خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق مناسب پمپ آب کدام است؟

پمپ آب

فهرست مطالب

با شروع فصل تابستان و افزایش دما، مصرف آب در اکثر شهر‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه فشار آب کاهش پیدا می‌کند. یکی از راه‌های جبران این مسئله استفاده از پمپ آب می‌باشد که آب را به طبقات بالای ساختمان پمپ می‌کند. مورد دیگر که باید در نظر بگیرید این است که با افزایش دما قطعی برق نیز افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه پمپ آب‌ها برقی هستند باید به فکر چاره‌ای بود. یکی از راه‌های پیشنهادی، تهیه موتور برق برای پمپ آب می‌باشد. 

  در این مطلب می‌خواهیم این مورد را بررسی نماییم که چه مولد برقی برای پمپ آب تهیه نمایید.

موتور برق مناسب برای پمپ آب کدام است؟

پمپ آب در سایزها و ارتفاع‌های متنوعی ارائه می‌شود که هریک دارای توان مصرفی مخصوص به خود می‌باشد. شما برای تهیه دستگاه مناسب برای پمپ آب باید در مرحله اول توان پمپ آب خانگی که دارید را باید محاسبه نمایید و بعد دستگاه مناسب را انتخاب کنید. در ادامه به توضیح  این موارد می‌پردازیم.

محاسبه توان پمپ آب

در اولین قدم باید توان پمپ آب را مشخص بفرمایید، از طریق پلاک دستگاه می‌توان به این توان پی برد و در صورت عدم دسترسی، می‌توانید از شرکتی که پمپ آب را تهیه کردین توان مورد نظر را پیدا نمایید. با توجه به اینکه پمپ‌های آب دارای الکتروموتور می‌باشند در نتیجه 2 الی 3 برابر توان مصرفی، موقع استارت اولیه برق نیاز دارد.  

پمپ آب

در جدول زیر توان مصرفی به همراه توان استارت اولیه را آورده‌ایم تا به شما در محاسبات کمک نماید:

جدول توان مصرفی و استارت اولیه در پمپ آب
توان مصرفی ( HP )استارت اولیه ( KW )
0.5 اسب1 کیلووات
1 اسب2.5 کیلووات
1.5 اسب3.6 کیلووات
2 اسب4.5 کیلووات
3 اسب6.5 کیلووات

انتخاب موتور برق برای پمپ آب

پس از تعیین توان پمپ آب، بایستی مولد برق مناسب را انتخاب نمایید. در هنگام انتخاب دستگاه مناسب باید چندین مورد را در نظر داشته باشید، در زیر این موارد مهم را آورده‌ایم:

موتور برق مناسب برای پمپ آب

تهیه دستگاه با برند معتبر

یک ضرب المثل معروف هست که می‌گوید من آنقدر پولدار نشده‌ام که دو بار خرید کنم، این مثال یادآور این مسئله است که با خرید یک محصول با کیفیت، دیگر نیاز به تهیه دستگاه دیگری نخواهید داشت. در مورد خرید مولد برق نیز همین مورد صدق می‌نماید، شاید قیمت موتور برق برای پمپ آب افزایش پیدا نماید اما کاملا ارزش دارد. همچنین سعی نمایید دستگاهی تهیه کنید که علاوه بر کیفیت، خدمات پس از فروش مناسب داشته باشد.

تهیه دستگاه با سیم پیچ مس

در هنگام خرید محصول، حتما از طریق فروشنده از نوع سیم‌پیچ دستگاه مطلع شوید و دستگاهی را تهیه نمایید که حتما سیم پیچ مس باشد. برخی از مدل‌ها دارای سیم پیچ مس و آلومینیوم هستند که به مرور زمان توان و کیفیت خروجی آن کاهش می‌یابد.

تهیه دستگاه با توان بالاتر

هر میزان برق که برای پمپ آب نیاز دارید، موتور برق را مقداری قوی‌تر تهیه نمایید. شما ممکن است علاوه بر پمپ تجهیزات دیگری را نیز راه‌اندازی نمایید و یا به دلایل گوناگون پمپ آب شما آمپر بالاتر از عدد بدست آمده، برق مصرف نماید به همین دلایل توصیه می‌کنیم مولد برق با توان بالاتر خریداری نمایید. در جدول زیر این موارد را  آورده‌ایم.

جدول موتور برق و پمپ آب
توان مصرفی پمپ آب ( HP )توان موتور برق ( KW )
0.5 اسب1.5 کیلووات
1 اسب3 کیلووات
1.5 اسب6 کیلووات
2 اسب6 کیلووات
3 اسب8 کیلووات

 

  • موتور برق 3.5 کیلووات 2 عدد کفکش 1 اسب راه‌اندازی می‌نماید؟

    اگر شما یک مولد برق 3.5 کیلووات با کیفیت بالا تهیه نمایید به احتمال زیاد جواب می‌دهد، اما فشار زیادی به دستگاه وارد خواهد شد و از طول عمر آن می‌کاهد. توصیه می‌کنیم یا یک موتور برق 5 یا 6 کیلووات تهیه نمایید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر