خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق مناسب برای ویلا کدام است؟

موتور برق در حال کار در کنار ویلا

فهرست مطالب

با ورود به فصل تابستان و افزایش درجه حرارت، مصرف برق در بیشتر مناطق پرجمعیت افزایش می‌یابد. با زیاد شدن این روند، شاهد برق‌رفتگی در اکثر مناطق خواهیم بود. از وسایل برقی ویلا، چند وسیله جزء مهم‌ترین تجهیزات هستند که همیشه باید روشن بمانند. وسایلی نظیر یخچال، فریزر، پمپ آب، وسایل سرمایشی، گرمایشی و سیستم‌های امنیتی از جمله مهم‌ترین این وسایل می‌باشد.

 با این حال زمانی‌که برق می‌رود‌ باید به فکر راه حلی باشید که بتوانید این معظل را جبران نمایید. یکی از بهترین پیشنهاد‌ها، تهیه موتور برق می‌باشد. 

موتور برق مناسب برای ویلا کدام است؟

در یک ویلا انواع وسایل برقی وجود دارد، در ابتدا توان مصرفی این تجهیزات باید مشخص بشود. اما یک مسئله مهم پیش می‌آید: آیا ویلای شما برق دارد و زمانی‌که برق می‌رود می‌خواهید از موتور برق استفاده کنید یا ویلای شما به طور کلی به برق شهری متصل نیست.

موتور برق برای ویلا

مراحل انتخاب موتور برق برای ویلا

تعیین وسایل و توان مصرفی

در ابتدای امر تعداد وسایل برقی موردنیاز را در نظر بگیرید. اگر قصد استفاده از موتور برق به صورت دائم را دارید، باید توان موردنیاز برای روشن نمودن کلیه لوازم را محاسبه کنید و چنانچه قصد استفاده از موتور برق در مواقع ضروری را دارید، تنها به توان موردنیاز برای روشن نمودن تجهیزات اضطراری اکتفا کنید.

موتور برق مخصوص ویلا

محاسبه توان مصرفی وسایل

پس از تهیه لیست، وسایل را به دو دسته دارای موتور و فاقد موتور تقسیم کنید. 

وسایل فاقد دینام مثل لامپ و تلویزیون به همان میزان توان مصرفی که روی پلاک آنها درج گردیده است، برق مصرف می‌نمایند. در مورد وسایل دارای الکترموتور، یک توان مصرفی و یک توان استارت اولیه وجود دارد. توان مصرفی از روی پلاک وسیله قابل تشخیص است. اما جهت تشخیص توان استارت اولیه، توان مصرفی دستگاه را در عدد 2.5 ضرب نمایید. در آخر توان‌های بدست آمده را با یکدیگر جمع نموده تا توان مورد نیاز برای خرید موتور برق مدنظر را بدست آورید.  

موتور برق در کنار ویلا

انتخاب موتور برق

پس از آنکه توان برق مورد نیاز ویلا را بدست آوردید، نوبت به انتخاب موتور برق می‌رسد. پس از انتخاب توان مناسب موتور برق حال باید به ویژگی‌های فنی موتوربرقی که می‌خواهید خرید کنید، توجه نمایید.

  • نوع سیم پیچ موتور برق: یکی از آیتم های اصلی که هنگام خرید موتور برق ویلا باید مدنظر بگیرید، نوع سیم پیچ آن می‌باشد. موتور برقی را که انتخاب می‌کنید باید از نوع سیم پیچ مس باشد. در صورت عدم توجه به این نکته و خرید موتور برق با سیم پیچی ترکیب از  مس با آلومینیم، موتور برق در هنگام زیر بار قرار گرفتن داغ گردیده، خروجی با نوسان بالا ایجاد می‌نماید و در نتیجه احتمال آسیب به وسایل برقی شما افزایش می‌گردد.
  • انتخاب مدل سایلنت یا معمولی: اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دارای بافت مسکونی می‌باشد، باید میزان صدای موتور برق را در نظر بگیرید.موتور برق سایلنت یا مدل کیفی از بهترین مدل‌ها برای این نوع مناطق می‌باشد. میزان صدای این مدل موتور برق 55 دسیبل می‌باشد. همچنین جریان برق بدون نوسانی را تامین می‌کند و شما می‌توانید وسایل الکترونیکی حساس مثل موبایل یا لپ‌تاپ را به آن وصل نمایید.
موتور برق ویلا

نکته‌ای که باید توجه کنید این است که قیمت موتور برق سایلنت نسبتا بالاست. برای مثال قیمت موتور برق کیفی راتو 2 کیلووات در حدود 30.000.000 تومان بوده که در مدل معمولی این مقدار نزدیک به 12.000.000 تومان می‌‎‌رسد. مسئله صدای موتوربرق‌های معمولی را می‌توانید با نصب اگزوز تا مقداری زیادی کاهش بدهید.

موتور برق دیزلی یا بنزینی برای ویلا؟

هریک از موتور برق‌های بنزینی و دیزلی مزایای خود را دارند. برای مثال سوخت موتور برق بنزینی همه جا یافت می‌شود و همچنین در مناطق با آب هوای خنک، بهتر کار می‌کند. موتور برق دیزلی بیشتر در مناطق گرمسیری کاربرد دارد و بخاطر چرب بودن سوخت دیزل، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

  توصیه می کنیم در هنگام خرید موتور برق، نسبت به شهری که ساکن هستید و اینکه دسترسی به کدام نوع سوخت آسانتر است، دقت کنید. توجه بفرمایید که موتور برق‌های دیزلی وزن بالاتری نسبت به مدل‌های بنزینی دارد. با در نظر گرفتن این مسائل اقدام به خرید کنید. 

موتور برق برای ویلا

نوع برند موتور برق 

زمانی‌که در بازار به دنبال موتور برق هستید با برند‌های مختلفی رو به رو می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام انتخاب دستگاه، برند‌هایی را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش داشته باشد. به طور واضح‌تر بگوییم اگر موتو برق نیاز به قطعه یدکی یا تعمیرکار داشت، چالشی در این مورد نداشته باشید.

نکته آخر اینکه اگر روزی خواستین موتور برق را بفروشید، اگر برندی معتبر باشد، آسانتر فروش می‌رود. از جمله برند های معروف موتور برق برای ویلا: برند راتو، هیوندای، ارما، ای تی کیو و لانسین می باشد، که سیم پیچ مس بوده و دارای خدمات پس از فروش نیز می‌باشد.

موتور برق برای ویلا
  • آیا موتور برق 3 کیلووات می تواند وسایل یک ویلا نظیر یخچال، تلویزیون و یک کفکش 1 اسب را روشن نماید؟

    توان لازم برای راه اندازی کفکش 1 اسب، توان 3 کیلووات می باشد. بنابراین یک موتوربرق 3 کیلووات می‌تواند این وسایل را روشن کند به شرطی که اول کفکش را روشن کنید و بعد دیگر وسایل را به کار بیاندازید.

  • چه مدل موتور برق برای ویلا پیشنهاد می‌کنید که هم قابل حمل باشد و هم بتوانیم با ماشین جا به جا کنیم؟

    اگر به دنبال موتور برقی هستید که یک شخص به تنهایی بتواند آن را جا به جا کند و همچنین در خودرو جا بشود، موتور برق های 1 و 3 کیلووات این ویژگی‌ها را دارد. توان‌های بالاتر موتور برق برای مثال 6 کیلووات وزنی معادل 80 کیلو دارد، بدین صورت که یک نفر قادر به جابجایی آن نیست.

  • برای راه اندازی وسایل برقی 2 عدد ویلا به طور همزمان چه موتور برقی را پیشنهاد می‌کنید؟

    اگر در این ویلا‌ها وسایل برقی پرمصرف نظیر کولرگازی 24000 که جریان آمپر زیادی را مصرف می‌کند، از معادلات حذف کنیم، موتور برق 8.5 کیلووات می‌تواند انرژی برق مورد نیاز این دو ویلا را تامین نماید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر