خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

مناسب ترین موتور برق برای باغ کدام است؟

موتور برق پرتابل در باغ

فهرست مطالب

اگر اهل گردش و تفریح هستید و  آخر هفته با خانواده و دوستان در باغ‌هایتان سپری می‌نمایید، یکی از موارد مهم برای ایجاد آسایش و راحتی شما، انرژی برق است. این انرژی که روشنایی، یخچال، سیستم صوتی و تصویری، وسایل سرمایشی و گرمایشی و پمپ آب را برای شما به کار انداخته، تا یک روز خوب را سپری نمایید. حال سوال اصلی این است: باغ شما به شبکه برق شهری متصل است یا فاقد جریان برق می‌باشد؟ اگر دسترسی به برق وجود ندارد، با توجه به بالا بودن هزینه انشعاب برق برای باغ، شما در نهایت به یک موتور برق نیاز پیدا خواهید کرد. 

موتور برق مناسب برای باغ کدام است؟

ادیسون در زمان اختراع برق، هیچ‌گاه به این موضوع نمی‌اندیشید که چه خدمت بزرگی به جهانیان نموده است. امروزه با کوچکترین قطعی برق، تمامی کارها نصف و نیمه رها می‌گردد و تمامی لذت یک روز خوش تبدیل به پوچ می‌شود. اگر باغی دارید که فاقد برق یا دارای برق شهری است ولی جریان برق به دفعات قطع می‌شود، بهترین راه تامین برق باغ، مولد برق می‌باشد.

موتور برق در باغ

در این مطلب سعی شده است مراحل انتخاب موتور برق مناسب برای باغ را برای شما تشریح کرده و اینکه دارای چه ویژگی‌هایی باشند را شرح بدهیم.

مراحل انتخاب موتور برق مناسب برای باغ

تعیین توان مصرفی وسایل برقی

 یکی از مسائل مهم در هنگام انتخاب دستگاه مناسب، مشخص کردن تجهیزات برقی است. اینکه باغ شما دارای برق است و می‌خواهید در هنگام قطعی، از موتور برق استفاده نمایید یا فاقد برق می‌باشد، در تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار خواهد بود. از تجهیزات مهم هر باغی، دستگاه پمپ آب، کفکش و روشنایی می‌باشد. شما به این مسئله باید آگاه باشید که تجهیزات دارای موتور، یک توان مصرفی و یک توان استارت  اولیه دارد، بنابراین در اولین قدم برای بدست آوردن توان استارت، توان مصرفی را در عدد 2.5 ضرب می‌نماییم.

توان مصرفی وسایل برقی دیگر که قرار است توسط مولد برق راه‌اندازی بشود را نیز به همین شکل بدست آورده و در آخر همه توان‌ها را با هم جمع می‌کنیم.

انتخاب مولد برق مناسب برای باغ

پس از جمع‌بندی نهایی در مورد وسایل برقی و مشخص شدن توان مورد نیاز شما، نوبت به انتخاب دستگاه می‌رسد. موارد مهمی وجود دارند که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید، در زیر بخش مهمی از این موارد را آورده‌ایم:

صدای دستگاه

به میزان صدای موتور برق در هنگام خرید توجه نمایید. عدم توجه به این مورد، بعد‌ها برای شما واقعا آزار‌دهنده خواهد بود. اگر در مجاورت باغ شما، خانواده‌های دیگری ساکن هستند، توجه به میزان صدا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شما می‌توانید با تهیه‌ی مدل سایلنت مسئله صدا را حل نمایید اما مدل سایلنت محدویت توان دارد و برای توان بالاتر باید مدل معمولی تهیه نمایید. به این نکته توجه نمایید هر مقدار کیفیت دستگاه خریداری شده بالا باشد، صدای آن نیز کمتر خواهد بود.

موتور برق برای کمپ

در جدول زیر میزان صدای موتور برق‎‌ها را ذکر کرده‎‌ایم:

میزان صدای موتور برق باغی
توان دستگاهمیزان صدا دستگاه
یک کیلووات65 دسیبل
سه کیلووات69 دسیبل
6 کیلووات79 دسیبل
8 کیلووات85 دسیبل
مدل کیفی55 دسیبل

قابلیت حمل و نقل آسان

اگر نیاز است دستگاه را به دفعات در باغ جا‌به‌جا نمایید، بهتر است مدل چرخ و دسته‌دار تهیه نمایید. اگر باغ شما نگهبان ندارد و شما مجبور به جا‌به‌جایی آن با ماشین خود هستید، مدل‌های بدون چرخ و دسته به آسانی توسط خودرو شما حمل می‌شود.

جابجایی آسان موتور برق

مورد مهم دیگر  وزن دستگاه است، که به صورت جدول در زیر گرد هم آورده‌ایم:

وزن موتور برق باغی
توان دستگاهوزن دستگاه
یک کیلووات18 – 25 کیلوگرم
سه کیلووات45 – 50 کیلوگرم
6 کیلووات80 کیلوگرم
8 کیلووات90 – 95 کیلوگرم

بهترین موتور برق برای باغ

اکثر باغ‌ها در خارج از شهر قرار دارند و اگر برای دستگاه مشکلی پیش بیاید، دسترسی به مکانیک سخت خواهد بود. در هنگام خرید توجه نمایید که بهترین برند را انتخاب نمایید که دارای خدمات پس از فروش باشد، لوازم یدکی آن به آسانی پیدا شود و در صورت استفاده صحیح به این زودی‌ها به مشکل برنخورد.  

برند المکس ژاپن، برند راتو، برند لانسین، برند ارما، برند ETQ، برند تکنو از جمله موتور برق‌های با کیفیت برای باغ با خدمات پس از فروش قوی هستند.

موتور برق باغی

سوالات متداول در موتور موتور برق مناسب برای باغ

  • موتور برق باغ دیزلی باشد یا بنزینی؟

    اگر میزان صدای مدل دیزلی را نادیده بگیرید، هم از نظر تعمیر و نگهداری، هم از نظر ساعت کارکرد و راندمان کاری نسبت به مدل بنزینی، مناسب‌تر است. البته به این نکته توجه داشته باشید مدل دیزلی علاوه بر صدا، وزن بالاتری نسبت به مدل بنزینی دارد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر