خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق مناسب برای روشن کردن بتونیر کدام است؟

دستگاه بتونیر برقی به همراه موتور برق در کنار آن

فهرست مطالب

به راستی موتور برق یکی از مهم‌ترین تجهیزات در زمان قطعی جریان برق می‌باشد. شما می‌توانید برق منزل خود را هم به صورت دائم و هم موقت تامین نمایید، اما تمام مزیت‌های آن به برق خانه ختم نمی‌شود. یکی از کاربرد‌های اصلی موتور برق در ساختمان‌سازی جهت تامین برق تجهیزات مانند بالابر، بتونیر، ویبراتور برقی و جوشکاری می‌باشد. 

در این مطلب می‌خواهیم در مورد انتخاب موتور برق مناسب برای میکسر که یکی از تجهیزات مهم است، صحبت نماییم.

نحوه انتخاب موتور برق برای بتونیر

بتونیر وسیله‌ای است جهت آماده کردن بتن مورد نیاز جهت ساختمان‌سازی که اکثرا این دستگاه به صورت برقی می‌باشد. شما برای انتخاب مولد برق مناسب برای بتونیر باید مجموعه‌ای از کار ها را را انجام بدهید، در زیر این موارد را آورده‌ایم:

قدم اول :  محاسبه توان الکتروموتور

یکی از موارد مهم در زمان انتخاب دستگاه، توان دینام بتونیر می‌باشد. با توجه به سایز‌های مختلف میکسر، از دینام با توان‌های مختلف استفاده می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید هریک از این دینام‌ها دارای یک توان مصرفی و یک توان استارت اولیه می‌باشد که باید در محاسبات خود به کار ببرید.

دستگاه بتونیر برقی به همراه موتور برق در کنار آن

قدم دوم : توجه به تک فاز و سه فاز بودن دینام

شما باید به تک فاز و یا سه فاز بودن دینام میکسر توجه نمایید و دستگاه متناسب با آن انتخاب نمایید. اگر از الکتروموتور تک فاز استفاده شده است باید مدل تک فاز تهیه نمایید و بالعکس. 

در بعضی موارد از خروجی‌های موتور برق سه فاز برای راه‌اندازی دستگاه تک فاز استفاده می‌نمایند اما در مورد بتونیر به‌خاطر توان استارت اولیه، این کار امکان‌پذیر نمی‌باشد.

دستگاه بتونیر برقی به همراه موتور برق در کنار آن

قدم سوم : انتخاب موتور برق مناسب برای بتونیر

پس از انجام مراحل بالا، زمان انتخاب مولد برق مناسب می‌رسد. همیشه توان دستگاه را بالاتر از عددی که محاسبه کردین، انتخاب نمایید تا در هنگام روشن کردن میکسر به مسئله‌ای برنخورید. این محاسبات را به شکل یک جدول در زیر آورده‌ایم.

مشخصات موتور برق برای بتونیر
سایز دستگاهتوان مصرفی الکتروموتورتوان استارت الکتروموتورتوان موتور برق
250 کیلویی2 اسب تک فاز4.5 کیلووات6 کیلووات
400 کیلویی3 اسب تک فاز6.5 کیلووات8.5 کیلووات
500 کیلویی5.5 اسب سه فاز9 کیلووات11 کیلووات

موتور برق مناسب برای روشن کردن بتونیر کدام است؟

در هنگام خرید مولد برق، با انواع برند‌ها و کیفیت‌ها رو به رو می‌شوید که شما را در انتخاب مردد می‌نماید. شما باید در هنگام انتخاب چندین مورد را در نظر بگیرید، در زیر این موارد مهم را آورده‌ایم:

توجه به نوع سیم پیچ

با توجه به روشن و خاموش شدن دائم میکسر، باید محصولی را انتخاب نمایید که در انجام این کار کم نیاورد. نوع سیم پیچ در این امر مهم است و حتما باید مس باشد. در صورتی که سیم پیچ مس و آلومینیوم تهیه نمایید، ممکن است باعث آسیب به الکتروموتور میکسر بشود.

بتونیر

توجه به برند

سعی نمایید دستگاهی تهیه نمایید که دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورت به وجود آمدن مشکلی یا نیاز به قطعات یدکی، بتوان با متخصص مربوطه در ارتباط بود. از جمله برند‌های مناسب می‌توان برند راتو، لانسین، ETQ و تکنو را نام برد که از گزینه‌های مناسب برای راه‌اندازی میکسر می‌باشد.

موتور برق

توجه به آب و هوا

اگر قرار است میکسر بتن را در مناطق گرمسیری استفاده نمایید، پیشنهاد می‌کنیم مدل دیزلی را به خاطر عملکرد بهتر تهیه نمایید و اگر در مناطق با آب و هوای معتدل قرار دارید، مدل بنزینی بهترین گزینه است.

  • آیا روشن کردن بتونیر و بالابر به صورت همزمان، توسط موتور برق امکان پذیر است؟

    با توجه به توان مصرفی بالا و روشن و خاموش شدن دائم دو دستگاه، راه‌اندازی به صورت همزمان به موتور برق فشار زیادی می‌آورد. تنها توان 15 کیلووات برند لانسین می‌‌تواند جوابگوی کار شما باشد اما هزینه‌ی خرید خیلی سرسام‌آور خواهد بود. پیشنهاد می‌نماییم به صورت جداگانه از هر یک از دستگاه‌ها استفاده نمایید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر