خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق مناسب برای راه اندازی سنگ فرز

شخص در حال کار با سنگ فرز در کنار موتور برق

فهرست مطالب

موتور برق یکی از تجهیزات مهم در زمان قطعی برق می‌باشد و شما با استفاده از این وسیله می‌توانید وسایل برقی خود را راه‌اندازی نمایید. همچنین شما از این تجهیز می‌توانید نیز در مکان‌هایی که از انرژی برق محروم هستند یا در پروژه‌هایی که هنوز به برق دسترسی ندارند، استفاده نمایید.

در این بخش می‌خواهیم در مورد یکی از تجهیزات نیمه کارگاهی که مشتریان از فروشندگان زیاد می‌پرسند یعنی سنگ فرز صحبت کنیم، اینکه چه میزان برق مصرف می‌کند و چه مولد برقی مناسب آن می‌باشد.

موتور برق مناسب برای راه اندازی سنگ فرز

قبل از خرید موتور برق برای سنگ فرز، باید بدانیم میزان مصرف برق این تچهیز چه مقدار است و بعد اقدام به خرید نماییم. در زیر مراحل تعیین توان تا خرید مولد برق را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا به شما در این امر کمک کرده باشیم.

مصرف برق سنگ فرز

در وهله اول شما باید بدانید سنگ فرز چند وات است  و توان مصرفی آن را تعیین نمایید. سنگ فرز در مدل‌های آهن بر تا سایز کوچک که به مینی فرز معروف است، ارائه شده است.

سنگ فرز

 توان شروع به کار این وسیله برقی نسبت به توان مصرفی آن مقداری بیشتر است. در جدول زیر این اطلاعات را به زبان ساده توضیح داده‌ایم.

مصرف برق سنگ فرز
مدل سنگ فرزتوان مصرفیتوان شروع به کار
مینی فرز خانگی700 - 500 وات1000 وات
مینی فرز نیمه صنعتی900 - 700 وات1200 وات
مینی فرز صنعتی1100 وات1500 وات
فرز متوسط1250 وات1700 وات
فرز سنگبری2000 وات2500 وات
فرز آهنگری2500 وات3000 وات

توان موتور برق مناسب برای سنگ فرز

پس از تعیین توان مصرفی دستگاه، نوبت به انتخاب مولد برق مناسب می‌رسد، برای احتیاط شما باید توان مولد برق را مقداری بیشتر از عدد بدست آمده در نظر بگیرید، ممکن است وسیله دیگری نیز همزمان با سنگ فرز کار کند که شما فراموش کرده باشید در محاسبات خود آورده باشید. 

در جدول زیر موتور برق مناسب برای سنگ فرز را آورده‌ایم.

مولد برق مناسب برای سنگ فرز
مدل سنگ فرزتوان موتور برق
مینی فرز خانگی1.2 کیلووات
مینی فرز نیمه صنعتی1.5 کیلووات
مینی فرز صنعتی2.5 کیلووات
فرز متوسط2.5 کیلووات
فرز سنگبری3 کیلووات
فرز آهنگری3.5 کیلووات

ویژگی موتور برق مناسب برای سنگ فرز

مولد برق مناسب برای سنگ فرز باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد، در زیر چند نمونه از این موارد را بیان کرده‌ایم :

توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در دستگاه

دستگاهی که خریداری نمایید قرار است مدت طولانی به شما خدمات بدهد به شرط آنکه انتخاب درستی را انجام داده باشید. در هنگام خرید از فروشنده درمورد نوع سیم پیچ، کیفیت مدار برق آن و در نهایت مولد برق مجهز به AVR است یا خیر، حتما سوال بپرسید. هرمقدار کیفیت مولد برق بالا باشد، سلامت دستگاه فرز شما را تضمین خواهد کرد.

داشتن خدمات پس از فروش

شاید توجه به کیفیت مولد برق 50 درصد پروسه خرید باشد و 50 درصد دیگر مربوط به خدمات پس از فروش آن می‌شود، برای مثال ممکن است شما به لوازم یدکی نیاز پیدا کنید، اگر برند معتبری تهیه نکرده باشید ممکن است به مشکل برخورد کنید. بنابریان توصیه می‌کنیم در هنگام خرید همه موارد از جمله خدمات پس از فروش را حتما بپرسید.

از جمله برند‌های معتبر که می‌توانید در نظر داشته باشید برند هیوندای، لانسین، راتو، ETQ، ارما و تکنو می‌باشد.

شخص در حال کار با سنگ فرز در کنار موتور برق
  • با چه موتور برق‌هایی می‌شود با موتور جوش و سنگ فرز کار کرد؟

    بهترین توان مولد برق برای راه‌اندازی همزمان دستگاه جوش و سنگ فرز، توان 8.5 کیلووات می‌باشد، برند راتو مدل 15500 و برند ETQ مدل 11000 از جمله دستگاه‌های مناسب این کار می‌باشد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر