خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

قطره چکان ایرانی ورسک

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

قطره چکان ورسک یا همان دریپر ورسک یکی از قطعات بسیار پرکاربرد در سیستم آبیاری باغ ها و کشاورزی می باشد که از این قطعه پر مصرف در آبیاری قطره‌ای استفاده های فراوانی می گردد. تنها می توان گفت مهمترین قطعه دستگاه به کار رفته در آبیاری قطره ای در گزینه های مختلف کشاورزی انواع مختلف قطره چکان ورسک می باشد.

قطره چکان ایرانی ورسک

 از جمله مهمترین وظایف قطره چکان ورسک آبدهی و کوددهی به گیاهان و درختان در باغ ها و زمین های مختلف کشاورزی می باشد. همین موضوع نشان دهنده اهمیت قطره چکان ورسک در مصارف مختلف کشاورزی می باشد چرا که در صورتی که موضوع آبدهی و آبرسانی به گیاهان و درختان به صورت درست و اصولی صورت نپذیرد و یا متوقف گردد گیاهان و درختان به صورت کامل خشک شده و از بین می روند و یا اینکه محصول مورد نظر که از گیاه یا درخت انتظار می رود نتیجه نخواهد شد. با توجه به اینکه به اینکه انواع مختلفی دارد باید در انتخاب دریپر ورسک توجه ویژه داشته باشیم و با توجه به کاربری و مصارف مورد نظر خود به انتخاب قطره چکان ورسک مناسب اقدام نمایید و در نتیجه بهترین محصول را برای کاربری مورد نظر خود انتخاب کنیم. در صورتی که نوع مطلوب و مورد نظر از قطره چکان ورسک برای کاربری مورد نظر انتخاب شود کیفیت آب دهی و کود دهی به محصولات و گیاهان و درختان به صورت قابل مشاهده ای افزایش پیدا کرده و در نتیجه میوه و باروری مورد نظر از درختان و گیاهان نتیجه می گردد و سود بیشتری برای کشاورز به بار خواهد آمد همچنین در صورت استفاده از قطره چکان ورسک آب، کود و دیگر موارد مصرفی به صورت بهینه و به اندازه استفاده شده و در مبحث هزینه نیز صرفه جویی های فراوانی صورت می پذیرد.

قطره چکان ایرانی ورسک

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل قطره چکان کشاورزی ورسک که این قطره جکان انواع مختلف انواع مختلفی دارد و قطره چکان 8 نازله ورسک و همچنین قطره چکان بازشونده VERSEK پرداخته و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم و در صورتی که شما قصد خرید و فروش قطره چکان ورسک را داشته و می خواهید در مورد قیمت قطره چکان کشاورزی و یا همان قیمت قطره چکان ورسک اطلاعات کسب کنید می توانید اطلاعات موجود در این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید:

معرفی قطره چکان ورسک

قطره چکان ورسک قطعه ای کوچک است که از موادی مانند پلیمر های با کیفیت و همچنین یک سری دیافراگم که از متریالی مانند سیلیکون ساخته شده اند تشکیل می گردد. فناوری که برای طراحی و تولید قطره چکان ورسک از آن استفاده می شود از نوع پیسی خود شوینده بوده و به این صورت عمل می کند که در هنگام خروج آب از قطره چکان ورسک آب درون ورسک با سرعت چرخیده و قطره چکان را به صورت تمام و کمال مورد شستشو و تمیزکاری قرار می دهید و از این طریق از ایجاد هرگونه رسوب و گرفتگی جلوگیری شده و طول عمر آن تا حد زیادی افزوده می گردد. با توجه به اینکه به صورت دائم در معرض تابش نور آفتاب بوده و در زمین های کشاورزی از آن استفاده های فراوانی می گردد جنس پوسته و بدنه را معمولاً مقاوم در برابر اشعه خورشید از نوع آنتی یو وی انتخاب می نمایند تا درجه طول عمر این قطعه بالاتر رفته و کاربری بهتری به کاربران ارائه نماید.

انواع مختلف قطره چکان VERSEK

در حالت کلی با توجه به انواع مختلف قطره چکان ورسک و همچنین کاربری های متفاوتی که می‌توان از این قطره چکان کشاورزی انتظار داشت باید به یکی از پارامتر ها توجه نمود و با توجه به آنها به انتخاب قطره چکان مناسب اقدام نمود. اولین چیزی که در هنگام انتخاب قطره چکان ورسک باید به آن توجه کنیم دبی مورد نیاز کاربر می باشد انواع مختلف قطره چکان با داروهای مختلفی از جمله دبی 2، دبی ۴، دبی ۸، دبی ۲۴ و دبی ۳۲ لیتر بر ساعت عرضه و تولید می گردند. هر کدام از این دبی ها برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد یکی از متداول ترین و محبوب ترین و پرمصرف ترین انواع دبی در قطره چکان ورسک قطره چکان ورسک۸ لیتر بر ساعت می باشد. البته یکسری قطره‌ چکان ورسک با دبی ثابت نیز وجود دارند که آنها معمولا در کاربردها و مصارف در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که پروژه در ابعاد کوچک باشد یکی از بهترین گزینه ها در میان انواع مختلف قطره چکان ورسک قطره چکان باز شونده VERSEK که همچنین به آن قطره چکان تنظیم شونده نیز می‌گویند و این به عنوان بهترین گزینه به حساب می‌آید چرا که در این قطره چکان ورسک با توجه به گیاهی که قصد آبیاری آن را داریم می توان میزان دبی قطره چکان ورسک را تنظیم نموده و به صورت بهینه و با صرفه جویی بالا از آن استفاده نماییم.

قطره چکان ورسک مدل دبی ثابت

یکی از انواع پر کاربرد قطره چکان ورسک مدل دبی ثابت می باشد که معمولا برای ساخت این نوع قطره چکان ورسک از یک لایه دیافراگمی پلاستیکی که از جنس سیلیکون ساخته شده استفاده می گردد. با استفاده از این نوع قطره چکان ورسک می‌توان به توزیع یکنواخت آب برای گیاه در فشارهای مختلف اقدام نمود. به عنوان مثال در حالت کلی فشار آب در اول خط آبیاری بسیار بیشتر از فشار آب در انتهای خط آبیاری می باشد و دلیل این موضوع نزدیک بودن ابتدای خط منبع آب می باشد و در صورتی که از قطره چکان ورسک از نوع دبی ثابت استفاده گردد در تمام طول مسیر آبیاری یکسان بوده و در هیچ جا فشار کمتر و یا بیشتر از حد مورد نظر نمی باشد.

دریپر ورسک مدل تنظیمی

یکی دیگر از انواع پر کاربرد قطره چکان ورسک یا همان دریپر ورسک مدل تنظیمی آن می باشد. کارکرد این نوع قطره ‌چکان ورسک به این صورت می باشد که در آن مکانیزمی جهت ثابت نگه داشتن دبی برای خروج آب در نظر گرفته نشده و این نوع قطره‌ چکان ورسک این قابلیت را دارند که از ۲ لیتر تا ۳۲ لیتر بر ساعت به آب دهی گیاهان و درختان مورد نظر بپردازند. برای کاربری هایی که مساحت کار کم می باشد و به عنوان کارهای جزئی و کوچک به حساب می‌آیند از قطره چکان تنظیمی ورسک استفاده کرده و به عنوان گزینه بسیار مناسبی برای این نوع کاربری ها به حساب می آید اما در صورتیکه ابعاد و مساحت کار زیاد باشد قطره چکان ورسک از نوع تنظیمی کاربرد مناسبی نداشته چرا که تنظیم تک تک قطعات کوچک آنها در دوره های مختلف آبیاری عمل بسیار سخت و طاقت فرسا و زمان گیر می باشد. قطره چکان مدل تنظیمی در مقایسه با سایر برند ها از کیفیت کارایی و راهنمای بسیار خوبی برخوردار بوده و به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار جهت خرید قطعات کشاورزی به حساب آمده و همچنین قیمت قطره چکان ورسک نیز در مقایسه با رقبا بسیار مناسب می باشد.

قطره چکان ایرانی ورسک

انواع قطره چکان ورسک از نظر ساختار و شکل

انواع قطره چکان ورسک از نظرهای مختلفی طبقه بندی می گردند یکی از این طبقه بندی قطره چکان و بر اساس شکل ورسک ساختار کلی قطره چکان می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

یکی از انواع قطره چکان ورسک، قطره چکان ورسک یک صفحه ای می باشد که طراحی این قطره چکان به صورت یک صندوق می باشد که از روی هم قرار گرفتن چند صفحه به صورت کاملا عمود تشکیل می‌گردد در قطره چکان ورسک از نوع یک صفحه ای وقتی که آب به درون این قطره چکان وارد می گردد صفحات درونی قطره چکان ورسک چرخیده و آب اضافه که در پایین قطره چکان ورسک تبدیل شده است به صورت قطره قطره به محیط خارج  ارسال می گردد. یکی دیگر از انواع قطره چکان ورسک، قطره چکان ورسک از نوع چند دهانه می‌باشد که همانطور که از نام این قطره چکان مشخص است این قطره چکان دارای چند خروجی جهت انتقال آب به محیط بیرون می باشد که معمولاً تعداد دهانه و خروجی قطره چکان از 5 دهانه به ۱۱۵ دهانه می‌باشد.

تمامی دهانه های موجود در قطعه چکان ورسک چند دهانه به یک لوله باریک متصل بوده و این قابلیت را دارند که آب را تا چند متر نیز منتقل نمایند از جمله مهمترین موارد مصرف قطره چکان ورسک از نوع چند دهانه ای برای استفاده در باغات میوه، باغات درخت انگور و درختان بزرگ دیگر می باشد. با توجه به بزرگ بودن درخت های موجود در باغات انگور معمولاً برای هر درخت یک الی دو عدد قطعه چکان استفاده می شود تا آبیاری برای درختان به صورت تمام و کمال انجام پذیرد. یکی دیگر از مدل های پر کاربرد قطره چکان ورسک قطره چکان ورسک از نوع دکمه ای می باشد که در این نوع قطره چکان یک دهانه بسیار بزرگ و در حدود چند میلیمتر در نظر گرفته شده است که معمولا این دهانه بر روی لوله های آبیاری و در محل مورد نظر تعبیه می گردد. در انواع مختلف قطره چکان ورسک، قطره چکان ورسک از نوع دکمه ای دارای قیمت بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین قابلیت نصب و راه اندازی بسیار آسان را برای کاربر ایجاد می نماید.

قطره چکان ایرانی ورسک

مزایای استفاده از قطره چکان ورسک

قطره چکان ورسک با توجه به انواع مختلف آن که هرکدام از ویژگیها و مزایا و کارکرد منحصر به فردی برخوردار می باشد دارای یک سری مزایا و ویژگی مثبت می باشند که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  •         با استفاده از قطره چکان کشاورزی ورسک پدیده شوری تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.
  •         با به کارگیری قطره چکان ورسک در موارد و مصارف مختلف کشاورزی در افزایش بازده و راندمان و دریافت محصول بهتر کمک ویژه می گردد.
  •         در صورتی که از قطره چکان کشاورزی ورسک در مصارف مختلف باغی و گلخانه ای استفاده گردد، افزایش عملکرد ویژه در محصولات ارائه شده توسط انواع مختلف گلخانه ها و باغ ها نتیجه می شود.
  •         با استفاده از قطره چکان کشاورزی ورسک حدود زیادی به استفاده اصولی و صحیح کمک بسیار زیادی به صرفه جویی در مصرف آب می گردد.
  •         با استفاده از قطره چکان کشاورزی ورسک عملیات زراعی و کشاورزی تا حدود زیادی آسان شده و از سختی این عملیات کاسته می شود.
  •         انواع مختلف قطره چکان کشاورزی ورسک مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر اشعه مضر خورشید و همچنین انواع کود و سموم و مواد مختلف شیمیایی از خود نشان می دهند.
  •         با استفاده از انواع مختلف قطره چکان کشاورزی ورسک می توان تا حد زیادی در مصرف آب و همچنین بحث هزینه ها و نیاز به نیروی انسانی کمک نموده و از این طریق هزینه های مربوط به پروژه‌های مختلف کشاورزی و باغداری و گلخانه‌ای را تا حدود زیادی کاهش دهیم.

همچنین در حالت کلی می توانیم بگوییم در هنگام انتخاب قطره چکان کشاورزی مورد نظر ما باید سعی کنیم قطره چکانی را انتخاب کنیم که از نظر مقاومت در برابر اشعه خورشید و همچنین عوامل محیطی کاربردهایی مانند پارامتر های هیدرولیکی و مقاومت در برابر گرفتگی بر اثر کارکرد دراز مدت از کارکرد مناسبی برخوردار باشد که تمامی این موارد در انواع مختلف قطره چکان ورسک به خوبی مشاهده شده و این برند کاملاً قابل اعتماد می باشد.

راه هایی برای افزایش طول عمر قطره چکان ورسک

از جمله مهمترین مواردی که در زمینه نگهداری و سرویس قطره چکانی باید به آن توجه کنیم موضوع گرفتگی روزنه ها در انواع مختلف قطره چکان ورسک می باشد این موضوع تأثیر بسیار زیادی در طول عمر و همچنین کارکرد مناسب صحیح و اصولی قطره چکان ورسک دارد. در حالت کلی قطره چکان ورسک باید به صورت کاملاً دوره ای و منظم مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و در صورت وجود هر گونه مشکل را برطرف نماییم در ادامه به تعدادی از مهمترین راهکارها جهت افزایش طول عمر قطره چکان ورسک خواهیم پرداخت:

  •         در صورتی که در طول لوله هایی که در پایین محصولات و یا درختان قرار داده می شود و در طی آن قطره چکان ورسک قرار میگیرد هرگونه گرفتگی وجود داشته باشد باید قطره چکان مورد نظر به صورت کامل تعویض گردد ولی در صورتی که تعداد بیش از یک قطره چکان دچار انسداد و گرفتگی شده باشد حتماً باید در مورد علت به وجود آمدن گرفتگی جستجو کرده و عامل بوجود آمدن گرفتگی را ازبین ببریم.
  •         معمولا در طول مدت کارکرد قطره چکان با توجه به املاح و آهکی که درون آب وجود دارد در این قطعات یکسری گرفتگی و رسوب ایجاد می گردد که در نتیجه به مسدود شدن کامل قطره چکان ورسک و همچنین خرابی آن منجر می شود که به منظور جلوگیری از این مشکل برای افزایش طول عمر و کارکرد قطره چکان کشاورزی و آبیاری گیاهان و درختان از قطره چکان ورسک استفاده گردد تا در نتیجه از ایجاد هرگونه گرفتگی و مسدود شدن مسیر قطره چکان جلوگیری شده و طول عمر این دستگاه حدود زیادی افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از عواملی که باعث به وجود آمدن انسداد و گرفتگی در مسیر قطره چکان ورسک می‌شود وجود موجودات زنده مانند قارچها، باکتریها و جلبک ها می باشد در صورتی که وجود چنین خطری برای گرفتگی قطره چکان ورسک وجود دارد حتما باید با استفاده از روش اصولی و صحیح کلرزنی نسبت به رفع این مشکل اقدام نموده و از وجود هرگونه موجود زنده مانند جلبک، باکتری و قارچ و غیره به صورت کاملا اصولی جلوگیری کرده و باعث افزایش کارایی و راندمان قطره چکان ورسک شویم.

قطره چکان ایرانی ورسک

  •         به منظور آنکه عمل آبیاری و آبرسانی گیاهان و درختان توسط قطره چکان ورسک به صورت صحیح و اصولی و درست انجام پذیرد و فشار آب مورد نظر کاملاً یکنواخت و تنظیم شده باشد حتما باید در قطره چکان ورسک از تنظیم کننده فشار استفاده گردد.
  •         در مصارف مختلف کشاورزی در صورتی که از سیستم ابیاری قطره ای استفاده نگردد و سیستم خاموش باشد نمک ها در زیر سطح خیس شده خاک جمع میشوند و این نمک جمع شده بعد از اینکه مجدداً فرایند آبیاری قطره ای با استفاده از قطره چکان ورسک شروع شود و یا هنگامی که باران شروع به باریدن نماید به سطح پایینی خاک رفته و در محیط ریشه های گیاهان تجمع پیدا میکند و باعث شور شدن ریشه گیاهان می گردد برای جلوگیری از این موضوع حتماً باید در هنگام شروع بارندگی سیستم آبیاری قطره ای را نیز راه اندازی کرده و با استفاده از قطره چکان ورسک به آبیاری گیاهان پرداخت تا در نتیجه نمک‌ها وارد محیط ریشه گیاهان نگردند.
  •         با توجه به این که در حین کارکرد رسوباتی در قطره چکان ایجاد می گردد نیاز است تا از فرآیند اسید شویی و رفع رسوب در دوره‌های مختلف به صورت کاملاً منظم جهت کارکرد بهتر و افزایش راندمان قطره چکان ورسک استفاده گردد از جمله مهمترین اسیدهایی که برای رفع رسوب موجود در قطره چکان باید از آن استفاده گردد می توان به اسید فسفریک، اسید سولفوریک و همچنین اسید کلریدریک اشاره نمود. از میان اسیدهای نام برده شده اسید فسفریک با توجه به اینکه اسیدی دارد که می تواند موازنه غذایی را در گیاهان بر هم بزند و میزان آن را کم کند کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین اسید کلریدریک نیز با توجه به مصمومیت و تاثیر منفی که در گیاهان مختلف ایجاد می نماید زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بهترین گزینه جهت اسید شویی و رفع رسوبات موجود در قطره چکان ورسک استفاده از اسید سولفوریک می باشد که کمترین محدودیت و تأثیر منفی را بر روی گیاهان داشته و به عنوان مناسب ترین اسید جهت انجام فرآیند اسید شوری به حساب می‌آید.
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5