خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق مناسب برای روشن کردن بالابر ساختمانی

حمل موتور برق توسط کارگر برای استفاده در کارگاه ساختمانی

فهرست مطالب

یکی از تجهیزات مهم در امر ساختمان‌سازی، بالابر مصالح می‌باشد، که در مدل های تک فاز و سه فاز طراحی و ساخته می‌شوند. در برخی مناطق بنا بر دلایلی به انرژی برق دسترسی وجود ندارد و سازنده ساختمان برای برق بالابر ساختمانی باید راه‌حلی بیاندیشد. یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی تهیه موتور برق می‌باشد. ما در این مطلب نشان خواهیم داد چه مدلی مناسب بالابر شما خواهد بود، اما قبل از شروع باید بدانیم مصرف برق بالابر ساختمانی به چه شکل است.

استفاده از موتور برق در کارگاه ساختمانی

مصرف برق بالابر ساختمانی

در بالابر‌های 350 کیلویی از الکتروموتور 3 اسب تک فاز، 2.2 کیلووات استفاده شده است. همانطور که آگاه هستید همه دینام‌ها دارای یک توان مصرفی و یک توان استارت اولیه می‌باشند. توان مصرفی که همان عدد روی پلاک است اما برای بدست آوردن توان استارت اولیه، توان مصرفی را در عدد 2.5 ضرب می‌نمایید. برای مثال موتور بالابر ساختمانی با توان 2.2 کیلووات تک فاز، 7 کیلووات انرژی برق برای روشن شدن نیاز دارد، بنابراین باید توان 8.5 کیلووات را تهیه نمایید تا جوابگوی نیاز شما باشد.

موتور برق مناسب برای روشن کردن بالابر ساختمانی

در هنگام خرید مولد برق برای بالابر، باید به یکسری نکات مهم توجه داشته باشید و هر دستگاهی را خریداری نفرمایید. در صورت عدم توجه، هزینه‌ای که کرده‌اید، هدر خواهد رفت. در زیر برخی از ویژگی‌های دستگاه مناسب را آورده‌ایم تا به شما در هنگام انتخاب دستگاه کمک شود.

استفاده از موتور برق برای روشن کردن دستگاه میلگرد بر

نوع سیم پیچ مس باشد

با توجه به میزان بالای آمپر یک بالابر و روشن خاموش شدن دائم، سیم پیچ دستگاه انتخابی حتما تمام مس باشد. شما باید توجه کافی داشته باشید هر دستگاهی برای راه‌اندازی بالابر مناسب نیست، یکی از این موارد مدل‌های با سیم‌پیچ مس و آلومینیم هستند که کیفیت پایینی دارند. 

برند معتبر خریداری شود

در هنگام خرید دستگاه، سعی کنید برند معتبر را خریداری نمایید. شما باید توجه داشته باشید علاوه بر کیفیت، خدمات پس از فروش نیز مهم است برای مثال نیاز به تعمیر یا قطعات یدکی داشت، بتوان تامین نمود.

از جمله برند‌های معتبر دارای خدمات پس از فروش می‌توان هوندا، لانسین، راتو، ETQ و  برند ارما را نام برد.

موتور برق دارای خروجی صنعتی باشد

با توجه به مصرف برق دائمی بالابر، در هنگام خرید دستگاه با خروجی صنعتی تهیه نمایید. این خروجی با جریان 32 آمپر صنعتی، مخصوص راه‌اندازی بالابر و دستگاه‌های جوش تعبیه شده است. برخی از مدل‌های دیگر دارای خروجی معمولی هستند که برای مصارف صنعتی کارآیی ندارد.

توجه به نوع سوخت دستگاه

مدل‌های دیزلی نسبت به بنزینی حجم نیروی زیادی را تولید و برای راه‌اندازی دستگاه‌هایی مثل بالابر ساختمانی که جریان بالایی را مصرف می‌کنند، ایده‌آل می‌باشد. البته در زمان انتخاب به آب و هوای منطقه نیز توجه نمایید، مدل دیزلی در مناطق گرمسیری عملکرد بهتری دارد. از جمله برند‌های دیزلی مناسب برای برق بالابر، می‌توان برند چانگفا، برند کاما و برند کوپ را نام برد.

عدم استفاده همزمان موتور برق برای بالابر و تجهیزات دیگر

موتور بالابر ساختمانی دائما در حال روشن و خاموش شدن می‌باشد و به میزان هر استارت نزدیک به 7 کیلووات برق را مصرف می‌کند. اگر مولد برق 8.5 کیلووات تهیه کرده باشید، دیگر توانی برای باقی دیگر دستگاه‌ها نمی‌ماند، مخصوصا عملیات جوشکاری که خود آمپر زیادی را نیاز دارد.

موتور برق در محیط کارگاهی
  • آیا برق موتور برق برای بالابر مناسب است؟

    شما حتی اگر بهترین مدل را تهیه نمایید، برق خروجی دستگاه مقداری دارای نوسان می‌باشد که ممکن است به موتور بالابر آسیب برساند. در صورت‌ استفاده توصیه می‌کنیم کابل برق مورد استفاده را قوی‌تر در نظر بگیرید تا این نقصان جبران بشود.

  • آیا موتور برق 6.5 کیلووات می‌تواند بالابر را روشن نماید؟

    توان 6.5 کیلوات برای راه‌اندازی بالابر‌های چینی 3 اسب تک فاز که 18 آمپر برق مصرف می‌کند، مناسب نیست اما می‌توان با آن بالابر موتوژن تبریز که جریان 12.5 آمپر مصرف می‌کند، راه‌اندازی کرد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر