خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق بنزینی جنرال پاور (general-power)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور برق بنزینی جنرال پاور (general-power)
  • موتور برق بنزینی جنرال پاور (general-power)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

کلیاتی کاربردی برای معرفی موتور برق بنزینی جنرال پاور

موتور برق یک دستگاه ساده با هدف تولید نیروی الکتریسیته است. در دنیایی هستیم که برای انجام هر کاری و یا فعال کردن هر دستگاهی نیاز به نیروی برق داریم. تا زمانی که این نیروی ساده و ارزان قیمت را از طریق برق شبکه سراسری تهیه می کنیم، قطعا با چالش جدی در راه اندازی دستگاه ها و تجهیزات مواجه نیستیم.

اما چالش جدی زمانی مطرح است که به هر دلیلی نتوانیم از قدرت برق شبکه سراسری بهره ‌مند باشیم. در این حالت باید خودمان قابلیت تولید برق استاندارد را داشته باشیم. انواع موتور برق را طراحی کرده اند تا این قابلیت ساده اما تاثیرگذار را برای ما تدارک دیده باشند. موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰ یک نمونه خوش ساخت با قابلیت متوسط از تولید برق است که در این مطلب قصد بررسی فنی تا جایگاه کاربردی آنها را داریم.

موتور برق بنزینی جنرال پاور 7 کیلووات چرخ و دسته دار

موتور برق های بنزینی به نسبت از مدل های دیزلی سطح کاربرد تا محبوبیت بسیار بالاتری دارند. یک موتور برق ساده مانند موتور برق بنزینی جنرال پاور غالباً ارزان قیمت با طراحی ساده است که قابلیت کار کردی طولانی مدت را عاری از هر گونه تنش و یا عیبی در حین کار دارد. هر دستگاه موتور برق از دو بخش کلی که در ارتباط با هم هستند، تشکیل شده است.

در این ماشین یک موتور احتراق داخلی از مدل های بنزینی و یا دیزلی برای تولید قدرت کافی به جهت تامین انرژی الکتریسیته گنجانده شده است. این موتورها وظیفه به گردش انداختن سیم پیچ آلترناتور موتور برق را بر عهده دارند. در آن سوی ماجرا نیز یک دستگاه ژنراتور کوچک در امتداد شفت گردان موتور قرار دارد.

این دستگاه آلترناتور به شکلی طراحی شده تا نیروی برق تکفاز استاندارد شهری تا برق ۲۴ و یا ۱۲ ولت جریان DC را تولید نماید. بسته به نوع طراحی، قدرت موتور، ابعاد آلترناتور و امکانات تنظیم ولتاژ، انواع موتور برق را برای تولید انواع ظرفیت توان دهی به جهت راه اندازی انواع تاسیسات برقی طراحی کرده اند.

هر چه ابعاد موتور برق بزرگتر می ‌شود تا در آن از موتورهای قدرتمندتر دیزلی استفاده شود، قابلیت توان دهی بالاتری هم فراهم است. در این بین عموم موتور برق ها از نمونه های کم توان در لیست مدل های بنزینی قرار دارند. موتور برق بنزینی جنرال پاور یکی از همین نمونه‌ ها است. موتور برقی که در نهایت سادگی با قابلیت کارکردی بسیار بالا طراحی شده تا بتواند قدرت برق تکفاز را در بهترین و ماندگارترین حالت تولید نماید. این موتور برق برای تامین نیازهای حساس که برق عاری از اعوجاج می ‌خواهند، مناسب است.

نگاهی در طراحی موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰

موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰ یک نمونه طراحی شده با ابعاد کوچک، فرمی مکعبی شکل و وزنی سبک است تا تمامی قابلیت ها برای حضور در فضایی سیار را داشته باشد. این موتور برق بنزینی در لیست بهترین ها با قابلیت حمل و نقل ساده قرار می گیرد. در عین حال تمام بخش های فنی موتور برق بنزینی جنرال پاور در طراحی جمع و جور به شکل یک فرم مکعبی شکل گنجانده شده است.

اگر در فکر تهیه یک موتور برق بنزینی با قابلیت حمل و نقل ساده باشید، قطعاً از اهمیت طراحی با فرمی ساده و جمع و جور می دانید. در طراحی موتور برق بنزینی جنرال پاور نیز الگوی کار برای خلق یک ماشین تولید برق است که به راحتی در هر فضای محدودی قرار بگیرد، توانایی حمل و نقل ساده داشته باشد و راه اندازی آن آسان و قدرت تولید شده نیز در حد کفایت باشد.

موتور برق بنزینی جنرال پاور در دسته مدل های تکفاز قرار دارد. البته در این مدل از یک خط تغذیه ۱۲ ولت جریان DC هم گنجانده شده است. موتور برق بنزینی مذکور در دسته مدل های سه کیلوواتی که نمونه ‌های محبوبی هستند، قرار می ‌گیرد.

در نگاه طراحی وقتی از یک موتور برق سه کیلوواتی صحبت می ‌کنیم، انتظار طراحی یک مدل که قابلیت سیار بودن داشته باشد را داریم. زیرا توان 3 کیلوواتی، یک سطح قدرت کافی برای انجام بسیاری از فعالیت ها اعم از راه اندازی تجهیزات کشاورزی، نیازهای خانگی، فعالیت های مسافرتی و حضور در کارگاه های صنعتی است.

به این ترتیب هر موتور برق سه کیلوواتی یک ماشین تولید توان برای راه ‌اندازی یک یا دو دستگاه قدرتمند است. لذا باید قابلیت حمل شدن ساده داشته باشد تا بتوان از آن در سطح کارگاه و یا محیط مزرعه برای راه اندازی انواع پمپ آب استفاده کرد.

موتور برق بنزینی جنرال پاور 3 کیلووات هندلی

بررسی کلی موتور برق بنزینی جنرال پاور

موتور برق بنزینی جنرال پاور در ابعاد 50´50´60 سانتیمتری طراحی شده است. این ابعاد فضایی تقریبا کوچک، جمع و جور و مکعبی شکل را تداعی می ‌کند. ابعادی که برای حمل و نقل شدن، کاملا مناسب است و خیلی ساده در صندوق عقب هر خودرویی قرار می‌ گیرد. البته این ابعاد با توان ۳ کیلوواتی برای فعال کردن تجهیزات مسافرتی طراحی نشده است. بلکه قرار است با قابلیت حمل و نقل ساده برای حضور قدرتمند به جهت انجام فعالیت های پرفشار مورد استفاده قرار بگیرد.

وزن موتور برق بنزینی جنرال پاور ۵۰ کیلوگرم است. در طراحی موتور برق های 3 کیلوواتی این مقدار وزن، یک رده ایده آل در نمونه ‌های سبک وزن است. به هر صورت اگر هدف از کاربرد موتور برق بنزینی جنرال پاور جابجایی ساده آن باشد، قطعاً وزن ۵۰ کیلوگرمی مقدار چالش برانگیزی نیست و هر انسان بالغی به راحتی می ‌تواند آن را جابجا کند.

خاصه اینکه فرم مکعبی شکل در حضور چهارچوب فلزی محکم در این جابجایی ساده تاثیرگذار است. البته شاسی این موتور برق بنزینی فاقد چرخ است. لذا نمی توانید این موتور برق را به سادگی در سطح کارگاه برای انجام فعالیت های نزدیک به هم جابجا کنید.

شاید فقدان چرخ، برای جابجایی ساده موتور برق بنزینی جنرال پاور را به عنوان یک نقطه ضعف طراحی شده در نظر بگیرید؛ اما حرفه ای ها می دانند که غالباً موتور برق های 3 کیلوواتی را بدون حضور چرخ ها طراحی می کنند. زیرا در طراحی این ماشین، ایجاد فضایی هر چه کوچکتر و ساختاری مکعبی شده ‌تر ملاک است که در حضور طراحی دو چرخ قطعا نمی‌توانیم این ساختار نهایی را تهیه کنیم.

با تمام این تفاصیل در یک نگاه کلی از موتور برق بنزینی جنرال پاور با ماشینی همراه هستیم که فرمی ایده ‌آل برای جابجا شدن با خودروها را دارد و با طراحی ساده قادر است تا در هر فضای محدودی مستقر شده، به عملیات قدرتمند خود ادامه بدهد.

مشخصات فنی موتور برق بنزینی جنرال پاور

موتور برق بنزینی جنرال پاور یک مدل استاندارد برای تامین برق ۳ کیلووات تکفاز شهری است. در بخش خروجی این موتور برق بنزینی از یک تنظیم کننده ولتاژ با قابلیت تولید برق ۲۲۰ ولت تکفاز شهری گنجانده شده است. این بخش تنظیم کننده ولتاژ در دو خروجی کاملاً مجزا از هم قرار دارد و هر یک از خروجی ها به یک خط ولتاژ تکفاز متصل هستند.

موتور برق بنزینی جنرال پاور در نهایت ظرفیت کاری خود قادر به تولید برق با توان ۳ کیلووات می باشد. در عین حال همزمان به موازات برق AC، قابلیت تولید برق DC جریان مستقیم با ولتاژ ۱۲ ولت را نیز دارد.

برق ۱۲ ولت جریان مستقیم طراحی شده برای موتور برق بنزینی جنرال پاور، مخصوص راه اندازی باتری خودروها می باشد و با کمک آن می توانید هر نوع وسیله برقی خودرویی را راه اندازی کنید. در عین حال این برق جریان مستقیم برای فعال کردن انواع تجهیزات صنعتی که با برق DC کار می کند، مناسب است. تجهیزاتی مانند انواع پمپ لجن کش و یا دیگر تجهیزات مستغرق در آب که تحت تعریف ولتاژ ۱۲ ولت جریان DC کار می کنند.

موتور برق 3 کیلووات جنرال پاور هندلی

از آنجا که تجهیزات موتوری مستغرق در آب مانند موتور پمپ های لجن کش به طور کامل با سیال آب در ارتباط هستند، نباید تحت تاثیر برق جریان تکفاز ۲۲۰ ولت شهری باشند. زیرا همواره خطر برق گرفتگی در حجم سنگین آب وجود دارد. برای همین است که اصولاً آنها را با استفاده از موتورهای جریان مستقیم با سطح ولتاژ ۱۲ ولت DC طراحی می ‌کنند. در این بین با استفاده از موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰ به راحتی می توانید این موتور پمپ ها و دستگاه های مشابه را راه اندازی کنید.

اما در بخش تولید برق تکفاز، شاهد دو خروجی مستقل از هم هستیم. خروجی هایی که هر کدام در یک ارتباط مستقل از آلترناتور دستگاه طراحی شده اند. این استقلال در تامین برق تکفاز مزایایی همچون کارکرد ایمن و عاری از تاثیرات مصرف کنندگان بر یکدیگر را دارد. هر گاه بخواهید دو یا چند دستگاه مجزا را با موتور برق بنزینی جنرال پاور راه اندازی کنید، می‌ توانید هر کدام از تجهیزات را به خروجی مستقل دستگاه متصل کنید.

به این ترتیب هر گونه تنش غیر قابل پیش بینی مانند اتصال کوتاه در یکی از مصرف کنندگان باعث ایجاد اختلال در عملکرد نهایی مصرف کننده دیگر نخواهد شد. این نوع راه اندازی تجهیزات باعث تامین امنیت بیشتر در کار با موتور برق بنزینی است.

مشخصات موتوری در موتور برق بنزینی جنرال پاور

در موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰ از یک موتور بنزینی تک سیلندر با عملکرد چهار زمانه استفاده شده است. موتور با استفاده از تنفس طبیعی کار می ‌کند و طی ساز و کار هواخنک طراحی شده است. این موتور با ظرفیت ۸000 سی‌ سی حجم قابل توجهی دارد و به خوبی از پس تامین قدرت ۳ کیلوواتی برای تولید برق در سمت آلترناتور بر می ‌آید.

موتور با طراحی تک سیلندر از نوع چهار زمانه است. لذا به مانند تمامی موتورهای چهار زمانه، الگوی کارکردی روان، کم صدا، با مصرف سوخت مناسب را تهیه کرده است. این موتور برق در شرایطی بسیار روان و موثر کار می ‌کند و می‌ تواند با تولید راندمان تقریبا مطلوبی به تولید برق بپردازد.

موتورهای تک سیلندر در حجم و ظرفیت تقریبا اندکی طراحی می شوند و غالباً قادر به تولید قدرت چندان بالایی نیستند. این موتورها کم حجم و سبک وزن هستند. لذا وقتی در پای طراحی یک موتور برق بنزینی کم حجم و کوچک با قابلیت حمل و نقل ساده برای تامین نیازهای سیار هستیم، نیاز به طراحی چنین موتورهای کوچکی داریم. اما برند جنرال پاور دست بالایی در طراحی این موتور تک سیلندر داشته است. زیرا از الگوی چهار زمانه برای کارکرد نهایی آن استفاده کرده است.

موتورهای چهار زمانه از سیستم های روانکاری مستقل استفاده می ‌کنند و در عملکرد، حرکتی روان و نرم با تولید صدای اندکی دارند. در عین حال مصرف سوخت آنها کم است. هر چند نمی ‌توانند شتاب کارکرد بالای موتورهای دو زمانه را داشته باشند. اما در عملکردهای طولانی مدت بسیار بهتر از رقبای دو زمانه خود ظاهر می ‌شوند.

در طراحی موتور برق بنزینی جنرال پاور نیز شاهد الگوی طراحی مذکور هستیم. موتوری با عملکرد چهار زمانه که قابلیت تولید قدرت مطلوب در حرکتی روان و کم صدا با مصرف سوخت اندک دارد. البته این موتور با الگوی استارت دستی طراحی شده است.

یکی از جنبه های کلیدی در طراحی موتور برق ها مقوله قیمت نهایی محصول است. قیمت موتور برق جنرال پاور جایگاهی کاملاً اقتصادی دارد. استفاده از راه انداز های دستی و حذف بخش های گران قیمت الکتریکی در راه اندازی موتور برای کاهش قیمت موتور برق جنرال پاور تاثیرگذار بوده است. البته این الگوی راه اندازی دستی، موتور مورد نظر ما را از لیست مدل های مناسب برای فعالیت در برق اضطراری خارج می ‌کند.

یک موتور برق برای آنکه بتواند به عنوان مولد اضطراری در سطح فعالیت های خانگی، خدماتی و یا صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد، باید از قابلیت استارت الکتریکی اتوماتیک بهره‌ مند باشد. در طراحی موتور برق بنزینی جنرال پاور چنین طراحی ای پیش ‌بینی نشده است. موتور مذکور با روش استارت دستی راه اندازی می شود و کاملاً برای کار در فعالیت ‌های قابل پیش بینی شده طراحی شده است.

قابلیت کاربردی موتور برق بنزینی جنرال پاور چه مقدار است؟

هر کسی که در تکاپوی خرید یک موتور برق بنزینی است، قطعا می ‌خواهد تا با ظرفیت توان دهی این دستگاه مجموعه دستگاه ها و یا تجهیزات خانگی تا صنعتی مورد نظر خود را راه ‌اندازی کند. در این بین قطعاً علاقه دارد تا از یک موتور برق بنزینی با ظرفیت مناسب تهیه کند.

انواع موتور برق ها که قابلیت تولید ۳ کیلووات برق تکفاز شهری را دارند، مدل های بسیار محبوب و کاربردی هستند که کاملاً مورد توجه اهل فن قرار می ‌گیرند. موتور برق بنزینی جنرال پاور یکی از همین مدل های سه کیلووات است که سطح کاربرد گسترده ای را تامین کرده است.

قطعا ظرفیت کافی برای راه ‌اندازی بسیاری از تجهیزات خانگی تا نیازهای صنعتی و کشاورزی است که انواع موتور برق بنزینی های سه کیلوواتی را تا این اندازه محبوب کرده است. با وجود 3 کیلووات برق به راحتی می ‌توانید تجهیزات استاندارد و متعارف یک خانه مسکونی را راه اندازی کنید. در عین حال با چنین سطح توانی قابلیت فعال کردن یک تا چند عدد موتور پمپ آب در فضاهای کشاورزی را دارید و قابلیت راه اندازی هر نوع ابزار دستی موتوری را نیز دارید.

از طرفی می توانید انواع ماشین آلات کارگاهی را به شکل انفرادی راه اندازی کنید. این تنوع و قدرت مانور بالا در حالی است که یک موتور برق بنزینی سه کیلوواتی غالباً در دسته مدل های کم حجم، سبک وزن با طراحی سیار و البته ارزان ‌قیمت قرار می ‌گیرد. با تمام این تفاصیل چرایی محبوبیت بالای انواع موتور برق ها با ظرفیت 3 کیلووات مطرح است.

موتور برق بنزینی جنرال پاور در این لیست محبوب قرار دارد. موتور برقی که با طراحی خوش ساخت و استفاده از یک رده متریال های باکیفیت توانسته است جایگاه قابل قبول و میان رده ای در سطح بازار داشته باشد.

زمینه های کاربردی برای موتور برق بنزینی جنرال پاور

در بخش فنی همراه با تشریح مشخصه های طراحی شده برای موتور برق بنزینی جنرال پاور با یک مدل سه کیلووات که سطح محبوبیت و کاربردی وسیع دارد، آشنا شدیم. حالا با توجه به الگوی طراحی و همچنین ظرفیت ۳ کیلووات موتور برق بنزینی جنرال پاور وقت آن است که نگاهی گذرا به زمینه ‌های کاربردی آن داشته باشیم.

□       کاربرد در مصارف خانگی:

مصارف خانگی قطعا از مهمترین فضاهای کاربردی در طراحی انواع موتور برق بنزینی می باشد. در این فضاها تماماً با انبوه تجهیزاتی که تحت تاثیر برق تکفاز کار می ‌کنند، مواجه هستیم. البته اگر چه تجهیزات خانگی همگی کم مصرف هستند؛ اما در کنار هم تبدیل به یک بار مصرفی قابل توجه می شوند. از طرفی وقتی در محیط خانگی هستیم، نمی ‌توانیم برخی از تجهیزات را فعال کرده و برخی دیگر را به کار نیاندازیم.

لذا قطعاً نیاز به یک موتور برق با قابلیت تامین حداقل 3 کیلووات برق هستیم. اینجاست که وجه کاربردی انواع مدل ها مانند موتور برق بنزینی جنرال پاور مشخص خواهد شد. با موتور برق ۳ کیلووات تکفاز برند جنرال پاور می توانید مجموعه تجهیزات متعارف موتوری هر خانه در کنار چند عدد روشنایی ساده را برای مدت ۳ الی ۴ساعت با یک باک سوخت پر از بنزین فعال نگه دارید.

□       کاربرد در مصارف سیار:

قطعاً طراحی جمع و جور، سبک وزن با شکل و حالتی مکعبی شکل موتور برق بنزینی جنرال پاور، این ماشین را برای حضور در فعالیت های سیار مناسب کرده است. موتور برق مذکور کم حجم است و به راحتی در صندوق عقب هر خودرویی جای می ‌گیرد و در عین حال سبک وزن است و هر کسی می‌ تواند آن را جابجا کند.

اما فاقد چرخ است. لذا در استفاده سیار باید آن را بر یک شاسی متحرک سوار کنید. البته این موتور برق سه کیلوواتی برای مصارف مسافرتی طراحی نشده است. هر چند می‌ تواند کلیه تجهیزات برقی خودرویی را راه ‌اندازی کند. اما ابعاد و وزن آن و در عین حال میزان قدرت تولید شده آن بسیار فراتر از تامین نیازهای مسافرتی است.

□       کاربرد در مصارف کشاورزی:

عمده کاربرد از موتور برق در مصارف کشاورزی برای راه اندازی موتور پمپ آب ها جهت مکش آب از عمق چاه‌ ها و یا کانال ها و رودخانه ها می باشد. موتور برق بنزینی جنرال پاور در بحث تامین قدرت برای عملکرد چندین پمپ آب به شکل همزمان مناسب است و می ‌تواند در دوردست ترین مناطق، بهترین خدمات برق رسانی را داشته باشد.

در حال حاضر میزان فروش موتور برق جنرال پاور در تامین مصارف کشاورزی قابل توجه است. قیمت مناسب، طراحی سبک وزن و شرایط حمل و نقل ساده از این موتور برق، یک ابزار تمام عیار کشاورزی شده ساخته است.

□       کاربرد در مصارف صنعتی:

وقتی پای راه اندازی تجهیزات کارگاهی و کارخانه ای در میان است، باید بالاترین درجات قدرت را تامین نماییم. کلیه دستگاه ها و تجهیزات صنعتی، همگی با قدرت بسیار بالایی کار می‌ کنند. یک موتور برق بنزینی سه کیلووات مانند محصول طراحی شده در برند جنرال پاور قابلیت راه اندازی یک یا دو دستگاه کارگاهی آن هم به شکل همزمان را دارد و در عین حال در فعال نگه داشتن انبوه تجهیزات دستی موتوری در فضاهای کارگاهی کاملاً توانمند است.

البته این موتور برق فاقد چرخ است. لذا برای جابجایی آن در محیط کارگاه به جهت فعال کردن دستگاه های متنوع با اندکی مشکل مواجه خواهید شد.

موتور برق بنزینی جنرال پاور یک مدل با الگوی طراحی ساده است که در آن سعی شده تا با راندمان کاری مطلوب به تولید برق ۲۲۰ولت تکفاز شهری بپردازیم. در این بین طراحی استارت دستی مانع از کاربرد برای مصارف خاص مانند برق اضطراری می باشد. برای راه اندازی این موتور برق بنزینی باید یک اپراتور همواره در کنار آن حاضر باشد که قطعا این الگوی راه اندازی برای طراحی سیستم های برق اضطراری ناکارآمد است. لذا نمی توانیم موتور برق بنزینی جنرال پاور را برای تامین برق فضاهای حساس مانند بیمارستان ‌ها، مراکز درمانی، بانک ‌ها، دیتاسنترها و... استفاده کنیم.

موتور برق بنزینی جنرال پاور 10 کیلووات

نکاتی در هنگام خرید موتور برق بنزینی

موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰ یک ژنراتور کوچک با قابلیت تأمین برق سه کیلوواتی است که زمینه های کاربردی بسیار گسترده ‌ای دارد. قطعا با وجود این موتور برق و نمونه ‌های مشابه، قابلیت فعال کردن حجم بسیار بالایی از تجهیزات الکتریکی و صنعتی را دارید. اما آیا در هنگام خرید متوجه نکات کلیدی در انتخاب یک موتور برق بنزینی مناسب هستید؟

در یک کلام چطور بررسی کنیم که خرید موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰ ژنراتور مناسب با اهداف ما است و می تواند سطح کاملی از نیازهای ریز و درشت ما را تامین نماید. اینجاست که با مقوله ارزیابی کمی انواع موتور برق ها مواجه هستیم. اینکه چطور بتوانیم یک موتور برق با ظرفیت مناسب برای پوشش تمام اهدافمان تهیه کنیم. در ادامه به چند نکته کلیدی برای تحلیل فنی تا جایگاه کمی هر موتور برق بنزینی اشاره می کنیم.

  • در اولین گام باید رویکرد صحیح از تمام تجهیزات و ابزارهایی که دارید در اختیار داشته باشید. اینکه قرار است با حضور موتور برق بنزینی چه نوع تجهیزات الکتریکی آن هم با چه ظرفیتی را راه اندازی کنید.
  • در قدم بعدی باید اطلاع دقیق از میزان وات مصرفی هر یک از تجهیزات داشته باشید. در این مرحله باید با نگاه به پلاک نصب شده بر تجهیزات و یا مطالعه دفترچه راهنمای همراه تجهیزات به اطلاع درست از میزان برق مصرفی آنها دست پیدا کنید. ممکن است در این مسیر نتوانید اطلاعات کافی را به دست بیاورید. لذا بهتر است در صورت مخدوش بودن اطلاعات از وسایل مشابه و یا جستجوی اینترنتی استفاده کنید. به هر صورت باید مقدار وات مصرفی تمامی تجهیزات حاضر در محل استقرار موتور برق بنزینی را داشته باشید.
  • تمام توان های مصرفی به دست آمده را با هم جمع کنید. حالا یک توان کلی از میزان برق مصرفی تمام تجهیزات با شرط کارکرد همزمان دارید. اما قطعاً در هیچ حالتی قرار نیست تا تمامی تجهیزاتالکتریکی حاضر در محل به شکل همزمان راه اندازی شوند. لذا لازم است تا توان کل به دست آمده را در مقدار ضریب همزمانی ضرب کنید. ضریب همزمانی یک عدد مابین 0 الی 1 است که معرف عملکرد همزمان کلیه تجهیزات الکتریکی است. این مقدار با درک درست تجهیزات حاضر در محل به دست می آید. اما در حالت کلی برای مصارف خانگی نزدیک به 0.5 است و برای مصارف صنعتی ممکن است تا مقدار 0.7 الی 0.8 افزایش پیدا کند. در مراکز اداری، خدماتی، دیتاسنتری و... باید این مقدار را برابر با عدد ۱ در نظر بگیرید.
  • کل توان به دست آمده بعد از ضریب همزمانی را به اضافه ۱۰ الی ۱۵ درصد بالاتر انتخاب کنید. این مقدار بیشتر به عنوان ضریب ایمنی به مقدار نهایی به دست آمده اضافه می شود.
  • حالا وقت آن است که موتور برق بنزینی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. طبیعتاً موتور برق انتخابی شما باید قدرتی برابر و یا بیشتر از کل برق مصرفی با اعمال ضریب همزمانی و ضریب ایمنی داشته باشد.

موتور برق بنزینی جنرال پاور چرخ و دسته کالسکه ای

حالا وقتی مقدار برق محاسبه شده شما در حدود سه کیلووات و یا کمتر از آن است، می توانید موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل 3000 را تهیه کنید. ممکن است بگویید که می ‌خواهید موتور برق را برای راه ‌اندازی انفرادی دستگاه ‌های کارگاهی استفاده کنید. در این حالت باید موتور برق بنزینی انتخاب شده شما از حداکثر قدرت هر دستگاه به شکل انفرادی بالاتر باشد.

در غیر این صورت قطعاً نمی توانید در سطح کارگاه، فعالیتی مستمر و مفید داشته باشید. موتور برق بنزینی جنرال پاور قابلیت تامین قدرت یک بالابر ساختمانی ۲۵۰ کیلوگرمی را دارد و می ‌تواند یک میکسر بتن تا ابعاد ۴۰۰ لیتری تکفاز را راه ‌اندازی کند. قطعاً هر ابزار دیگری که توانی کمتر از این ماشین آلات را داشته باشد، به شکل انفرادی راه اندازی خواهد کرد.

آیا توان راه اندازی تجهیزات در انتخاب ظرفیت موتور برق تاثیر دارد؟

میزان برق مصرفی دستگاه های الکتریکی چه در انواع تجهیزات خانگی تا نمونه های قدرتمند صنعتی در لحظه راه اندازی اندکی بیشتر از میزان برق مصرفی همان دستگاه در حالت کارکرد دائمی است. این میزان برق مصرفی مازاد را به عنوان برق لحظه راه اندازی می شناسند که معمولاً چیزی در حدود ۲ الی ۳ ثانیه طول می‌ کشد. در مصرف کنندگان کم توان مانند تجهیزات خانگی غالباً چنین جریان های مازاد راه ‌اندازی احساس نمی ‌شود و تاثیری هم در طراحی و انتخاب مولد برای تجهیزات مصرفی ندارد.

اما در کار با انواع مصرف کنندگان پر قدرت صنعتی، این جریان راه اندازی با ابعاد بزرگ و قابل توجه وجود دارد. در این دستگاه ها ممکن است با جریان راه اندازی به اندازه ۲ الی ۵ بار بزرگتر از جریان نامی دستگاه مواجه باشیم. موتور برق انتخابی ما باید تحمل حضور این جریان کشی های ناگهانی را داشته باشد. منظور این نیست که حتماً بتواند ظرفیت ۲ الی ۵ برابر جریان نامی دستگاه در حین راه اندازی را تامین کند.

بلکه باید بتواند در مقابل این رفتارهای تهاجمی دستگاه های صنعتی مقاومت کرده و در لحظه قابلیت کافی در جریان دهی بسیار بالا را داشته باشد. الگوی طراحی موتور برق بنزینی جنرال پاور برای تامین چنین هدفی مناسب است.

بررسی فنی تا دیدگاه کاربردی برای موتور برق بنزینی جنرال پاور

در این مطلب از همان ابتدا به تشریح فنی و جایگاه طراحی موتور برق بنزینی جنرال پاور پرداختیم و این محصول را ماشین توانمندی در بحث تامین قدرت برق تکفاز ۲۲۰ ولت استاندارد شهری و همچنین برق ۱۲ ولت جریان مستقیم DC در نظر گرفتیم. البته در همان مقدمات امر به تشریح کامل از نکات فنی این محصول اشاره کردیم.

اما حالا می خواهیم با یک نگاه انتقادی به بررسی دقیق تر این ماشین نگاهی انداخته باشیم. اینکه موتور برق بنزینی ۳ کیلووات طراحی شده جنرال پاور تا چه اندازه می ‌تواند معیارهای یک موتور برق کلیدی و مطمئن را در سطح انبوه عملیات‌ های صنعتی تا نیازهای خانگی و کشاورزی تامین نماید.

موتور بنزینی در طراحی موتور برق جنرال پاور:

موتور برق جنرال پاور از مدل های میان رده بازار است. این محصول در سطح کیفی مناسبی طراحی شده و با درجات ایمنی مطلوب همراه با تولید صدای کم کار می کند. اما به هر حال برای ماندن در بین بهترین ‌های بازار اندکی فاصله دارد. البته این محصول در بخش موتور بنزینی، سنگ تمام گذاشته است و در آن از یک موتور تک سیلندر چهار زمانه استفاده شده است.

وقتی موتور بنزینی چهار زمانه است، قطعاً باید قابلیت تولید راندمان مناسبی را داشته باشیم. لکن موتور، کیفیت ساخت متوسطی دارد. هر چند با تولید صدای ۷۶ دسیبل واقعا کم سر و صدا است؛ اما چندان حرکت ملایم و روانی ندارد. در کل محصولی با عملکردی مطمئن است که مصرف سوختی متوسط با حرکتی کم صدا را تامین کرده است.

موتور برق بنزینی جنرال پاور 3 کیلووات هندلی

آلترناتور در طراحی موتور برق جنرال پاور:

در طراحی آلترناتور موتور برق بنزینی جنرال پاور از سیم پیچ های تمام مس استفاده شده است. آلترناتور های تمام مس ابعاد کوچکی دارند و با وزنی کمتر، قدرت جریان دهی مناسبی را به نسبت از مدل های آلومینیومی تامین می ‌کنند. ماهیت طراحی سیار با حجم و وزن کم در این انتخاب تاثیرگذار بوده که در نهایت تبدیل به یکی از برگ ‌های برنده محصول خوش ‌ساخت جنرال پاور شده است. البته برق AC و DC تولید شده این محصول، با کمترین اعوجاجی همراه است و برای عملکردی طولانی آن هم تحت بار سنگین تجهیزات قابلیت کامل دارد.

بخش تنظیم کننده ولتاژ در طراحی موتور برق جنرال پاور:

در طراحی موتور برق بنزینی جنرال پاور از یک سیستم هوشمند تنظیم کننده ولتاژ استفاده شده است. دستگاه قابلیت تطابق پذیری سطح بالایی در تنظیم ولتاژ برای بارهای تهاجمی و یا تغییرات ناگهانی دارد. اگر باری که به موتور برق متصل است، به ناگاه تغییر کند، سمت خروجی در موتور برق بنزینی جنرال پاور دچار اعوجاج های سنگین و یا افت ولتاژهای نامتعارف نمی شود. در عین حال هر یک از خروجی ها از خروجی دیگر مستقل است و عملکرد بار بر یکی در دیگری تاثیری ندارد.

شاسی در طراحی موتور برق بنزینی جنرال پاور:

موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰فرمی با طراحی ساده و بسیار کوچک دارد. تمام ابعاد طراحی شده دستگاه در قامت یک شاسی فولادین در ابعادی مکعب مستطیل شکل خلاصه شده است. شاسی مکعبی شکل این موتور برق بنزینی از لوله های فولادین که رنگ‌ های استاتیکی دارند، ساخته شده است. این شاسی، ساختاری بسیار مستحکم، ماندگار، ضد زنگ و کاملاً مقاوم دارد و می تواند از موتور برق بنزینی جنرال پاور سطح محافظت کامل را داشته باشد.

سخن پایانی در مورد خرید موتور برق بنزینی جنرال پاور

هر دستگاه موتور برق بنزینی باید قابلیت سطح بالایی در تامین برق برای شرایط بسیار سخت در محیط کاری طاقت فرسا را داشته باشد. موتور برق ها برای کار کردن در شرایط غیر طبیعی ساخته شده اند. شرایطی دورافتاده و یا تامین برق برای مصارفی سیار و حضور در فضاهای بحرانی که به قطع برق انجامیده است. در نهایت هر موتور برقی قرار است  دست ما را در سخت ترین شرایط باز نگه دارد.

چنین ماشینی باید کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته باشد، ماندگار و با خرابی کم باشد، تعمیرات ساده ای داشته باشد، تعمیرات آن ارزان و کم‌ هزینه باشد و در نهایت بتوان به‌ راحتی قطعات یدکی آن را پیدا کرد. هر کدام از این ویژگی ها یک شرط کلیدی است که هر موتور برق بنزینی باید آنها را داشته باشد.

موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰ تمامی این ویژگی ‌ها را در شرایطی قابل قبول دارد. این محصول ماشین ساده ای است که می تواند در سخت ترین شرایط، بهترین عملکرد را نشان بدهد. موتور برق بنزینی جنرال پاور مدل ۳۰۰۰ محبوبترین و پرفروش ترین مدل این کمپانی چینی است.

البته در سطح بازار انواع موتور برق بنزینی جنرال پاور در ظرفیت‌ های 1 کیلوواتی، 5 کیلووات و ۶ کیلووات هم حضور دارند که همگی آنها تحت طراحی موتورهای بنزینی با عملکرد چهار زمانه طراحی شده و قادر هستند علاوه بر برق تکفاز، خط ولتاژی DC با سطح ولتاژ ۱۲ ولت را هم تامین نمایند.

موتور برق بنزینی جنرال پاور چرخ و دسته کالسکه ای

لیست قیمت موتور برق جنرال پاور در ظرفیت های گوناگون از نمونه ‌های به صرفه بازار هستند. در لیست قیمت موتور برق جنرال پاور همراه ماشین های تولید برقی هستیم که توانسته اند قدرت و کیفیت را همراه با شرایطی ایده ‌آل و اقتصادی تامین نمایند. با تمام این تفاصیل انواع موتور برق بنزینی جنرال پاور، محصولاتی میان رده از سطح ژنراتورهای کوچک بنزینی هستند که قابلیت کارکردی طولانی مدت با سطح کیفی بالا و راندمان ایده ‌آل را دارند.

این موتور برق ها چه در محیط خانه و یا فضای باغ و مزرعه و حتی کارگاه های صنعتی از قابلیت ‌های کمی و کیفی مطلوب و مطمئنی برخوردار هستند.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5