خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

عوامل موثر بر قیمت کمپکتور

کوبش خاک توسط کمپکتور صفحه ای واکر آلمان

فهرست مطالب

کمپکتورها یکی از دستگاه های اصلی جهت کوبش خاک، سنگ، شن، ماسه و آسفالت بوده تا سطح را جهت ایجاد پی و بنیادی کاملا مستحکم آماده نمایند تا توانایی تحمل بار و بنایی که قرار است بر روی خاک ساخته شود را به طور کامل به دست آورد. عملکرد کمپکتورها شباهت زیادی به غلتک های ارتعاشی داشته، با این تفاوت که وزن این دستگاه ها کمتر بوده و تنها عملیات کوبش را انجام می دهند، اما غلتک ها نیروی ارتعاش و کوبش را به صورت توام انجام می دهند.

کوبش خاک توسط کمپکتور صفحه ای واکر آلمان

عوامل موثر بر قیمت کمپکتور:

نوع دستگاه کمپکتور (صفحه ای- قورباغه ای- برگشت پذیر)

کمپکتورهای موجود در بازار به سه نوع مختلف 1- کمپکتور صفحه ای-2- کمپکتور قورباغه ای 3- کمپکتور برگشت پذیر تقسیم بندی می گردند که کمپکتور صفحه ای به عنوان پراستفاده ترین و پرکاربردترین مدل کمپکتور موجود در بازار شناخته می گردد. از لحاظ قیمت کمپکتور، کمپکتور برگشت پذیر به عنوان خاص ترین و گران ترین کمپکتور موجود در بازار شناخته شده و بعد از این نوع کمپکتور، کمپکتور قورباغه ای بوده که جهت کار در مناطقی که محدودیت فضا وجود دارد به کار گرفته می شود و کمپکتور صفحه ای به عنوان رایج ترین، پراستفاده ترین و ارزان ترین کمپکتور موجود در بازار شناخته می گردد.

دستگاه کمپکتور قورباغه ای

برند شاسی کمپکتور:

کمپکتورها در برندهای مختلف به بازار عرضه می گردند، از رایج ترین برندهای موجود در بازار ایران می توان به کمپکتور هوپت سنگاپور، کمپکتور برکر ایتالیا، کمپکتور میکاسا ژاپن، کمپکتور ویلسون چین و کمپکتور هیساکی مالزی اشاره نمود که در این بین بیشترین فروش کمپکتور را محصول کمپکتور صفحه ای هیساکی به دلیل قیمت مناسب و ابعاد صفحه مناسب به خود اختصاص داده است.

کمپکتور بنزینی از برندهای معروف

موتور نصب شده بر روی دستگاه کمپکتور:

بر روی کمپکتورهای مختلف موجود در بازار می توان موتورهای مختلف را نصب و مونتاژ نمود که این امر تاثیر زیادی بر روی قیمت نهایی دستگاه می گذارد. پراستفاده ترین موتورها جهت نصب بر روی کمپکتور صفحه ای موتورهای روبین و هوندا می باشد. به طور معمول قیمت موتور روبین از موتور هوندا بیشتر بوده و نصب این نوع موتور بر روی کمپکتورهای صفحه ای رایج است، به کمپکتورهای که با موتور روبین مونتاژ می گردند، کمپکتور روبین نیز می گویند. کمپکتور قورباغه ای نیز اکثرا با موتورهای روبین و هوندا مونتاژ و به بازار عرضه می گردند.

انواع مدل های کمپکتور صفحه ای بنزینی با موتور روبین

میزان کوبش دستگاه کمپکتور:

کمپکتورها با میزان کوبش های مختلف به بازار عرضه می گردند، مسلما هرچه میزان کوبش دستگاه کمپکتور بیشتر باشد، قیمت نهایی آن بیشتر خواهد بود. اکثر کمپکتورهای صفحه ای و قورباغه ای میزان کوبشی در حدود 1.5 تا 2 تن داشته و کمپکتورهای برگشت پذیر جهت کوبش های مختلف از 1.5 تا 6 تن مورد استفاده قرار می گیرند. به این مورد توجه داشته باشید که به طور معمول قیمت کمپکتور برگشت پذیر از انواع صفحه ای و قورباغه ای بسیار بالاتر است.

دستگاه های کمپکتور بنزینی سنگین

ابعاد صفحه کوبنده کمپکتور:

کمپکتورها با ابعاد صفحات مختلف و با اشکال صفحه مستطیل یا مربع به بازار عرضه می گردند، که در این بین معمولا کمپکتور قورباغه ای دارای ابعاد صفحات کوچک و بدنه باریک بوده که جهت کار در مناطق با فضای محدود و کانال هایی کا با محدودیت فضایی مواجه هستیم استفاده می گردد، کمپکتورهای صفحه ای و برگشت پذیر دارای ابعاد متوسط و بزرگ می باشند، که در مناطق با وسعت زیاد و نیاز به نیروی کوبش نسبتا بالا مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام خرید کمپکتور به این مورد توجه داشته باشید که هرچه تناژ کمپکتور بیشتر شود، ابعاد صفحه آن نیز افزایش پیدا می کند. 

 

کمپکتور صفحه ای بنزینی یا قورباغه ای

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر