خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

معرفی دستگاه کاتر آسفالت بر

معرفی دستگاه کاتر آسفالت بر

فهرست مطالب

با فرسوده شدن بافت شهر، احتیاج به انجام پروژه های متفاوت شهرسازی خواهیم داشت. یکی از این خدمات به بازسازی آسفالت خیابان و ... ارتباط دارد. برای انجام تعمیرات، برش و ترمیم بافت آسفالتی احتیاج به یک کاتر آسفالت بر دارید. این کاتر در حکم یک دستگاه قوی و مستحکم است که از آن می توان برای برش آسفالت و بتن استفاده کرد.

تیغه آسفالت بر برای برش آسفالت سطوح متفاوت همچون  پشت بام، خیابان و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این کاتر دارای ساختمان بدنه بسیار ساده ای است. اصلی ترین اجزای  کاتر آسفالت بر در نمونه های مدرن و پیشرفته به یک سیستم هیدرولیک و خنک کننده مجهز است  که این سیستم جهت تعیین عمق کار کاتر(عمق برش) مورد اهمیت می باشد و تیغه مستحکم، شاسی نگه دارنده و موتور از سایر لوازم به کار رفته در آن است، که وظیفه انتقال نیرو از موتور به تیغه توسط تعدادی تسمه صورت می گیرد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نام های دیگر کاتر آسفالت بر

نام های دیگر دستگاه کاتر آسفالت بر، کاتر برش آسفالت و کاتر بتن بر است و طبق سوخت به دو نوع دسته بندی می شوند:

1-کاتر آسفالت بر دیزلی

2- کاتر اسفالت بر بنزینی

انواع شاسی کاتر آسفالت بر

1- کاتر با شاسی هوپت (Hoopt) که ساخت کشور سنگاپور می باشد.

2- کاتر با شاسی کوپاژ (Copaz) که ساخت کشور کره می باشد.

3- کاتر با شاسی تایو (Tayo) که ساخت کشور مالزی می باشد.

4- کاتر با شاسی چینی.

5- کاتر با شاسی ایرانی.

 معرفی شرکت های تولید کننده کاتر آسفالت بر

1- کاتر آسفالت بر تهران کاتر یا ایرانی.

2- میکاسا کشور ژاپن.

3-هوپت کشور سنگاپور.

4-روتین کشور چین.

5- کاتر آسفالت بر خلیج فارس.

6- کاتر آسفالت بر جهان نما.

کارایی دستگاه های برش آسفالت در صنایع گوناگون

این دستگاه ها کاربردهای بسیاری در خدمات شهری و تاسیسات شهری همانند ترمیم و برداشت آسفالت خراب شده از سطح شهر، کابل گذاری، تغییر مهندسی در شهر سازی دارد.

لکه گیری و آسفالت کردن معابر و حفاری کردن کانال های فاضلاب، برق، گاز و کابل گذاری و ایجاد کانال هایی برای عبور آب در سطح وسیعی از شهر، برداشت کامل کف پل و سالن باز کردن حرفه هایی که احتیاج به کندن زمین دارد یا حفره های عمقی، برش بتن و برش سرامیک از استفاده های دیگری که می توان از این دستگاه نام برد.

 منظور از کاتر آسفالت بر چیست؟ 

دستگاهی که می تواند آسفالت، بتن و سرامیک را ببرد و از انواع تیغه کاتر آسفالت بر در جنس و اندازه های متفاوت برای اهداف و کاربری های بسیار متنوع  استفاده می کند و نحوه سرهم بندی شدن و عملکرد دستگاه به این صورت است که موتور روی شاسی کوپل می شود و نیروی گشتاور حاصل شده موتور از طریق تسمه به تیغه کاتر آسفالت بر هدایت می شود و اینگونه عمل برش آسفالت زمین یا هر چیزی که دستگاه روی آن مشغول به کار می باشد، انجام می شود.

طبق نوع و حجم عملیات از دستگاه های کاتر آسفالت بر در مدل ها و اندازه های مختلف وجود دارد که برای هر کاری ساخته یا آن کار را آسان تر انجام دهند.

نکات مهم در زمان خرید کاتر آسفالت بر

یکی از مهم ترین شاخصه هایی که باید برای انتخاب دستگاه کاتر آسفالت بر بدانید این است که لرزش دستگاه را مد نظر بگیرید، لرزش دستگاه یعنی کیفیت دستگاه، تیغه دستگاه هر چی کمتر بلرزد یعنی دستگاه باکیفیت تری خواهد بود.تیغه برش آسفالت این دستگاه ها به دلیل اینکه تیغه توسط موتور حرکت می کند و به علت داشتن شکل کنگره ایی مانند یا اشکالی دیگر به لرزش در می آیند و دیگر اینکه تیغه دستگاه زمان برش زمین یا هر چیزی دچار اصطکاک فراوان و سایش شده که به همین علت به سیستم خنک کننده که با آب خنک می کند و سیستم هیدرولیک که عمق برش تیغه را تنظیم می کند که این سیستم مختص مدل های پیشرفته می باشد و در مدل های معمولی مکانیکی است.

از اصلی ترین نکات ساخت دستگاه کاتر آسفالت بر تعیین وزن آن است، در صورتی که مرکز ثقل در بهترین جای ممکن قرار دارد تا کمترین لغزش ایجاد شود. از مزیت های کاهش لرزش می توان به افزایش طول عمر تیغه و افزایش دقت کاتر آسفالت بر در پیمودن مسیر مستقیم خواهد بود. هنگامی که با کاتر آسفالت بر قسمت های سفت و سخت و دارای مقاومت زیاد آسفالت را برش میدهید به فشار وارده به تیغه بیشتر می شود به خاطر اصطکاک و مقاومت به وجود آمده و موجب انحراف دستگاه از مسیر مستقیم خودش می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر