراحی علف زن های دوشی و پشتی داریم، قاعدتاً نمی توانیم وزن موتور را بالا ببریم. از این رو در تامین قدرت ناتوان هستیم اما الگوی طراحی شاسی چرخ دار برای ساختن علف تراش کالسکه ای دست ما را برای تامین موتورهای قوی تر که قاعدتاً وزن بالاتری دارند، باز گذاشته است. این همه مدیون بهره مندی از یک طراحی مناسب در دو چرخ ها می باشد.

همراه با تعریف دستگاه علف زن چرخ دار کنزاکس از حضور دو چرخ تقریباً بزرگ با سایز پهنی بهره ‌مند هستیم. الگوی طراحی چرخ ها برای حضور در زمین های خاکی و گلی و البته ناهموار زمین ‌های باغ و فضاهای سبز طراحی شده است، بدنه این چرخ ها از آلومینیوم است تا هر گونه احتمال زنگ زدن در محیط مرطوب باغ و فضای سبز مرتفع باشد. چرخ ها مجهز به تایرهای پهن و عاج داری هستند تا برای حرکت در زمین های چمن پوش و یا گل آلود و آب دار فضاهای سبز با مشکل مواجه نباشیم.

قدرت حرکت در علف زن چرخ دار متکی بر حمل و نقل انسانی است. همراه با هول دادن و یا کشیدن می توانید این ماشین توانمند را جابجا کنید. البته در حین کار باید با یک تسلط نسبی بر ارتفاع دسته اقدام به هول دادن و جابجایی علف زن چرخ دار داشته باشید قاعده کار با علف تراش کالسکه ای کنزاکس نیز بسیار ساده است. چرخ ها جدا از بحث ایجاد قابلیت جابجایی به عنوان یک تکیه گاه برای تکمیل حرکت اهرمی دستگاه نیز هستند. اهرمی که یک سمت آن از طریق یک دستگیره در اختیار اپراتور است و سمت دیگر آن از طریق یک محور واسط به سمت پره های گردان و برنده علف تراش کالسکه ای هدایت می ‌شود.

کار با این سیستم اهرمی بسیار ساده است. کافی است دستگیره دستگاه علف زن کالسکه ای کنزاکس را در دست بگیرید و با اعمال اندک فشاری رو به پایین، موقعیت گردش پره ها را در ارتفاعی که دوست دارید قرار بدهید.

نحوه کار چرخ علف زن کنزاکس مدل کالسکه ای

حالا با هول دادن رو به جلوی دستگیره، چرخ های علف زن کالسکه ای را به حرکت انداخته، سطح مناسبی از چمن ها را کوتاه خواهید کرد. تنظیم ارتفاع برش چمن ها نیز بستگی به میزان فشاری است که بر اهرم علف زن کالسکه ای کنزاکس وارد می کنید هر چه این دستگیره را بیشتر به سمت پایین بگیرید، قاعدتاً قابلیت کوتاه کردن در ارتفاع بالاتری را تامین خواهید کرد. استفاده از تک دسته مزیت مناسبی در تنظیم ساده تر ارتفاع تیغه است. در مدل ‌های دو دسته لازم است تا همواره هر دو دسته را در اختیار داشته باشید. اما با وجود تک دسته علف تراش کالسکه ای کنزاکس همیشه قادر هستید تا با یک دست ارتفاع مناسب برش را تنظیم نمایید.

علف زن کالسکه ای کنزاکس از منظر فنی

علف تراش کالسکه ای کنزاکس در دسته ماشین آلات موتوری بنزینی در عرصه کشاورزی قرار می گیرد. موتور بنزینی به کار رفته در طرح ساخت این علف تراش کالسکه ای از مدل تک سیلندر دو زمانه می باشد این موتور بنزینی متکی بر الگوی هواخنک کار می‌ کند و در آن از سوخت ترکیبی برای فعال شدن موتور استفاده شده است. موتور با الگوی راه اندازی دستی فعال می ‌شود. البته نوع راه انداز دستی این موتور بنزینی از نوع عملکرد سریع است. چرا که از قابلیت پاشش مقدماتی سوخت قبل از آغاز به کار استارت زنی بهره مند می باشد.

موتور تعریف شده برای علف زن چرخ دار کنزاکس با ظرفیت ۵۲ سی سی طراحی شده است. موتور قادر است تا قدرت 1.5 کیلووات را در این ظرفیت تامین نماید. قدرت 1.5 کیلوواتی برای حضور در سطح گیاهان علفی شکل، کاملاً مناسب است و قادر است تا قابلیت مانور قدرتمندی را در کار تامین نماید با چنین قدرتی می ‌توانید جدا از تراشیدن گیاهان علفی شکل، حتی به قطع کردن شاخه های نازک از بوته های کم ارتفاع نیز بپردازید.

برای عملکرد مناسب و طولانی مدت موتور بنزینی مذکور از یک مخزن سوخت با ظرفیت 1.2 لیتری استفاده شده است. این مقدار سوخت قابلیت کارکرد ۳ الی ۴ ساعت مداوم را برای علف زن کالسکه ای کنزاکس فراهم می کند اما در بخش طراحی موتور همان طور که قید داشتیم، از حضور یک موتور دو زمانه هوا خنک در عملیات چمن زن کالسکه ای کنزاکس استفاده شده است. موتورهای دو زمانه در تولید شتاب کاری بالا همراه با سرعت مناسب بهترین هستند لکن به این سادگی ها نمی توان از کنار تولید صدای بالای آنها عبور کرد. البته موتور دو زمانه طراحی شده برند کنزاکس قابلیت کارکرد تقریباً آرامی دارد و می ‌تواند از این منظر جنبه های قابل قبولی را تامین نماید. با این همه این موتورها به مانند تمام مدل‌ های دو زمانه از سوخت ترکیبی در فعال سازی خود استفاده می کنند از آنجا که الگوی طراحی موتورهای دو زمانه همراه با پاشش سوخت و تخلیه گازهای حاصل از احتراق در دو سمت پیستون است، عملاً نمی توانیم به طراحی یک سیستم خنک کننده، متکی بر حضور روغن اقدام کنیم لذا عموم موتورهای دو زمانه از الگوی هواخنک استفاده می ‌کنند. در عین حال برای رسیدن به سطح روانکاری مطلوب از حضور چند قطره روغن در سوخت بنزینی مورد نیاز خود بهره ‌مند هستند حضور همین چند قطره روغن در سوخت بنزینی، مقدمات سوخت ترکیبی را فراهم خواهد آورد. البته هر ماشین موتوری که از موتورهای دو زمانه بهره مند می باشد، به یک نسبت درست از ترکیب روغن در بنزین نیاز دارد. لذا در تهیه کردن سوخت ترکیبی برای فعال نگه داشتن داس موتوری کنزاکس باید در همه حال به ایجاد نسبت درست از سوخت ترکیبی فکر کنید.

موتور علف زن کالسکه ای کنزاکس

در بخش انتقال قدرت نیز شاهد حضور یک میل لنگ از متریال فولاد استیل ضد زنگ با مقاومت بسیار بالایی هستیم. این بخش انتقال قدرت، در عملکرد با راندمان بالای سیستم تأثیرگذار است. از نعمت حضور این سیستم مناسب تقریباً می توانید تمام قدرت تولید شده موتور را در پره های گردان و توانمند علف زن کالسکه ای کنزاکس شاهد باشید.

ایده های مهندسی شده در طراحی علف زن کالسکه ای کنزاکس

علف زن کالسکه ای کنزاکس در ابعاد 33´50´50 سانتیمتری طراحی شده است. لذا باید این ماشین را کاملا جمع و جور و خوش ساخت در نظر گرفت. در عین حال با حضور یک اهرم تک دسته به قدرت مانور مناسبی در چمن زنی دست پیدا می‌ کنیم. شاید طراحی تک دسته ماهیت عملیاتی این ماشین را سخت ‌تر کرده باشد لکن الگوی دسته به گونه ای است که می تواند قابلیت اهرمی مناسبی را در تمام دستگاه برای جابجایی تیغه های آن فراهم کند. از این رو عملاً با ایجاد کمترین فشار می ‌توانیم حداکثر قدرت را در جابجایی تیغه های برنده دستگاه فراهم آوریم.

علف زن کالسکه ای کنزاکس از میله ای به طول ۷۰ سانتیمتری بهره مند است که در تولید قدرت اهرمی برای جابجایی هر چه ساده تر تیغه گردان دستگاه طراحی مناسبی است. در نظر داشته باشید که قطعاً می ‌توان با افزایش طول میله، تیغه ها را با اعمال کمترین فشار جابجا کرد؛ اما در این افزایش طول، از محدودیت ‌هایی نیز برخوردار هستیم اصولاً طول این میله نباید آنچنان باشد که باعث بزرگ شدن علف زن کالسکه ای بشود. طول میله بلند، قدرت مانور دستگاه را کاهش می دهد. در عین حال با طول میله بلند برای گذر از موانع موجود در سطح زمین با مشکل مواجه می‌ شویم برای درک این موضوع کافی است به تجسم حضور یک سنگ در مسیر علف تراش کالسکه ای بیاندیشید. قطعاً نمی توانید سطح برنده با سرعت حرکت بالای تیغه ها را بر سطح سنگ سخت دستگاه بکوبانید پس باید با فشار بیشتر بر دستگیره از قابلیت اهرمی استفاده کرده، با بلند کردن تیغه آن را از روی موانعی که می تواند هر چیزی باشد، عبور دهید. حال اگر طول میله از مقدار مشخصی بلندتر باشد، عملاً نیاز به اعمال جابجایی اهرمی بالاتری داریم این موضوع در حین کار سختی های خاص خودش را دارد. لذا بهتر است در طراحی برای بلند کردن طول میله واسط از موتور تا تیغه ها اندیشه مهندسی شده ای داشته باشیم. این تفکر در طراحی علف زن کالسکه ای کنزاکس به طول ۷۰ سانتیمتری میله ‌های واسط رسیده است از طرفی برای تامین شرایط امن تر در حین کار، دستگاه از یک سیستم کلاج هوشمند در فعال سازی تیغه های خود بهره مند می باشد. کلاج هوشمند این قابلیت را دارد که در صورت نبود فشاری بر اهرم گاز بدون آنکه باعث خاموش شدن موتور بنزینی باشد، مانع از عملکرد گردش تیغه بشود در این حالت دیگر نیازی نیست تا در زمان‌ هایی که اقدام به تراشیدن گیاهان می کنیم، مجبور به خاموش کردن علف زن کالسکه ای باشیم. سیستم کلاج هوشمند بدون حضور قدرتی در اهرم گاز تمام فعالیت برش دستگاه را متوقف می ‌کند. مادامیکه موتور بنزینی همچنان روشن است.

امکانات گنجانده شده در علف زن کالسکه ای کنزاکس

  1. علف زن کالسکه ای کنزاکس از یک موتور بنزینی با قدرت ۲ اسب بخار بهره مند می باشد. این موتور به مراتب قوی تر از نمونه های علف زن پشتی و دوشی است و می ‌تواند قابلیت سطح بالایی را در علف تراشی طیف بزرگی از فضاهای سبز فراهم آورد.
  2. چرخ های تعبیه شده در علف زن کالسکه ای کنزاکس از رینگ آلومینیومی بهره‌ مند هستند. رینگ های آلومینیومی تعریف ‌شده، کاملاً ضد زنگ زدگی هستند و در عین حال از استحکام و مقاومت خوبی در مواجه شدن با زمین های ناهموار برخوردار می باشند. از طرفی حضور این رینگ های آلومینیومی با قطر ۳۲ سانتیمتری بسیار سبک وزن است.
  3. در بخش محور انتقال قدرت برای تامین حرکت گردش پره‌ های برنده داس موتوری کنزاکس از یک قاب محافظ توانمند جهت هدایت ذرات برش خورده استفاده شده است. این گارد از جنس پلاستیک فشرده با وزن کم اما استحکام بسیار بالایی است.
  4. موتور بنزینی تعریف شده در بطن متعلقات فنی چمن زن کالسکه ای کنزاکس از یک سیستم استارت سریع دستی بهره ‌مند می باشد. برای رسیدن به استارت سریع از یک سیستم چاشنی گرم کننده موتوری جهت تامین آغاز به حرکت سریع و راحت موتور استفاده شده است. سیستم مذکور درست قبل از آغاز استارت زنی، اقدام به پاشش مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق می کند.
  5. در طراحی علف زن کالسکه ای کنزاکس توجه ویژه ‌ای به ویژگی های ارگونومیک شده است. به طوری که حضور چرخ های بزرگ دقیقاً در مرکز ثقل دستگاه می باشد که با کمترین فشاری قابلیت جابجایی بالایی در موقعیت قرارگیری تیغه فراهم خواهد شد. طراحی ارگونومیک با عملکرد ساده در علف زن کالسکه ای کنزاکس موجب کارکرد ساده و عاری از خستگی برای اپراتورها می باشد.
  6. در بخش تیغه قابلیت نصب انواع تیغه های استاندارد ۲، ۳ الی ۴۰ پره تعریف شده است. البته در اقلام همراه دستگاه از یک توپی نخی نیز بهره ‌مند هستیم. این توپی ها برای برش چمن ها با سرعت بالا کاربرد دارند. در عین حال توپی ها نسبت به حضور اجسام سخت مانند قلوه سنگ ها در مسیر حرکت بخش برنده چمن زن مقاوم تر می باشند.
  7. برخورد سیم های برنده در توپی نخی با اجسام سخت هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود. در حالیکه در صورت برخورد با سطوح سخت در مواقعی که از تیغه ها استفاده می کنیم، باعث شکسته شدن و یا کند شدن آنها خواهد شد.
  8. تمام اجزای فنی تا متعلقات برش و حتی چرخ های علف زن کالسکه ای کنزاکس وزنی در حدود ۲۵ کیلوگرم دارد. این مقدار وزن برای طراحی یک علف زن موتوری با قابلیت و قدرت بالا بسیار مناسب است. وزن اندک باعث قدرت مانور بالای علف زن کالسکه ای خواهد شد. البته در عین آنکه دستگاه از وزن تقریباً اندکی بهره ‌مند است، قدرت و استحکام کافی برای مواجه شدن با شرایط سخت کاری در زمین های ناهموار را دارد.

کاتالوگ فنی علف زن کالسکه ای کنزاکس

تحلیلی برای انتخاب میان علف زن ها

از ابتدا تا به اینجای مطلب اقدام به بحث مفصلی در آشنایی هر چه فنی تر و البته کامل تر با علف زن کالسکه ای کنزاکس داشتیم. در این مبحث بررسی کردیم که علف زن کالسکه ای با قاعده ساده ‌ای در کار علف تراشی طراحی شده است آنها قابلیت بالایی در کوتاه کردن گیاهان کم ارتفاع دارند و در عین حال فشار بالایی بر اندام اپراتورهای خود وارد نمی کنند. لکن همان طور که می دانید علف زن کالسکه ای تنها مدل طراحی شده با هدف تراشیدن گیاهان نمی باشد.

علف تراش کنزاکس مدل کالسکه ای

این ماشین با رقبای سرسختی نیز مانند انواع علف زن های دوشی، پشتی، چمن زن های موتوری و... مواجه است. رقبایی که می‌ توانند به خوبی از پس وظایف تعریف شده برای علف زن کالسکه ای برآیند لذا در این بخش از مبحث خود در مطرح کردن تا آشنایی کامل با علف زن کالسکه ای کنزاکس، لازم است موضوع انتخاب در میان علف زن ها را پیش بکشیم. اینکه اگر در مقام خرید علف زن کالسکه هستید، احتمالاً چه جنبه هایی از طراحی فنی تا امکانات در این ماشین است که خرید آن را به تهیه کردن دیگر مدل ها برای علف تراشی ترجیح داده اید؟ در ادامه به برخی از تفاوت ‌ها در کار با انواع علف زن ها می پردازیم.

کار با علف زن کالسکه ای ساده است :

به طور یقین بزرگترین برگ برنده علف زن کالسکه ای در هنگام کار، سادگی و راحتی آن است. در عموم علف زن های پشتی و دوشی از هر نوع، تحت ساخت هر برندی که باشید، باید کل وزن موتور تا متعلقات علف زن موتوری را با خود حمل کنید قطعاً حمل و نقل یک تجهیز موتوری که سنگین وزن هم می باشد، کار ساده ای نیست. کار کردن با علف زن های دوشی و پشتی خسته کننده است اما در مواجه بودن با علف زن کالسکه ای همراه دستگاهی هستید که قادر است قدرت موتوری را بر چرخ هایی مستحکم و البته جمع و جور هدایت کند. تمام وزنی که از جانب علف زن کالسکه ای بر روی دستان شما وارد است، جابجایی اهرمی است که آن هم با تعریف مرکز ثقل دستگاه در بهترین حالت ارگونومیک تعریف شده است.

امنیت در کار با علف زن کالسکه ای :

تمامی علف زن های موتوری در دسته ماشین آلات با قابلیت قدرتمند در برش زنی طراحی می شوند. لذا تمامی آنها مستعد ایجاد خطرات بسیار بالایی هستند. از این رو تامین شرایط امن کاری از واجبات در طراحی انواع علف زن موتوری است قطعاً نمی ‌توان امنیت علف زن های دوشی و پشتی را با امنیت بالای علف زن کالسکه ای قیاس کرد. در علف زن های دوشی و یا پشتی قرار است که موتور بنزینی را در کنار خود و دائماً در حال حمل کردن داشته باشیم. این هم نشینی، به خودی خود خطرناک است. در حالیکه با الگوی طراحی شده برای علف زن کالسکه ای هیچ گونه خطری در همراهی موتور با اپراتورها وجود ندارد.

یکی از مشکلات بزرگ در کار با علف زن های دوشی و پشتی، سختی در حفظ تعادل می باشد. این ماشین آلات ساده کشاورزی به راحتی می ‌توانند تعادل اپراتورها را در حین کار به هم بریزند. در نتیجه خطرآفرین هستند. از این رو لازم است تا تنها مورد استفاده افراد آگاه و آشنا قرار بگیرند. اما در کار با علف زن کالسکه ای کنزاکس عملاً هیچ خطری در از دست رفتن تعادل وجود ندارد.

قابلیت بالا در تراشیدن گیاهان هم سطح زمین :

ایده اصلی در طراحی علف زن کالسکه ای کنزاکس، توانمندی بالای آن در تراشیدن گیاهان نزدیک به سطح زمین می باشد. طرح کالسکه ای که به راحتی و با قابلیت تنظیم ساده، توانمندی کافی در نزدیک نگه داشتن تیغه ها به سطح زمین را دارد، در این ویژگی تأثیرگذار است. اگر در کار با علف زن های پشتی و دوشی باشید، قطعاً از سختی کار در تراشیدن گیاهانی که کم ارتفاع هستند، مطلع هستید، از مشکلات بزرگ در چمن زنی با علف زن های دوشی و پشتی عدم توانایی آنها برای تنظیم درست ارتفاع علف های تراشیده شده است. از طرفی هرگز نمی توان به شکلی یکنواخت اقدام به تراشیدن علف ‌ها نمود. در عین حال الگوی طراحی علف زن کالسکه ای به گونه ای است که به راحتی بتوانید به یک سطح یکدست و یکنواخت از چمن های تراشیده شده دست پیدا کنید البته قطعاً نمی ‌تواند دقت در تراشیدن چمن ها را به مانند دستگاه های چمن زن موتوری تنظیم نمود. چمن زن ها قاعده طراحی خاص خود را دارند که در آنها این امکان فراهم است تا بتوانیم با تنظیم درست ارتفاع تیغه ها، همه علف ها را یکدست و ثابت کوتاه کنیم. اما در کار با علف زن کالسکه ای همچنان همراه با تنظیم دستی هستیم.

تیغه ی علف زن کنزاکس مدل کالسکه ای

علف زن کالسکه ای قابلیت تامین قدرت بالاتری را دارد :

تراشیدن گیاهان نیاز به تیغه های برنده که با سرعت و قدرت بالایی می‌ گردند خواهد داشت. قدرت و سرعت بالا تنها در حضور موتورهای قوی تر تامین می ‌شود. در حالیکه همراه با طراحی علف زن موتوری پشتی و دوشی به لحاظ محدودیت در وزن و حجم چندان نمی توانیم دست به کار حضور موتورهای قوی تری داشته باشیم اما در طراحی علف زن کالسکه ای کنزاکس و نمونه‌ های مشابه، دست ما در طراحی دستگاه با استفاده از موتورهای قدرتمندتر باز است. از این رو این قابلیت را داریم که در مقایسه با علف زن های دوشی و پشتی از قدرت برش زنی بالاتر در ابعاد وسیعتری بهره ‌مند باشیم. لذا در طراحی علف زن کالسکه ای از تیغه های طویل تری استفاده شده است.

محدودیت در تراشیدن گیاهان بلند قامت :

قطعاً بزرگترین دلیلی که می تواند باعث عدم کارایی علف زن کالسکه ای باشد، تراشیدن گیاهان بلند قامت مانند هرس کردن شاخه های درختان است. الگوی طراحی شده برای علف زن کالسکه ای، به جهت کار در کف زمین های سبز پوش می باشد، تیغه این علف زن ها غالباً بیش از نیم متر از سطح زمین بالاتر نمی آیند. در حالیکه علف زن های دوشی و پشتی این امکان را دارند که در هر ارتفاعی با هر حجمی از گیاه به انجام عملیات تراشیدن ساقه ها و یا شاخه های گیاهان بپردازند.

علف زن کالسکه ای در مقایسه با چمن زن های موتوری

وظیفه تعریف شده انواع علف زن کالسکه ای مانند طرح ساخت علف زن کالسکه ای کنزاکس متکی بر تراشیدن گیاهان کم ارتفاع مانند چمن ها می باشد. در مقابل دستگاه های موتوری دیگری مانند چمن زن ها نیز حضور دارند که می توانند به شکل بهتر و موثرتری اقدام به علف تراشی نمایند. در این حالت چه دلیل قانع کننده ای می تواند در امر فروش علف زن کالسکه ای تاثیرگذار باشد، به هر صورت اگر باید به مبحث فروش علف زن کالسکه ای بپردازیم، وجه برتری های طراحی شده در آنها را باید در مقابل چمن زن های موتوری بررسی کنیم. در این صورت بهتر می توانیم تصمیم بگیریم که آیا خرید و فروش علف زن کالسکه ای امری منطقی است یا خیر؟

  • علف زن کالسکه ای به مراتب از چمن زن های موتوری سریعتر است. آنها با سرعت بالایی می توانند حجم وسیعی از یک زمین سبز پوشیده از انواع علف ها را بتراشند. سرعت عمل بالا یک فاکتور کلیدی در امر فروش علف زن کالسکه ای در قبال چمن زن های موتوری می باشد.
  • علف زن کالسکه ای از طرح ساخت بسیار ساده‌ ای برخوردار است. تمام ماهیت اجرایی آنها در گردش یک تیغه دیسکی شکل خلاصه شده است. در حالیکه انواع چمن زن های موتوری غالباً از ساختار بسیار پیچیده ‌ای در جانمایی تیغه ‌ها برخوردار می باشند.
  • عموما قیمت علف زن کالسکه ای به مراتب از مدل چمن زن های موتوری کمتر است. البته در این باره باید نگاهی عمیق بر لیست قیمت علف تراش کالسکه ای داشته باشیم. چرا که در لیست قیمت علف تراش کالسکه ای گاها با عددهای قابل توجهی مواجه هستیم. علف زن کالسکه ای کنزاکس در جایگاه مناسب اقتصادی و کاملاً رقابتی در میانه لیست قیمت انواع علف زن کالسکه ای حضور دارد.

علف تراش کالسکه ای کنزاکس

  • قدرت مانور در عبور از ناهمواری های سطح زمین برای علف زن کالسکه ای بسیار بالاتر از چمن زن های موتوری می باشد. بهره ‌مندی از دو چرخ بزرگ که محور استقرار موتور بنزینی را در ارتفاع تقریباً بالایی از سطح زمین قرار داده است، در امکان این توانمندی تأثیرگذار است.
  • با علف زن کالسکه ای این قابلیت را دارید که برش گیاهان در ارتفاع بالاتری به نسبت از چمن زن های موتوری را به انجام رسانید. عموم چمن زن های موتوری از محدودیت در تنظیم ارتفاع برای برش گیاهان برخوردار هستند. در حالیکه تیغه یک داس موتوری کنزاکس و یا هر نوع علف زن کالسکه ای را می توانید در ارتفاع مناسبی جابجا کنید.
  • علف زن کالسکه ای به هیچ حالت دقت چمن زن های موتوری در تامین برش های صاف و یکدست و یکنواخت از چمن‌ ها در فضاهای سبز پوش را ندارد. در یک دستگاه چمن زن موتوری به راحتی قادر هستید تا با تنظیم ارتفاع چمن زنی تمام سطح عملیات را به شکلی یکدست و یکنواخت بتراشید اما در کار با چمن زن کالسکه ای همچنان با یک فرایند تنظیم دستی مواجه هستیم که می‌ تواند تغییرات اندکی داشته، آن سطح یکدست در برش چمن ها را تأمین ننماید.
  • در کار با علف زن کالسکه ای این امکان را دارید که هر نوع علف یا هر نوع ساقه ای را برش بزنید. حتی می ‌توانید به تراشیدن بوته ها با شاخه های سخت و کم ارتفاع اقدام کنید. در حالیکه نمی توانید از تیغه چمن زن های موتوری انتظار تراشیدن ساقه ‌های سخت را داشته باشید.
  • علف زن کالسکه ای از قابلیت مانور خوبی در مواجه شدن با اجسام سخت برخوردار است. مثلاً اگر یک قلوه سنگ و یا تخته سنگی در مسیر حرکت علف زن کالسکه ای باشد، کافی است تیغه را از سطح زمین بلند کرده و بدون آنکه تغییری در مسیر چمن زنی ایجاد شود، به عملیات ادامه داد. اما در کار با چمن زن موتوری موظف هستید که یا مانع سخت را از پیش رو بردارید و یا اینکه مسیر حرکت چمن ‌زن را تغییر بدهید.
  • قابلیت حاشیه زنی در دستگاه چمن زن کالسکه ای بسیار بهتر از چمن زن های موتوری متداول است.

خرید علف زن کاسکه ای کنزاکس :

بسیاری که قصد خرید علف زن کالسکه ای را دارند، آن را برای حضور در زمین های مسطح و بسیار پهناور می‌ خواهند. چرا که سرعت عمل در حذف گیاهان هرز و آماده کردن هر چه سریعتر زمین زراعی تا اصلاح راحت تر و با سرعت بالاتر چمن ‌های باغ ها و فضاهای سرسبز شهری را افزایش می ‌دهد. از این رو است که خرید علف زن کالسکه ای برای حضور در باغ و مزرعه متداول است.

                                                               

علف زن کنزاکس چرخ دار

با استفاده از یک علف زن کالسکه ای کنزاکس در مرتب کردن چمن ها و یا علف های های خودرو در باغ های شخصی و یا فضاهای عمومی توانمند هستید. عمده مکان‌ هایی که علاقه به خرید علف زن کالسکه ای دارند، فضاهای سبز شهری، باغ های شخصی، ویلاها، هتل های بزرگ با محوطه های سرسبز، ورزشگاه ‌های زمین چمن فوتبال و مصارف کشاورزی است، علف زن کالسکه ای کنزاکس یک محصول میان رده با سطح کیفی خوبی است. محصولی که می‌ تواند توانمندی‌ های کاملی را با صرف هزینه‌ ای معقول تامین نماید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5